Gw:n metalliliimalla saa vain sormensa yhteen!

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Fanaatikko

Gw:n metalliliimalla saa vain sormensa yhteen!

Viesti Kirjoittaja Fanaatikko »

Ostin tässä äsken fanaatikkoja ja nyt aloin niitä liimaamaan. Sormet sain liimattua figuun kiinni ja viilsin mattopuukolla sormeani, mutta figu ei ole vieläkään kasassa! Voi VINTURA!!
There is no way to fight than goblin way.
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

mullakin on sitä ja on aivan p:stä ;)
se korkki liimautu almost heti kiinni ja nyt se on kuivunut tönköksi

et sellasta on gw:n pikaliima
Lyhyestä virsi kaunis
Riio-Kola

Viesti Kirjoittaja Riio-Kola »

Bladeheart kirjoitti:mullakin on sitäja on aivan p:stä ;)

Kannattaisi varmaan putsata se tuubin suu aina liiman käytön jälkeen? Mikähän järki tässä topicissa oli? Ehkä sekin kohta selviää minullekin.
Janne Forsell
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Janne Forsell »

Miten sitä liimaa sormiin joutui? Sillä ei ole tarkoitus lotrata, vaan laittaa pienen pieni tippa ja pitää melko kauan osia yhdessä käsineen//jonkinlaisella_apukouralla. Myös greenstuff auttaa joskus niin 'yhteensopivien' saumojen liimamisessa.
The Man

Viesti Kirjoittaja The Man »

Riio-Kola kirjoitti:
Bladeheart kirjoitti:mullakin on sitäja on aivan p:stä ;)

Kannattaisi varmaan putsata se tuubin suu aina liiman käytön jälkeen? Mikähän järki tässä topicissa oli? Ehkä sekin kohta selviää minullekin.
jep, en vain tiennyt/älynnyt sitä
no kaupasta saa ihan yhtä hyviä pikaliimoja kuin gw:n ja halvemmalla

ja tästä topicista en sano mitään...
Lyhyestä virsi kaunis
Maedhros

Viesti Kirjoittaja Maedhros »

Minä en näe mitään vikaa GW:n liimassa paitsi hinnan, sillä halvemmallakin saa. Muutenhan minäkin käyttäisin tuota liimaa. Ja ei se sormiin tartu, jos osaa käyttää ;). Topicin idea on minullekin hieman hämärä.
Fanaatikko

Topicissa ei ole sen kummallisempaa ideaa, kuin mielipiteeni qw:n liimasta.... ekaa kertaa liimasin muuten metallisia... se oli tuskallinen kokemus...
gawd

.

Viesti Kirjoittaja gawd »

tuttua hommaa liimasin kerran käteni figuun kiinni jouduin leikkaamaan ukolta alustan halki...
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Itse olen huomannut että loctiten 401 on aivan jumalaista tököttiä. Käyttäkää sitä ja maailma (tai ainakin figunne ;) ) pelastuu! :) Saatavana kaikista hyvinvarustetuista rauta- ja tavarataloista. ;)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Jep ja siinä n. 10g pullon mukaan saa ainakin Iisalmessa linkkarin kaupan päälle. Whoah!

Jos muuten tunnet jonkun joka on jossain metallialan paikassa, niin kannattaa kysyä tämmöiseltä että toisi sinulle sieltä semmoisen isomman säästö koon pullon. Esim. aina kun muistan niin pyydän isääni tuomaan Ponsselta semmoisia 0,5-1 desin Locktite- puteleita... Ei lopu ihan heti kesken ja ainakin omassa tapauksessani isukki saa liimaa töistä ilmaiseksi...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

GWn liimat sopivat käyttötarkoitukseensa aivan mainiosti.
Ei se ole liiman vika jos käyttäjä ei ole huolellinen sen kanssa :)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Morhgoz
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Morhgoz »

Deetwo kirjoitti:GWn liimat sopivat käyttötarkoitukseensa aivan mainiosti.
Ei se ole liiman vika jos käyttäjä ei ole huolellinen sen kanssa :)
Jep, oikeassa olet tuossa. Markkinoilla nyt vaan sattuu olemaan parempiakin vaihtoehtoja...
Warbands of Wastelands

Tärkeintä ei ole voitto, vaan kasa verisiä kalloja,
omia jos ei vihollisen....

I used to take an arrow to the knee, till I took an arrow to the knee....
zakug_the_insane

Viesti Kirjoittaja zakug_the_insane »

Minulla ei ole ainakaan mitään valittamista GW:n liimoista. Ai niin, paitsi että ne on kalliita.
Rakath
Maalajakisälli 2007

Viesti Kirjoittaja Rakath »

Suosittelen geelimäisten pikaliimojen käyttöä. Itse ostin Locktiten "super attak gel" -pikaliimaa ja se on vallan loistokasta ainetta. Liimatippa pysyy pienenkin figunpalan päässä tippamaisena, eikä valu sormille tai pitkin figua.
Tämä voi helpottaa, jos on tapana saada enemmän liimaa sormilleen kuin figuun :)
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
Baldur

Viesti Kirjoittaja Baldur »

Rakath kirjoitti:Suosittelen geelimäisten pikaliimojen käyttöä. Itse ostin Locktiten "super attak gel" -pikaliimaa ja se on vallan loistokasta ainetta. Liimatippa pysyy pienenkin figunpalan päässä tippamaisena, eikä valu sormille tai pitkin figua.
Tämä voi helpottaa, jos on tapana saada enemmän liimaa sormilleen kuin figuun :)
Itse suosin vielä "Control" puteleissa kyseistä tavaraa. Annostelu helpompaa kuin perinteisessä tuubissa, ei tule vanhingossa ulos enempää kuin oli tarkoitus. Eli itse suosittelen "Super Attak Gel Control" ja "Super Attak Control" pikaliimapaketteja. Yleensä käytän geelimuotoista mutta aina välillä tulee tapauksia joissa juokseva pikaliima on parempaa.
Fanaatikko

Mistäs näitä geelimuotoisia liimoja olisi saatavana? K-Rauta? Prima?
Aasimar

Viesti Kirjoittaja Aasimar »

Fanaatikko kirjoitti:Mistäs näitä geelimuotoisia liimoja olisi saatavana? K-Rauta? Prima?
Lähes ihan mistä tahansa. Edullisimillaan taitaa olla tokmanneissa, tiimareissa, yms. askartelu/tilpehööri/krääsä/yms. liikkeissä
Siinä vaiheessa kun the Captain lopettaa asian puhumisen, tiedän lähteväni varhaiseläkkeelle.
Gene Steeler

Viesti Kirjoittaja Gene Steeler »

Olen ymmärtänyt että pikaliima huononee vanhetessaan, ja omat kokemukset tukevat tätä. Ehkä GW:n liima oli ollut hyllyssä liian kauan?

Ostin n.1.5 vuotta sitten 30g:n pullon hyvää pikaliimaa, ja aluksi se olikin tehokasta, mutta nykyään ei oikein tartu. Valuu vaan sormille. Kuulemma säilyttäminen jääkaapissa auttaa, mutta kätevintä on varmaan ostaa niitä pienempiä pulloja/tuubeja/mitälie.

Geeliliimaa en ole käyttänyt pitkiin aikoihin koska se ei imeydy rakosiin niinkuin litku, mutta luultavasti molemmille löytyisi käyttöä.

Parhaan liitokseen ( ilman porausta ja tappien laittoa ) saa mielestäni jos ensin kiinnittää osat hyvin pienellä liimamäärällä tai geeliliimalla, ja sen kuivuttua ujuttaa rakoseen runsaasti litkumpaa pikaliimaa, jonka antaa kuivua rauhassa.
Sumppi Ry - Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
Heavy Gear Blitz!
Impaleq

Viesti Kirjoittaja Impaleq »

Iha mahtava liima liimasin sillä kynteni ja ihoni yhteen sekä sormet yhteen ja sormeni yhtee örkkii kiinni samoin korkki liimasi itse itsensä puteliin kiinni en kyllä osta enää ikinä!
Lahtaaja

Viesti Kirjoittaja Lahtaaja »

Itse käytän ainkakin Super Atackiä.. Toimii kaikenlaisiin figuihin ja eikä tarvitse pidellä kauaa kunnes kuivuu. Ei mulla kyllä oo mitään erityisiä ongelmia ole GW:n liiman kanssa ollut..
" Raining blood
From a lacerated sky
Bleeding its horror
Creating my structure
Now I shall reign in blood! "
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”