Ork Warbikes
Ork Warbikes
Örkkilistaa tehdessäni, heräsi seuraavanlaiset kysymykset: Kannattaako pyöriä käyttää tavallisina vai assault-versioina? Monen pyörän mobia/mobeja te käytätte tai miten paljon niitä yleensäkin kannattaa ottaa armeijaan?
Tässä langassa olisi siis tarkoitus keskustella Ork Warbikeista ihan yleensäkin, mutta ei mitään "Warbiket on ihan pskoja, älä käytä!" -viestejä, sillä aion käyttää Sotapyöriä vaikka mikä olisi :).
Tässä langassa olisi siis tarkoitus keskustella Ork Warbikeista ihan yleensäkin, mutta ei mitään "Warbiket on ihan pskoja, älä käytä!" -viestejä, sillä aion käyttää Sotapyöriä vaikka mikä olisi :).
Half-breed kirjoitti:Is answer question?
-
Zarathustrian
- Peliporukkavalvoja
Re: Ork Warbikes
Käytän perus mopoja. Tuolla ne vahingoittaa vihollisia ihan kiitettävästi. Mikään ei ole hauskempaa kuin 5 ork warbikea chargaamassa. Yhteensä 30 S5 AP5 patia joilla on hitusen parempi osuma todennäköisyys kuin IG joukoillaJypermään! kirjoitti:Örkkilistaa tehdessäni, heräsi seuraavanlaiset kysymykset: Kannattaako pyöriä käyttää tavallisina vai assault-versioina? Monen pyörän mobia/mobeja te käytätte tai miten paljon niitä yleensäkin kannattaa ottaa armeijaan?
Suosittelen tosin pitämään esmes gretchin screenin takana. Onhan niillä kiva 5+ cover save mutta ei paljoa auta esmes bolttereita ja heavy bolttereita vastaan ja mieluummin menetän gretchinin kuin warbiken.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Mun múistin mukaan ne ampuu 15 kutia twinlinkillä. Marineita vastaan tuo ei niin älyttömän paha oo, mutta kylle ne pistaa ihan tarpeeksi hyvin ja jos vastassa on vielä jokku eldarit tai vastaavat niin asia vaan paranee.tneva82 kirjoitti:
Yhteensä 30 S5 AP5 patia. Ja vasta sitten vihollinen iskee takaisin. Perushyökkäyksillä on ongelmana initiave ja S3...Hinnantipahdus ei ole IMO sen väärtti..
Jos ne on siellä gretchineiden takana ei ne liiku muutakun 6" vuoros, jossa ei taas oo mitään järkeä. Kierrä vaan sivusta ja siitä 5+ savesta on kyllä hyötyä.tneva82 myös kirjoitti: Suosittelen tosin pitämään esmes gretchin screenin takana. Onhan niillä kiva 5+ cover save mutta ei paljoa auta esmes bolttereita ja heavy bolttereita vastaan ja mieluummin menetän gretchinin kuin warbiken.
Johtopäätöksenä on, että örkkien mopot on pelin parhaita. Muilla mopoille ei tee paljoakaan mitään.
Now, One Day I Started To Tell Everyone That `Killing is my Business...`
Tässä nyt on mopot syynin alla niin:
- Niiden ampuminen lähitaistelussa on ilmeisesti Special CC attack (en ole katsonut trieal ruleista) mutta ajautus on se että saako mopo joka ei ole BTB-kontaktissa ampua lähitaistelussa ekalla kierroksella?
- Raatojen poistaminen taphatuuko se Shooting-sääntöjen vai lähitaistelu sääntöjen mukaan (tuskin paljoa eroa)?
Mopoilla peli kannattaa aloittaa ainakin suojasta. Grot screenin takaa taì muuten. Mopoja voi käyttää myös kuten cavalryä, hiivitään grottien takana ja sitten kun vihollinen on 18" sisällä ampaistan kiinni. Ampuvia armeijoita vastaan erilään ajeskelu saattaa olla huono ajatus, sillä ne ovat warbossin trukin jälkeen kohde 1.
Kyllä ainakin itse runttasin 3 mopoa mun turnauslistaan, en tiedä kannattiko, mut en ainakaan ollut vika. Samalla hinnalla saa tosin 2 nopeeta kärryä.
- Niiden ampuminen lähitaistelussa on ilmeisesti Special CC attack (en ole katsonut trieal ruleista) mutta ajautus on se että saako mopo joka ei ole BTB-kontaktissa ampua lähitaistelussa ekalla kierroksella?
- Raatojen poistaminen taphatuuko se Shooting-sääntöjen vai lähitaistelu sääntöjen mukaan (tuskin paljoa eroa)?
Mopoilla peli kannattaa aloittaa ainakin suojasta. Grot screenin takaa taì muuten. Mopoja voi käyttää myös kuten cavalryä, hiivitään grottien takana ja sitten kun vihollinen on 18" sisällä ampaistan kiinni. Ampuvia armeijoita vastaan erilään ajeskelu saattaa olla huono ajatus, sillä ne ovat warbossin trukin jälkeen kohde 1.
Kyllä ainakin itse runttasin 3 mopoa mun turnauslistaan, en tiedä kannattiko, mut en ainakaan ollut vika. Samalla hinnalla saa tosin 2 nopeeta kärryä.
9th Age duunari
Kun itse luin juuri äskettäin Örkki Q&A:ta, niin katsoin että se tosiaan lasketaan spesiaalina klosishyökkinä. Eli tämän mukaan sillä ei saa heittää dakkaa jollei ole kiinni vihulaisessa.Nightwun kirjoitti:
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
Johtopäätös ei pidä oikein paikkaansa. White Scarien scout biket (flankers) ja necroneiden destroyerit ovat parhaimmistoa (+de:n reaverit sitten noiden jäljessä jossain vaiheessa).sanp0 kirjoitti:Johtopäätöksenä on, että örkkien mopot on pelin parhaita. Muilla mopoille ei tee paljoakaan mitään.
Örkkibikejen ongelma on kunnon armour saven puute verrattuna korkeaan hintaa. Hintaan voi esim hakea vertailukohtaa kun katsoo vaikka trukkboyzeja + klawnobia.
Kuitenkin ketjun aloittaja haluaa käyttää bikejä ja siinä tapauksessa se klawinobi on varsin paikallaan sinne (kuten aiemmin threadissa jo mainittiinkin).