Space wolveseilla aloittamassa

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Lancer-91

Space wolveseilla aloittamassa

Viesti Kirjoittaja Lancer-91 »

Eli uutta armeijaa alan tässä marraskuussa pykäämään. Space wolffit olisin aloittamassa. Kysymyksiä ja mietteitä aiheesta.

Mikä olisi paras hq? Ajattelin hommata ainakin wolf lordin, jolle frost blade, mahdollisestija muuta sälää. Ilmeisesti ihan hyvältä perus mätkijä HQ:lta vaikuttaisi. Venerableakin olen harkinnut. Ehkä kummatkin?

Onko wolf guardeista mihinkään? Ainakin niille saa paljon kamaa ja yksikkö on varmaan yksi kustomointi-vapaimmista. Wolf lordi mukaan. Kannattaako termis armour, vai power armour ja rhinoon? Lantikka voi olla turhan kallis hankinta pisteisiin nähden, kun 1500 turnee pelejä lähinnä pelaillaan. Eli mielipiteitä ja ajatuksia tästä yksiköstä.

Wolf scoutit vaikuttaa tosi käteviltä. Näillä saa iskettyä vastustajan tankkeihin ja heavy ase yksiköihin. Voisi tietty tehdä klosettaviakin, mutta luulen, että toimivat meltoilla tms parhaiten.Mielipiteitä?

Miten grey hunterit kannattaisi varustaa. Kuinka iso ryhmäkoko? Ajattelin näitä hommata sen yhden pakollisen troopsiin ja ainakin 2 bloodclaw packia powerfisteillä rhinoihin.

Pitkän kantaman aseitakin tarvisi hiukan. Predat voisi olla aika perus jees valinta, mutta entäpä long fangit? Aika kalliilta vaikuttaa yksiköltä vaikuttaa, vaikka onkin se tulenjakaus jutska :P Eli kumpi vai molemmat: Predat vai/ja long fangit?

Mitä muuta suosittelette? Itse ajattelin tehdä armeijan, joka perustuu bloodclawien, wolf lordin ja mahdollisesti wolf guardin avulla klosetukseen. Wolf scouteilla häröillään vihollisen puolella ja pitkällä tulivoimalla tulitukea.
Guardsniper

Re: Space wolveseilla aloittamassa

Viesti Kirjoittaja Guardsniper »

Lancer-91 kirjoitti:Eli uutta armeijaa alan tässä marraskuussa pykäämään. Space wolffit olisin aloittamassa. Kysymyksiä ja mietteitä aiheesta.

Mikä olisi paras hq? Ajattelin hommata ainakin wolf lordin, jolle frost blade, mahdollisestija muuta sälää. Ilmeisesti ihan hyvältä perus mätkijä HQ:lta vaikuttaisi. Venerableakin olen harkinnut. Ehkä kummatkin?
Kai tiedät, että hukat eivät toimi force organisation chartin mukaan HQ:n osalta. Komentajana itse suosin (aikoinani) drediä ja sitten lordia ja olikojan se joku battle leader tai joku (se vähän lordia heikompi kaveri).
Lancer-91 kirjoitti: Onko wolf guardeista mihinkään? Ainakin niille saa paljon kamaa ja yksikkö on varmaan yksi kustomointi-vapaimmista. Wolf lordi mukaan. Kannattaako termis armour, vai power armour ja rhinoon? Lantikka voi olla turhan kallis hankinta pisteisiin nähden, kun 1500 turnee pelejä lähinnä pelaillaan. Eli mielipiteitä ja ajatuksia tästä yksiköstä.
Jos vaivaudut ottamaan guardin (omana ryhmänään) niin suosittelen laittamaan ne termis haarniskat.

Lancer-91 kirjoitti:Wolf scoutit vaikuttaa tosi käteviltä. Näillä saa iskettyä vastustajan tankkeihin ja heavy ase yksiköihin. Voisi tietty tehdä klosettaviakin, mutta luulen, että toimivat meltoilla tms parhaiten.Mielipiteitä?
Melta, plasma pislat ja pack leader oli ainakin minun mieleeni.
Lancer-91 kirjoitti: Miten grey hunterit kannattaisi varustaa. Kuinka iso ryhmäkoko? Ajattelin näitä hommata sen yhden pakollisen troopsiin ja ainakin 2 bloodclaw packia powerfisteillä rhinoihin.
Ite laittaisin n. 8 grey hunteria/blood clawia rhinoon lähis vermeissä niin monella fistillä kuin vain mahdollista.
Lancer-91 kirjoitti: Pitkän kantaman aseitakin tarvisi hiukan. Predat voisi olla aika perus jees valinta, mutta entäpä long fangit? Aika kalliilta vaikuttaa yksiköltä vaikuttaa, vaikka onkin se tulenjakaus jutska :P Eli kumpi vai molemmat: Predat vai/ja long fangit?
Omilla long fangeillani heitin vesilintua parin testin jälkeen. Siinä vaan on liian paljon pisteitä( ja raskaita aseita) liian pienessä ryhmässä. Preadatorit ja exterminator olivat enemmän minun makuuni.

Toivottavasti auttoi.
Ostan necromundaa, mordheimia, epicciä ja BFG:tä.
YV tavoittaa.
Lancer-91

Viesti Kirjoittaja Lancer-91 »

Lisää vastauksia kaivataan ;) kannattaisiko wolf guardille ja wolf lordille antaa transportiksi drop pod?
Sami Jumppanen

Viesti Kirjoittaja Sami Jumppanen »

Lancer-91 kirjoitti:Lisää vastauksia kaivataan ;) kannattaisiko wolf guardille ja wolf lordille antaa transportiksi drop pod?
Sellaista olen kuullut, että jos podataan, niin silloin monta sellaista. Ja kun kerran aloittelet SW armeijaa, niin kannattaa etsiä sen FAQ, niin ei tule ongelmia.
Sopuli

Viesti Kirjoittaja Sopuli »

Sami Jumppanen kirjoitti:
Lancer-91 kirjoitti:Lisää vastauksia kaivataan ;) kannattaisiko wolf guardille ja wolf lordille antaa transportiksi drop pod?
Sellaista olen kuullut, että jos podataan, niin silloin monta sellaista. Ja kun kerran aloittelet SW armeijaa, niin kannattaa etsiä sen FAQ, niin ei tule ongelmia.
Tosiaan jos podaamaan lähdet, niin sen jälkeen paras vaihtoehto on laittaa kaikki podeihin, yks tai kaksi on liian helposti ammuttavissa pois, mutta kun 3-4 podia iskeytyy vuorossa kenttään alkaa vastutajalla olemaan kiire poistaa kaikki ne 3:n fistin blood claw-squadit. Itse olen pariin otteeseen ulkoiluttanut podaavaa wulffilistaa seuraavalla variaatiolla: pyörälordi, venerable podissa, dredi podissa, 5 scouttia 2xplasma pistol 1xmelta1x fisti guardi, 3x10 blood clawia 2xfisti ja 1xfisti guardi podeissa, 6xgrey hunterit 1xmelta ja 1xfisti podissa. Todettu toimivaksi.

-Sopuli
Väitän et Samu voitti vaan siks et se osaa pelaa, on ollu WTC:s ja on mukava tyyppi
-HP
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Armeijat ja yksiköt”