Mie pitkään mietin, että pitäisikö tuoda se oma lusikka niihin komppi- ja juustokeskusteluihin kun varmasti minua sinne joku kaipasi, mutta jätinpäs laittamatta. Ei siitä tule kuin tiskattavaa, josta kukaan ei tykkää.
Maastoissa minua häiritsee suuresti se, että se tehdään vuorotellen. Sääntönä se on ihan hyvä, mutta mitä minä olen pelejä katsonut, niin ei se oikein näytä toimivan. Kääpiö - Kääpiö matsi on oiva esimerkki, josta tullaan vielä kymmenenkin vuoden päästä puhumaan. Toinen onkin sitten se iänikuinen metsä ja oikeastaan koko TLOS. Kukkuloiden takana pitäisi pysyä piilossa paitsi Largejen ja metsien takana pitäisi jokaisen olla turvassa. Se -1 to hit on vain osalle haitta, koska kuinka moni asia tässä pelissä oikeasti ampuu BS:n avulla? Ei kovinkaan moni mitä tulee sotakoneisiin.
Komppien tarkoitus on myös pelitasapainnon laittaminen vinksin vonksin lisäksi antaa pelaajille uudet eväät listan tekoon. Max 5 sotakonetta, yksikkö- ja pistekatto ja nykyään suosiota saanut nuolirajakin toisi varmasti mm. Hapidin listoihin ihan uuden lookin kun mies ei voikkaan tehdä armeijaansa normaalien tottumuksiensa tapaisesti. Magiassakin ollaan kokeiltu pitkin Suomea, Ostiumissa esim, 4 nopan max castia, niin miten suu pannaan isojen megaloitsujen kanssa? Henrin pitää alkaa tosiaan miettimäänkin mitä haluaa tehdä sillä se isompi versio, 24" kantamalla kaikkiin vaikuttavat loitsut, eivät niin varmasti onnistukkaan.
Voittoa saa ja oikeastaan pitääkin tavoitella. Ei kukaan tule nostamaan joukkojaan pöydälle häviö mielessään. Siinä vain vika tulee, että kuinka kovaa haluaa voittaa ja etenkin millä tapaan. Ainakin minusta se haasteen hakeminen on paljon hauskempaa ja shakkipeli ilman kuningatarta tarjoaa erinomaisen pelinautinnon. Kuningattaren uupuminen pitäisi olla myös herrasmiesvelvollisuus taitevamman/suuremman egon omistajan kohdalla.
Kun mie tuumin mitä komppeja pitäisi laittaa tähän peliin, niin olen samaa mieltä teidän kaikkien kanssa, että ne voivat painua kuuseen. Sääntökirjassa löytyvä sääntö, että vain 2 samaa rarea on ihan vammainen, koska se ei aina ole hyväksi. Ymmärrän hyvin, että kukaan ei halua nähdä 3:a Aboa tai vastaavaa. Mutta onko 3 jättiläistä jonkun mielestä voittajakombo? On totta, että kutsun jättiläisiä omassa armeijassani tähtipelaajiksi, mutta se lempinimi on peräisin eräästä
Hessu Hopo-piirretystä on eräänlainen kunnianosoitus hahmoa ja kyseistä piiretty-sarjaa kohtaan.
Joskus niille on kuitenkin paikkansa tasapainottamaan peliään. Siitä olen iloinen, että täällä ei ole vielä näkynyt niitä pahimpia turneejyriä, mutta jollekin pienimuotoiselle listojen teko-ohjeistukselle olisi siitäkin huolimatta tarvetta.
Usko hyvään pelihenkeen on kuitenkin sen verta suuri, että toivoisin pelaajien itsensä ymmärtävän, että ehkä en tarvitsekkaan tätä kaikkea voittaakseni. Vastustajani kuitenkin jättää itse kovimmat poikansa kotia, joten onko minunkin ihan pakko tuoda juuri nämä kovat jutut mukanani?
El edit: Tästä viestistä ei ole sitten tarkoitus aloittaa uutta komppisotaa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti