Pistä lukko

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
hullukoira

Pistä lukko

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

ole niin hyvä :)
Viimeksi muokannut hullukoira, La 05.03.2005 10:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
weis
Viesti:

Viesti Kirjoittaja weis »

hullukoira kirjoitti:Sieltä näette maalauslaatuni. laatu on siis tuollaista heavy metal luokkaa, joskus parempaakin.
Ööö...Ei millään pahalla, mutta osa noista figuista ei ole heavy metal luokkaa.

Hinnat ovat työmäärään nähden ihan kohdallaan. Eihän jokaisella ihmisellä varaa tuollaiseen hupiin ole, mutta jos haluaa maalauttaa armeijan toisella, niin pitää olla valmis maksamaan työstä.
Viimeksi muokannut weis, Ti 01.03.2005 14:23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
[11:24] <Dalamar> äiti ilmeisesti pitää minua seksiorjana
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

Ööö...Ei millään pahalla, mutta heavy metal tiimi ei todellakaan ole mikään jumala figujen maalauksessa, ja ainoa syy miksi ne näyttää paremmalta kuin nuo on paremmat kuvat.
Lassek

Viesti Kirjoittaja Lassek »

Pitäisin hinnoittelua houkuttelevana, kun laatu on tuota tasoa, ja jos minulla olisi säännöllinen palkkatyö. :)

Ehkä jonkin pikasutaisuluokan voisi lisätä takarivin gobboille ja zombeille (nehän kuolee ekalla vuorolla :) )? Esimerkiksi 1€ per ukkeli.
weis
Viesti:

Missä vaiheessa olen väittänyt, että heavy metal tiimi olisi jumala figujen maalauksessa? Se, että heavy metal tiimi on parempi maalaamaan kun hullukoira, ei tee siitä jumallista. ;)

Huomatkaahan sitten ihmiset, että tämä on minun mielipiteeni ja teidän ei tarvi ottaa siitä hernettä nenuun. :)
Mayhemia

Viesti Kirjoittaja Mayhemia »

weis kirjoitti:Missä vaiheessa olen väittänyt, että heavy metal tiimi olisi jumala figujen maalauksessa? Se, että heavy metal tiimi on parempi maalaamaan kun hullukoira, ei tee siitä jumallista. ;)

Huomatkaahan sitten ihmiset, että tämä on minun mielipiteeni ja teidän ei tarvi ottaa siitä hernettä nenuun. :)
En minä ainakaan ottanut, mutta unohdin hymiön. :( :D
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Jos olisi rahaa niin mielelläni maalauttaisin rivimieheni jollakulla muulla, mutta kun ei ole työtä varmaan 5-7 vuoteen, niin minkäs sitten teet. Itse pyytäisin jalkaväen maalamisesta varmaan saman verran, vaikka en tuollaiseen laatuun pystykään, se nyt kuitenkin on melkoisen aikaavievää ja tylsänlaista maalata useita kymmeniä rivimiehiä.
zqmfgb
Nostra
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Nostra »

Hömmhömm.

Monen muun tavoin joudun toteamaan, että jos sitä rahaa olisi, niin...

Faktahan on, että valtaosa, lähes 400 Sotavasaran ikäkyselyyn vastanneista (jotain 900) kuuluu ikäluokkaan 1988-1990. Tämä ikäluokka on joko perskoulussa tai lukiossa/amatsussa tms, ja menossa kohtapuoliin opiskelemaan. Rahaa heillä ei ole kovinkaan paljoa, ja viimeisenä sitä löytyy armeijan maalauttamiseen kokonaishinnalla 1000€ tai jotai nsiihen suuntaankun olettaa figuihin uppoavan 250€ ja maalaukseen vähintään 400€. Lisäksi kun miettii pääasiallisia koulualisen tulonlähteitä, niin huomaa äkkiä, että jollain alle 50€ kuukausirahalla ei paljoa maalauteta.

Kuten tossa jo sanoin, niin jos rahaa olisi, niin voisin hyvinkin ostaa valmiin armeijan. Maalaustasohan sulla oli ihan kohdallaan, joten miksikäs ei. Tilanne nyt vaan sattuu olemaan niin, että rahaa ei ole, eikä miljoonapalkkaa ole tiedossa (mitä nyt kesällä 2kk/ 5,65 per tunti), niin eipä ole tarvetta maalatuille figuillekaan. Lisäksi kun vapaa-aikaa löytyy vielä kohtalaisesti, niin voin itsekin maalata, joten siinä se.

Sinänsä aiheestahan on keskusteltu jo useita kertoja, sen kummempia kuitenkaan henkilöittämättä maalaria. Lisäksi tämänhetkiset maalarit vielä kehuvat työtä olevan enemmän kuin tarpeeksi, mm. Neo sanoi maalanneensa viimeisen puoli vuotta, vai kaunkohan olikaan, juuri niin paljon, kuin ihmisen tahdilla pystyy maalaamaan.

Kuinka vaan meneekin, niin onnea yritykselle.
Maelis

Viesti Kirjoittaja Maelis »

Asiakaskunta tulee olemaan siulle sen verran pieni ettei tuo kauaa voi kestää. Tai no, onhan miullakin ollut jotain maalattavaa kokoajan siitä lähtien kun alotin koko homman.. Silti tuntuu hirveän riskialttiilta, kun suomesta löytyy puolet halvempiakin hintoja kun nuo.
JuhoL

Viesti Kirjoittaja JuhoL »

hmm.. minua epäilyttää noi tankit, 60 euroa... ja charrutkin.. ja kyllä tiedän että sulla menee monia maalaus tunteja niihin figuihin...
figut ovat maalattu 10 :sti.. mutta hinta ja itsemaalaaman figun tunnearvo voittavat. en maalauttaisi :(
Sumppi Ry
Salon Kortti-, Lauta- ja Miniatyyripelaajat
http://sumpinmukana.blogspot.fi/
https://www.the-ninth-age.com/
Naldor

Viesti Kirjoittaja Naldor »

En noilla hinnoilla maalauttaisi mistään hinnasta
"Glory, Honor & Victory over Death"
shiwan8

Viesti Kirjoittaja shiwan8 »

Eläkemaksut muistaakseni 29%, verot mitälie 20 ja 26% välistä työtahdista riippuen ja sitten vielä 22% alvi. Eläkkeet vähennetään ennen verotusta. Voidaan siis todeta että verollinen tulo ei kannata. Tuosta jää vauhdikkaan homman jälkeen about 10€ käteen joka tunti. Lukuja kauhisteleville todettakoon että about 90% kaikesta tulosta mitä itse tai huoltajasi tienaavat menivät veroihin ennen kuin se leipä on pöydässä tai vaatteet päällä. Vääntäkää siitä kaavaa...

edit: Nopea laskutoimitus: 20€ tunnissa tuo tekijälle noin 10€ käteen. Jos siis saa vaikka perinteiset 10 marinea tunnissa maalattua rikastuu noin 20 euroa.
Jos haluat väitellä asiasta, pistä yv. Jos pistän vastakommentin tänne niin aihe suljetaan välittömästi. Such is life.
japo24

Viesti Kirjoittaja japo24 »

voisinpa vain sanoa että ei kannata,maalaukset ovat kyllä taitavaa sorttia :)
Zherec

Viesti Kirjoittaja Zherec »

Niin, ei me kenellekkään kerrota vaikka pimeästi näistä maksuja ottaisit. Eihän?
VD

Viesti Kirjoittaja VD »

Hmm, riippuu varmaan mitä haluaisin maalata, mutta sanon, että nuo jälkipään hinnat ovat IMO liian korkeita, vähän jos alaspäin mennään, niin voisi toimia. Aikaahan se vie juu, mutta liika on aina liikaa yleensä köyhille figuttajille. Mutta kyllä minä varmaankin voisin muutamia 40k ryhmiä mahdollisesti maalauttaakkin. Ellen sitten itse onnistu kehittymään näkyvästi ;)
LAndE

Viesti Kirjoittaja LAndE »

Ihan pakko sanoa weisille.

Että hullukoiran/maddogin maalaus ei todellakaan ole mitään heavy metal tasoa, eikä sen alle. Mielestäni reilusti yli. Ehkä hieman enemmän asiaa valottavampi keskustelu on Puolenkuunpelien foorumilla. Eli tarkotushan oli maalata ainaostaan figuja, ei tehdä mitään muuta työtä, jolloin maddogilla olisi varmasti aikaa paneutua maalaukseen vielä tarkemmin mitä nykyään. Ja jälki on oleva varmasti maailmanluokan tasoa... Oikeasti.
Olen kohta aikuinen, mutta en ihan vielä.

Ostetaan Lizardmenejä! Pistä YV! Ja tarjoa figujasi!
Teemus

Viesti Kirjoittaja Teemus »

Itse kysymykseen vastaan että en, en maalauttaisi.

Köyhän opiskelijan tuloilla ei oikeen maalauteta sellaisella ihmisellä joka tekisi sen ammatin puolesta, muutenkin itse pidän maalamisesta, joten taidan jatkossakin tehdä sen itse.

PS: kyseesssä ei ole Heavy Metal Team vaan 'Eavy metal team, ihan noin huomautan..
weis
Viesti:

LAndE kirjoitti:Ihan pakko sanoa weisille.

Että hullukoiran/maddogin maalaus ei todellakaan ole mitään heavy metal tasoa, eikä sen alle. Mielestäni reilusti yli. Ehkä hieman enemmän asiaa valottavampi keskustelu on Puolenkuunpelien foorumilla. Eli tarkotushan oli maalata ainaostaan figuja, ei tehdä mitään muuta työtä, jolloin maddogilla olisi varmasti aikaa paneutua maalaukseen vielä tarkemmin mitä nykyään. Ja jälki on oleva varmasti maailmanluokan tasoa... Oikeasti.
Huomasitkohan "ei kannata vetää hernettä nenään" kommenttini? Näyttäisi vähän siltä että et.

Ihan turha alkaa väittelemään tällaisesta asiasta, koska tämä niinkun moni muukin asia tässä maailmassa on mielipidekysymys. Niinkun kaikki me varmaan tiedämme sen, että niistä on turha väitellä.
hullukoira

Viesti Kirjoittaja hullukoira »

käytin eilen valaisevan tunnin kirjastossa tutkiessani verotuksen kiemuroita. Ja tulin siihen surulliseen tulokseen että ei se figumaaluu leipätyönä olisikaan mahdollista näillä hinnoilla. Hinnat pitäisi ainakin tuplata jotta olisi jotakin mahista. Ja silloin ei olisi niitäkään potentiaalisia asiakkaita mitä nyt olisi...

Pitänee yrittää vielä yhtä toista juttua. sitten lähden taas täältä foorumilta. Mutta modit, tämän aiheen voi laittaa lukkoon jos haluaa
Henri Ketonen

Viesti Kirjoittaja Henri Ketonen »

Mitä tästä opimme. Ei kannata yrittää tehdä rehellistä työtä.
zqmfgb
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”