Silmät
Silmät
tuota noin asian tuntijoitten neuvoja miten maalaa silmät aidon näkyviksi tai edes hienoksi
ja millä välineellä
itse käytän tässä tilanteessa erikois penselii mis on 1 karva
mut niist ei oikeen koskaan tule näyttävän näköisiä silti
ja millä välineellä
itse käytän tässä tilanteessa erikois penselii mis on 1 karva
mut niist ei oikeen koskaan tule näyttävän näköisiä silti
Jos figuurilla on kypärä, voit kokeilla laittaa varjot kypärän reunojen alle niin että silmiä ei tarvitse maalata, eivätkä ne näy.
Tuskin erotat 20 -----> metrin päästä kenenkään silmiä saati sitten noin 50cm korkeudesta 28 millisen(kö?) figuurin silmiä
Toki voit kokeilla myös how to pain citadel miniatures
itse käytän harppia silmien maalaamiseen ja jos osaa käyttää niin hieno tulee ja sit ei muuta kui hieman hailaittia niin bravo
toûche!
Tuskin erotat 20 -----> metrin päästä kenenkään silmiä saati sitten noin 50cm korkeudesta 28 millisen(kö?) figuurin silmiä
Toki voit kokeilla myös how to pain citadel miniatures
itse käytän harppia silmien maalaamiseen ja jos osaa käyttää niin hieno tulee ja sit ei muuta kui hieman hailaittia niin bravo
toûche!
Pensselin kannattaa olla pieni, muttei olemattoman pieni. Tärkeämpää on se, että kärki pysyy hyvin kasassa ja että maali ei ehdi kuivua matkalla figuun.
Helpoin tapa lienee maalata ensin silmän alue mustalla (=varjostus), sitten silmämuna vaaleanharmaalla (jättäen hieman mustaa näkyviin reunoilta) ja lopuksi maalata iiris mustalla. Värillisillä iiriksillä ei minun mielestä kannata ruveta kikkailemaan ainakaan normaalikokoisilla figuilla. Tällä reseptillä olen maalannut viime aikoina esimerkiksi tällaista:

Tuossa on muutamia parhaiten onnistuneita. Voin pistää tarvittaessa kuvia myös silmistä, jotka ovat kameran mielestä hieman poskella, mutta joista ihmissilmä (hihi) ei huomaa eroa. Mutta kuten ylempänä todettiin, usein silmien maalauksen voi hoitaa myös pelkällä varjostuksella. Silloin varjostukseen kannattaa toki käyttää mielummin ruskeaa kuin mustaa.
Kannattaa muuten vilkaista myös tutoriaalit Tohtori Faustin klinikalta:
Painting eyes I
Painting eyes II
Helpoin tapa lienee maalata ensin silmän alue mustalla (=varjostus), sitten silmämuna vaaleanharmaalla (jättäen hieman mustaa näkyviin reunoilta) ja lopuksi maalata iiris mustalla. Värillisillä iiriksillä ei minun mielestä kannata ruveta kikkailemaan ainakaan normaalikokoisilla figuilla. Tällä reseptillä olen maalannut viime aikoina esimerkiksi tällaista:

Tuossa on muutamia parhaiten onnistuneita. Voin pistää tarvittaessa kuvia myös silmistä, jotka ovat kameran mielestä hieman poskella, mutta joista ihmissilmä (hihi) ei huomaa eroa. Mutta kuten ylempänä todettiin, usein silmien maalauksen voi hoitaa myös pelkällä varjostuksella. Silloin varjostukseen kannattaa toki käyttää mielummin ruskeaa kuin mustaa.
Kannattaa muuten vilkaista myös tutoriaalit Tohtori Faustin klinikalta:
Painting eyes I
Painting eyes II
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Re: Silmät
Itse käytän hammastikkua sekä sivellintä, eli seuraava strategia: maalaan silmät mustiksi, sitten maalaan päälle valkoisella. Sen jälkeen otan hammastikun jonka päässä on (useimmiten) mustaa maalia, ja tökkäsen figua silmään ("AUTS! varo vähän, mihin tökit sillä kepillä, tuoa sattui!") ja saan iiriksen. ei siitä mitään mestariteosta tule, mutta riittävän hieno kyllä
.
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu
- The Captain
- Valvoja
Hammastikun pahin vika on se, että siinä ei ole harjaksia, jotka varastoisivat maalia. Siksi kaikki tikkuun otettu maali jää klimpiksi tikun kärkeen, jolloin sen leviämistä on lähes mahdoton kontrolloida. Teräväkärkinen, hyvä sivellin on ihan oikeasti parempi kuin mikään tikku. Siveltimen karvojakaan ei kannata vähemmäksi nyppiä, koska olennaista on se, miten se maali pääsee juoksemaan siveltimestä figuun.pikkumies kirjoitti:Itse käytän hammastikkua sekä sivellintä, eli seuraava strategia: maalaan silmät mustiksi, sitten maalaan päälle valkoisella. Sen jälkeen otan hammastikun jonka päässä on (useimmiten) mustaa maalia, ja tökkäsen figua silmään ("AUTS! varo vähän, mihin tökit sillä kepillä, tuoa sattui!") ja saan iiriksen. ei siitä mitään mestariteosta tule, mutta riittävän hieno kyllä.
Jopa GW:n tank brushissa on (jostain tuntemattomasta syystä) terävä kärki; pupillin maalaamiseen riittävän terävä on jo hyvin pidetty Citadelin Standard brush. Maalin juoksevuuskin on olennainen tekijä, liian paksu tai liian ohut maali leviää väärin.
En sitten tiedä, kuinka fiksua on siirtyä suoraan hammastikusta Kolinskyyn, koska Kolinskyä jos käsittelee samoin kuin hammastikkua, jälki ei ole juuri sen parempaa ja hyvä suti hetkessä huonona.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
Kyllä hammastikku-stradegiania on toiminut tähän asti. Minulle on lähes ihan sama, kunhan ne on silmät. anteeksi tuplapostaus
Paina tätä auttaakseni sademetsääni!Anaheim kirjoitti:hulluja tarvitaan että evoluutio jatkuu
- The Captain
- Valvoja
Ketjun aloittajalle ei ilmeisesti ollut ihan sama, joten kukaties niitä vastauksiakin voisi antaa sen mukaisesti eikä miten sattuu.pikkumies kirjoitti: Minulle on lähes ihan sama, kunhan ne on silmät.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
kokemukseni mukaan Gw tuottaa niin huonoja siveltimiä, ettei niillä kannata edes ajatella silmien maalaamista. Oma very fine paint brush on vain pari viikkoa vanha ja se harottaa jo aika hälyyttävästi. Puhdistan kyllä aina siveltimen mäntysuovalla ja "nuolen" sen ihanne muotoonsa. Olen myös säilyttänyt siveltimen suojaputken, jossa säilytän nykyäänkin kun säilytän sivellintä kun se ei ole käytössä. Kannattaakin silmiä ajatellen valita jonkun muun merkin sivellin.
Hammastikku idea on ehkä yksinkertainen, mutta jos haluat saada "ilmettä" figuun niin suosittelen lämpimästi sivellin tekniikkaa. Sitäpaisi kukaan ei ole mestari syntyessään. Jokainen Golden Dragon voittajan on joskus täytynyt olla aloittelia, joka on maalannut silmät keskelle nenää, siispä kärsivällisyys on hyve
Silmien maalaaminen riippuu vähän figusta. Perus gobon silmien maalaus on leikkiä verrattuna omien men@armssien silmien maalaus. Jätkien silmät ovat puoliksi kypärän sisällä, joten joudunkin usein heittämään figun hornan tuut...laatikon pohjalle uudestaan maalattavaksi.No onneksi kuulun suhteellisen kärsivällisiin ja perfektionistisiin ihmisiin ( tietysti omien taitojen rajoissa)
Hammastikku idea on ehkä yksinkertainen, mutta jos haluat saada "ilmettä" figuun niin suosittelen lämpimästi sivellin tekniikkaa. Sitäpaisi kukaan ei ole mestari syntyessään. Jokainen Golden Dragon voittajan on joskus täytynyt olla aloittelia, joka on maalannut silmät keskelle nenää, siispä kärsivällisyys on hyve
Silmien maalaaminen riippuu vähän figusta. Perus gobon silmien maalaus on leikkiä verrattuna omien men@armssien silmien maalaus. Jätkien silmät ovat puoliksi kypärän sisällä, joten joudunkin usein heittämään figun hornan tuut...laatikon pohjalle uudestaan maalattavaksi.No onneksi kuulun suhteellisen kärsivällisiin ja perfektionistisiin ihmisiin ( tietysti omien taitojen rajoissa)
Jaha, missäköhän tähän kisaan voi osallistua?Messinar kirjoitti:Jokainen Golden Dragon voittajan...
Meikäläinen maalaa silmät yleensä niin, että maalaan mustalla ensin koko silmän alueen, jonka jälkeen yritän saada kaksi valkoista pistettä, niin että ne katsoisivat edes jotenkuten järkevään sekä samaan suuntaan. Saattaa olla, että tälläkin metodilla on joitain Golden Dra.. Demonien voittajien silmiä maalattu, mutta jostain syystä ei minun figuissa näytä ihan niin hienolta.
- Machiavelli
- Peliporukkavalvoja
Silmät kannattaa muuten maalata kasvoista ensimmäisenä jottei sotke muuta ihoa kun niitä koittaa sohia. Useinhan nuo vaatii muutaman yrityksen ennen kuin jälki mielyttää, etenkin jos koittaa panostaa normaalia enemmän.
Perus figuriin riittävät silmät saa kun vetää ensin koko alueen tummalla ihonvärillä, sit silmän alue hieman murretulla valkoisella (harmaata vähän mukana), siihen keskelle musta täplä (ei tarvitse lähteä yrittämään mitään pyöreää muotoa, vetää vaikka vain ylhäältä alas paksuhkon viivan ja siistii sit jos meni ohi). Mielestäni tärkeä osa silmässä on kimme, eli pieni valkoinen täplä vielä siihen mustuaiseen. On oikeasti vielä helpompi maalata kuin miltä kuulostaa.
Perus figuriin riittävät silmät saa kun vetää ensin koko alueen tummalla ihonvärillä, sit silmän alue hieman murretulla valkoisella (harmaata vähän mukana), siihen keskelle musta täplä (ei tarvitse lähteä yrittämään mitään pyöreää muotoa, vetää vaikka vain ylhäältä alas paksuhkon viivan ja siistii sit jos meni ohi). Mielestäni tärkeä osa silmässä on kimme, eli pieni valkoinen täplä vielä siihen mustuaiseen. On oikeasti vielä helpompi maalata kuin miltä kuulostaa.
Sincerely yours, Machiavelli.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.
Warning: the above note may contain sarcasm, please read with care.