maaleja...

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
gawd

maaleja...

Viesti Kirjoittaja gawd »

mitä maaleja minun kannattaisi ostaa kun äitini ei oikein pidä gw maalejen hinnasta ?
ja lotrin cave troll mitä kannattaisi tehdä kun siltä lähtee selästä ne maalit
liian herkästi ?
baretul

Viesti Kirjoittaja baretul »

Miniature Paintisit on kait jotain 1.75 E, niissä on vähä enemmän maalia kuin citadeleissa, laatu pikkasen huonompi. Vallejoissa on 17ml maalia ja citadeleissa on 13ml vallejoissa maaleissa on ylensä ottaen paremmat pigmentit, hinta on sama kuin gw:eillä vallejoissa. Vallejoa saa tilattua http://www.combatmodels.net suomesta, ulkomailta varmaan kymmenistä eripaikoista. Miniature paintsia saa ainakin helsingin fantasia peleistä. Sitten löytyy monia muita maaleja jotka on hyviä myöskin kuten: coat d' arms, andrea color, i-kore paints, reaper paints. Noi oli siis akrylipohjasista, jotka on todettu melkeempä kätevimmiksi maaleiksi tän kokosiin figureihi.

Niin eli Maalin lähtemiseen auttaa se että ei kosketele itse figua vaan ottaa esim. alustasta kiinni, tai se että lakkaa figut. Lakkaamisesta on ollut puhetta jossain muissakin topiceissa :D.
DJ_Silverpig

Viesti Kirjoittaja DJ_Silverpig »

Käytä Revellin maaleja!
Ne on halpoja ja maali on EXTREMELY helppo poistaa siveltimestä!
Possu
baretul

Silverping toivon että toi mitä sanoit oli vitsi :)
behemoth
Viesti:

Viesti Kirjoittaja behemoth »

LOL

Edit: en menisi sanomaan MP:n maaleja huonolaatuisemmiksi kuin Citadelin. Eroja on, muttei merkittäviä mun mielestäni.

Sanopa äidille, että miniatyyrin hintaan suhteutettuna yhteen miniatyyriin käytetyn maalin hinta on pelkkä pieraisu autiomaassa.
baretul

Mp:een maalit on jotkut todella ohuina purkeissa, ja useasti vielä aika huonot pigmentit joissakin. Mutta siis citadelin maalit on toisiksi parhaita mitä tähän mennessä oon kokeillu, siis noi nykyiset, noin niinku maalin laadulta, andrea color on kuulemma yks parhaita laatuja myöskin, sitä ei vaan saa suomesta.
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

DJ_Silverpig kirjoitti:Käytä Revellin maaleja!
Ne on halpoja ja maali on EXTREMELY helppo poistaa siveltimestä!
Juu, täälläkin toivotaan, että tuo oli vitsi, sillä Revellin maalit ovat surkeita, eivätkä sovellu figuihin. Turhan paksua, huonosävyistä moskaa purkintäydeltä.
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Sitä revelin maalia voi ohentaa -- tärpätillä, kivan tasaisen värin niillä saa tämmönen tunarikin, kuin minä, joskaan en niitä käytäkkään kuin kokeilumielessä.
baretul

Jep emaleilla ja öljyillä saa tasasia pigmentejä mutta niillä on älytömän vaikea ruveta maalaamaan pinen kokoluokan figureja.
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Janne Forsell kirjoitti:Sitä revelin maalia voi ohentaa -- tärpätillä, kivan tasaisen värin niillä saa tämmönen tunarikin, kuin minä, joskaan en niitä käytäkkään kuin kokeilumielessä.
Tietty voi ohentaa, mutta se on turhaa vaivaa vain, koska maalien sävyt eivät todellakaan näytä hienoilta figuissa. Näitä on nähty, mutta itse en ole koskaan erehtynytkään maalaamaan näillä maaleilla.
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

En näe oikeastaan mitään vikaa revellin/humbrolin värisävyissäkään (revelliä en oikeastaan käytä ollenkaan, humbrolia ww2 miniatyyreissä), ainakin humbroleissa on paljon realistisemmat sävyt kuin esim. citadeleissa. Mutta todella tuskaista noita on käyttää jos tahtoo figuja maalata, koska pelkästään maalipurkin avaaminen/puhdistaminen/sulkeminen on jo vaikeaa.
Atuan

Viesti Kirjoittaja Atuan »

Jep, on noi Revellin maalit aika huonoja, käytin itekki niitä aluks (tai no on mulla niitä vieläki) ja oli kyl tuskasta puhdistaa pensselii ja sit ku sitä pensselii ei voinu ees suuhun laittaa. Nykyään se menee vähän liian useinki suuhun... ;)
Mi_Py

Viesti Kirjoittaja Mi_Py »

Rewellin maalit ovat minun mielestäni parhaimmillaan laajalla pinnalla
ja rewelin maalit eivät kulu niin helposti pois
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Yks kaveri kertoi käyttävänsä taidetarvikeliikkeissä myytäviä tuubeissa olevia akryllimaaleja just niiden halvemman hinnan takia. En itse osaa sanoa millaista niillä on maalata, mutta ainakin hän olis saanut ihan kiitettävää jälkeä aikaiseksi. Hinnan puolesta noi pitäisi olla paljon halvempia kuin mitkään miniatyyrejä varten suunnitellut maalit.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Gorkiporki
Sotavasaran Maalaajamestari 2008

Viesti Kirjoittaja Gorkiporki »

baretul kirjoitti:Mp:een maalit on jotkut todella ohuina purkeissa, ja useasti vielä aika huonot pigmentit joissakin. Mutta siis citadelin maalit on toisiksi parhaita mitä tähän mennessä oon kokeillu, siis noi nykyiset, noin niinku maalin laadulta, andrea color on kuulemma yks parhaita laatuja myöskin, sitä ei vaan saa suomesta.
Totta, varsinkin jotkut punaiset. En kuitenkaan ole muuten havainnut mitään merkittäviä eroja ja jotkut mp:n maalit on todella hyviä. On mulla joskus ollut huonoa GW:n maalia. Niissäkin on joitan huonosti levittyviä litkuja. Nyt käytän kyllä kumpaakin. Mutta jos etsii GW:n maalien korviketta niin eiköhän mp:n maalit ole aika hyvä ratkaisu, kun niitä saa ainakin fantsusta ja ne on edullisia.
baretul

Mjooh kummasin maaleissa on ollu ongelmana just toi että osa on litkua eli siis ylensä ottaen huono pigmentti, ne ei muodosta tasasta väripintaa vaan joko on vaikka suoraan purkeista maalatuina liian ohuita ja läpikuultavia se itse jauhe mitä sekotetaan mihinkä liä akryliemulsioon on huonoa. Varsinki just keltaset gw:eellä, mp:eellä ja coat d' armsilla on ollu ongelmana. Jotkut kellertävät ruskeat kuiteski mä oon havainnu suht kivoiks glazeilu väreiks, just sen takia että ne kuultaa läpi, ja silti niillä saa suht helposti tasasen pinnan. Ite oon aina vaan pitänyt gw:eetä parempana kuin mp:eetä :D, kai se on suureks osaks kanssa tottumus kysymys.
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Mun mielestä MP:n melkeivalkoset sävyt on ihan omaa luokkaansa. Maitokahvi ja kalpea iho varsinkin. Ja maanruskea. Kannattaa ainakin kokeilla.. Mut kuitenkin just noi nimenomaiset sävyt peittää mustan pohjan lähes yhtä hyvin ku vallejot ellei paremminkin. MP:n ongelmana on ehkä huono levittyvyys. Vaikka maali tuntuu ohuelta, on tasaisen pinnan saaminen aikaan joskus vaikeaa. Mutta kannattaa ainakin kokeilla.
And they wonder how he dealt with stress so well..
Day
Valvoja
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Day »

MP:n värit ovat kivoja. Osaakohan joku kertoa, miksi (ainakin mulla) MP:illa maalatessa syntyy ikäänkuin muovimainen pinta? Tai siis MP:n maaleilla maalatun pinnan rakenne on aika erilainen kuin vallejon vastaavilla. GW:n maaleilla syntyy aika samanlainen pinta.
Le coeur a ses raisons que la raison ne connaît point. - Blaise Pascal, Pensées, 277
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”