Kumpi olisi parempi armeija tau vai necron

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
antti10

Kumpi olisi parempi armeija tau vai necron

Viesti Kirjoittaja antti10 »

Kumpi olisi parempi armeija tau vai necron kun olen vasta alkaja enkä tiedä kumpi olisi parempi valinta.
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

se riippuu ihan sitä mitä haluat. kannattaa lukea etusivulta löytyvä The Captainin armeijanvalintaopas näin alkuun. molemmat armeijat IMO ei-niin-aloittelijaystävällisiä...
ExoN

Viesti Kirjoittaja ExoN »

Nekrut voikin olla niiden suoran pelityylin takia
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Kattokaa hyvät ihmiset sitä armeijanvalintaopasta. Ja kaikki armeijat ovat hyviä, jos osaa pelata.
Nightbringer

Viesti Kirjoittaja Nightbringer »

Niinpä, mutta kun kyse on vasta-alkajasta, niin suosittelisin ehkä Necroneita.
Eivät ole kovin monimutkaisia pelata ja kestävät kovaakin kuritusta. Mukavampi aloittaa pelaaminen,toisin kuin armeijoilla, joiden panssarit eivät kestä mitään. Itse aloitin Dark Eldareilla ja hermot paloi monesti, kun pelasin Marineita vastaan, jotka tuntuivat kestävän kaiken.
Who is this irresistible creature who has insatiable love for the dead?
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Mutta, uskoisin että Necroneita pelaamalla kyllästyy nopeasti olemattoman muokattavuuden takia (Uu, otanko nyt tähän ryhmään 10,- vai 15 tyyppiä?), kun taas Taulle saa enemmän erilaisia yksiköitä sekä ajoneuvoja, ja aseistusta voi peräti vaihtaakkin, eli kaikki äijät eivät necroneiden tapaan pidä sitä samaa pyssykkää. Taun 4+ saven saa myös ottaa standardi-aseita vastaan, joten eivät ne nyt niin heikkoja ole, +battle suitit joilla on kestävyyttä enemmän kuin Necroneilla, +Shield dronet, jotka suojelevat omia yksiköitä. Tau perjää suurinpiirtein samalla tavalla lähitaistelussa Necroneiden kanssa, olettaen että otat Krootteja, jotka ovat lähitaisteluun orientoituneuta vastustajia vastaan kyllä lähes turhia (mutta voivat tarpeen tullen pysyättää niiden etenemisen ja sitoa nitä, sekä viimeistellä heikentyneet yksiköt), mutta Tau ampuu enemmän ja on tarpeen tullen nopeampi.
Itse menisin valitsemaan Taun, mutta oma tie valittavana. kannattaa miettiä kumpi kiinnostaa enemmän; suuremman hyvän nimessä uhrautuminen (Tau) vaiko Tähtiperkeleiden palvominen ja nuorempien rotujen orjuuttaminen (Necronit)
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Gaon

Viesti Kirjoittaja Gaon »

Oberon kirjoitti:se riippuu ihan sitä mitä haluat. kannattaa lukea etusivulta löytyvä The Captainin armeijanvalintaopas näin alkuun. molemmat armeijat IMO ei-niin-aloittelijaystävällisiä...
Kukaan ei aloittaessaan ole mestari millään armeijalla, mutta siinähän sitä oppii kun niillä pelaa.

Aloita sillä kumpi vaikuttaa kivemmalta. Jos et tiedä mitä figuja kannataisi hommata, niin valmiita käyttökelpoisia listoja löytyy kyllä vaikka millä mitalla.
Minä

Viesti Kirjoittaja Minä »

kaikki armeijat on ihan yhtä hyviä, ei parasta armeijaa olekaan...
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Minä kirjoitti:kaikki armeijat on ihan yhtä hyviä, ei parasta armeijaa olekaan...
Näin se tuppaa vain olemaan.
Asavarkull

Viesti Kirjoittaja Asavarkull »

Jos multa nyt kysyttäisiin niin voisin todeta että molemmat armeijat ovat omalla tavallaan mielenkiintosia ja hauskoja pelata. Kaikissa armeijoissa on hyvät ja huonot puolensa.
"Life is pain, pain is illusion, life is an illusion."
Golem

Viesti Kirjoittaja Golem »

Itse aloitin Taulla, (koska niillä on siistejä ukkoja!) ja kyllä niillä aloittelijakin pärjää, kunhan vain muistaa ettei mene lähellekään vihollisia. Ja muokattavuutta ei ehkä ihan ensimmäisenä ajattele kun alkaa keräämään armeijaa, mutta jos sitä haluaa pitää ottaa jotain marineita, koska tau ja necron ovat vielä sen verta uusia armeijoita ettei niillä ole aivan hirveästi erilaisia yksiköitä. Vaikka eivät nekään aivan mitään yhden ihmeen armeijoita ole, voihan necroneillakin tehdä vaikka destroyer-armeijan tai jotain muita virityksiä.
"Taivas yksin tietää, miksi
linnut eivät elä maan alla, vaikka siellä on enemmän matoja."

-Alivaltiosihteeri
jamovoima
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jamovoima »

Periaatteessa necronit tarjoaa enemmän vaihtelevuutta, taulla on vain yksi strategia, eli voittaa vihollinen ampumalla. Necroneihin sen sijaan voi yhdistää hieman lähitaisteluakin vaikkapa pienen flayed one ryhmän muodossa (ja tietysti hämiksien).
Akatchi

Viesti Kirjoittaja Akatchi »

itseasiassa battlesuitit eivät paljon T-101(warrior) enemmän kestä niissä on vain woundi ero(t,sv) ja itse en pidä warrioreja huonoina cc niillä voittaa tyranidin kynsiveikotkin suhteellisen helposti. harvoin onnistuu sv failaamaan. Taulla on pelkuri taktiikka(ollaan kaukana vihollisesta ja ammutaan vain) kun taas Necroneilla voi jopa kävellä eteenpäin ilman pelkoa että joka ase tappaa.
Teräratas
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Teräratas »

Barkarot kirjoitti:itse en pidä warrioreja huonoina cc niillä voittaa tyranidin kynsiveikotkin suhteellisen helposti. harvoin onnistuu sv failaamaan.
Tosiasia kuitenkin on, että kaikki, mikä osaa oikeasti tapella, on varustettu poweraseilla, eikä siinä paljoa save sitten auta. Nidien pikkuveijareille nyt pärjää auttavasti jopa IG:llä, mutta tyrantti perille päästyään käveleekin iloisesti koko necron armeijan läpi, jos ei peli ehdi ennen loppua.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

paitsi jos sie on vastassa c'tan. siihen voi matkanteko typätä
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Teräratas
Valvoja

sopuli kirjoitti:paitsi jos sie on vastassa c'tan. siihen voi matkanteko typätä
Totta kyllä, mutta senhän voi toki yrittää swampata S4 gaunteilla varsin mukavasti, ellen nyt ihan omiani muista.

Tosin gaunttien perillepääsy voikin olla tuskaa necroja vastaan, ainakin jos warrut pääsevät kunnolla poraamaan...
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Sitten on vielä se, että C-tan voi halutessaan poistua niiden keskeltä/nakata ne menemään.
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Ei kumpaakaan C'tania Gaunteilla tapeta eikä edes hidasteta. Paras vaihtoehto on vaan ampua sitä isojen öttiäisten venom cannoneilla, jos armeijassa on kaksi Tyranttia ja kaksi Carnifexia venom cannoneilla, niin C'tanilta pitäisi saada pari woundia pois per vuoro. Ja sehän riittää.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ishmael kirjoitti:Ei kumpaakaan C'tania Gaunteilla tapeta eikä edes hidasteta. Paras vaihtoehto on vaan ampua sitä isojen öttiäisten venom cannoneilla, jos armeijassa on kaksi Tyranttia ja kaksi Carnifexia venom cannoneilla, niin C'tanilta pitäisi saada pari woundia pois per vuoro. Ja sehän riittää.
Warp Blast varmaan käy kanssa.
Gaunteilla vaikka acid bloodia tai rending claweja niin luulisi vähän jotain aikaansaavan sentään :) Kovinkin kaveri kyllä kaatuu hyökkäystulvan alla. Ehkä poison miinaakin. Mutta myönnetään että se 8 venom kutia vuorossa on ehkä paras keino.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Teräratas
Valvoja

Mikki N kirjoitti:Sitten on vielä se, että C-tan voi halutessaan poistua niiden keskeltä/nakata ne menemään.
Eikös S4 estä kuitenkin viskaamasta syrjään? Ja eihän sitä nyt Gaunteilla yritettäkään tappaa, riittää, kun 100p gauntteja pitää sen jumissa koko pelin. Mutta jos se sai noita S4 versioitakin viskellä, niin sitten ei tietenkään toimi.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”