"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Warhammer 40.000, 6th edition

Warhammer 40.000 -pelin palsta, jossa on tarkoitus keskustella kaikista niistä aiheista, jotka eivät sovellu muihin otsikoihin. Kysymyksiinkin vastataan, mutta käytä kuitenkin ensin hakua.
Ookami_Tez

Re: Warhammer 40.000, 6th edition

Viesti Kirjoittaja Ookami_Tez »

Hui kauhistus kun markkinalliset yritykset yrittävät tehdä tuottoa. Ihan kapitalistista suoraan sanottuna. Kyllä pitäisi tälläinen lopettaa sitten heti tähän tuollaiset tuottoon pyrkivät yritykset. En ymmärrä mitä pelaajat odottavat GW:n oikeen tekevän. Minusta 6. Edikka on juuri sopiva tuulahdus muutoksia mitä tarvittiinkin. Mutta kait jokaisella omat mielipiteensä.
Great Teacher Ookami_Tez
Blogi miniatyyreistä ja milloin mistäkin nörttihenkisestä.
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Ainakin alkajaisiksi turnauksissa näyttää pistekoko pienentyneen koska lähitaistelut ottavat nyt enemmän aikaa. Lisäksi ennen niin yleiset 2 - 2-5k -formaatit ovat jääneet pois koska pelaajat pelkäävät FOCin tuplaamisen rikkovan pelin. Tuntuisi nurinkuriselta kehitykseltä jos tarkoitus on vain takoa fyffeä.
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Turnauspelajaat ovat tuskin loppupeleissä kauhean iso siivu Gw:n asiakkaista. Mutta ylipäätään, muutos on hyvästä, oli sen motivaatio mikä tahansa. Peleillä on yleensä taipumus pitemmän päälle käydä tylsäksi ilman uudistuksia. Sama menetelmähän on käytössä kaikissa "moderneissa" peleissä (eli ei mitään shakkeja ja backgammoneja), oli se sitten figu, kortti, rooli, lauta tai vaikkapa konsolipeli. Muutoksista olennaisesti seuraa myös se, että uudet jutut on sen jälkeen "hyviä". Se on sitten ihan omasta tahtotilasta kiinni, pitääkö kokoelmasta löytyä aina ne parhaat vehkeet, vai tyytyykö vain pelin muuttumiseen ympärillä. Itse olen huomannut, että kun aina ostaa figuja vähän fiiliksen mukaan ja kokoelma on vähän sitä sun tätä, niin edikoiden ja codexien muutoksetkaan ei paljon heilauta.
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Ihan perseestä tää 6. edikka kun armeijalistani ei muuttunut juuri mihinkään, vaikka yritin. Wraithguard porskuttaa entistäkin lujempaa. Kauheaa kun ei saa keksiä pyörää uudestaan -_-

Mutta onneksi on allyt, niin saa syyn maalata niitä kaapissa pyöriviä sistereistä, deldareita, inkvisiittoreita, mariineja, ig-mosureita, krootteja ja hyvä jos edes muistaa mitä kaikkea muuta...

Oikeastaan tuossa on yksi lemppareista tässä edikassa eli liittolaisten tuominen takaisin valikoimaan ja juurikin äskeisestä syystä. Ennen sitä aina tuijotteli kaappeja, että voi kun tekis mieli ihan fiilistelyn vuoksi maalata viimein tuokin SoB-yksikkö, mutta eijei se on turhaa, kun ei sitä sitten saa pelikentälle kuitenkaan ja jonossa on pääarmeijaa kolmesataa yksikköä. Nyt voi sutia virkistysyksiköitä välissä ihan rauhassa ja saada ne keimailemaan pelipöydällekin ilman, että pitäisi koko armeija vaihtaa. Rentouttavaa.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ookami_Tez kirjoitti:En ymmärrä mitä pelaajat odottavat GW:n oikeen tekevän.
Tekevän tasapainosen hauskan pelin johon ei tungeta turhia gimmickejä. Nyt GW teki ensin 180 asteen käännöksen ja toi mukaan lentsikat jotka pitkään olivat pannassa, koska säännöt eivät soveltuneet niihin (Kuten näistä nykyisistä näkee.), ja sitten mukaan piti vielä ahtaa mysteerisäännöt, vaikka kukaan ei niitä edes halunnut mukaan, koska kaikki näki jo fabasta, ettei ne toimi. Lopuksi GW jätti käytännössä täysin pelaajien kuuntelemisen, ja teki mitä sattui sääntöjen kanssa, niin tuloksena on nyt sitten aika kehno esitys.

Vaikka vitosessa nyt oli ongelmansa, niin niiden ongelmien viilaus olisi riittänyt hyvin korjaamaan pelin, mutta ei. Eihän GW voi tehdä jotain järkevää, vaan sen sijaan, että se lopettaisi pään hakkaamisen seinään, niin se juoksee hakkaan päätä toiseen seinään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
jamovoima
Valvoja

Lentskareiden poissaolo aiemmin on varmaan ollut enemmän kiinni valmistustekniikasta kuin säännöistä. Väittäisin, että pelaajista suurin osa pitää niitä varsin siistinä lisänä, mukaanlukien minä. Kyllä ne siitä tasoittuukin pikkuhiljaa, jahka armeijat uudistuvat ja skyfire leviää. Ja lähinnähän rikki noista lentskareista on vendetta, joka on ollut sitä jo samasta hetkestä lähtien kun imperial codex tuli ulos painokoneesta. Necronlentskarit on kuitenkin vielä tuhottavissa, niitä tosin saa väähn enemmän armeijaan.

Noita maaston satunnaisgenerointitaulukkoja on ollut jo muuten kolmos ja nelosedikassakin jos en ihan väärin muista. Sama juttu fabassa. Ne oli vaan silloin piilotettu sinne loppusivuille. Ei niitä kai kukaan pakota käyttämään, jos ei niistä tykkää? Samoin joistakin skenuista valittaminen on jotenkin turhaa, kun niitä on erinäisissä opuksissa valittavissa varmaan toistasataa.

Aika paksua myöskään väittää, ettei pelaajia olisi kuunneltu. Ei ne games designerit missään toisessa maailmassa asu, eivätköhän nisitäkin ainakin osa seuraile erinäisiä foorumeja ja blogeja. Luultavasti myös pelailevat ihan suht aktiivisesti. Gav Thorpe esim. aikoinaan postailikin välillä tuonne warhammer.org.uk:hon, Phil Kelly ja Alessio Cavatore on osallistuneet Grand tournamentteihin jne... 40k:ta pelaa kuitenkin varmaan useampi sata tuhatta ihmistä maailmassa, kaikkien mielipide ei välttämättä ole sama kuin sinun.
Merimetsä

Viesti Kirjoittaja Merimetsä »

Kyllä ne siitä tasoittuukin pikkuhiljaa, jahka armeijat uudistuvat ja skyfire leviää.
Tässä on osittain se ongelmakin. Kuinka monta vuotta menee siihen ennekuin kodeksi X saa kynnollisen skyfiren? Juu, liittolaiseksi saa varmaan aika paljon nopeammin, mutta mieli tekisi ottaa jotain fiksumpaa.
varmaan useampi sata tuhatta ihmistä maailmassa, kaikkien mielipide ei välttämättä ole sama kuin sinun.
Väliäkös tuolla kun olen oikeassa. ;)
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Fanius on sitä, että on valmis antamaan viat anteeksi. Mitään tuomittavaahan tämä ei ole, hyvässä seurassa brittiläinenkin sotapeli malli on hyvää viihdettä. Ja jos alkaa kyllästyttää ja kaipaa vaihtelua, vaihtoehtoja löytyy kaikkiin makuihin.

Ei tässä muuta. Jatkakaa.
jamovoima
Valvoja

Merimetsä kirjoitti:
Kyllä ne siitä tasoittuukin pikkuhiljaa, jahka armeijat uudistuvat ja skyfire leviää.
Tässä on osittain se ongelmakin. Kuinka monta vuotta menee siihen ennekuin kodeksi X saa kynnollisen skyfiren? Juu, liittolaiseksi saa varmaan aika paljon nopeammin, mutta mieli tekisi ottaa jotain fiksumpaa.
Codexit ja erratojen puute on kyllä kieltämättä tän pelin pahin ongelma. Väliin kun lispahtaa yhdet Grey knightit niin sitten niiden kanssa eletään seuraavat vuodet. Ei tosin ole kivaa semmoinen 40k kolmoslaitoksen / faban kutoslaitoksen ravening hordes reboottikaan. Toivottavasti huhut toteutuu ja GW ottaa vähän aktiivisemman linjan sen suhteen. Ei tästä nyt niin kauaa ole, kun wd:ssä ja netissä julkaistiin kaikenmaailman trial ruleja.
Half-breed

jamovoima kirjoitti:Lentskareiden poissaolo aiemmin on varmaan ollut enemmän kiinni valmistustekniikasta kuin säännöistä. Väittäisin, että pelaajista suurin osa pitää niitä varsin siistinä lisänä, mukaanlukien minä. Kyllä ne siitä tasoittuukin pikkuhiljaa, jahka armeijat uudistuvat ja skyfire leviää. Ja lähinnähän rikki noista lentskareista on vendetta, joka on ollut sitä jo samasta hetkestä lähtien kun imperial codex tuli ulos painokoneesta. Necronlentskarit on kuitenkin vielä tuhottavissa, niitä tosin saa väähn enemmän armeijaan.
Merimetsä sanoikin tästä jo hyvin, mutta homman nimi on kuitenkin edelleen se, ettei 40k:n skaala oikein sovi lentsikoille. Ok kolmosedikan aikaisilla säännöillä ne kyllä menisi (Eivät jää pöydälle istumaan, vaan tulevat pöydänreunalle vastustajan vuoron alussa, ja sitten strafettavat pöydän läpi ampumisvuoron alussa), mutta kun GW ei osaa katsoa menneisyydestä mitä se teki oikein.
jamovoima kirjoitti:Noita maaston satunnaisgenerointitaulukkoja on ollut jo muuten kolmos ja nelosedikassakin jos en ihan väärin muista. Sama juttu fabassa. Ne oli vaan silloin piilotettu sinne loppusivuille. Ei niitä kai kukaan pakota käyttämään, jos ei niistä tykkää? Samoin joistakin skenuista valittaminen on jotenkin turhaa, kun niitä on erinäisissä opuksissa valittavissa varmaan toistasataa.
Eipä minun sääntiksistäni noita löytynyt. Olivat Chapter Aproved kamoja kylläkin, eli ne jotka niitä halusivat käyttää pystyivät käyttämään, mutta koska ne eivät olleet sääntiksessä, niin ne pystyi myös täysin ohittamaan. Kun ne nyt sitten ovat ihan sääntökirjassa, niin joissain piireissä se tarkoittaa sitä, ettei niitä pitäisi kompata, kun kerta ne sääntikseen ovat päässeet, niin varmasti ovat tasapuolisia.
jamovoima kirjoitti:Aika paksua myöskään väittää, ettei pelaajia olisi kuunneltu. Ei ne games designerit missään toisessa maailmassa asu, eivätköhän nisitäkin ainakin osa seuraile erinäisiä foorumeja ja blogeja. Luultavasti myös pelailevat ihan suht aktiivisesti. Gav Thorpe esim. aikoinaan postailikin välillä tuonne warhammer.org.uk:hon, Phil Kelly ja Alessio Cavatore on osallistuneet Grand tournamentteihin jne... 40k:ta pelaa kuitenkin varmaan useampi sata tuhatta ihmistä maailmassa, kaikkien mielipide ei välttämättä ole sama kuin sinun.
No eipä ole, kun kirja on tungettu täyteen asioita joita pelaajat eivät halunneet peliin (Mysteerimaasto, paskat skenut, woundikikkailu.) ja jotka huomaa ekalla sekunnilla ei-toimiviksi (Allyt, woundikikkailu, linnoitteet, lentsikat). Joko GW:n jantterit eivät tiedä miten sääntöjä kirjoitetaan, tai sitten he menevät sen mukaan mitä itse haluavat, eikä sen mukaan mitä pelaajat haluavat. Viimeksi näin teki Rackham Confrontationin neloslaitoksen kanssa, ja kaikki voi siitä nähä mitä käy kun pelaajakunnalle näytetään keskaria.
Ookami_Tez

Half-Breed kai ymmärrät että sinun valistuneet MIELIPITEESI eivät välttämättä kuvasta kaikkien pelaajien mielipiteitä? Itsellä ei ole kutos edikan sääntöjen kanssa mitään eri puraa, joten selvästi edikka tehtiin juuri niin kuin pelaajat halusivat koska minä olen samaa mieltä niiden kanssa.
Great Teacher Ookami_Tez
Flogger

Viesti Kirjoittaja Flogger »

Half-breed kirjoitti: No eipä ole, kun kirja on tungettu täyteen asioita joita pelaajat eivät halunneet peliin (Mysteerimaasto, paskat skenut, woundikikkailu.) ja jotka huomaa ekalla sekunnilla ei-toimiviksi (Allyt, woundikikkailu, linnoitteet, lentsikat). Joko GW:n jantterit eivät tiedä miten sääntöjä kirjoitetaan, tai sitten he menevät sen mukaan mitä itse haluavat, eikä sen mukaan mitä pelaajat haluavat. Viimeksi näin teki Rackham Confrontationin neloslaitoksen kanssa, ja kaikki voi siitä nähä mitä käy kun pelaajakunnalle näytetään keskaria.
Kas kummaa että "asiat joista minä en henkkoht tykkää" muuttuvat nopeasti "kukaan ei halua tällaisia peliin". Sikäli kun minä olen seurannut, niin useimmat pelaajat tuntuvat olevan ihan innoissaan lenskareista, allyista ja linnakkeista. Uudesta wound allocationista ei ehkä niinkään, mutta harva sitä vanhaakaan kaipaa.

Vitosedikankin piti tappaa peli kaikkine tyhmine juttuineen (kill pointit, true LOS jne). Miten kävikään, taisi olla suosituin 40k:n edikka.
Half-breed

Ookami_Tez kirjoitti:Half-Breed kai ymmärrät että sinun valistuneet MIELIPITEESI eivät välttämättä kuvasta kaikkien pelaajien mielipiteitä? Itsellä ei ole kutos edikan sääntöjen kanssa mitään eri puraa, joten selvästi edikka tehtiin juuri niin kuin pelaajat halusivat koska minä olen samaa mieltä niiden kanssa.
Aika hyvin ne kuvastaa sen verta mitä olen ulkomaanpeelojen juttuja lukenut. Taisi kestää abaut kaksi päivää, kun väki alkoi heittää "miksi woundikikkailu on perseestä"-huttua, eikä kukaan tunnu olevan mitenkään innostunut niistä kokonaisesta neljästä linnoitteesta, joista yhtä voi jopa pelailla. Lisätään tähän skenut jotka oli iffy heti julkaisussa, ja nyt ne huudetaan maan rakoon kun niillä pelattiin ekoja kunnon turneita, ja kaikkihan me tiedetään miten rikki lentskarit on tällähetkellä. Mysteerimaastosta en ole kuullut kenenkään hurraavan. Kyllä sinä olet sitä vähemmistöä tässä hetkellä.
Flogger kirjoitti:Kas kummaa että "asiat joista minä en henkkoht tykkää" muuttuvat nopeasti "kukaan ei halua tällaisia peliin". Sikäli kun minä olen seurannut, niin useimmat pelaajat tuntuvat olevan ihan innoissaan lenskareista, allyista ja linnakkeista. Uudesta wound allocationista ei ehkä niinkään, mutta harva sitä vanhaakaan kaipaa.
Lentskarit on jo nyt pahasti rikki, joten GW:n olisi vain pitänyt odotella yksi edikka vielä, että kaikille saataisiin lentsikat. Sitten voidaan alkaa funtsia lentsikkasääntöjä. Nyt, kuten Merimetso sanoi, osan armeijoista pitää odottaa ties kuinka kauan, että ne voisivat tehdä edes jotain niille. Linnoitteet taas on nyt täysin naurettavia ja niiden tarkoitus on vain myydä niitä maastoja, kun kerta näköjään Planetstrike ei niitä onnistunut myymään (Miksiköhän?). Allyt taas rikkovat pelin fiiliksen. Jo nyt ottaa päähän pelata marsuja, marsuja ja marsuja vastaan, niin mitäs sitten kun liittolaisilla kaikista armeijoista saa kaikkeen pystyviä. Taulle saa psyykkeripuolustusta ja Eldareille oikeasti hyviä trooppeja. Missä maku, missä omalaatuisuus? Lisäksi mitä nyt olen turnauspaketteja nähnyt, niin aika monessa on rajoitettu lenskareita ja linnoitteita, ja muutamassa on jätetty Allytkin pois. Eli kyllä tässä suurin osa on ainakin osittain tyytymättömiä uuteen pakettiin.
Flogger kirjoitti:Vitosedikankin piti tappaa peli kaikkine tyhmine juttuineen (kill pointit, true LOS jne). Miten kävikään, taisi olla suosituin 40k:n edikka.
Syystäkin. Vaikka vitosessa oli omat typeryytensä, niin ne tulivat pääosin codexeista, eikä itse säännöistä. Eli toisinsanoen ne pari typeryyttä vitosen säännöissä olisi voinut vain korjata, Ward ja Cruddance potkia helvettiin, codexeihin tehdä korjauksia, ja tadaa, kutonen olisi saatu helposti ulos helvetin hyvänä pakettina. Lisäksi kannattaa edelleen huomioida, että vaikka vitosen alussa nuo pari juttua näytti olevan suoraan helvetistä, niin ne silti toimivat. Siis kunnes Ward ja Cruddance päästettiin suunnittelemaan codexeja.
nice2beatU

Viesti Kirjoittaja nice2beatU »

Half-breed kirjoitti:
Flogger kirjoitti:Kas kummaa että "asiat joista minä en henkkoht tykkää" muuttuvat nopeasti "kukaan ei halua tällaisia peliin". Sikäli kun minä olen seurannut, niin useimmat pelaajat tuntuvat olevan ihan innoissaan lenskareista, allyista ja linnakkeista. Uudesta wound allocationista ei ehkä niinkään, mutta harva sitä vanhaakaan kaipaa.
Lentskarit on jo nyt pahasti rikki, joten GW:n olisi vain pitänyt odotella yksi edikka vielä, että kaikille saataisiin lentsikat. Sitten voidaan alkaa funtsia lentsikkasääntöjä. Nyt, kuten Merimetso sanoi, osan armeijoista pitää odottaa ties kuinka kauan, että ne voisivat tehdä edes jotain niille. Linnoitteet taas on nyt täysin naurettavia ja niiden tarkoitus on vain myydä niitä maastoja, kun kerta näköjään Planetstrike ei niitä onnistunut myymään (Miksiköhän?). Allyt taas rikkovat pelin fiiliksen. Jo nyt ottaa päähän pelata marsuja, marsuja ja marsuja vastaan, niin mitäs sitten kun liittolaisilla kaikista armeijoista saa kaikkeen pystyviä. Taulle saa psyykkeripuolustusta ja Eldareille oikeasti hyviä trooppeja. Missä maku, missä omalaatuisuus? Lisäksi mitä nyt olen turnauspaketteja nähnyt, niin aika monessa on rajoitettu lenskareita ja linnoitteita, ja muutamassa on jätetty Allytkin pois. Eli kyllä tässä suurin osa on ainakin osittain tyytymättömiä uuteen pakettiin.
Ei noi lennokit nyt niin kamalia ole. Todella kömpelöjä, tulee pakost reservistä, maksaa (ainakin osa) flyer säännöstään.

Allyt tosiaan kusee aika ilkeesti fluffi pelejä, mutta turnaus tasolla ton ainakin luulisi tasoittavan, jos vanhassa kirjassa on joku suuri heikkous sen voi liittolaisella korvata.

Tossa oon kyllä samaa mieltä, että voisivat koittaa laittaa uusia kirjoja/sääntö uudistuksia nopeammin ja paremmalla balancella (Wardin kirjat on jokanen edellistä juustosempii -_- )
Skorne is love, Skorne is life.
Jeijo

Viesti Kirjoittaja Jeijo »

Useampia pelejä pelaavana, rahastuksella meinasin turhan suurta budjetillista lohkoa, maalattavaa materiaalia ja ajankäyttöä tähän yhteen systeemiin. Omistamallani 3000~ pojolla kun en saa nykyään tehtyä kuin kohtalaisen listan, osittain kiitos codekkien/päivitysten yms. Julkaisu nopeudesta.
faq:t monasti tuntuvat vaan sotkevan pakkaa entisestään, kun boostaavat jotain ei-fluffiyksiköistä codexin parhaimmistoa, uudessa codexissa asia taas käännetään päälaelleen luultavasti. Itse kun pitäisin jos se jo maalattu jengi olis joskus ns. valmis. Muut systeemit tuntuvat tässä asiassa vievän pidemmän korren, kun se päivitys on kevyempää monella tavalla. Itse 40k maistuu muuten, tarkoitus ei ollut siitä niinkään rantata.

Porin (fanboy) edustajat onnistuvat hyvin peli-innostuksen sammuttamisen foorum jorinoillaan. Heh... vaikka halffis aika kärkkäästi asioiden kimppuun käykin, niin nojaan silti ennemmin hänen suuntaansa. Ookami vois ottaa taas lääkkeet ;)
Soi viulu
Ookami_Tez

Half-Breed kirjoitti:, että vaikka vitosen alussa nuo pari juttua näytti olevan suoraan helvetistä, niin ne silti toimivat.
Kai huomaat tässä juuri sen mitä sinulle sanottiin kutos edikasta kun se oli vielä tulossa. Nytten sitä huudetaan väen päitä seipäiden päihin kun edikka on niin kamala ja sitten kun seiska tekee tulojaan niin surkutellaan sitä kuinka se rikkoo kaiken mikä teki kutosesta hyvän. Näin se vain tulee kiertämään. Mutta tosiaan pointtini oli enemmänkin huomauttaa että kaikki eivät ole sinun kanssasi samaa mieltä kutos edikasta, vaikka olit täällä kovasti sanomassa että ketään faneja ei otettu huomioon edikkaa tehdessä. Mutta selvästi tälläisellekkin editiolle löytyy faninsa. Enkä nyt dissaa vitosta erityisesti mielestäni sekin oli toimiva paketti ja varmaan helpompi ainakin turnaus järjestäjille, mutta itse en turnauspelaaja ole, joten minua ei voisi vähempää kiinnostaa miten turnauspelaajiin vaikuttaa säännöt.

Nice2BeatU:lle semmoista että ei ne allyt kyllä riko fluffi pelejä ellei välttämättä halua. Sen myönnän että siellä on jokunen aivopieru joukossa, mutta itse ainakin toivotan tervetulleeksi nämä säännöt jolloin pelaajat voivat tuoda Imperiumia kentälle muunakin kuin yhtenä pienenä osa-alueen tuon valtavan kokonaisuuden armeijoista. Inkvisito+Kaarti, Mariinit+Kaarti, Mariinit+Toiset Mariinit tuovat todella fluffikkaita mahdollisuuksia. + CSM saivat vihdoin kunnon demonit takaisin.

Ja Jeijo ei mun tarvi enää kun heinän pölytyskausi on mennyt pääosin ohi ei tarvi lääkkeitä enää. Ja valkotakkiset miehetkään ei uskalla antaa enää lisää.
Great Teacher Ookami_Tez
Risto.Salonen

Viesti Kirjoittaja Risto.Salonen »

Omasta mielestäni 6th edition on sääntöineen varsin hyvä kokonaisuus. Varmasti jokin asia toisin toteuttettuna olisi voinut ehkä olla paremminkin.

Perus warhammer-ajatus valtaisasti muokattavista armeijoista ja sankareista on olemassa ja säännöt mahdollistavat kaikkien yksiköiden ja mallien toiminnallisuuden, eikä mikään ole varsinaisesti mitenkään erityisesti pistehintansa kanssa liian tehokas/tehoton. Joitain hinta/laatu suhteessa mitattuna parempia/huonompi löytyy toki.

Ally säännöt mahdollistaa tasapainoisemman turnauspelaamisenkin, kun kaikki saavat flyereita, kaikki vanhatkin kirjat saa hieman tehokkaampia uusia yksiköitä ja uudet kirjat eivät ole automaattivoittajia, kun vastustajan heikkouksien hyväksikäyttö ei ole itsestään selvän helppoa.

Allyt eivät myöskään korvaa sinun omia Trooppeja, kuten tuolta aikaisemmin jonkun viestistä (halfbreed?) vähän ymmärsin, pitää niiden eldareiden silti ostaa ne omat troopit, halus ne sitten kenen tahansa trooppei lisukkeeksi.

Randomi maastot ovat ihan samaa luokkaa, kuin fabassakin. Kyllä niitä jaksaa, eikä niistä pahemmin mitään häiriötä normaalille pelille ole. Eikä niiden käyttämättä jättäminenkään mitenkään ihmeellistä muutosta peleihin tuo, joten melko sama, käyttääkö tahi ei, joten en näe mitään ihmeellistä niiden olemassa olossa.

Tietenkin Randomi tuo aina mukanaan randomia, ja se ei ole kaikille mieleen, mutta henk koht olen sitä mieltä, jotta shakki on turhan ennalta laskettava, mutta tietenkin jossain menee se toisen ääripäänkin raja, mutta minusta sitä ei vielä ole 40k:n suhteen ylitetty.

Fortressien vähyys on toki miinus, mutta niiden mukana olo ei niinkään.
laaja-alaisempi muokattavuus näiden suhteen olisi ollut OK, mutta kaikkea ei saa, mitä tilaa.

woundien jakamisessa en näe mitään ihmeellisen kamalaa, se heikentää aikaisemmin liian tehokkaina pidettyjä yksiköitä, mutta varsinaista haittaa en ole siitä huomannut, ehkä siis pelaan liian vähän?

Yhtä kaikki, lukeudun heihin pelaajiin, jotka pitävät 6th editionin muutoksista, uudistuksista ja nauttivat sen pelaamisesta.

Myönnän toki, jotta en ole hardcore turnauspelaaja, ja ehkä se on syy? Vai voiko hardcore turnauspelaajakin tykätä näistä säännöistä? en itse näe mitään syytä, miksi ei voisi, mutta mitäpä mieltä on enemmän turnauksistaa kävijät?
Viimeksi muokannut Risto.Salonen, Pe 17.08.2012 08:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
korDOOMi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja korDOOMi »

Nyt on muutama kuva aloituslaatikon sisällöstä tai ainakin siihen liittyvään langaan ne on lähetetty. Eli Kaaosta ja mitä marsuja nuo nyt ovatkaan.

http://www.warseer.com/forums/showthrea ... %29/page37

#736 viesti.

Toivottavasti kultisteja löytyy erinäköisinäkin eikä vain tuon kaasunamarin muunnoksina. Kieltämättä Dawn of War -pelin näköisiä kultisteja odotin, mutta eihän tuossa ole vielä kaikki.
ookkeri
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja ookkeri »

Dark Angels
jamovoima
Valvoja

Half-breed kirjoitti:
jamovoima kirjoitti:Noita maaston satunnaisgenerointitaulukkoja on ollut jo muuten kolmos ja nelosedikassakin jos en ihan väärin muista. Sama juttu fabassa. Ne oli vaan silloin piilotettu sinne loppusivuille. Ei niitä kai kukaan pakota käyttämään, jos ei niistä tykkää? Samoin joistakin skenuista valittaminen on jotenkin turhaa, kun niitä on erinäisissä opuksissa valittavissa varmaan toistasataa.
Eipä minun sääntiksistäni noita löytynyt. Olivat Chapter Aproved kamoja kylläkin, eli ne jotka niitä halusivat käyttää pystyivät käyttämään, mutta koska ne eivät olleet sääntiksessä, niin ne pystyi myös täysin ohittamaan. Kun ne nyt sitten ovat ihan sääntökirjassa, niin joissain piireissä se tarkoittaa sitä, ettei niitä pitäisi kompata, kun kerta ne sääntikseen ovat päässeet, niin varmasti ovat tasapuolisia.
Aivan varmasti löytyy jostain aiemmista sääntökirjoista muutama sivu taulukoita joilla voi ludoa esim. jäämaailman, death worldin tai aavikkotaistelukentän. Muistaakseni vaati aika eksoottisia maastokappaleita, joten tuskin niitä kukaan oikeasti käytti. Vähän sama vika noissa viimeisimmissäkin, mutta ihan hyvää inspiraationlähdettä tommoiset on silti maaston askartelua varten.
jamovoima kirjoitti:Aika paksua myöskään väittää, ettei pelaajia olisi kuunneltu. Ei ne games designerit missään toisessa maailmassa asu, eivätköhän nisitäkin ainakin osa seuraile erinäisiä foorumeja ja blogeja. Luultavasti myös pelailevat ihan suht aktiivisesti. Gav Thorpe esim. aikoinaan postailikin välillä tuonne warhammer.org.uk:hon, Phil Kelly ja Alessio Cavatore on osallistuneet Grand tournamentteihin jne... 40k:ta pelaa kuitenkin varmaan useampi sata tuhatta ihmistä maailmassa, kaikkien mielipide ei välttämättä ole sama kuin sinun.
No eipä ole, kun kirja on tungettu täyteen asioita joita pelaajat eivät halunneet peliin (Mysteerimaasto, paskat skenut, woundikikkailu.) ja jotka huomaa ekalla sekunnilla ei-toimiviksi (Allyt, woundikikkailu, linnoitteet, lentsikat). Joko GW:n jantterit eivät tiedä miten sääntöjä kirjoitetaan, tai sitten he menevät sen mukaan mitä itse haluavat, eikä sen mukaan mitä pelaajat haluavat. Viimeksi näin teki Rackham Confrontationin neloslaitoksen kanssa, ja kaikki voi siitä nähä mitä käy kun pelaajakunnalle näytetään keskaria.[/quote]

Jotkut noista on ehkä haastavia turnauspelaamisen kannalta, mutta tuskin keskivertopelaaja niistä häiriintyy. Enemmänkin päinvastoin, enemmän on aina enemmän ja kukaan ei estä ketään pelaamasta peliä ihan millä muutoksilla kukakin haluaa. Aina niitä sääntöjä in taivuteltu sopivammiksi. Melkein kaikki noista listaamistasi asioista on kitenkin aika pikkudetaljeja ja lisiä säännöissä. Perussäännöt on jokatapauksessa ainakin oman kokemuksen mukaan paljon aiempaa fiksummat. Jopa tuo wound allocation, joka on erittäin monella tapaa paljon parempi kuin mitä se oli edellisessä laitoksessa. Myös ne paljon puhutut wound allocation kikat on aika laimeita vitosedikan meltapommi thunderwolffien yms. rinnalla. Ainut vika on että sankareiden kanssa se on aika hidasta. Isoin miinus uudessa edikassa on lähitaistelu, sinne pääseminen on erittäin hankalaa ja kun sinne vihdoin pääsee, alkaa aikaa vievä epälooginen sähellys.

Aijajoo, uudet starterset figut näyttää aika maukkailta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Yleiset keskustelut”