Terve vaan kaikille! (Ja pahoittelut jos tämä meni väärään paikkaan)
Olen n. 10-vuoden "loman" jälkeen päättänyt vihdoin kokeilla uudestaan WH40k ja katsoa miten pitkälle sen kanssa pääsen (tullut siis nappulana viimeksi pelattua). Maalamisesta olen aina pitänyt ja senpä takia nuorempana miniatyyrien väsäily oli lähinnä maalaamista ja pelaaminen jäi aivan toissijalle. Kuumeisesti olen nyt lukenut sääntökirjaa viimeisen viikon ja päätynyt Tyranideihin, sillä ne kiinnostavat eniten.
Ikävä kyllä peliälyä ei juuri löydy, joten selasin monia foorumeita ja pyörin pitkin nettiä etsien vinkkejä siitä mitä ensimmäiseksi kannattaisi ostaa armeijaa kasatessa. Ajattelin, että ehkä olisi helpointa kysyä alan ammattilaisilta. Ei kuitenkaan ole mikään halvin harrastus ja moni kertonut, että esim. noissa isommissa boxeissa tulee usein uniitteja, joilla ei loppujen lopuksi ole käyttöä.
Olen ostoskoriini onnistunut jo haalimaan hive tyrantin ja vielä olisi tilaa, mutta en vain osaa päättää mitä kaikkea tarvitsen.
Ajattelin, että ~200€ (hive tyrantin lisäksi) olisi budjetti ja jos kenelläkään vain on aikaa tai tarmoa auttaa meikäläistä hädässä, arvostaisin sitä suuresti.
Ja sanokaa ihmeessä jos tarvitsette lisää infoa, joka auttaisi kasaamaan hyvän listan. (:
EDIT: Ja voitte toki unohtaa koko budjetin ja ehdottaa myös hyvää listaa, jota kohti kannattaa lähteä työstämään. ^^
Aloittelijan Tyranids Lista.
Re: Aloittelijan Tyranids Lista.
Nyt pitäisi tietää mitä tältä halutaan. Maksimitehoja vai jotain mikä näyttää hyvältä pöydällä?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Kiva nähdä että täällä on avuliaita paikalla!
Eli tällä kertaa haussa olisi tehoja. Kunhan pääseen värien kimppuun niin kyllä ne kauniiltakin vielä pöydällä näyttää. ^^
Tarkoituksena olisi lopulta saada kasaan ihan kunnon setti, jolla kykenisi ehkä jopa hieman enemmän kilpailuhenkiseen peleihin.
Sen takia ajattelin että jos heti alusta lähtien saisi ostettua oikeat uniitit, niin säästyisi paljolta vaivalta.
Tämä armeijan aloittaminen on vain meikäläiselle hieman liian hankalaa. (:
Eli tällä kertaa haussa olisi tehoja. Kunhan pääseen värien kimppuun niin kyllä ne kauniiltakin vielä pöydällä näyttää. ^^
Tarkoituksena olisi lopulta saada kasaan ihan kunnon setti, jolla kykenisi ehkä jopa hieman enemmän kilpailuhenkiseen peleihin.
Sen takia ajattelin että jos heti alusta lähtien saisi ostettua oikeat uniitit, niin säästyisi paljolta vaivalta.
Tämä armeijan aloittaminen on vain meikäläiselle hieman liian hankalaa. (:
-
Black scars
Yksittäisen hive tyrantin sijaan kannattaa ostaa Start Collecting -laatikko, jossa tulee hiven lisäksi warriorit ja gargoylet.
Gargoylet on yksikkö, jota muutama hyvä tyranid -formaatio käyttää. Lisäksi edullinen, nopea ja deep strike kyvyn omaava yksikkö on monipuolinen erilaisissa skenaarioissa.
Warriorit ovat yksikkönä aika turhia, mutta itse figuuri on todella monikäyttöinen, koska siitä voi helposti muokattua lictoreita (Hiven spruesta saa pitkät kynnet lictorien yläraajoihin) ja sopivalla luovuudella myös venomthropen (warriorboxissa tulee ruoskia, joista saa venomthropen "lonkeroita", jne).
Kaksi Start Collecting boxia on noin puolet koko budjetistasi, sillä saat:
HQ:
2 x Hive tyrant (with wings)
Elite:
2 x Lictor
1 x Venomthrope
Troop:
1 x 3 Warrioria
Fast:
2 x 10 Gargoylea
Tuossa on noin 900 pisteen runko, jolla saat olennaiset yksiköt armeijaasi ja pakolliseksi lisähankinnaksi jää vain toinen troop -yksikkö. Ostamalla vaikka yhden genestealer -boxin ja konvertoimalla yhden genestealerin pomoksi, saat sopivasti 1000 pistettä kasaan. Tuolla armeijalla kannattaa jo pelata, jotta oppii uudet kuviot ja saa selville, mitä jatkossa haluaa lisää. Armeijan runko on nopeasti liikkuva ja omaa hyviä lisäominaisuuksia, esim. lictorit objektiivien kerääjinä.
Hyvä lisähankinta (ja pakollinen, jotta saat Combined Arms Detachmentin kasaan):
Troop:
1 x 8 Genestealers
Kalliit (mutta hyvät) jatkohankinnat:
Mawlock
Hive Crone
Harpy
Mucolid -miinat (tosin näitä on helppo konvertoida ja rakennella itse)
On erittäin tärkeä myös mieltää se tosiasia, ettei tyranidit ole tällä hetkellä kovinkaan kilpailukykyinen armeija, joten varsinkin aluksi voi tulla paljon tappioita vastaan.
Gargoylet on yksikkö, jota muutama hyvä tyranid -formaatio käyttää. Lisäksi edullinen, nopea ja deep strike kyvyn omaava yksikkö on monipuolinen erilaisissa skenaarioissa.
Warriorit ovat yksikkönä aika turhia, mutta itse figuuri on todella monikäyttöinen, koska siitä voi helposti muokattua lictoreita (Hiven spruesta saa pitkät kynnet lictorien yläraajoihin) ja sopivalla luovuudella myös venomthropen (warriorboxissa tulee ruoskia, joista saa venomthropen "lonkeroita", jne).
Kaksi Start Collecting boxia on noin puolet koko budjetistasi, sillä saat:
HQ:
2 x Hive tyrant (with wings)
Elite:
2 x Lictor
1 x Venomthrope
Troop:
1 x 3 Warrioria
Fast:
2 x 10 Gargoylea
Tuossa on noin 900 pisteen runko, jolla saat olennaiset yksiköt armeijaasi ja pakolliseksi lisähankinnaksi jää vain toinen troop -yksikkö. Ostamalla vaikka yhden genestealer -boxin ja konvertoimalla yhden genestealerin pomoksi, saat sopivasti 1000 pistettä kasaan. Tuolla armeijalla kannattaa jo pelata, jotta oppii uudet kuviot ja saa selville, mitä jatkossa haluaa lisää. Armeijan runko on nopeasti liikkuva ja omaa hyviä lisäominaisuuksia, esim. lictorit objektiivien kerääjinä.
Hyvä lisähankinta (ja pakollinen, jotta saat Combined Arms Detachmentin kasaan):
Troop:
1 x 8 Genestealers
Kalliit (mutta hyvät) jatkohankinnat:
Mawlock
Hive Crone
Harpy
Mucolid -miinat (tosin näitä on helppo konvertoida ja rakennella itse)
On erittäin tärkeä myös mieltää se tosiasia, ettei tyranidit ole tällä hetkellä kovinkaan kilpailukykyinen armeija, joten varsinkin aluksi voi tulla paljon tappioita vastaan.
*Hu*
Kiitos paljon!
Olen kyllä kuullut ja lukenut, että Tyranidit eivät tällä hetkelle ole mistään parhaasta päästä, mutta ne kiinnostavat silti eniten. :)
Eikös se aina kannata kerätä sitä mikä eniten kiinnostaa. ^^ Lista ainakin omasta mielestäni näyttää lupaavalta alulta, joten lähden siitä liikkeelle.
Kiitos vielä kerran. C:
Olen kyllä kuullut ja lukenut, että Tyranidit eivät tällä hetkelle ole mistään parhaasta päästä, mutta ne kiinnostavat silti eniten. :)
Eikös se aina kannata kerätä sitä mikä eniten kiinnostaa. ^^ Lista ainakin omasta mielestäni näyttää lupaavalta alulta, joten lähden siitä liikkeelle.
Kiitos vielä kerran. C: