Neljäs laitos, kuinka se rullaa?
Neljäs laitos, kuinka se rullaa?
Nyt kun on porukalla jo mitä ilmeisimmin jonkin verran pelejä uudella sääntökirjalla takana, niin miltäs pelin kokonaisilme vaikuttaa? Eli onko se nopeampi, taktisempi, parempi ja hauskempi, kuten mainoksessakin sanotaan?
Eli mistä osa-alueilta on valittamista, mikä saa kehuja? Onko peli yleensä ottaen mielestänne mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan?
Eli mielipiteitä pelistä, itse en vielä ole päässyt uuteen kirjaan tutustumaan, joten muiden ensitunnelmat pelistä kiinnostavat.
Eli kertokaapa mielipiteitänne, varsinkin useamman edikan veteraanien mielipiteet olisivat paikallaan, mutta miksipä ei muidenkin. En kuitenkaan tarkoita, että kerrotaan mielipiteitä, jos ei peliä vielä ole pelattu. Ja muutenkin haluaisin kuulla enemmän kokonaisvaikutelmasta, kuin yksittäisten sarvikuonojen uhanalaisuudesta.
Eli mistä osa-alueilta on valittamista, mikä saa kehuja? Onko peli yleensä ottaen mielestänne mennyt parempaan vai huonompaan suuntaan?
Eli mielipiteitä pelistä, itse en vielä ole päässyt uuteen kirjaan tutustumaan, joten muiden ensitunnelmat pelistä kiinnostavat.
Eli kertokaapa mielipiteitänne, varsinkin useamman edikan veteraanien mielipiteet olisivat paikallaan, mutta miksipä ei muidenkin. En kuitenkaan tarkoita, että kerrotaan mielipiteitä, jos ei peliä vielä ole pelattu. Ja muutenkin haluaisin kuulla enemmän kokonaisvaikutelmasta, kuin yksittäisten sarvikuonojen uhanalaisuudesta.
Kirjan julkaisu on lauantaina. Miten ihmisillä voisi vielä olla 4ed pelejä takana?Teräratas kirjoitti:Nyt kun on porukalla jo mitä ilmeisimmin jonkin verran pelejä uudella sääntökirjalla takana, niin miltäs pelin kokonaisilme vaikuttaa?
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Re: Neljäs laitos, kuinka se rullaa?
Kenelläkään ei ole varmaan niin montaa peliä alla, että uskaltaisi lähteä kovin syvällisesti analysoimaan. Itse olen pelannut kaksi peliä uusilla säännöillä (siis ihan aidoilla, ei millään PDF:llä), mutta en tosiaankaan osaa vielä ruveta totuutta niistä kertomaan. Itse pidän kuitenkin siitä, että säännöt muuttuvat, jo ihan sen vuoksi, että se pakottaa ihmiset keksimään uutta. Jotkut asiat huononevat ja jotkut paranevat, mutta yhä edelleen joku kombinaatio/armeija on parempi kuin toinen. Näiden löytäminen uusien sääntöjen alla onkin se hauska juttu. Ensi viikolla sitten kaikki kilvan uusien sääntöjen kera pelaamaan ja kommentoimaan.Teräratas kirjoitti:Nyt kun on porukalla jo mitä ilmeisimmin jonkin verran pelejä uudella sääntökirjalla takana, niin miltäs pelin kokonaisilme vaikuttaa? Eli onko se nopeampi, taktisempi, parempi ja hauskempi, kuten mainoksessakin sanotaan?
Kun haluton laitetaan tekemään tarpeetonta työtä, tuntuu kuin turha työ menisi hukkaan...
Kirja on tiettävästi jo luettavissa useammassakin liikkeessä, joten aktiiviasiakkaat varmasti ovat sillä pelejä pelanneet jo. Lisäksi koska kirja tosiaan ilmestyy piakkoin, niin onpahan topici asiasta jo valmiina ensitunnelmien postailuun...Deetwo kirjoitti: Kirjan julkaisu on lauantaina. Miten ihmisillä voisi vielä olla 4ed pelejä takana? :) Ainoa millä voi tavallinen pullainen toistaiseksi edes toistaiseksi unelmoida pelaavansa neljättä on rules update pdf, joka on kaukana mistään tasapainoista tai realistisesta kuvasta uudesta edikasta.
Mutta siis, niihin tunnelmiin, ensivaikutelma systeemistä olisi kyllä kiva kuulla jo pelanneilta, tänne peräkorpeen kirjaa tuskin ihan pian ehtii hankkimaan.
Ja enhän minä tosiaan miteen totuuksia odota kuulevani, vaan ihan vain mielipiteitä pelisysteemistä.
edit: ja PDF:n perusteella kommentointi on tietenkin aika turhaa, sen verran puutteellinen se tosiaan on.
jotkut pelaajat omistavat jo uuden kirjan eikä kaupassakaan pelaaminen ole mahdotonta kuten joku sanoikin.Deetwo kirjoitti:Kirjan julkaisu on lauantaina. Miten ihmisillä voisi vielä olla 4ed pelejä takana? :) Ainoa millä voi tavallinen pullainen toistaiseksi edes toistaiseksi unelmoida pelaavansa neljättä on rules update pdf, joka on kaukana mistään tasapainoista tai realistisesta kuvasta uudesta edikasta.Teräratas kirjoitti:Nyt kun on porukalla jo mitä ilmeisimmin jonkin verran pelejä uudella sääntökirjalla takana, niin miltäs pelin kokonaisilme vaikuttaa?
-
The Scientist
Noh, nyt takaisin järjestykseen ja aiheen pariin siitä koko porukka. ;)
Eli kyllä niitä kirjoja jo maailmalla ihan jonkin verran on. Ei nyt keskitytä siihen, kenen kaverin enon sedän kautta juuri sinun serkkusi on omansa saanut. Keskitytään ennemmin siihen, onko sitä ollut mukava pelata, ja miten muutokset käytännössä tuntuvat.
Eli kyllä niitä kirjoja jo maailmalla ihan jonkin verran on. Ei nyt keskitytä siihen, kenen kaverin enon sedän kautta juuri sinun serkkusi on omansa saanut. Keskitytään ennemmin siihen, onko sitä ollut mukava pelata, ja miten muutokset käytännössä tuntuvat.
ei peli itsessään muuttunut. uusia jippoja tuli. Omat pelimme erosivat tavalliseesta kolmos edikasta, mutta ei sääntöjen takia. Iskimme maastoa vain reilusti laudalle, aika tarkalleen 25%, se muutti peliä ja teki siitä mielenkiintoisen.Teräratas kirjoitti:Noh, nyt takaisin järjestykseen ja aiheen pariin siitä koko porukka. ;)
Escalation ja rhinojen puute nyt on mielestäni suurin ero edikoiden välillä.
- The Captain
- Valvoja
jo, näkisin minäkin tärkeimpänä muutoksena juuri muutoksen itsessään. Uudet säännöt pakottavat kehittämään uusia kujeita. Armeijoihin saadaan vaihtelua, kun ihmiset kehittävät uusia konsepteja uusien sääntöjen puitteissa. Omat visioni:
- Blood Angels land raider rush (yhdenkin savutetun lantikan tuhoaminen on hankalaa, kahden todella tuskaista, kolmen useimmiten melko mahdotonta)
- IG Sentinel army (escalationissa saa paljon kivoja liikkuvia raskaita aseita kentälle maaston taakse odottamaan vihollisen tankkien saapumista)
- Kaaoksen infiltroivat lutit ja chosen aspiriinit daemonic speedillä (1. vuoron assault)
Vielä on vaikea sanoa, miten pelin yleisilme muuttuu, mutta pääasiahan on, että päästään näkemään jotain uutta.
P.S. Monet jälleenmyyjät saavat tavaran varastoihinsa muutamaa päivää ennen virallista julkaisua. Jotkut jopa laittavat tavaran saman tien myyntiin.
- Blood Angels land raider rush (yhdenkin savutetun lantikan tuhoaminen on hankalaa, kahden todella tuskaista, kolmen useimmiten melko mahdotonta)
- IG Sentinel army (escalationissa saa paljon kivoja liikkuvia raskaita aseita kentälle maaston taakse odottamaan vihollisen tankkien saapumista)
- Kaaoksen infiltroivat lutit ja chosen aspiriinit daemonic speedillä (1. vuoron assault)
Vielä on vaikea sanoa, miten pelin yleisilme muuttuu, mutta pääasiahan on, että päästään näkemään jotain uutta.
P.S. Monet jälleenmyyjät saavat tavaran varastoihinsa muutamaa päivää ennen virallista julkaisua. Jotkut jopa laittavat tavaran saman tien myyntiin.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Jep, tällä tavallahan minäkin omanin tänään sain. Pelejä ei ole vielä alla, mutta muutokset näyttävät kivoilta ja muutenkin pelistä taitaa tulla ehkä nopea tempoisempi ja taktisempi. Ja uusi Kill Team pelimuoto näyttää kiinnostavalta.The Captain kirjoitti:
--- Sääntökirjan lopullista sanamuotoa näkemättä paha sanoa, mutta Sentinelit nyt eivät missään tapauksessa ole minkäänlaista jalkaväkeä... Ajoneuvojahan ne, ja siten päätyvät Escalationissa reserviin, ainakin mikäli WD:n ja PDF:n sanamuotoon on luottamista.The Captain kirjoitti:- IG Sentinel army (escalationissa saa paljon kivoja liikkuvia raskaita aseita kentälle maaston taakse odottamaan vihollisen tankkien saapumista)
Se että ajoneuvo liikkuu jaloilla pyörien, telojen, suihkumoottorien, antigravitaation tms sijaan ei tee siitä yhtään vähemmän ajoneuvoa...
Heikkoliha yrittää tuhota, metsästää itseä kuin itse niitä, mutta ne heikkoja. Itse taistelee viimeiseen, kaikki täytyy ahmia.
- Konrad von Richtmark
- Amazing Slug
- The Captain
- Valvoja
Jep. Sama juttuhan se on, mutta nyt painetussa muodossa - ei tarvitse erillisiä tulosteita.Amazing Slug kirjoitti:Ainakin jossain muodossa olen nähnyt tuon GW:n sivuilla jo jonkin aikaa sitten.VD kirjoitti: Ja uusi Kill Team pelimuoto näyttää kiinnostavalta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?