Kiitos kommenteista!
smaxx kirjoitti:Hyvää kamaa. Paikoitellen erinomaista, paikoitellen vähän vielä keskeneräistä. Tykki on erittäin hyvä, samoin lurkkiunitti. Empiren jalkayksikön naamat on mallillaan, mutta vaatetus kait vielä vaiheessa.
Mä arvelinkin että keihäsmiehet puhututtaa ihmisiä, varsinkin siihen toiseen suuntaan. Suuressa osassa on liiman sulattamia kohtia, ja paksu maalikerros päällä, johtuen siitä etten saannut kaavittua noita aivan puhtaiksi maalinpoiston jäljiltä (käytin jarrunestettä ja kynsilakanpoistoainetta jälkihoitona). Nää oli erittäin epämiellyttävä maalata, jonka takia mä vedin ne mahdollisimman nopeesti pois alta, että pääsen jatkaa muihin yksiköihin, nuo on vieläkin hieman kesken, esimerkiksi lippu ja rumpali puuttuu, ne on työn alla. Voisin kyllä joka tapauksessa parannella esimerkiksi valkoisia kohtia, osassa näyttää erityisen huonolta ne. Valkoinen osoittautui muuten erittäin vaikeaksi väriksi saada se puhtaan näköiseksi, joten päätin vetää kunnolla ranttaliksi ja sutasin koko figun Nuln Oililla muun maalauksen päätteeksi, se tais olla virhe.
MAnkka kirjoitti:En tiennytkään että oot alottanu Empire projektin. Tosi hyvän näkösiä noi on, varsinkin noi tykin rekvisiitat. Soihdun liekki varsinkin on äärimmäisen hyvin onnistunut. Vaattet on aika kiiltäviä, joten niihin laittaisin vielä mattalakkaa.
Pientä miinusta silmien puutteesta. Tän kokoluokan figuihin saa aika hyvin silmät maalailtua, jopa mun tärisevillä käsillä. Pieni vaiva, mutta tuo naamaan vähän lisää ilmettä. Ja samalla tulee mielenkiintosia persoonallisuuksia figuille ;)
Jep, mullahan oli 6. edikan aikaan empire poppoo kasassa, joten löytyy joitain figuja ennestäänkin, kuten esimerkiksi tuo tykki ja keihäsmiehet. Soihdun liekki on muuten villalangan pätkä, joka on kovetettu ja hieman muotoiltu pikaliimalla. Siihen maalaukset päälle, realistisen tulesta tekee mahdollisimman vaalea keltainen, melkein valkoinen tyvi ja hillitysti mustaa "kärkeen". Mä totesin maalatessa että nyt jää silmät tekemättä tai mä pilaan muuten jo valmiin figun :D Mut ehkä mun pitäis olla rohkeampi, tein mä kuitenkin esimerkiksi kuvan vampyyrille silmät. Silmien maalaamiseen saa kuitenkin antaa vinkkejä. Oisko muuten ehdottaa hyvää mattalakkaa? Todellista mattaa, tuntuu että osa mattalakoista on kuitenkin kiiltäviä, mikä on törkeetä.
Lateksimajava kirjoitti:Kyllä hyvin maalattua Empireä on aina ilo katsella! Tykki on varsinkin hyvin toteutettu, tuli ihan erinomaista jälkeä. Millä reseptillä toi on tehty?
Toinen mistä tykkään on nuo kummitukset.
Epäkuolleiden baset on vähän tylsiä, turhan harmaita. Keihäsmiehissä ei ehkä ole samaa laatua kuin tykissä, eturivin poset on vähän tönkköjä (figujen syytä).
Hordea odotellessa!
Kiitos! Kuten oon maininnut, niin sun Empiret on mulle todella suuri inspiraation lähde, niinkin suuri että nyt lähtee armeija kasvamaan toden teolla. Jos tarkoitat nimenomaan tykkiä, niin metalliosat meni jotenkin näin:
-mustan pohjamaalin päälle brassy brass/gun metal 50/50
-koko hoidon päälle verde green/marrow brown washi 50/50
-drybrushaus gun metallilla
-tähän väliin saatoin heittää brown washin, mun pitäis oikeesti pitää kirjaa omista maalausresepteistä.
-n. 5 kerrosta nuln oilia, tätä lisäilin vähän randomisti silloin tällöin muun maalailun ohella, aika fiiliksen mukaan.
Puuosat oli gorthor brownia ja perus highlightit vaaleammalla ruskealla.
Joo, epäkuolleilla hieman tylsät baset, siks tää empire -projekti onkin mulle ihan toista maata, koska oon oppinut paljon aikaisemmista puutteista sekä virheistä, haluan näihin ihmisiin enemmän eloa. heh.
STB kirjoitti:Sanoisin, että vampyyrit ja lurkit noudattavat erittäin hyvää ja huolellista standardia. Johtuu varmaan kuvien laadusta, että ne kuitenkin näyttävät hieman "fläteiltä", eli vähän räväkämpään highlightaukseen olis varmaan vielä varaa, ilman että menee överiks. Uskoisin, että IRL nää on tosi jepat, mutta jos nyt jotain parantamisen varaa pitää löytää ni just toi, mitä sanoin. Etenkin noissa aaveissa!
Empiressä metalliosat tosi hyvät, mutta vaatteissa washit kiiltelevät ikävästi.
Luurangoissa oon päässyt juuri siihen lopputulokseen mihin pyrin, kylmä valkoinen, perinteinen. Koitan ottaa parempia kuvia kun seuraavaksi päivitän muutenkin blogia uusilla kuvilla. Luut maalasin kutakuinkin näin:
-musta pohja (ehkä turhaa, kts. seuraava vaihe)
-koko figu bonewhitella
-verde green/marrow brown 50/50 washi (osaan figuista tein eri suhteella, ei se paljon näy mutta jos näkyy niin ihan hyvällä tavalla)
-highlight bonewhitella (osan figun taisin drybrushatakin)
-highlight valkoisella.
Näihin meni tuhottoman kauan aikaa :D Mutta luurangot oli myös älyttömän hauska maalata. Aaveissa voisi munkin mielestä olla räväkämpi highlighti, pitää katsoa jos ne jaksaisi korjata joskus (se tarkoittaisi myös n. 30 muun figun highlight -kerrosta, armeija sisältää samalla ethereal-teemalla maalattuja figuja ennestäänkin). Oon samaa mieltä myös kiiltelevistä vaatteista, toivon että saan korjattua sen mattalakalla.
Kiitos kaikille vielä kommenteista. Koitan päivittää blogia mahdollisimman pian uusilla maalauksilla. Saatanpa laittaa WIP-kuvia myös, jos se on ihan ok juttu. Tulossa olisi lähiaikoina warrior priestejä, yksi oma konffauskin. Saatanpa mä väsätä ton Zombie Giantinkin loppuun, kun ei siitä puutu kuin pari hassua highlightia. ZG on näitä 90% valmiita mutta silti puoli vuotta maalauspöydällä odottavia murheenkryynejä, en tiedä miksi se on niin vaikeeta vetää loppuun asti kun on jo hyvässä vauhdissa.