Projektina joki - blogi!! (Päivitetty 1.8)

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Kain

Projektina joki - blogi!! (Päivitetty 1.8)

Viesti Kirjoittaja Kain »

Olen katsellut tällä ja parilla muullakin foorumilla kuinka jengi kyselee joen valmistamisesta ja sen tekovaiheista. Koska itse olen juuri aloittamassa joen valmistamista, ajattelin pistää pienen blogin pystyyn jossa raportoin edistymistäni.

VAROITUS: En ole koskaan ennen jokea tehnyt ja muutenkin olen aloittelija näissä hommissa, joten empä tiedä miten tämä projekti päättyy ja millainen on lopputulos.

Otan avoimin mielin kaikki parannus/rakennusehdotukset vastaan, tarkoitus on tehdä hieno maastokappale ja maailma on viisaita ihmisiä täynnä!! Toteutan jokea vielä menetelmällä "suunnittelen tehdessä" joten mitään ei ole lyöty lukkoon toteutuksen osalta.

Elieli, tavoitteena on tehdä useammasta palasta koostuva joki LOTR-peleihin. Periaatteena suunnitteluvaiheessa oli se, että jalkamiehet eivät pysty sen yli hyppäämään, joten päätin itse vesialueen leveydeksi n. 6cm. Lisäksi leveyttä lisää 2cm reunat. Palojen pituudeksi näin aluksi ajattelin 15cm. Myöhemmin ehkä teen jonkin pidemmän palasen sekä muutaman mutkan, mutta ensiksi muutama koepala. Pohjan joella tein kovalevystä(n. 5 egee iso levy). Teippasin kaksi lyijykynää viivottimeen ja näin sain tasapaksusti piirrettyä pohjakuvan. Totta kai mutkittelin hiukan koska luontoäidillä ei ole tapana tehdä aivan suoria linjoja. Tein kaksi pohjapalaa.
Kuva

Palat irrotin levystä pienihampaisella sahalla, joka jo vuosi on käyttämättömänä nurkissa pyörinyt. Mattoveitsellä ja saksilla viimeistelin muodon. Hioin myös reunat tasasimmiksi hiomapaperilla

Seuraavaksi aloin vääntämään reunoja ja tähän valitsin finnfoamin(2cm paksun). Käytin jokipalasen reunaa apuna jotta sain oikean muotoisen reunan
Kuva

Kannatan tässä vaiheessa sitä että merkkaa reunat jos tekee useampia paloja
Kuva