Pohjamaali
Pohjamaali
Voiko tätä maalia käyttää figujen pohjamaalina? Onko laadukkaampaa kuin GW:n?

- Kaapelikala
Re: Pohjamaali
Ite käytän Mastonin 221:stä ja saman sarjan mustaa. Ei se yhtään GW:n tököttiä huonompaa ole. Hintaa vaan on kolmannes. Kannattaa opetella käyttämään, kun valkoisilla on paha tapa käyttäytyä hassusti...
- Half-breed
Ei se valkoinen ainakaan minulla mitenkään ikävästi ole käyttäytynyt. Mitä nyt vaan pitänyt kattoa miten sprayaa, kun pakkautuessaan tapaa peittää aika ikävän hyvin.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Valkoinen on ihan hyvä väri tai mikä tahansa sopiva väri. Jos maali on mattaa, niin se on hyvää. Värivalinta riippuu siitä, mistä tykkäät itse. Musta on huonoin :)
Luumumehu on soturien juomaa
Valkoisen päällä värit näkyy vähän vaaleampina kuin mustan, toisaalta ainakin mun on helpompi tunnistaa figun muotoja valkoisen pohjamaalin alta kuin mustan. Harmaa ois sellanen kivan neutraali...
Itse käytän Army Painterin valkoista ja Mastonin mustaa pohjamaalispreinä. GW:n valkoinen on kanssa hyvä, muttei sen parempi kuin armypainterin, joten en maksa siitä kalliimpaa hintaa.
Mastonin valkoinen on joskus pettänyt, joten en käytä sitä enää kalliisiin figuihin. Vika on voinut olla myös käyttäjässä, liian vähän ravistusta tms, mutten ole ottanut enää mitään riskejä.
Käytän enimmäkseen valkoista spreitä pohjamaalina, mutta se on ihan vaan maalaustekniikkakysymys ja riippuu maalaajan mieltymyksistä. Musta pohjamaali on ehkä 'aloittelijaystävällisempi'.Pienet maalaamattomat paikat eivät mustina häiritse kuten valkoisina.
Mastonin valkoinen on joskus pettänyt, joten en käytä sitä enää kalliisiin figuihin. Vika on voinut olla myös käyttäjässä, liian vähän ravistusta tms, mutten ole ottanut enää mitään riskejä.
Käytän enimmäkseen valkoista spreitä pohjamaalina, mutta se on ihan vaan maalaustekniikkakysymys ja riippuu maalaajan mieltymyksistä. Musta pohjamaali on ehkä 'aloittelijaystävällisempi'.Pienet maalaamattomat paikat eivät mustina häiritse kuten valkoisina.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Sitten taas toisaalta, maalaamattomat paikat on paljon helpompi huomata jos pohjamaali on valkoinen. Valkoisella korostukset on helpompia, mustalla varjot tulee kuin itsestään...smaxx kirjoitti: Käytän enimmäkseen valkoista spreitä pohjamaalina, mutta se on ihan vaan maalaustekniikkakysymys ja riippuu maalaajan mieltymyksistä. Musta pohjamaali on ehkä 'aloittelijaystävällisempi'.Pienet maalaamattomat paikat eivät mustina häiritse kuten valkoisina.
Kannattaa tietenki lukea tarkasti purkista onko maaliin lisätty pieniä epätasaisuuksia peittäviä täyteaineita. Mastonin maaleissa ei muistaakseni ollut vastaavaa ominaisuutta, mutta kannattaa tietenki tarkistaa.
Mastonin Primerit (500-sarja?) ovat hyviä, mattamaalit taas eivät aina tahdo toimia kunnolla, pinta voi jäädä liukkaaksi ja normaali akryylimaali ei tahdo tarttua. Harmaata melkeenpä suosittelen, ellei figusta ole tarkoitus maalata todella kirkasta, tai suurimmaksi osaksi jonkin tietyn väristä, jolloin kannattaa hommata vastaavaa pohjasävyä.
Ja melkeen kaiken merkkisillä maaleilla olen onnistunut jollain tavalla jonkun pohjamaalauksen ryssimään jossain vaiheessa. Joskus on tullut suihkittua liikaa maalia, tai liian läheltä, tai liian kaukaa, tai väärällä kelillä, tai sekoittaminen jäänyt liian vähälle, tai ympäristössä on ollut pölyä, joka leijailee maalin päälle ja pilaa pinnan.
Ja melkeen kaiken merkkisillä maaleilla olen onnistunut jollain tavalla jonkun pohjamaalauksen ryssimään jossain vaiheessa. Joskus on tullut suihkittua liikaa maalia, tai liian läheltä, tai liian kaukaa, tai väärällä kelillä, tai sekoittaminen jäänyt liian vähälle, tai ympäristössä on ollut pölyä, joka leijailee maalin päälle ja pilaa pinnan.
Painting miniatures is like making love to a beautiful woman... It doesn't happen in real life.
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali
Oi, maalattuja figuja, kuinka söpöä
Öljyväri-tutoriaali