Ostaisitko pahvisia rakennuksia figupeleihin???
- hullukoira
Ostaisitko pahvisia rakennuksia figupeleihin???
Uusin liikeideani: pahvisia rakennuksia figupeleihin!!!
Tarkemmin:
Eli tarkoitus olisi suunnitella ja 'maalata' pahvirakennussettejä tietokoneen avulla tavalliseen figuskaalaan. Nämä setit painettaisiin painotalossa laatukartongille. Möisin sitten näitä settejä vaikka tämän saitin kautta ihmisille.
Setit sisältäisivät kukin vähintään 3 erilaista rakennusta ja kullekin fantasia/scifirodulle tulisi vähintään kaksi eri settiä. Setit ei sisältäisi mitään GW:n omistamaa disainia, joten heille ei tartteisi maksaa mitään! settien hinta olisi 10e per setti, jolla siis saisi vähintään kolme rakennusta ynnä muuta.
Settejä tulisi muunmuassa seuraavasti:
Helffit: kylä, kaupunki, velhon torni
Empire: Kylä, kaupunki, velhon torni, bastioni
Kuolleet: hautausmaa, kirkon rauniot, vampyyrin kartano, velhon torni
Welffit: rapistunutta, metsäistä arkkitehtuuria muutama setti
kääpiöt: kaivos, kylä, bastioni
imperiaalinen 40K: nykyaikaista arkkitehtuuria hieman ränsistyneenä about kolme settiä, yksi setti jossa kokonainen lentokenttä rakennuksineen
Tau: futuristista disainia kolme settiä.
Jne jne jne.
tulisi myös linnake, joka kokonsa takia maksaisi 20e. jos suosittu, niin voisi tehdä omat linnakkeet kaikille roduille...
Vaikka setit ei sisältäisi mitään GW:hen viittaavaa, olisi ne helppo pelaajien koristella esim omasta bits boxista noukitullla irto-osilla taikka GW:n siirtokuvilla!
Elikkä siis jos tällaisia settejä tehtäisiin ja niitä myytäisiin about 10 kipale, niin ostaisitko niitä???
Huomaa pahvin edut: ei tartte maalata itte, ja kevyt kuljettaa!
Tarkemmin:
Eli tarkoitus olisi suunnitella ja 'maalata' pahvirakennussettejä tietokoneen avulla tavalliseen figuskaalaan. Nämä setit painettaisiin painotalossa laatukartongille. Möisin sitten näitä settejä vaikka tämän saitin kautta ihmisille.
Setit sisältäisivät kukin vähintään 3 erilaista rakennusta ja kullekin fantasia/scifirodulle tulisi vähintään kaksi eri settiä. Setit ei sisältäisi mitään GW:n omistamaa disainia, joten heille ei tartteisi maksaa mitään! settien hinta olisi 10e per setti, jolla siis saisi vähintään kolme rakennusta ynnä muuta.
Settejä tulisi muunmuassa seuraavasti:
Helffit: kylä, kaupunki, velhon torni
Empire: Kylä, kaupunki, velhon torni, bastioni
Kuolleet: hautausmaa, kirkon rauniot, vampyyrin kartano, velhon torni
Welffit: rapistunutta, metsäistä arkkitehtuuria muutama setti
kääpiöt: kaivos, kylä, bastioni
imperiaalinen 40K: nykyaikaista arkkitehtuuria hieman ränsistyneenä about kolme settiä, yksi setti jossa kokonainen lentokenttä rakennuksineen
Tau: futuristista disainia kolme settiä.
Jne jne jne.
tulisi myös linnake, joka kokonsa takia maksaisi 20e. jos suosittu, niin voisi tehdä omat linnakkeet kaikille roduille...
Vaikka setit ei sisältäisi mitään GW:hen viittaavaa, olisi ne helppo pelaajien koristella esim omasta bits boxista noukitullla irto-osilla taikka GW:n siirtokuvilla!
Elikkä siis jos tällaisia settejä tehtäisiin ja niitä myytäisiin about 10 kipale, niin ostaisitko niitä???
Huomaa pahvin edut: ei tartte maalata itte, ja kevyt kuljettaa!
Ukkomiehet ovat sukupuolten välisen sodan sotavankeja!
Re: Ostaisitko pahvisia rakennuksia figupeleihin???
O-ou, here we go againhullukoira kirjoitti:Uusin liikeideani: pahvisia rakennuksia figupeleihin!!!
Ei mutta oikeastaan, olen itse erittäin älyttömän saamaton maaston teon suhteen, eli jos saisi ostettua mageeta settiä sopuhintaan niin mikä ettei.
"Eikö ole aika hyvä muodostaa mielipiteensä sillä tavalla, että katsoo mitä mieltä joku urpo on, ja on itse eri mieltä."
- Nicodemus von Traube
Juu jos ne talot olisivat tarpeeksi hienoja ja sopivan kookkaita, niin voisi ehkä harkita. Toisaalta itsellä maastojenteko on yksi tärkeä osa harrastusta, joten tuskin ensimmäisenä olisin kassajonossa.
Olisi kuitenkin mukava nähdä 40k imperiaalisia rakennuksia, jotka eivät olisi raunioita. On kai niillä jossain ehyitäkin taloja olemassa?
Saisihan niiden avulla mukavasti cityfight-pöytää luotua, joka on ollut suunnitelmissa jonkin aikaa. Lähinnä scifitalot siis kiinnostaisivat, fantasiamökkejä voin rakennella itse Hirstin muottien avulla.
Ja tosiaan jonkinlaista tukirankasysteemiä kannattanee mietiskellä. Olitko ajatellut talot jopa semmoisiksi, että ne voi kasata kuljetusta varten, vai pitäisikö ne liimata muotoonsa?
Mutta se laatu tässä varmaankin ratkaisee. Jos voisin itse tehdä samanlaisen photarilla ja työpaikan printterillä, niin tuskimpa siitä rahaa maksaisin.
Olisi kuitenkin mukava nähdä 40k imperiaalisia rakennuksia, jotka eivät olisi raunioita. On kai niillä jossain ehyitäkin taloja olemassa?
Saisihan niiden avulla mukavasti cityfight-pöytää luotua, joka on ollut suunnitelmissa jonkin aikaa. Lähinnä scifitalot siis kiinnostaisivat, fantasiamökkejä voin rakennella itse Hirstin muottien avulla.
Ja tosiaan jonkinlaista tukirankasysteemiä kannattanee mietiskellä. Olitko ajatellut talot jopa semmoisiksi, että ne voi kasata kuljetusta varten, vai pitäisikö ne liimata muotoonsa?
Mutta se laatu tässä varmaankin ratkaisee. Jos voisin itse tehdä samanlaisen photarilla ja työpaikan printterillä, niin tuskimpa siitä rahaa maksaisin.
Figujen poistomyynti! Paljon wanhaa tavaraa & harvinaisia klassikoita:
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
https://www.huuto.net/haku/sellernro/27655
- The Captain
- Valvoja
Pahvisettien ongelma on kestävyyden puute, mikä tekee säilytyksestä oman hankaluutensa. Muovirangat auttavat asiaa, mutta eivät pelasta loppuun asti. Nimim. kolme Mordheimin talosettiä omistanut ja niistä kaksi menettänyt. Pahvisettejä vaivaa myös kaksiulotteisuus. Tietysti mikä tahansa maasto on parempi kuin ei minkäänlaista maastoa.
Itselleni en ostaisi, mutta ideana hirmu hyvä. Noitahan on ollut netissäkin jaossa, mutta valikoima on melko rajallinen. En kumminkaan usko kenenkään tuosta elantoa tienaavan.
Itselleni en ostaisi, mutta ideana hirmu hyvä. Noitahan on ollut netissäkin jaossa, mutta valikoima on melko rajallinen. En kumminkaan usko kenenkään tuosta elantoa tienaavan.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
En ostaisi koska niiden kestävyys on todellakin vähän heikkoa ja netistäkin löytyy esim. tällaista http://www.germy.co.uk/paper/25mmbuild.htm kun vaan jaksaa etsiä ja paljon muutakin pientä kivaa.
Tekisitkö myös tuollaisia "geneerisiä" fantasiataloja, jotka sopisivat esimerkiksi vaikka tuohon Rackhamin Confrontationiin? Ja tietysti semmoiset monikerroksiset rauniotalotkin kiinnostaisivat. Kyllä minä ainakin saattaisin ostaakin noita, jos hyvännäköisiä ovat, laiska kun olen maastoa askartelemaan. 
D&D:hen on vastaavia täällä. Mittakaava on varsin sopiva ja jälki on melko hienoa jo kotoatulostettavana. Periaatteessa voisin ostaa tuollaisia, jos laatu on vastaavaa ja rakennukset miellyttävät minua. Mieluiten avattavia tai aukinaisia kuten tuo sortunut torni. Sitä olikin melko inhottava liimailla, jos muistan oikein. Eikä tuo majatalokaan helpoimmasta päästä ollut, mutta kyllä se oli aika kivan näköinen. Piti vain muuton yhteydessä hävittää.
Riippuu paljon pahvin laadusta.
Netistä saa paljon paperirakennussarjoja joko ilmaiseksi, tai edullisesti "printtaa niin monta kuin haluat" -periaatteella -- juurikin mainitsemassasi hintaluokassa.
Paperirakennussarjat on vähän kaksiulotteisia, ja mitä mielenkiintoisempi malli, sitä hankalampi kasata. Ne toimii yleisesti ottaen paremmin pienemmissä skaaloissa, mutta sehän ei tietysti hammeristeja lohduta (Epic/Warmaster -miehet poislukien) .
Jos minä itse haluan näpertää rakentelun kanssa, rakennan sitten itse tyhjästä/romusta. Jos haluan säästää vaivaa, ostan valmiita resiinitaloja ja ainoastaan maalaan ne.
Siis minun mielestäni talojen maalaaminen on paljon mukavampaa kuin niiden kasaaminen. Niinpä en ole koskaan oikein syttynyt paperimalleille.
Netistä saa paljon paperirakennussarjoja joko ilmaiseksi, tai edullisesti "printtaa niin monta kuin haluat" -periaatteella -- juurikin mainitsemassasi hintaluokassa.
Paperirakennussarjat on vähän kaksiulotteisia, ja mitä mielenkiintoisempi malli, sitä hankalampi kasata. Ne toimii yleisesti ottaen paremmin pienemmissä skaaloissa, mutta sehän ei tietysti hammeristeja lohduta (Epic/Warmaster -miehet poislukien) .
Jos minä itse haluan näpertää rakentelun kanssa, rakennan sitten itse tyhjästä/romusta. Jos haluan säästää vaivaa, ostan valmiita resiinitaloja ja ainoastaan maalaan ne.
Siis minun mielestäni talojen maalaaminen on paljon mukavampaa kuin niiden kasaaminen. Niinpä en ole koskaan oikein syttynyt paperimalleille.
//Mx
Hinta kuulostaa kohtuulliselta, mikäli kyseessä on tosiaan _laatu_kartonki. WotC:han valmistaa D&D miniatyyreille tarkoitettua Map Folio 3D -pakettia jonka hinta on myös kympin, mutta paketissa tulee muistaakseni n. 7 pytinkiä.
Jos saat painotalon stanssaamaan leikkaus- ja taittoviivat siten, ettei osia tarvitse itse veitsellä nyhertää irti ja taitella (päin p...) niin sitten 10 euroa on jo ns. hyvä hinta.
Jos saat painotalon stanssaamaan leikkaus- ja taittoviivat siten, ettei osia tarvitse itse veitsellä nyhertää irti ja taitella (päin p...) niin sitten 10 euroa on jo ns. hyvä hinta.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
- Musta Katsastaja
Enpä tiedä ostaisinko nykyään, mutta aikanaan aloitellessa olisin varmaan ostanutkin, kun kaikenlainen maasto oli aina kortilla.
Toisaalta riittävän jäykkää pahvia, ja tarpeeksi kolmiulotteisia taloja, niin voisi noita nykyäänkin ainakin joissain tapauksissa ihan mielellään käyttää. Hieno ominaisuus kyllä olisi, jos nuo olisivat siten suunniteltu, että ne saisi kirjekuoreen takaisin pelin päätyttyä helposti. Semmoisia (ja vielä kohtuudella käyttöä kestäviä) jos joku kehittelisi, niin voisinpa hyvinkin hankkia.
Vinkkinä vielä, jos kokonaisia rakennuksia meinaat, niin olisi enemmän kuin hienoa, jos niissä olisi esim. 1" ruudutettu pohjalauta (johon olisi mahdollisesti merkitty sisäseinät, jne.), jonka päältä voisi varsinaisen mökin nostaa pois. Pystyisi käyttämään sisätilojakin tehokkaasti ja useammassakin hommassa, kuten roolipelaamisessa, kapakka bowlissa tai vastaavassa.
Pelimaastona suosin nykyään lähinnä raunioita, jotka koostuvat erillisistä muurinpätkistä. Semmoisita saa riittävän vapaat jotta ei rajoita pelaamista liikaa, mutta riittävän vakuuttavat esim. wanhan tuhotun kaupungin jäämistöiksi.
Toisaalta riittävän jäykkää pahvia, ja tarpeeksi kolmiulotteisia taloja, niin voisi noita nykyäänkin ainakin joissain tapauksissa ihan mielellään käyttää. Hieno ominaisuus kyllä olisi, jos nuo olisivat siten suunniteltu, että ne saisi kirjekuoreen takaisin pelin päätyttyä helposti. Semmoisia (ja vielä kohtuudella käyttöä kestäviä) jos joku kehittelisi, niin voisinpa hyvinkin hankkia.
Vinkkinä vielä, jos kokonaisia rakennuksia meinaat, niin olisi enemmän kuin hienoa, jos niissä olisi esim. 1" ruudutettu pohjalauta (johon olisi mahdollisesti merkitty sisäseinät, jne.), jonka päältä voisi varsinaisen mökin nostaa pois. Pystyisi käyttämään sisätilojakin tehokkaasti ja useammassakin hommassa, kuten roolipelaamisessa, kapakka bowlissa tai vastaavassa.
Pelimaastona suosin nykyään lähinnä raunioita, jotka koostuvat erillisistä muurinpätkistä. Semmoisita saa riittävän vapaat jotta ei rajoita pelaamista liikaa, mutta riittävän vakuuttavat esim. wanhan tuhotun kaupungin jäämistöiksi.
Aloittelijalle nuo olisivat ainakin hyvä, kunhan tekisit ostamisen tarpeeksi helpoksi, eikä hinta huimaisi päätä. Itse ainakin harrastuksen alussa käytin rahat paljon mieluummin figuihin kuin maastoon & muuhun sälään.
Saattaisinpa itsekin ostaa muutaman, laiska kun olen.
Ongelmana on tosiaan pahvin kyseenalainen kestävyys; suosittelisin käyttämään erittäinkin tukevaa materiaalia.
Saattaisinpa itsekin ostaa muutaman, laiska kun olen.
Ongelmana on tosiaan pahvin kyseenalainen kestävyys; suosittelisin käyttämään erittäinkin tukevaa materiaalia.
- figunarkki