Juhon maalausblogi, Örkit

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
JuhoL

Juhon maalausblogi, Örkit

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

No mutta hei!

Hyvin pitkään olen jostain syystä vieroksunut aloittaa maalausblogia täällä Sotavasarassa, muualla olen pitänytkin plogia yllä, ja pidän yhä. Mutta uskoisin että täältä saa parempaa kritiikkiä, ja myöskin niitä iskuja vyön alle, mutta tärkeintä olisi saada rehellistä palautetta. Maalailen pääasiallisesti pelikäyttöön figuja, en tykkää pelata maalaamattomilla ukoilla ja siitä syystä haluan saada figut mahdollisimman nopeasti maaleihin, yleensä nää blogit on auttanut siinä paljon. Näytän tässä aloitusviestissä jotain aikaisempia tekeleitä jotka on jo valmiita, niin saatte vähän osviittaa. Eli pelaan Warhammer Fantasya, lähes pelkästään. En vieroksu muita pelejä, mutta paikkakunnan skenen mukaan mennään + tykkään tosi kovin fabasta. Tässä vähän mun Vampyyreita ja Keisarikunnan puolustajia (tää on muuten uus projekti meikäläiselle)

Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva
Kuva

Osan kuvien laatu on vähän huono, valitan. Mutta tosiaan, nyt jäi Vampyyrit vähän taka-alalle ja jatkan Empiren parissa, mutta tiedä sitten, saatan innostua yhtäkkiä maalaaman jotain aivan muuta. Toivottavasti tykkäätte kuvista, mutta antakaa sitä ankaraa kritiikkiä!

PS. Tässä seuraava projekti:

Kuva
Viimeksi muokannut JuhoL, Pe 26.04.2019 00:00. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
JuhoL

Re: Juhon maalausblogi, Warhammer Fantasya

Noniin ja menikö se Galleriaan, menikö? Pahoittelen, joku kiltti moderaattori voisi siirtää. Kiitos.
Sumppi Ry
MAnkka

Viesti Kirjoittaja MAnkka »

En tiennytkään että oot alottanu Empire projektin. Tosi hyvän näkösiä noi on, varsinkin noi tykin rekvisiitat. Soihdun liekki varsinkin on äärimmäisen hyvin onnistunut. Vaattet on aika kiiltäviä, joten niihin laittaisin vielä mattalakkaa.

Pientä miinusta silmien puutteesta. Tän kokoluokan figuihin saa aika hyvin silmät maalailtua, jopa mun tärisevillä käsillä. Pieni vaiva, mutta tuo naamaan vähän lisää ilmettä. Ja samalla tulee mielenkiintosia persoonallisuuksia figuille ;)
Sumppi Ry
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

Hyvää kamaa. Paikoitellen erinomaista, paikoitellen vähän vielä keskeneräistä. Tykki on erittäin hyvä, samoin lurkkiunitti. Empiren jalkayksikön naamat on mallillaan, mutta vaatetus kait vielä vaiheessa.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Kyllä hyvin maalattua Empireä on aina ilo katsella! Tykki on varsinkin hyvin toteutettu, tuli ihan erinomaista jälkeä. Millä reseptillä toi on tehty?

Toinen mistä tykkään on nuo kummitukset.

Epäkuolleiden baset on vähän tylsiä, turhan harmaita. Keihäsmiehissä ei ehkä ole samaa laatua kuin tykissä, eturivin poset on vähän tönkköjä (figujen syytä).

Hordea odotellessa!
STB

Viesti Kirjoittaja STB »

Sanoisin, että vampyyrit ja lurkit noudattavat erittäin hyvää ja huolellista standardia. Johtuu varmaan kuvien laadusta, että ne kuitenkin näyttävät hieman "fläteiltä", eli vähän räväkämpään highlightaukseen olis varmaan vielä varaa, ilman että menee överiks. Uskoisin, että IRL nää on tosi jepat, mutta jos nyt jotain parantamisen varaa pitää löytää ni just toi, mitä sanoin. Etenkin noissa aaveissa!

Empiressä metalliosat tosi hyvät, mutta vaatteissa washit kiiltelevät ikävästi.
JuhoL

Kiitos kommenteista!
smaxx kirjoitti:Hyvää kamaa. Paikoitellen erinomaista, paikoitellen vähän vielä keskeneräistä. Tykki on erittäin hyvä, samoin lurkkiunitti. Empiren jalkayksikön naamat on mallillaan, mutta vaatetus kait vielä vaiheessa.

Mä arvelinkin että keihäsmiehet puhututtaa ihmisiä, varsinkin siihen toiseen suuntaan. Suuressa osassa on liiman sulattamia kohtia, ja paksu maalikerros päällä, johtuen siitä etten saannut kaavittua noita aivan puhtaiksi maalinpoiston jäljiltä (käytin jarrunestettä ja kynsilakanpoistoainetta jälkihoitona). Nää oli erittäin epämiellyttävä maalata, jonka takia mä vedin ne mahdollisimman nopeesti pois alta, että pääsen jatkaa muihin yksiköihin, nuo on vieläkin hieman kesken, esimerkiksi lippu ja rumpali puuttuu, ne on työn alla. Voisin kyllä joka tapauksessa parannella esimerkiksi valkoisia kohtia, osassa näyttää erityisen huonolta ne. Valkoinen osoittautui muuten erittäin vaikeaksi väriksi saada se puhtaan näköiseksi, joten päätin vetää kunnolla ranttaliksi ja sutasin koko figun Nuln Oililla muun maalauksen päätteeksi, se tais olla virhe.
MAnkka kirjoitti:En tiennytkään että oot alottanu Empire projektin. Tosi hyvän näkösiä noi on, varsinkin noi tykin rekvisiitat. Soihdun liekki varsinkin on äärimmäisen hyvin onnistunut. Vaattet on aika kiiltäviä, joten niihin laittaisin vielä mattalakkaa.

Pientä miinusta silmien puutteesta. Tän kokoluokan figuihin saa aika hyvin silmät maalailtua, jopa mun tärisevillä käsillä. Pieni vaiva, mutta tuo naamaan vähän lisää ilmettä. Ja samalla tulee mielenkiintosia persoonallisuuksia figuille ;)
Jep, mullahan oli 6. edikan aikaan empire poppoo kasassa, joten löytyy joitain figuja ennestäänkin, kuten esimerkiksi tuo tykki ja keihäsmiehet. Soihdun liekki on muuten villalangan pätkä, joka on kovetettu ja hieman muotoiltu pikaliimalla. Siihen maalaukset päälle, realistisen tulesta tekee mahdollisimman vaalea keltainen, melkein valkoinen tyvi ja hillitysti mustaa "kärkeen". Mä totesin maalatessa että nyt jää silmät tekemättä tai mä pilaan muuten jo valmiin figun :D Mut ehkä mun pitäis olla rohkeampi, tein mä kuitenkin esimerkiksi kuvan vampyyrille silmät. Silmien maalaamiseen saa kuitenkin antaa vinkkejä. Oisko muuten ehdottaa hyvää mattalakkaa? Todellista mattaa, tuntuu että osa mattalakoista on kuitenkin kiiltäviä, mikä on törkeetä.
Lateksimajava kirjoitti:Kyllä hyvin maalattua Empireä on aina ilo katsella! Tykki on varsinkin hyvin toteutettu, tuli ihan erinomaista jälkeä. Millä reseptillä toi on tehty?

Toinen mistä tykkään on nuo kummitukset.

Epäkuolleiden baset on vähän tylsiä, turhan harmaita. Keihäsmiehissä ei ehkä ole samaa laatua kuin tykissä, eturivin poset on vähän tönkköjä (figujen syytä).

Hordea odotellessa!
Kiitos! Kuten oon maininnut, niin sun Empiret on mulle todella suuri inspiraation lähde, niinkin suuri että nyt lähtee armeija kasvamaan toden teolla. Jos tarkoitat nimenomaan tykkiä, niin metalliosat meni jotenkin näin:

-mustan pohjamaalin päälle brassy brass/gun metal 50/50
-koko hoidon päälle verde green/marrow brown washi 50/50
-drybrushaus gun metallilla
-tähän väliin saatoin heittää brown washin, mun pitäis oikeesti pitää kirjaa omista maalausresepteistä.
-n. 5 kerrosta nuln oilia, tätä lisäilin vähän randomisti silloin tällöin muun maalailun ohella, aika fiiliksen mukaan.

Puuosat oli gorthor brownia ja perus highlightit vaaleammalla ruskealla.

Joo, epäkuolleilla hieman tylsät baset, siks tää empire -projekti onkin mulle ihan toista maata, koska oon oppinut paljon aikaisemmista puutteista sekä virheistä, haluan näihin ihmisiin enemmän eloa. heh.
STB kirjoitti:Sanoisin, että vampyyrit ja lurkit noudattavat erittäin hyvää ja huolellista standardia. Johtuu varmaan kuvien laadusta, että ne kuitenkin näyttävät hieman "fläteiltä", eli vähän räväkämpään highlightaukseen olis varmaan vielä varaa, ilman että menee överiks. Uskoisin, että IRL nää on tosi jepat, mutta jos nyt jotain parantamisen varaa pitää löytää ni just toi, mitä sanoin. Etenkin noissa aaveissa!

Empiressä metalliosat tosi hyvät, mutta vaatteissa washit kiiltelevät ikävästi.
Luurangoissa oon päässyt juuri siihen lopputulokseen mihin pyrin, kylmä valkoinen, perinteinen. Koitan ottaa parempia kuvia kun seuraavaksi päivitän muutenkin blogia uusilla kuvilla. Luut maalasin kutakuinkin näin:

-musta pohja (ehkä turhaa, kts. seuraava vaihe)
-koko figu bonewhitella
-verde green/marrow brown 50/50 washi (osaan figuista tein eri suhteella, ei se paljon näy mutta jos näkyy niin ihan hyvällä tavalla)
-highlight bonewhitella (osan figun taisin drybrushatakin)
-highlight valkoisella.

Näihin meni tuhottoman kauan aikaa :D Mutta luurangot oli myös älyttömän hauska maalata. Aaveissa voisi munkin mielestä olla räväkämpi highlighti, pitää katsoa jos ne jaksaisi korjata joskus (se tarkoittaisi myös n. 30 muun figun highlight -kerrosta, armeija sisältää samalla ethereal-teemalla maalattuja figuja ennestäänkin). Oon samaa mieltä myös kiiltelevistä vaatteista, toivon että saan korjattua sen mattalakalla.

Kiitos kaikille vielä kommenteista. Koitan päivittää blogia mahdollisimman pian uusilla maalauksilla. Saatanpa laittaa WIP-kuvia myös, jos se on ihan ok juttu. Tulossa olisi lähiaikoina warrior priestejä, yksi oma konffauskin. Saatanpa mä väsätä ton Zombie Giantinkin loppuun, kun ei siitä puutu kuin pari hassua highlightia. ZG on näitä 90% valmiita mutta silti puoli vuotta maalauspöydällä odottavia murheenkryynejä, en tiedä miksi se on niin vaikeeta vetää loppuun asti kun on jo hyvässä vauhdissa.
Sumppi Ry
MAnkka

JuhoL kirjoitti:Mä totesin maalatessa että nyt jää silmät tekemättä tai mä pilaan muuten jo valmiin figun :D Mut ehkä mun pitäis olla rohkeampi, tein mä kuitenkin esimerkiksi kuvan vampyyrille silmät. Silmien maalaamiseen saa kuitenkin antaa vinkkejä. Oisko muuten ehdottaa hyvää mattalakkaa? Todellista mattaa, tuntuu että osa mattalakoista on kuitenkin kiiltäviä, mikä on törkeetä.
Silmien maalaus on loppupeleissä aika helppoa jopa tärisevillä käsillä. Siveltimen kärki kuitenkin hukkaa suurimmat tärinät ja muodot pitää pensselin oikeella alueella. Ja nuln oililla kun tekee varjostukset niin se korjaa samalla pieniä virheitä. Niin ja käsien tärinä kannattaa synkronoida painamalla käsiä yhteen ;)

Army painterin "anti shine" on ainoo oikeesti matta lakka johon oon törmänny. Pitää vaan muistaa sekottaa huolella. Löytyy purkissa ja sprayna. Voin lainailla jos haluut testata.
Sumppi Ry
smaxx
Valvoja

Viesti Kirjoittaja smaxx »

JuhoL kirjoitti:Mä arvelinkin että keihäsmiehet puhututtaa ihmisiä, varsinkin siihen toiseen suuntaan. Suuressa osassa on liiman sulattamia kohtia, ja paksu maalikerros päällä, johtuen siitä etten saannut kaavittua noita aivan puhtaiksi maalinpoiston jäljiltä (käytin jarrunestettä ja kynsilakanpoistoainetta jälkihoitona). Nää oli erittäin epämiellyttävä maalata, jonka takia mä vedin ne mahdollisimman nopeesti pois alta, että pääsen jatkaa muihin yksiköihin, nuo on vieläkin hieman kesken, esimerkiksi lippu ja rumpali puuttuu, ne on työn alla. Voisin kyllä joka tapauksessa parannella esimerkiksi valkoisia kohtia, osassa näyttää erityisen huonolta ne. Valkoinen osoittautui muuten erittäin vaikeaksi väriksi saada se puhtaan näköiseksi, joten päätin vetää kunnolla ranttaliksi ja sutasin koko figun Nuln Oililla muun maalauksen päätteeksi, se tais olla virhe.
Joka tapauksessa ne on maalattuja ja pelikelpoisia, mikä on pääasia :) Siitä eteenpäin on hifistelyä. Eli ihan hyviä ne on.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Late M

MAnkka kirjoitti: Silmien maalaus on loppupeleissä aika helppoa jopa tärisevillä käsillä. Siveltimen kärki kuitenkin hukkaa suurimmat tärinät ja muodot pitää pensselin oikeella alueella. Ja nuln oililla kun tekee varjostukset niin se korjaa samalla pieniä virheitä. Niin ja käsien tärinä kannattaa synkronoida painamalla käsiä yhteen ;)
Mun elämänlaatu koheni selkeästi kun jätin maalaamatta silmät pelipöytätason figuille.
JuhoL kirjoitti: -tähän väliin saatoin heittää brown washin, mun pitäis oikeesti pitää kirjaa omista maalausresepteistä.
-n. 5 kerrosta nuln oilia, tätä lisäilin vähän randomisti silloin tällöin muun maalailun ohella, aika fiiliksen mukaan.
Jos haluaa tummaa metallia saada aikaan niin suosittelen mustaa weathering powderia. Se on helppo käyttää ja säästyy melkoisesti aikaa washilla tummentamiseen verrattuna. Ruoste onnistuu ruskealla weathering powderilla.
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Kippas-kappas, nyt vasta osasin yhdistää nimimerkin ihmiseen...
Musta nämä on ihan tosi korkeeluokkasta pelitasoa, paikkapaikoin hipoen ihan salonkitasoa. Varsinkin kun kuvat on otettu noinkin läheltä.

Empiressä oma silmä ei juurikaan näen parantamisen varaa, mutta käänteiskuolleiden baset kaipais vähän jotain ruskeeta tai muun väristä washia sinne ja tänne hiukan elävöittämään. Sit toi siipivampyyri on jotenkin hirveen kontrastiton. Kaipaisi minusta hiukan tummempia varjostuksia osien väleille, tai sitten lisää tummia yksityiskohtia, mutta blendit on kyllä purppurassa tosi smoothit!
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
MAnkka

Lateksimajava kirjoitti:Mun elämänlaatu koheni selkeästi kun jätin maalaamatta silmät pelipöytätason figuille.
Joo, onhan se totta ettei noita silmiä pelipöydällä nää, ja massaan perustuvalla porukalla siihen menee törkeesti aikaa. Jotenkin vaan aina on häirinny figujen silmättömyys, joten jokaiselle ne oon tähän mennessä maalannu jossain muodossa. Aikamoisia "Homer Simpsoneita" löytyy varsinkin ekojen figujen joukosta, joten ehkä jossain tapauksissa olis ollu jopa suotavaa jättää silmät maalaamatta :)
Sumppi Ry
Late M

MAnkka kirjoitti:
Lateksimajava kirjoitti:Mun elämänlaatu koheni selkeästi kun jätin maalaamatta silmät pelipöytätason figuille.
Joo, onhan se totta ettei noita silmiä pelipöydällä nää, ja massaan perustuvalla porukalla siihen menee törkeesti aikaa. Jotenkin vaan aina on häirinny figujen silmättömyys, joten jokaiselle ne oon tähän mennessä maalannu jossain muodossa. Aikamoisia "Homer Simpsoneita" löytyy varsinkin ekojen figujen joukosta, joten ehkä jossain tapauksissa olis ollu jopa suotavaa jättää silmät maalaamatta :)
Empiren uusilla muoviukoilla on osalla silmät niin sirrillään ettei niitä tahdo sieltä hirveän helposti kaivaa esiin. Silmien puutteen korvaa helposti vaikka yhdellä ylimääräisellä highlight-kerroksella kasvojen korkeimpiin osiin (poskipäät, vähän otsaryppyviivoja). Suosin itse myös violettia washia kasvoihin ja erityisesti silmien alueelle. Kasvoihin huomio kuitenkin kiinnittyy, joten niihin on ihan perusteltua panostaa rivifiguissakin tiettyyn rajaan asti. Tykkään maalata tekniikoilla, joiden kanssa pieni hutilointi ei haittaa niin ei mene aikaa korjaamiseen. Silmien maalaamisessa pitäisi varmaan puolet ukoista maalata uudestaan, ja siihen mulla ei ainakaan kärsivällisyys Empiren state trooppien kanssa riitä alkuunkaan..
JuhoL

Kiitos kaikille kauniista sanoista, kommentit ja kritiikki antaa voimaa jatkamaan.

Greenstuffilla harjoittelua!

Kypärä on vielä turhan pehmeän näköinen, saatan tasoitella sitä vielä. Lisäilen varmaan jonkinlaisen liinakääresysteemin "töyhtön" ympärille. Lisäksi ogren mahakilpi vaatii "mawin" poistamista, kaipa siihen joku empire-kuva vois sopia. Koitin tehdä mahdollisimman överi-ison kilven (miekkakilpi?) ja muutenkin mahdollisimman paljon suojausta. Arvatkaa mikä tästä tulee? (Ja arvatkaa miltä tuntuu käydä Glitterissä ostamassa 3 euron rihkamakorua ketjun takia)

Kuva

Tässä vielä Warrior Priest jonka sain valmiiksi. Naama näyttää sulaneelta, metallifiguja on jostain syystä vaikeampi maalata, yksityiskohdat aika hanurista. Musta kaapu onnistui tosin mielestäni hyvin, mun mielestä mustan maalaaminen on jotenkin haastavaa.

Kuva

Lateksimajava kirjoitti: Jos haluaa tummaa metallia saada aikaan niin suosittelen mustaa weathering powderia. Se on helppo käyttää ja säästyy melkoisesti aikaa washilla tummentamiseen verrattuna. Ruoste onnistuu ruskealla weathering powderilla.
Pitääkin testailla tuota, mutta ei mulla toisaalta kauhean paljon aikaa mene parin sotakoneen maalaamiseen, jos miettii koko armeijan kokoa.
Rutabaga kirjoitti: Empiressä oma silmä ei juurikaan näen parantamisen varaa, mutta käänteiskuolleiden baset kaipais vähän jotain ruskeeta tai muun väristä washia sinne ja tänne hiukan elävöittämään. Sit toi siipivampyyri on jotenkin hirveen kontrastiton. Kaipaisi minusta hiukan tummempia varjostuksia osien väleille, tai sitten lisää tummia yksityiskohtia, mutta blendit on kyllä purppurassa tosi smoothit!
Baset saa ihan vaan laiskuuttani jäädä moisiksi, nyt on niin paljon muita projekteja että undeadit odottaa. Joo, voiskohan vielä yks vaalea highlight auttaa tuossa siipivampissa? En uskalla washailla sitä ollenkaan.
Sumppi Ry
Rutabaga
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Rutabaga »

Kuva
Tän tyyppinen olis mun parannusehdotus. Voi olla että toi kontrastin puute johtuu vaan kuvasta, kun tuntuu olevan kovin haalea muutenkin.
Väitteesi on hyvä...mutta olet väärässä.
http://jarecsblog.blogspot.com Melko aktiivista seurantaa askarteluistani.
JuhoL

Kuva

Tuossa jokseenkin tummemmat kuvat. Aikaisempi kuva oli otettu kännykkäkameralla, kuvan ottamisen jälkeen sain paremman kameran. Kuvassa myös necromancer jota en aikaisemmin huomannut laittaa tänne, ootte varmaan samaa mieltä että iho kaipaisi jotain lisää.

@Rutabaga, toi sun ehdotus näyttää supermageelta, ei tullut mieleenkään moinen. Voi olla että laiskuuttani maalasin mielelläni koko homman samalla värillä.
Sumppi Ry
JuhoL

Kuvii!

Kuva
Kuva
Kuva

Näissä kuvissa on juuri valmiiksi saatu Black Coach pääosassa. Laitoin sen muiden haamujengiläisten kanssa samaan jotta näkisin miten hyvin se sulautuu joukkoon. PS. Sudet on maalattu etherealiksi vain laiskuuttani, liikaa yksityiskohtia joita en silloin kerennyt bongailemaan ennen pelitapahtumaa, ja jotain piti saada valmiiksi. Anyways, oon tosi tyytyväinen Coachiin, ei siks että maalaustekniikka olisi jotenkin erityisen hyvää, vaan siks että toi puoli-ethereal toimi omasta mielestäni erittäin hyvin.
Sumppi Ry
JuhoL

Kuva

Sit tämmöset tuli kans sudittuu. Meh. Jotenki värit on liian sekavia ja ei oikein tunnu hyvältä nämä. Onneks on sentään maalattuina eikä enää pölyttymässä figulootassa.
Sumppi Ry
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Tykkään kyl melkein kaikesta, mitä täällä näkyy. Empire-miehenä huomio tietenkin kiinnittyy Empiren ukkoihin, joista tykkimiehistön maalaus on upeaa. Sotapapin ja ogren modaukset on myös tyylikkäitä. Onko ogre ehkä jo valmis?

Noiden epäkuolleiden ethereal-tyyppien maalauksesta en jotenkin diggaa. Valokuvissa voivat toki näyttää vähän fläteiltä. Enpä tosin osaa sanoa, miten noita pitäisi sitten maalata. Olisko vähän enemmän syvyyttä paletissa ja ehkä joku toinen, lähellä turkoosi-vihertävää oleva väri tuonut tyylikkyyttä. Vaikkapa sininen. Kovemmat varjostukset ehkä? Vaikea sanoa, kun en ole haamuja nähnyt. Ehkä ne näyttäis just tuollaiselta, kuin miten olet ne maalannut...

Beisseihin vois nähdä vähän enemmän vaivaa. Jo yksi drybrush enemmän tekisi niistä siistimpiä. Kivien maalailullakin sais elävyyttä.

-ile
JuhoL

ile kirjoitti:Tykkään kyl melkein kaikesta, mitä täällä näkyy. Empire-miehenä huomio tietenkin kiinnittyy Empiren ukkoihin, joista tykkimiehistön maalaus on upeaa. Sotapapin ja ogren modaukset on myös tyylikkäitä. Onko ogre ehkä jo valmis?

Noiden epäkuolleiden ethereal-tyyppien maalauksesta en jotenkin diggaa. Valokuvissa voivat toki näyttää vähän fläteiltä. Enpä tosin osaa sanoa, miten noita pitäisi sitten maalata. Olisko vähän enemmän syvyyttä paletissa ja ehkä joku toinen, lähellä turkoosi-vihertävää oleva väri tuonut tyylikkyyttä. Vaikkapa sininen. Kovemmat varjostukset ehkä? Vaikea sanoa, kun en ole haamuja nähnyt. Ehkä ne näyttäis just tuollaiselta, kuin miten olet ne maalannut...

Beisseihin vois nähdä vähän enemmän vaivaa. Jo yksi drybrush enemmän tekisi niistä siistimpiä. Kivien maalailullakin sais elävyyttä.

-ile
Kiitti!

Ogre on maalausta vaille valmis, eli ei. Se saa odottaa nyt kun epäkuolleet ovat taas vallanneet maalauspöytäni. Mulle on muuten ennenkin mainittu että ethereal -tyyli vois olla vähän ärhäkämpi, ja veikkaan et jos lähden korjaamaan niin laitan vain vielä uutta highlight -kerrosta päälle. En uskalla väriteemaa enää muuttaa kun niin moni on jo valmiina. Beisseistäkin tullut sen verran kommenttia että pitää varmaan joku päivä omistaa täysin beissien korjaamiseen, tiedostan että ne on aika tylsiä, ja jos nyt alkaisin uudestaan kasaamaan armeijaa niin tekisin niistä paljon mielenkiintoisempia. Ja puhehan on siis noista epäkuolleiden harmaista baseista, otaksun?

Tässä pari juttuu lisää, Fell Batit maalasin tosi nopeesti käyttämällä drybrushausta ja washaamista.
Kuva
Kuva
Kuva

Sitte mortikka, tästä en kuollaksenikaan saannut hyviä kuvia, ehkä päivänvalossa kunnollisilla taustoilla. Mut huonot kuvat on parempi kuin ei kuvia ollenkaan.

Kuva
Kuva

Semmosta tällä kertaa. Rupean varmaan maalailemaan Grave Guardeja seuraavaksi, pitää varmaan 10 erissä tehdä ja välissä maalata jotain muuta.
Sumppi Ry
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”