Örkeille eliitti-soturit.

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
-BaD_MooN-

Örkeille eliitti-soturit.

Viesti Kirjoittaja -BaD_MooN- »

Mitkä olisi kivat eliitit badmoon örkeille.

mulla jo 1xbatlewagon,
1x warboss + 5x bodyguardeja, 11x stikk bommas boytz, 11x shoota boyz, 12x slugga boyz, 1x lobba, 13x flash gitz, 1x skorcha,
1x mekboyz + 3x grot oiler.
"if ya wanna big an mean,
if ya wanna be best an green,
if ya wanna get da job done fast,
da Vulcha skad iz where:it's at"
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Flash gitzit ovat kyllä ihan kivoja.

Tosin örkeillä ei oikein toimi hinnakkaat erikoisjoukot jos pelitehoa haetaan. Mieluummin isommat ryhmät tavallisia boyzejä. Skarboyzit ovat ainoita Flash gitzien lisäksi joita edes harkitsisin, purevat mariineihin ja sen semmoisiin paremmin kovemman strenghtin ansiosta.

Ja sinuna harkitsisin trukkeja, buggyja ja moorroripyöriä, tarvitset jotain millä härnätä nopeasti vihollisia, jotta jalkapatikkaan jäänet örkit saavat lisäaikaa tallustaa taisteluun.
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
Salonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salonen »

Terminator kirjoitti:Flash gitzit ovat kyllä ihan kivoja.

Tosin örkeillä ei oikein toimi hinnakkaat erikoisjoukot jos pelitehoa haetaan. Mieluummin isommat ryhmät tavallisia boyzejä. Skarboyzit ovat ainoita Flash gitzien lisäksi joita edes harkitsisin, purevat mariineihin ja sen semmoisiin paremmin kovemman strenghtin ansiosta.
Kyllä Falash Gitzit ovat erittäin hyviä ja hauskoja, mutta tuo ettei eliitti öröt pärjää on silkkaa puppua minä olen kooeillut semmoista listaa jossa on 8xviiden äijän flash gitz mobeja, yhet grotit, parit trukit, buggy, leman russ, pari lobbaa, warboss ja big mek. eikä se huono ollut Dakkaa oli niin saakuli että siinä kalpeni miltein kaikki. Ja kyllä ne kähyssäkin pärjäs vaikka normaalit öret pärjää kyllä meleessä paremmin.
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Balrog

Viesti Kirjoittaja Balrog »

[OT] On muuten nimillä rais*attu nuo örkki joukot [/OT]
päivä kerrallaan...
Viesti:

Viesti Kirjoittaja daider »

[ot] miten niin, ainoa armeija koko 40Kssa joiden nimissä on omaperäisyyttä [/ot]

ota yksi max ryhmä Flash Gitzeja Moredakkalla, saat tarpeeksi Dakkaa vihollisen häirintään jotta boyzit pääsee juokseen iholle.
Sit pari ryhmää kommandoja nyt kun infiltration on yleisempi kuin ennen
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
Frenzy
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Frenzy »

Geido kirjoitti:Kyllä Falash Gitzit ovat erittäin hyviä ja hauskoja, mutta tuo ettei eliitti öröt pärjää on silkkaa puppua minä olen kooeillut semmoista listaa jossa on 8xviiden äijän flash gitz mobeja, yhet grotit, parit trukit, buggy, leman russ, pari lobbaa, warboss ja big mek. eikä se huono ollut Dakkaa oli niin saakuli että siinä kalpeni miltein kaikki. Ja kyllä ne kähyssäkin pärjäs vaikka normaalit öret pärjää kyllä meleessä paremmin.
Ahaa.

Minulle kokemus on osoittanut että suuremmat ja nopeammat yksiköt tavallisia boyzejä tekee parempaa jälkeä lähitaistelussa kuin eliittijoukot ampumalla. Jotenkin örkeistä on toivotonta lähteä tekemään eliittiarmeijaa jonka tulisi vielä ampua.

Eli mun nykyinen armeija sisältää runsaasti trukk boyzejä, ja erikoisyksiköistä skarboyzeja ja joskus tankbustoja kun on armoria vastassa. Loput erikoistiimit jätän kotiin.

Flash gitzit on kyllä tosi hyviä paikoittain, mutta ne on aivan liian kalliita käytettäväksi armeijan perusjoukkoina. Eivätkä ne kustom jobit ole "niin ylivetoja" vaikka tykkäänkin blastalla joskus terminaattoreita räiskiä.

Mulla muuten kiinnostais tietää miten ihmeessä saat laitettua 8 ryhmää flash gitzejä yhteen armeijaan? Onko jollain klaanilla jokin erikoissääntö?

Ja lisättäköön vielä, että lähinnä panssarintorjuntaan ampuvat eliittijoukot on tehty. Tietystihän rokkit launchoilla saa pudotettua mariinin sieltä ja täältä, mutta big shootat osuessaankin tekevät aika lievää vahinkoa voimahaarniskaan. Muutama raketti tankkiin tekee jo nannaa tuloksen ja voittopisteiden kannalta. Ja nuo stikk bommat on muuten romuja, suosittelen että käytät niitä tavallisina slugga- tai shoota boyzeina. Eihän stikkareilla ole edes choppaa..?
Coveria ei jätetä.

WAR HEAD
HemmiEinari

Viesti Kirjoittaja HemmiEinari »

Itse käytän Cult of Speed porukassani, aina yhtä 20 örkin, ard boyz tai skarboyz ryhmää batlewagonissa. Sen lisäksi kahta 10 örkin ryhmää, ard boyzeja tai skarboyzzeja trukeissa, riippuen mitä wagonissa on. Ryhmillä on aina maksimoitu rokkilaunchat tai big shootat, on toiminut helkkarin hyvin.
Valitan kirotusvirhe, minulla olla paha häiriö muistissa.
daider
Viesti:

WD 290 Klaanisysteemissä Bad Moonit saavat Flash Gitzejä sekä Trooppeina että Elitenä. 9 laumaa Flasheja, ei taida jäädä paljoa pisteitä muulle armeijalle...
"Koska tämä on Sotavasara - foorumi, jonka käyttäjillä on niin vähän toivoa saada naista, että pitää yrittää nussia pilkkua. -Da Capitan"
-BaD_MooN-

Viesti Kirjoittaja -BaD_MooN- »

Onko muuten looted vehicle tai loota boyzzit hyviä.
"if ya wanna big an mean,
if ya wanna be best an green,
if ya wanna get da job done fast,
da Vulcha skad iz where:it's at"
The Captain
Valvoja

Viesti Kirjoittaja The Captain »

Lähes kaikissa näkemissäni örkkiarmeijoissa on joko basilisko tai leman russi looted vehiclenä, eli ilmeisesti örkkipelaajat eivät luota riittävästi oman codexin tarjontaan. Voisin siis olettaa, että looted vehicle on hyvä hankinta.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Salonen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Salonen »

Terminator kirjoitti:
Geido kirjoitti:Kyllä Falash Gitzit ovat erittäin hyviä ja hauskoja, mutta tuo ettei eliitti öröt pärjää on silkkaa puppua minä olen kooeillut semmoista listaa jossa on 8xviiden äijän flash gitz mobeja, yhet grotit, parit trukit, buggy, leman russ, pari lobbaa, warboss ja big mek. eikä se huono ollut Dakkaa oli niin saakuli että siinä kalpeni miltein kaikki. Ja kyllä ne kähyssäkin pärjäs vaikka normaalit öret pärjää kyllä meleessä paremmin.
Ahaa.

Minulle kokemus on osoittanut että suuremmat ja nopeammat yksiköt tavallisia boyzejä tekee parempaa jälkeä lähitaistelussa kuin eliittijoukot ampumalla. Jotenkin örkeistä on toivotonta lähteä tekemään eliittiarmeijaa jonka tulisi vielä ampua.

Eli mun nykyinen armeija sisältää runsaasti trukk boyzejä, ja erikoisyksiköistä skarboyzeja ja joskus tankbustoja kun on armoria vastassa. Loput erikoistiimit jätän kotiin.

Flash gitzit on kyllä tosi hyviä paikoittain, mutta ne on aivan liian kalliita käytettäväksi armeijan perusjoukkoina. Eivätkä ne kustom jobit ole "niin ylivetoja" vaikka tykkäänkin blastalla joskus terminaattoreita räiskiä.

Mulla muuten kiinnostais tietää miten ihmeessä saat laitettua 8 ryhmää flash gitzejä yhteen armeijaan? Onko jollain klaanilla jokin erikoissääntö?

Ja lisättäköön vielä, että lähinnä panssarintorjuntaan ampuvat eliittijoukot on tehty. Tietystihän rokkit launchoilla saa pudotettua mariinin sieltä ja täältä, mutta big shootat osuessaankin tekevät aika lievää vahinkoa voimahaarniskaan. Muutama raketti tankkiin tekee jo nannaa tuloksen ja voittopisteiden kannalta. Ja nuo stikk bommat on muuten romuja, suosittelen että käytät niitä tavallisina slugga- tai shoota boyzeina. Eihän stikkareilla ole edes choppaa..?
Eli kyllä noi eliitit pärjää kun niitä on monta mobia ja pari trukkia niin kyllä se on aika rankka juttu. Ja kyllä noi marat lakoo ihan siinä kun muutkin ja jos on termuja niin menee kähyssä nopeasti pois pois pois.

Olet oikeassa ettei noilla kustom jobeilla ja stilkbommaseilla tee yhtään mitään, mutta juttu onkin siinä kun yksi flash gitz posse ampuu niin monta shottia ja niin pienellä piste hinnalla (75pts big shootilla.)

Kuten jo edellinen oli kerinnyt niin wd:ssä on klaani säännöt kerrottu.

Looted vehicle on hyvä juttu kun ottaa bassun tai russin. Mutta noi lootasit on roskaa örkkien omat aseet on halvempia ja parempia.

Ja trukit ovat heikentyneet kun noi pinnaa kun se tuhotaan ja sitten se onkin jo good bye ja siinä meni taas monta pistettä, joten jalan elliitti örkit on hyviä kun niiden tappamiseen menee kauan.
T:Geido
http://comitatus-miniturae.org/index.php
- "Noi Furyt on ihan mielesairaita" Amazing Slug
Dr.Pepper

Viesti Kirjoittaja Dr.Pepper »

The Captain kirjoitti:Lähes kaikissa näkemissäni örkkiarmeijoissa on joko basilisko tai leman russi looted vehiclenä, eli ilmeisesti örkkipelaajat eivät luota riittävästi oman codexin tarjontaan. Voisin siis olettaa, että looted vehicle on hyvä hankinta.
Se nyt tuskin on osoitus siitä ettei oman codexin tarjontaan luotettaisi vaan pikemminkin osoitus siitä suuresta valinnan varasta mitä orkeilla on. Itsekkin olen aikeissa hankia looteted vehiclen heti kun vain sellaisen jostain halvalla saan, ja ihan vaan siitä syystä että se tuo mukavasti vaihtelua jo valmiiksi erittäin värikkääseen orkkilistaan.
"Now is the Time. This is the Place. Dr Pepper, This is the Taste."
daider
Viesti:

Loota-boyzit ovat todellisen orkkipelaajan valinta. Niin epäluotettavia kavereita et löydä koko listasta ( lukuunottamatta Big Gun batteryn ampujia, mutta niitä ei lasketa- grotteja ). Jos Loota-ryhmästä ei kuole puolta taistelun aikana omaan ammuntaan niin jokin on mennyt pieleen. Tämän vaikutuksen voi maksimoida antamalla niille palsma-aseet tai heavy boltterit.

Itse tosin käytän kahta ryhmää, toisessa 3 lascannonia ja toisessa 4 plasma cannonia, mutta älkää minusta välittäkö. Minä luotan Ammo Runtteihin :-).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”