Paperia
Paperia
Moi
Tälläisen tein jokin aika sitten ja nyt painostuksen alaisena laitoin tänne esille.
Osaako joku sanoa miksi näitä kutsutaan?
Mitat ovat paperilla 65cmX45cm.
Sanokaa nyt jotain palautteeksi. Itseäni lähinnä kiinnostaa onko tälläisille kyhäilmille kehitetty jokin nimi?
http://www.pbase.com/apina/posteri
Kiitos.
Tälläisen tein jokin aika sitten ja nyt painostuksen alaisena laitoin tänne esille.
Osaako joku sanoa miksi näitä kutsutaan?
Mitat ovat paperilla 65cmX45cm.
Sanokaa nyt jotain palautteeksi. Itseäni lähinnä kiinnostaa onko tälläisille kyhäilmille kehitetty jokin nimi?
http://www.pbase.com/apina/posteri
Kiitos.
Myydään 40k örkkejä ja IG:tä
-
Araknofobia
Re: Paperia
On, nimittäin väärennösTurjake kirjoitti:Itseäni lähinnä kiinnostaa onko tälläisille kyhäilmille kehitetty jokin nimi?
Kuntohan riippuu siitä miten hyvin paperia on säilytetty.
Ainut mikä näin äkkiseltään pistää silmään on tuo veri, sen pitäisi varmaan olla ruskeaa tai ainakin tummempaa.
Oletkos verrannut tuota johonkin "aitoon" asiakirjaan?
Ja mitenkä olet tehnyt tuon?
Minä ainakin tein 5- vuotiaana paperista vanhan näköisiä aarrekarttoja siten, että kaadoin kuumaa teetä paperiarkin päälle, jonka jälkeen vein sen patterille kuivumaan. Piirrokset tehtiin tietysti ensin. Kuivunut paperi rytisteltiin nyrkissä oikein ryppyisän ja vanhan näköiseksi.
Saadakseni veritahroja (joita harvemmin halusin) minun tarvitsi vain sanoa pari rumaa sanaa isoveljelleni, jolloin olikin jo nenässä pitelemistä...
Saadakseni veritahroja (joita harvemmin halusin) minun tarvitsi vain sanoa pari rumaa sanaa isoveljelleni, jolloin olikin jo nenässä pitelemistä...
Seurataksesi polkua;
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
katso mestariin,
seuraa mestaria,
kulje mestarin rinnalla,
näe mestarin läpi,
ole mestari.
Ööh. ihan tyylikäs, tosin tarkoitusta en heti keksi. Oletko kirjoittanut käsin? Jos olet, niin kyllä jotain kykyä löytyy, sillä harva kirjoittaa ainakaan äkkiseltään noin suoraan ja hyviä kirjaimia. Itse olen myös kirjoitellut epämääräisen määrän kaikkea tusseilla ja nimenomaan tollasilla "hienoilla", vanhoilla, erilaisilla tyylikirjaimilla. Tosin tollaseen vanhaan kirjotukseeen sopisi korukuviot sekä erilaiset koristellut alkukirjaimet sekä kuvat eri hienosti, ja sikäli jos kyseessä on oikea muste, niin jonkinlaisia valumia voisi myös tehdä vaikka jollain ratinkulmalla töpöttämällä.
Kootaanpas vähän vastauksia:
Kunnosta oli puhetta, niin jokainen voi itse päätellä millaisessa kunnossa "pergamentti" on, jos se riippuu Danten vyöltä
.
Fontin koon valitsin paperin mukaan.
"Väärennös" on ei kai kelpaa, koska pitäisi olla se alkuperäinen ensin, mutta tässä varmaan "kopio" kävisi.
Hieno havainto tuo veren sävy. Täytyy laittaa korvan taakse. Tuo oli kuitenkin ensimmäinen laatuaan, mitä olen tehnyt.
Illidanille neuvoksi, että kyllä sitä verta saa helpomminkin tehtyä, kuten vaikka maaleilla^^.
En ihan kaikkia kaunistelu keinoja viitsinyt samaan työhön soveltaa, kun tarkoituksena on kuitenkin tehdä näitä enemmänkin.
Kunnosta oli puhetta, niin jokainen voi itse päätellä millaisessa kunnossa "pergamentti" on, jos se riippuu Danten vyöltä
Fontin koon valitsin paperin mukaan.
"Väärennös" on ei kai kelpaa, koska pitäisi olla se alkuperäinen ensin, mutta tässä varmaan "kopio" kävisi.
Hieno havainto tuo veren sävy. Täytyy laittaa korvan taakse. Tuo oli kuitenkin ensimmäinen laatuaan, mitä olen tehnyt.
Illidanille neuvoksi, että kyllä sitä verta saa helpomminkin tehtyä, kuten vaikka maaleilla^^.
En ihan kaikkia kaunistelu keinoja viitsinyt samaan työhön soveltaa, kun tarkoituksena on kuitenkin tehdä näitä enemmänkin.
Myydään 40k örkkejä ja IG:tä
-
Goblin fan
Itse suosin "väärentämisessä" suolahappoa(laimeaa) ja kirjoitan käsin oikealla musteella, mutta hienohan tuo, saisi olla reunoilta ei niin tasainen, vähän poltat tulitikulla peunaa ja revit, sekä "poltat" alta päin mustia jälkiä. Veri ei oikein sovi, ainakaan noin pienissä määrissä.
Mutta on se hieno, todella hieno.
Mutta on se hieno, todella hieno.
With Cannon, You Can.
jos nyt jätetään se suolahappo kemianluokkaan, hieno tuo on. en ole koskaan nähnyt että tuollaisia tehdään ihan vaan huvikseen. veriläiskät oli hienoja
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Vähän kirjainvälit ja paikoitellen kirjainten mittasuhteet heittelevät siellä täällä, mutta muuten typografiasi näyttää aivan mainiolta. En tiedä kuinka paljon olet jo ehtinyt harrastamaan typografiaa, kuitenkin jälki on ihan kiitettävää.
Paljon noissa kirjaimissa on kyllä parantamisen varaa, mutta sitä ei voi oppiakaan muuta kuin tekemällä kymmeniä/satoja harjoituksia. Pienikin virhe "ja taas alusta..." ;P
Tiedän kyllä kuinka vittumaista tekstuuran kirjoitus käsin voi olla (saati sitten muiden kirjainsukujen! Tekstuura nyt on helpoimmasta päästä! O_o ), joten prospit jo tuosta kun noinkin pitkälle olet jo päässyt!
Parempaa jälkeä silti kuin omat harakanvarpaani ovat!
Oletko muuten sekoitellut eri kirjainsukuja tuossa kirjoituksessasi?
Paljon noissa kirjaimissa on kyllä parantamisen varaa, mutta sitä ei voi oppiakaan muuta kuin tekemällä kymmeniä/satoja harjoituksia. Pienikin virhe "ja taas alusta..." ;P
Tiedän kyllä kuinka vittumaista tekstuuran kirjoitus käsin voi olla (saati sitten muiden kirjainsukujen! Tekstuura nyt on helpoimmasta päästä! O_o ), joten prospit jo tuosta kun noinkin pitkälle olet jo päässyt!
Parempaa jälkeä silti kuin omat harakanvarpaani ovat!
Oletko muuten sekoitellut eri kirjainsukuja tuossa kirjoituksessasi?
-
Araknofobia
Muistellaanpa hieman vanhoja...
Tuommoiseen törmäsin, jospa siitä vaikka olisi hyötyä...
Täältä löytyy kuningas Birger Maununpojan suojelukirje vuodelta 1316.
Eli kunto on päällisin puolin hyvä mutta muste on "kulunut" pahasti. Huomaa myös sinetti, vaikuttaa aika hyvältä tyylikeinolta. Ja n. 700 vuodessa wanha pergamentti on näköjään muuttunut melko kellertäväksi.
Tuommoiseen törmäsin, jospa siitä vaikka olisi hyötyä...
Täältä löytyy kuningas Birger Maununpojan suojelukirje vuodelta 1316.
Eli kunto on päällisin puolin hyvä mutta muste on "kulunut" pahasti. Huomaa myös sinetti, vaikuttaa aika hyvältä tyylikeinolta. Ja n. 700 vuodessa wanha pergamentti on näköjään muuttunut melko kellertäväksi.