Oldendemon 2025 kisatyöt

Isot pojat esittelevät pieniä miehiään.
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Oldendemon 2025 kisatyöt

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Otsikon mukaan nämä siis ovat viralliset kisatyöni, joita ilmeisesti saa kyllä laittaa esille ennen kisan sulkeutumista. Sain toisaalta tätä kirjoittaessani tuon termiksen n. 3 tuntia ennen deadlinea valmiiksi. Muut ovat kyllä jo esitelleet figujaan pitkin kuluvaa vuotta, ja osan työt ovat olleet paljon aikaisemmin valmiita (ehkä jo vuotta ennen). Itse maalaan ne yleensä aina juurikin tätä kisaa ajatellen, joskin minulla oli yksi alkuvuodesta maalattu warhammer örkki valmiina hätävarana.

Alun perin minun piti maalata scifi kategoriaan Ulrik the Slayer -figuuri (se eka versio), mutta viime hetkessä muutin mieleni ja päätin kiduttaa itseäni. Vihaan punaisen kuvaamista ja oikeastaan sen maalaaminenkin on välillä aika rectumista. Kamera/valaistus tuntuu aina tappavan monet punaisen värikerrokset. Siitä huolimatta sattumalta löytämäni kuvat RT ajan terminator boksissa olevista BA-termiksistä kutsuivat minua kokeilemaan onneani. Ehkä tuolla ei voita mitään, mutta ainakin sain taas vähän paremman otteen punaisesta. Värinä se kuitenkin sopii moniin figuihin.

Olen tässä vuosien aikana kerännyt kasaan jo aika mittavaa Old Hammer Empiren armeijaa 90-luvulta ja kokonaan metallisena. Tuo on yksi kokoelmani figuista, joskaan en tiedä että tuleeko koko armeija olemaan aikanaan tuolla väriteemalla. Tuohan on vähän niin kuin Ostermarkin väreissä pois lukien turkoosi. Nuo ovat minusta joka tapauksessa komeimpia greatsword figuja, vaikka niitä onkin muistaakseni vain 3 erilaista.

Näitä on muuten tosi kiva maalata, mutta nuo ovat aikakautensa tekeleitä niin hyvässä kuin pahassa. Miekkailija on vähän tuoreempi, kun tuo termis on vuodelta 1987, ja se näkyy. Pääkallot esimerkiksi ovat lähinnä sellaisia karkkikalloja, ja tuosta ei muutenkaan oikein löydä millään yhtäkään terävää kulmaa. Voisi siis sanoa muotojen olevan aika "pehmeät", ja mm. se vaikuttaa osaltaan maalaamiseen.
Liitteet
Empiregreat1.jpg
Empiregreat1.jpg (75.01 KiB) Katsottu 405 kertaa
Empiregreat2.jpg
Empiregreat2.jpg (65.8 KiB) Katsottu 405 kertaa
terminator1.jpg
terminator1.jpg (76.57 KiB) Katsottu 405 kertaa
terminator2.jpg
terminator2.jpg (73.52 KiB) Katsottu 405 kertaa
terminator5.jpg
terminator5.jpg (58.68 KiB) Katsottu 405 kertaa
Modern cars - they all look like electric shavers.
Terminator Sergeant

Re: Oldendemon 2025 kisatyöt

Viesti Kirjoittaja Terminator Sergeant »

Komeita töitä molemmat, edustavat hienosti ajan henkeä.

Miekkailijalla on hieno naama, mutta selän metallit vähän mietityttävät. Siinä on aika iso levy metallia ilman kovinkaan korostuneita rajauksia, mikä vähän hämmentää silmää muuten hyvin määriteltyjen kankaanreunojen keskellä

Termoksessa taas kontrastit ovat paikoillaan ja punaisen sävy erinomainen. Panssarista tekisi mieli heittää nollakommenttia "smoothit vois olla blendimmät" tietäen mihin pystyt ja miten kovaa tasoa kisassa on viime vuosina nähty, mutta sitä ei viimeisten tuntien aikataulussa kyllä enää paljoa ehtisi parantamaan. Suosikkiyksityiskohtana hyvin onnistuneet hiukset, nätti heinäpelto.
Think of the rivers of blood spilled by all those generals and emperors so that, in glory and triumph, they could become the momentary masters of a fraction of a dot.
- Carl Sagan
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Re: Oldendemon 2025 kisatyöt

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

Kiitos kommentista.

Kisatulokset tulivat eilen, ja valitettavasti "no cigar". Termis tosin vilahtaa siinä tube videolla - blink and miss it.

Olipa kovatasoinen kisa ja yhteensä muistaakseni 358 työtä. Minua tosin lämmitti se tieto, että nämä pari muutakin suomalaista kuten Kari Hernesniemi ja Erkka Marttio (moninkertainen gw voittaja) eivät menestyneet. Vahingonilo on paras ilo.

Tuo muuten oli vitsi... Gome on, eihän kukaan nyt olisi oikeasti tuollainen...eihän. Molemmilla oli hienot työt ja näin ohimennen muitakin tosi hienoja. Kyllähän molempien kategorioiden voittajat olivat erittäin hienoja. Voisi pärjätä jopa nykyisessä GD kisassa.

Linkki videoon:

https://youtu.be/d85nM6SkFIs?si=OWLaL0ojwwO0Bk_i
Modern cars - they all look like electric shavers.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Galleria”