[OT?]maksutapoja ulkomaille
[OT?]maksutapoja ulkomaille
Voipi olla hiukka off-topic mutta koska tämäkin liittyy pohjimmiltaan figuihin tuumailinpa että ei siitä haittaakaan ole. MOD:it poistakaa vapaasti jos ette katso olevan sopiva paikka kysymykselle.
Eli...Mitä tapoja muita kuin luottokortti ja shekit(jotka maksaa hilpeät 20€ kipale...Kiitos ei!) löytyy jos pitäisi maksaa ulkomaille? Ei niinkään yritykselle vaan ihan yksittäiselle henkilölle. Onnistuuko tilisiirto(kyllähän se luottamusta vaaditaan mutta puhumme nyt hyvin pienistä rahamääristä joten haitta ei olisi iso vaikka pahin kävisikin) ulkomaille vai ei? Mitään muita tapoja ja jos niillä on lisäkuluja minkä kokoisia ne on?
Kiitos jos joku pystyy auttamaan.
Eli...Mitä tapoja muita kuin luottokortti ja shekit(jotka maksaa hilpeät 20€ kipale...Kiitos ei!) löytyy jos pitäisi maksaa ulkomaille? Ei niinkään yritykselle vaan ihan yksittäiselle henkilölle. Onnistuuko tilisiirto(kyllähän se luottamusta vaaditaan mutta puhumme nyt hyvin pienistä rahamääristä joten haitta ei olisi iso vaikka pahin kävisikin) ulkomaille vai ei? Mitään muita tapoja ja jos niillä on lisäkuluja minkä kokoisia ne on?
Kiitos jos joku pystyy auttamaan.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
itse olen yhden kaupan ulkomaille tehnyt, tosin olin siinä myyvänä osapuolena ja tyrnaidini lähtivät brittejä valloittamaan. kauppa hoidettiin yksinkertaisesti tilisiirtona, eli jamppa sieltä pisti rahat tililleni ja minä figut postiin rahat saatuani.
ehkä joitakin kustannuksia siitä voi tulla, en sitten tiedä. kannattaa kysyä pankista, kuitenkin tilisiirto on varmaankin kaikista helpoin tapa hoitaa tälläinen, vaikkaan ei todellakaan se turvallisin vaihtoehto.
gaming since '92
Eli tilisiirto ulkomaille toimii? Eeeerrrrinomaista. Ja turvallisuus ei paljon huoleta. Tuskin kukaan niin pieniä rahamääriä alkaa huijata(näillä näkymin 5€...)...Ja vaikka huijaisi ei 5€ missään tunnu etteikö kannattaisi riskeerata kun tarjolla on sellainen mitä haluat mutta mitä on suomessa mahdotonta saada...ovv kirjoitti:itse olen yhden kaupan ulkomaille tehnyt, tosin olin siinä myyvänä osapuolena ja tyrnaidini lähtivät brittejä valloittamaan. kauppa hoidettiin yksinkertaisesti tilisiirtona, eli jamppa sieltä pisti rahat tililleni ja minä figut postiin rahat saatuani.ehkä joitakin kustannuksia siitä voi tulla, en sitten tiedä. kannattaa kysyä pankista, kuitenkin tilisiirto on varmaankin kaikista helpoin tapa hoitaa tälläinen, vaikkaan ei todellakaan se turvallisin vaihtoehto.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
- The Captain
- Valvoja
Tilisiirto ulkomaille maksaa jonkin verran, se tosin riippuu pankista ja maasta. Muinoin selvitin asian yhdelle virolaiselle tuttavalleni, joka oli vaihto-oppilaana Suomessa, ja esim. Virosta Suomeen siirtäminen maksoi silloin (v. 2000) muistaakseni noin 50 mk.
Kannattaa kysyä omasta pankistasi - ne osaavat neuvoa yllättävän monissa asioissa.
Kannattaa kysyä omasta pankistasi - ne osaavat neuvoa yllättävän monissa asioissa.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
50mk? Ouch! Jokatapauksessä pitää kysyä pankista heti kun koulu vaan loppuisi. Kiitoksia avusta molemmille.The Captain kirjoitti:Tilisiirto ulkomaille maksaa jonkin verran, se tosin riippuu pankista ja maasta. Muinoin selvitin asian yhdelle virolaiselle tuttavalleni, joka oli vaihto-oppilaana Suomessa, ja esim. Virosta Suomeen siirtäminen maksoi silloin (v. 2000) muistaakseni noin 50 mk.
Eikös EU:ssa ole tulossa muutos, että voisit tehdä tilinsiirtoja EU:n sisällä samalla hinnalla kuin kotimaasi sisällä.
Jolloin suomesta vaikka engalntiin siirto maksaisi suomen hintojen mukaan 0,-
Koska tietääkseni ei mikään pankki pyydä rahaa tilinsiirroista suomessa.
Jolloin suomesta vaikka engalntiin siirto maksaisi suomen hintojen mukaan 0,-
Koska tietääkseni ei mikään pankki pyydä rahaa tilinsiirroista suomessa.
Where's mi pint? I can't do nothing whitout mi pint!
Selvä. Siirto pankkiin onnistuu suoraan ulkomaille. Suositellaan hankkimaan solo-tunnus koska se pienentää kuluja jolloin ne on noin 40 vanhaa markkaa. Tarvitset siirtoa varten ilmeisesti(niin se pankki virkailija väitti) tilinumeron lisäksi myös SWIFT koodin(jos toisella on sellainen) ja osoitteen(miksi?). Pitänee katsoa tarkemmin miten se toimii kun teen oman tilisiirron lähipäivinä.Grond kirjoitti:Jos saat pankista asian selvitettyä, viitsitkö laittaa tänne infoa mitä ne sieltä sanoivat. Asia kiinnostaa minuakin, ja varmaan täältä muitakin kiinnostuneita löytyy.tneva82 kirjoitti:50mk? Ouch! Jokatapauksessä pitää kysyä pankista heti kun koulu vaan loppuisi. Kiitoksia avusta molemmille.
Ainakin joskus L5R kortteja ulkomailta (pääasiassa USA) ostaessa rahan lähettäminen kirjekuoressa on toiminut ihan mainiosti, kaikki olivat tulleet perille. Kannattaa ehkä kuitenkin pistää varmuuden vuoksi vähän paperia setelin ympärille, ettei se ihan suoraan paista läpi.
Jos hinta on 5e, niin ei kannata maksaa samaa määrää shekistä/tilisiirrosta. Lähettämällä rahaa pääsee halvemmalla ja riski on kuitenkin aika pieni (vaikka sen saisi menemään läpi vasta toisella yrityksellä, voi päästä silti halvemmalla jos tilisiirto tosiaan maksaa 40mk). Yritykset eivät tuota välttämättä hyväksy, mutta yksityiset henkilöt yleensä. Kannattaa kuitenkin varmistaa etukäteen.
Isommat summat tietty kannattanee mieluummin melkein hoitaa jollain varmemmalla menetelmällä, kun silloin muitten kulujen osuus on pienempi, eikä riskiä kannata ottaa.
Jos hinta on 5e, niin ei kannata maksaa samaa määrää shekistä/tilisiirrosta. Lähettämällä rahaa pääsee halvemmalla ja riski on kuitenkin aika pieni (vaikka sen saisi menemään läpi vasta toisella yrityksellä, voi päästä silti halvemmalla jos tilisiirto tosiaan maksaa 40mk). Yritykset eivät tuota välttämättä hyväksy, mutta yksityiset henkilöt yleensä. Kannattaa kuitenkin varmistaa etukäteen.
Isommat summat tietty kannattanee mieluummin melkein hoitaa jollain varmemmalla menetelmällä, kun silloin muitten kulujen osuus on pienempi, eikä riskiä kannata ottaa.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Ihan setelien lähettäminen on kyllä halvin tapa jos ei oo korttia ja mulla ei ole koskaan epäonnistunut kun on laittanut paperia ympärille ettei se tosiaan näy.
Kyllä ainakin kaikki korttiliikeet joiden kanssa oon asioinut on hyväksynyt käteisen lähetyksen kun vaan on ensin kysellyt siitä niiltä e-maililla. Sieltä on tullut sitten kassakoneen kuitti takas tilauksen yhteydessä.
Kyllä ainakin kaikki korttiliikeet joiden kanssa oon asioinut on hyväksynyt käteisen lähetyksen kun vaan on ensin kysellyt siitä niiltä e-maililla. Sieltä on tullut sitten kassakoneen kuitti takas tilauksen yhteydessä.
Viimeksi muokannut Iso Susi, Ke 15.01.2003 14:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
Paljonkohan kirje australiaan mahtaa maksaa? Entäs valuutan vaihto australian rahoiksi?Iso Susi kirjoitti:Ihan setelien lähettäminen on kyllä halvin tapa jos ei oo korttia ja mulla ei ole koskaan epäonnistunut kun on laittanut paperia ympärille ettei se tosiaan näy.
Jos alkaa noista yhteishinta nousta turhan lähelle 6€ taidanpi mielluummin pelata varman päälle ja pistää tilisiirrolla.
Postimerkki oli viimeks kun lähetin niin 3.5mk Austraaliaan.tneva82 kirjoitti:Paljonkohan kirje australiaan mahtaa maksaa? Entäs valuutan vaihto australian rahoiksi?Iso Susi kirjoitti:Ihan setelien lähettäminen on kyllä halvin tapa jos ei oo korttia ja mulla ei ole koskaan epäonnistunut kun on laittanut paperia ympärille ettei se tosiaan näy.
Jos alkaa noista yhteishinta nousta turhan lähelle 6€ taidanpi mielluummin pelata varman päälle ja pistää tilisiirrolla.
Valuutat voit kattoa tuolta http://www.forex.fi/
"Tulispa ensi kierroksella vastaan joku nassikka jonka vois massacroida", conissa kuultua osa IV
- The Captain
- Valvoja
Säästyisi siis noin kolme euroa...Pitänee nyt harkita miten teen. Kyllä rahaa aina tuohon pikkusummaan riittää ja pankkisiirto taitaapi olla nopeampi ja luotettavampi mutta onhan 3€ aina 3€. Kiitoksia avusta.The Captain kirjoitti:Ja valuutanvaihto maksaa ainakin Osuuspankissa omalle asiakkaalle muistaakseni 3 euroa. Alle 6 erkin se siis jää yhteensä.
Ei kannata vaihtaa pankissa, se tulee kalliiksi. Esim Forexissa vaihdosta ei peritä erillistä maksua, joten kokonaiskustannukset jäävät käytännössä postimerkin ja kuoren hintaan, eli tässä tapauksessa alle yhden euron.tneva82 kirjoitti:Säästyisi siis noin kolme euroa...Pitänee nyt harkita miten teen. Kyllä rahaa aina tuohon pikkusummaan riittää ja pankkisiirto taitaapi olla nopeampi ja luotettavampi mutta onhan 3€ aina 3€. Kiitoksia avusta.
"Kyllähän mä ton olisin voittanut, jos olisin osannut pelata." Kootut Selitykset, Osa I
Forexissa se on vain piilotettu tohon huononpaan vaihtosuhteeseen. Pienillä summilla forex on halvempi ja pankit isoilla summilla. Silloin kun enemmän noita käytin niin laskin että alle n.300mk forex on halvempi.Tau-setä kirjoitti:Ei kannata vaihtaa pankissa, se tulee kalliiksi. Esim Forexissa vaihdosta ei peritä erillistä maksua, joten kokonaiskustannukset jäävät käytännössä postimerkin ja kuoren hintaan, eli tässä tapauksessa alle yhden euron.tneva82 kirjoitti:Säästyisi siis noin kolme euroa...Pitänee nyt harkita miten teen. Kyllä rahaa aina tuohon pikkusummaan riittää ja pankkisiirto taitaapi olla nopeampi ja luotettavampi mutta onhan 3€ aina 3€. Kiitoksia avusta.
Joo, eihän sekään hyväntekeväisyysjärjestö ole.Iso Susi kirjoitti:Forexissa se on vain piilotettu tohon huononpaan vaihtosuhteeseen. Pienillä summilla forex on halvempi ja pankit isoilla summilla. Silloin kun enemmän noita käytin niin laskin että alle n.300mk forex on halvempi.