maalauksesta

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Biibob HElf

maalauksesta

Viesti Kirjoittaja Biibob HElf »

Miten hyvin teidän mielestä perussotilaiden kuten spearmanien pitäisi olla maalattuna. Maalaatteko kaikille silmät, rajaatteko niihin alueita? Paljonko noin käytätte yhden rivisotilaan maalaamiseen aikaa? Onko turnauksissa minkäänlaisia rajoitteita siitä, että pitääkö ukot olla maalattuna. Jos on niin miten hyvin ne pitää olla maalattu?
Elminster

Viesti Kirjoittaja Elminster »

itse kulutan tavallisiin rivimiehiin aikaa tunti per pää jos haluan hienoa jälkeä aikaan, mutta jos pitää saada nopeasti valmiiksi niin 16 tyypissä menee 4tuntia. Elikkä tuossa ensimmäisesä on kaikki yksityiskohdat, kun taas nopeassa vaan värit paikoillaan ja jotain pieniä yksityiskohtia.
Grom

Re: maalauksesta

Viesti Kirjoittaja Grom »

Biibob HElf kirjoitti:Onko turnauksissa minkäänlaisia rajoitteita siitä, että pitääkö ukot olla maalattuna. Jos on niin miten hyvin ne pitää olla maalattu?
Tietääkseni turnauksissa annetaan maalauspisteitä, joihin vaikuttavat enemmänkin se, että koko armeija on maalattu eikä se että muutama charru on silmiähivelevä. Mutta kyllähän siellä saa varmaan maalaamattomallakin armeijalla sotia (tyylitöntä!)
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
P

Viesti Kirjoittaja P »

Olen tässä aloittelemassa goblin tai goblin/savage orc armeijaa ja olen maalannut vasta muutaman goblinin ja jokaiseen on tuhrautunut aikaa noin puoltoista tuntia. Tämä tosin johtunee siitä että olen hidas maalaamaan. Ja sitten niitä pitäisi maalata vähintään 150 lisää...
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

tottakai niiden pitäisi olla maalattuja niin hyvin kuin osaat!

Tosin aina ei jaksa... =)
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
AssMuster

Viesti Kirjoittaja AssMuster »

Ei armeijan jokaisen nuken täydy olla maalattu niin hyvin kuin osaat. On kohtuutonta vaatia, että istut pimeässä huoneessa maalaamassa kaksi vuotta armeijaasi. Varsinkin henkilöille joille maalaaminen on se vähemmän kiinnostava puoli harrastuksessa. Riittää, että olet itse tyytyväinen maalaukseesi.
Kuninkaalla on keppihevonen.
sarathain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarathain »

jokaisen oma asia miten hyvin ne on maalattu, mutta itse pelihän näyttää aina sitä hienommalta mitä hienommin ne ovat maalattuja (yllätys...), itse kulutin kokonaiseen ´countti armeijan maalaamiseen n. 2 viikkoa ja ihan hieno siitä tuli mielestäni (saipahan muutaman parhaiten maalattu armeija -äänenkin :)). Armeijan yksiköt olivat sen verran eri tasoisia maalata, että joihinkin meni yli 3 tuntia ja skeletoneja maalattiin rivissä highlightejen kanssa 14 kahdessa puolessa tunnissa. (tuulehan sitä maalattuja peli figujakin välillä se 7 tuntiakin :))
Ja kysymykseesi vastaten, itse en pidä maalaamista mitenkään ylivoimasena asiana ja se että niille ukoille maalaa ne silmät ym. detailit ei vie kauheasti ylimääräistä aikaa... (mikäli puhumme edelleenkin peli-, emme maalauskilpailujen tasosta) Ja nappulat alkaa näyttää kauniimmilta kun niihin jaksaa tehdä sen pari kolme maali kerrosta. Itse en osaa arvostaa sitäkään että maalaataan muutama characteri hienosti ja loppu armeija on sitten vaan maalattu, jokainen nappula on oma hahmonsa ja siksipä maalaan niistä jokaisen yhtä hyvin, olivatpa ne sitten 5 vai 500 pts figuja.

On turnauksia joissa täytyy olla maalatut miniatyyrit ja toisissä taas ei täydy. Sellaista turnausta en ole vielä huomannut missä niiden täytyisi olla tietyn tasoisesti (jokainenhan on oma taiteilijansa ;)). Tosin maalauspisteitä jaetaan hienoudesta yms.
Esgalsir

Viesti Kirjoittaja Esgalsir »

Mulla menee yhden VC:n skeletonin maalaamiseen 45min ja yhen Space Marinen Tactical Squad jätkän maalaamiseen menee 1-2h =)
Oon hidas maalaan :D HIH.. *rough*
sarathain
Viesti:

Viesti Kirjoittaja sarathain »

yleisänkin kun maalaa tarpeeksi kauan niin alkaa taidot kehittyy eikä sinun tarvitse maalata saman näköisiä nappeja yhtä kauan kuin ennen (kokemuksesta voin sanoa)

varsinkin jos 45min menee ukkoon niin siinä 50 figun kohdalla voi alkaa kyllästyä maalaamaan niitä luurankoja :) (suosittelen maalaamaan rivissä)
Jänkäkoira

Viesti Kirjoittaja Jänkäkoira »

Tottakai kannattaa maalata kaikki rivimiehetkin hyvin mutta sitten panostaa vielä enemmän charruihin.Itelläni menee yhteen Skinkkiin sellaset pari tuintia (USKOMATONTA!!) tai yli :)
"That's when my people say oh,
we don't feel no contamination!"
An15

Viesti Kirjoittaja An15 »

Todella ärsyttävä asia tuo rivimiehien maalaaminen.
Itselläni ei riitä pelkkä tavallinen maalaus, en kesta katsoa jälkeäni. Sitten rupeak kikkailemaan ja yhteen perushemmoon meneekin aikaa noin 4 tuntia (jaettuna 2-3päivälle).

Maalaatteko rivimiehenne "rivissä" , eli monta tyyppiä samaan aikaan? Itseltäni tämä ainakaan ei millään onnistu, joten tuppaa tohon armeijan maalaamiseen hukkaantua aivan liikaa aikaa.

Noh onhan se toisaalta mukava kun on nähnyt vaivaa ja voi katsoa parin vuoden päästä tyylikästä armeijaa :)
Viimeksi muokannut An15, Pe 30.01.2004 22:18. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"May eternal light of heaven shine upon your path!"
-Archangel Tyrael, Diablo II
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Sanoakseni omankin mielipiteeni, niin rivimiehet tulisi olla kohtuullisen hyvin maalattuja, "helpoilla ja nopeilla tekniikoilla". Kuitenkin rivimieheen voi viettää aikaa sellasen 1,5-4 tuntia, jossa uskoisin tulevan ihan OK jälkeä. Itse en ole paljoa maalannut, mutta kyllä tuon pitäisi riittää. (riitti minullekin pariin ekaan maalaamaani figuun, ja jälki oli ihan siedettävää, tosin mistään inkeistä ja blendailuista ei ollut tietoakaan, mutta se oli pari vuotta sitten.
Jos ottaa tavoitteeksi maalata noin (keskimäärin) figun per päivä, joka ei puhdetöinä ole mahdottomuus, niin pian pitäisi alkaa hodetkin olla maalattuina ja ihan hyvinkin, vieläpä. Ja kun ei ota turhia pultteja tekemisistään, niin ei rupee hommakaan tylsistyttään niin kauheen pahasti.
JarLoz
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JarLoz »

Minulla oli tässä varmaan muutaman kuukauden paussi maalaamisesta. Sitten päätin yhtäkkiä ruveta maalaamaan, ja mikä oli tulos? Stone Thrower Crewman, joka on kenties hienoimpia koskaan maalaamiani ukkoja.. :D

Kuinka kauan..? En tiedä. Persuwarruja väännän siinä neljä tai kolme kerrallaan, aikaa menee jotain 3-4 tuntia per sakki. Tosin, eivätpä nuo warruni kovin silmiähiveleviä ole, mutta olkoon. Charruihin (ja crewmaneihin :D ) menee sitten varmaan tuo 3 tuntia per ukko. Sotakoneet menee vähän nopeammin, kun ei tarvitse käyttää niin kovin paljon värejä.
Loope

Viesti Kirjoittaja Loope »

Je jee eli joo. No se kauan käytän aikaa yhteen heppuun (olkoon se ihan mikä tahansa figu) riippuu ihan fiiliksestä. Yleensä sellanen rivimies menee 30-50 min. Tyrionia taas vääsin yhteensä ehkä 5 tuntia. Niin ja jos ei oikeen figuuri silmiä kunnolla hivele niin sittenhän maalaan uusiksi. (hehe Silver Helmit on kaiketi 3 tai 4 kertaa maalattuja ja taas iski päähän et voi voi ei noilla voi pelaa :D)
wat
UDoWs

Viesti Kirjoittaja UDoWs »

Maalaan aina montaa figuuria kerrallaan, mutta keskimäärin maalaan yhtä
4-6h, eikä jälki ole siltikään mitään hääppöstä ja kaiken lisäksi maalaan
yleesä vain pari tuntia viikossa, eli kauan kestää ennen kuin mitään oikeastaan saan aikaan, liian kauan.
It comes from the Gigashadow...
Grom

Viesti Kirjoittaja Grom »

An15 kirjoitti:Maalaatteko rivimiehenne "rivissä" , eli monta tyyppiä samaan aikaan? Itseltäni tämä ainakaan ei millään onnistu, joten tuppaa tohon armeijan maalaamiseen hukkaantua aivan liikaa aikaa.
Minäkin aloitin maalaamaan rivissä (o&g-peluri, kun olen), mutta ei onnistunut. Jotenkin se vaan on minusta hienompaa keskittyä yhteen yksilöön kerrallaan ja maalata se niin hienosti, kuin pystyy. Sen takia aikaa kuluukin ihan julmetun paljon yhdessä figussa. Pitäisi varmaan yrittää sitä rivimaalausta, kun rupean taas rivimiehiä maalaamaan.
An15 kirjoitti:Noh onhan se toisaalta mukava kun on nähnyt vaivaa ja voi katsoa parin vuoden päästä tyylikästä armeijaa
Olen samaa mieltä. Mieluummin komea armeija johon on käyttänyt yli vuoden! aikaa, kun puolessa vuodessa hutaistu tyylittömämpi armeija.
Back in da biz and so deep in da bashin' game.
MangaReaper

Viesti Kirjoittaja MangaReaper »

Karmivan hidasta tuo on, nimittäin ukoojen maalaus. Yritän aina rykmentin tai ainakin puolet maalata kerralla ja jälki... no se nyt on mitä on. 14 marauderia olen yössä maalannut, samoin kuin 16 gaunttia joihin meni varmaan alle 3h (tosin musta basecoat johon tummansininen carapace muutamien yksityiskohtien kera). Yleensä ehkä 20 min pyöreesti menee per ukko. Commandit tykkään maalata figu kerrallaan, juuri edellisiltana maalattuun narriin kului ehkä 2h (siis näin yksittäisten simppelien figujen kanssa).
Lisää salaisuuksi avatarien takaa:

VD: Animefani, kuvassa Vash Trigunista
Kuolo: Miyazakin ystävä, pienet pallopäät Mononoke himesta
FallenOne: Ei katso animea, silti avatarissa Totoro
P_H

Viesti Kirjoittaja P_H »

Itse en vaan jaksa jäädä kupeksimaan litkulla maalilla blendaamaan rivimiehiä. Muutenkin maalaan suht nopeasti, en tiedä miten, mutta maalaanpa vaan. Giantin maalasin about... 7 tunnissa.

Riviukkoja joskus pitäisi alkaa maalaamaan... siis urakallla.
...and all the whores and politicians will look up and shout "Save us!"... and I'll look down and whisper "Miees..."
Jaqo

Viesti Kirjoittaja Jaqo »

päälliköissä kestää pari päivää ja rivimiehille ei tuu mitään silmiä paitsi ehkä eturiville
Roksteri

Viesti Kirjoittaja Roksteri »

Minä maalaan aina rivimiehen kerrallaan ja aikaa menee 40 minuutista 2 tuntiin. Riippuu aivan kuinka tarkkaa aijon tehdä. Luulakseni olen aika hidas maalajaa, koska maalaan Orc Boyzeja. Voin vain kuvitella miten kauvan menee jonkin johtajan maalauksessa.
Mitä muuten tarkoitetaan rivissä maalaamalla ? Sitäkö että maalataan vaiokka ensin kasvot, jalat ja kädet jokaiselle ukolle, ja seuraavaksi vaikka aseet ja suojukset ?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”