Speedpaint - Kootut selitykset

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Speedpaint - Kootut selitykset

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Nonii nyt on sitten pikamaalauskisa käyty ja tulokset selvillä.

1. Timo: työn kuva10 ääntä
2. Valtteri: työn kuva 6 -::-
3. Sampsa: työn kuva 4 -::-
4. Martti: työn kuva 1 -::-

Loput kolme osallistujaa jäivät äänittä, joten näiden välillä käytiin tiukka kisa viimeisestä sijasta.

5. Jarmo: työn kuva 11 ääntä
6. Antti: työn kuva 8 -::-
7. Allu: työn kuva 2 -::-

Timo siis jatkaa voittoputkeaan, mutta voitto ei tullut niin ylivoimaisesti kuin viime kerralla jos oikein muistan. Järjestelyjen suhteen homma sujui hyvin, vaikka osien diilauksen suhteen aloitus meni hieman myöhäiseksi. Lisäksi olisi pitänyt toimia alkuperäisen suunnitelman mukaan ja pidetty kännykällä aikaa silmällä, kun nyt saattoi mennä se pari minuuttia yli tunnin. Kuitenkin ensi kerralla kaiken pohjamaalauksen saa suorittaa kokonaisuudessaan kotona, ettei mene neljännestä ajasta siihen, niin kuin allekirjoittaneella meni, jolloin ei ole enää niin paljoa aikaa saada figua maaleihin.
Kuvia tulee sitten kun Anton niitä jaksaa alkaa säätämään.

Siinä oli siis se virallinen osuus, joten on aika selitellä. No minullahan koko homma kaatui mustaan ja DA-vihreään, joihin tuppaantui n. puolet ajasta jättäen figun viimeistelyn täysin kesken, ettekä te kultasilmät mitään ääniä tekniikalle antaneet, vaan tuijotitte niitä värejä. Olisin minäkin saanut helposti figun joka kisaa Timon kanssa, jos olisin iskenyt mustan jo kotona grr. Muutoin, no menihän se voitto suht oikeaan osoitteeseen, vaikka ei Timon figu sururaitoineen noin isolla erolla olisi kuulunut voittaa, kun se Gretchini oli sen verta muikea ilmestys. Lisäksi Sampsan sävellys oli yllätys, kun ennen olin nähnyt hältä vain maalaamattomia (ja kokoamattomia) figuja.

Odottakaas ensi kertaa...
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Gerazu

Re: Speedpaint - Kootut selitykset

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Enpä tiedä oliko se tiukka sait pisteet jotka oli pakko antaa sulle :P

Juu omasta mielestä meni omani hyvin. Figu onnistui. Aika oli just sopiva ja Gretchin oli outo ilmestys. Omat pisteenihän menivät timon marsulle 2p ja Valtterin(?) Gretchinille 1p. Seuraavaa kisaa odotan.
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

Vihdoin se hetki koittaa kun kerron, että mikä ihme se hirmuni oli olevinaan:

Eli sen todella tyylikkään ja "hieman" kontrollistani päässeen huurteisen efektin alta löytyy Kaaoksen soturi hopean haarniskan kanssa ja yllänsä musta viitta, jonka alunperin onnistuneet siniset korostukset tärvelin Black Inkillä (ei tarpeeksi laimennettua). Noh, tästä sitten jatkoin aseiden metalliosiin, jotka vielä jossain vaiheessa esittivät uskottavasti mustia Obsidian-aseita Tin Bitz - ja Brazen Brass -korostuksin, mutta minähän halusin tehdä niihin sinisenä hohtavat riimut, jotka taas menivät hieman mäkeen ja päätin harjata aseiden teriin täten huurretta oikein olan takaa. Niiden hienojen huurteiden takia soturini näyttikin enemmänkin siltä, että se oli ottanut erää piimäpurkin kanssa... ja hävinnyt.

Oma arvioni: Se näytti vielä hyvältä silloin ennen kuin totesin kilvan aikana ääneen "Ja nyt voisi alkaa tekemään koristuksia."
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Ellei Halffis pian saa itseään kasaan, niin joudun siirtymään tuomarointi puolelle. Tai ehken sittenkään, nämä kisat tuomat kivaa motivaatiota maalata.

Sampsan figu oli kyllä positiivinen yllätys, ja olisi voittanut sen gretchinin, ellei sillä olisi ollut niitä ihme valkoisia raitoja parrassaan, ja jos se olisi basetettu. Sampallehan jäi vielä ainakin 5-10min yliaikaa, kun olin saanut omansa maalattua. Itse sutaisin baseni noin 30 sekunnissa nopealla drybrushayksella codex grey - fortress grey - skull white. Jätin oman figuni pään vähän viimetippaan, ja se olisi voinut olla parempi. Halffiksen niin mainostamat sururaidat (valujäljet, jos joku ei tiedä. Itsekään en ollut kuullut kyseistä sanaa ennen) olivat puhdata laiskuuttani, mutta meni se näinkin.

Ensi kerralla "isot epelit"? Eli minimissään kärryt, mutta mieluummin tankit ja muut suuremmat härpäkkeet. Ehkäpä saan defilerin vihdoin maaleihin *virn*
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
Gerazu

Antrax kirjoitti:Ensi kerralla "isot epelit"? Eli minimissään kärryt, mutta mieluummin tankit ja muut suuremmat härpäkkeet. Ehkäpä saan defilerin vihdoin maaleihin *virn*
Jaa tunnissa? Älä nyt hulluja puhu.. No kai jonkun random chariotin voi hankkia ja maalata jos tämmönen tulee mulle on sama vaikka jos jo ensi viikolla :D
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Geratsu kirjoitti:
Antrax kirjoitti:Ensi kerralla "isot epelit"? Eli minimissään kärryt, mutta mieluummin tankit ja muut suuremmat härpäkkeet. Ehkäpä saan defilerin vihdoin maaleihin *virn*
Jaa tunnissa? Älä nyt hulluja puhu.. No kai jonkun random chariotin voi hankkia ja maalata jos tämmönen tulee mulle on sama vaikka jos jo ensi viikolla
Timo tarkoittaa että vedettäisiin taas kunnon maalauskisa, eli jokainen maalaisi ihan omassa rauhassa sen figun, mutta tälläkertaa se figu olisi vain vähän isompi. Olisihan se mukavaa vaihtelua, ja konversioille/hulluudelle olisi sitä tilaa tällöin luvassa enemmän kuin tarpeeksi.
Antrax kirjoitti:Halffiksen niin mainostamat sururaidat (valujäljet, jos joku ei tiedä. Itsekään en ollut kuullut kyseistä sanaa ennen) olivat puhdata laiskuuttani, mutta meni se näinkin.
Huomasin muuten äsken, että omassa figussakin on sururaita (Vasen ulkosääri.), vaikka minä niin tarkkaan jokaisen figun putsaan, niin aina välissä niitä sururaitoja ehtii maalausprosessiin asti piiloutumaan.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Gerazu

Half-breed kirjoitti:Timo tarkoittaa että vedettäisiin taas kunnon maalauskisa, eli jokainen maalaisi ihan omassa rauhassa sen figun, mutta tälläkertaa se figu olisi vain vähän isompi. Olisihan se mukavaa vaihtelua, ja konversioille/hulluudelle olisi sitä tilaa tällöin luvassa enemmän kuin tarpeeksi.
Niin olishan tommonen.. Mutta ei sitä nyt kannata alkaa suunnittelemaan.
Antrax

Jep. Kyllä sitä kerkee, mut Haluu. Defin. Maaleihin. Tai ehkä minä jaksan sen muutenkin maalata. Onhan mulla noita tankkeja jotka pitäs maalat muutenkin, esim pari rhinoo yms jotka voi säästää jos jotakuta joskus kiinnostaa.
Spoonyone
Gerazu

Antrax kirjoitti:Jep. Kyllä sitä kerkee, mut Haluu. Defin. Maaleihin. Tai ehkä minä jaksan sen muutenkin maalata. Onhan mulla noita tankkeja jotka pitäs maalat muutenkin, esim pari rhinoo yms jotka voi säästää jos jotakuta joskus kiinnostaa.
Jos tuot defin sinne niin ettei sitä oo magnetisoitu ni rispektii. Muuten Timo eihän siinä kisassa kuulunut baseja arvostella.

"Sampsan figu oli kyllä positiivinen yllätys, ja olisi voittanut sen gretchinin, ellei sillä olisi ollut niitä ihme valkoisia raitoja parrassaan, ja jos se olisi basetettu. Sampallehan jäi vielä ainakin 5-10min yliaikaa, kun olin saanut omansa maalattua."

Noh mitäpä minä tuohon puutun.
Antrax

Geratsu kirjoitti:Muuten Timo eihän siinä kisassa kuulunut baseja arvostella.
Aivan, ja töihinkään ottaessa ei suosita omia sukulaisia/tuttavia jne.[/sarkasmi]

On aivan totta että kisassa ei pitänyt arvostella basea, mutta jos base on kunnossa, niin aivan sata varmana se nostaa koko figun näyttävyyttä. Ainakin alitajuisesti. Kokonaisuuttahan tässä katsotaan, muutoin Halffiksen puolivalmiskin olisi voinut saada jokusen pisteen.
Spoonyone
Antrax

Eikos Martti ottanut ne kuvat, vai mitä Halffis selittä jostain Anttonista? Ja mikä niissä kuvissa kestää?
Spoonyone
Gerazu

Antrax kirjoitti:Eikos Martti ottanut ne kuvat, vai mitä Halffis selittä jostain Anttonista? Ja mikä niissä kuvissa kestää?
Ottihan se... En ole varma mutta jos Half tarkottaa ettei jaksa itse alkaa niitä laittamaan nettiin..
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Antrax kirjoitti: Ja mikä niissä kuvissa kestää?
Niissä kestää, koska en ole ollut netin ääressä pitempään aikaan. Tarkalleen ottaen 8-9 päivään. Mutta mutta, kuvat on minulla täällä turvassa, ei huolta.

Te muuten äännestitte ihan huonosti, ihan väärä järjestys minusta. Timppa hävvii Sampsalle. Ohan ne molemmat kauniita, mutta Sampsan omassa on enemmän väriä ja sen sellasta. Perussettiä molemmilta. Muutenkin, Timon leyerointi (mikälie) hämää ihan liikaa kuten myös tuo beissaus, joka alitajuisesti nostattaa figun potentiaalista kauneutta.

Antti ja Vattumies on ihan oikeassa paikassa, mutta sitten viimeinen sijan tappelu. Voi jösses. Martin oma ei minusta näytä edes, että sille olisi jotain tehty. Mustahan voi olla pohjamaali, joka onkin melkein koko figun väri, joten mitä ihmettä sinä siellä oikein teit? Javyn oma puolestaan näyttää samalta, kuin kääpiöni epäonnistuneen maalinpoiston jälkeen, vähän paranneltuna vain. Allu, noh, tunti aikaa ja mitä sait aikaiseksi. Et mitään, mutta et viimeistä sijaa minusta ansaitse. Martti viimeiseksi ja Allu ja Javy tappelee toiseksi viimeisen sijasta. En yhtään osaa sanoa kumpi voittaa...

Mutta joo, siinä se minun, ehkä vähän väärän sävyinen, ruikutus. Mutta ne kuvat... myöhemmin....

El edit: Niin ja Antti, opettele maalaamaan niin saat maalata minun kärryni, kun en sitä itse jaksa.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Antrax

Tuosta vuodatuksesta päätellen kuvat eivät onnistuneet. Ja kyllä, kokonaisuus tässä ratkaisee. (Sen basen maalaamiseen meni muuten about 30 sekkaa, joten muillakin pitäisi olla aikaa tehä se.) Ja totta helvetissä se layerointi hämää. Sen kokonaisuuden onkin tarkoitus olla hieno. Olen liian laiska maalaamaan mitään parempaa.

Martin figu oli enemmänkin ruskea kuin musta. Javyn figussa oli kaikkea kivaa kun osasi katsoa vähän sen karmean valkoisen (jutun?) alle, ja Halffis nyt ei vain saanut aikaiseksi paljoakaan. (jälleen alkuvalmistelut.)

Ja btw. eikös Martti saanut yhden pisteen ja Antti oli se joka paini Javyn ja Halffiksen kanssa?
Spoonyone
Gerazu

El Capitan kirjoitti:
Antrax kirjoitti: Ja mikä niissä kuvissa kestää?
Niissä kestää, koska en ole ollut netin ääressä pitempään aikaan. Tarkalleen ottaen 8-9 päivään. Mutta mutta, kuvat on minulla täällä turvassa, ei huolta.

Te muuten äännestitte ihan huonosti, ihan väärä järjestys minusta. Timppa hävvii Sampsalle. Ohan ne molemmat kauniita, mutta Sampsan omassa on enemmän väriä ja sen sellasta. Perussettiä molemmilta. Muutenkin, Timon leyerointi (mikälie) hämää ihan liikaa kuten myös tuo beissaus, joka alitajuisesti nostattaa figun potentiaalista kauneutta.

Antti ja Vattumies on ihan oikeassa paikassa, mutta sitten viimeinen sijan tappelu. Voi jösses. Martin oma ei minusta näytä edes, että sille olisi jotain tehty. Mustahan voi olla pohjamaali, joka onkin melkein koko figun väri, joten mitä ihmettä sinä siellä oikein teit? Javyn oma puolestaan näyttää samalta, kuin kääpiöni epäonnistuneen maalinpoiston jälkeen, vähän paranneltuna vain. Allu, noh, tunti aikaa ja mitä sait aikaiseksi. Et mitään, mutta et viimeistä sijaa minusta ansaitse. Martti viimeiseksi ja Allu ja Javy tappelee toiseksi viimeisen sijasta. En yhtään osaa sanoa kumpi voittaa...

Mutta joo, siinä se minun, ehkä vähän väärän sävyinen, ruikutus. Mutta ne kuvat... myöhemmin....

El edit: Niin ja Antti, opettele maalaamaan niin saat maalata minun kärryni, kun en sitä itse jaksa.
Kuka on Vattumies?

Martti sai yhden pisteen kuten tuossa listassa näkyy.

Ja kapu en minä sun kärryäs rupee maalaamaan.
Javyrus

Viesti Kirjoittaja Javyrus »

Mikäs älämölö täällä onkaan alkamassa?
Antrax kirjoitti:Javyn figussa oli kaikkea kivaa kun osasi katsoa vähän sen karmean valkoisen (jutun?) alle
Jeah... Olisi pitänyt olla kunnon kuivaharjaussivellin mukana, jotta se luminen look olisi onnistunut haluamallani tavalla.
El Capitan kirjoitti:Martin oma ei minusta näytä edes, että sille olisi jotain tehty. Mustahan voi olla pohjamaali, joka onkin melkein koko figun väri, joten mitä ihmettä sinä siellä oikein teit?
Taisipa kyseessä olla minä, joka sille figulle sen pisteen antoi. Tämä työhän oli varmaankin joukon realistisin ja omalla karulla tavallaan hieno, vaikka olikin pelkästään rusehtava (ainakin minun havaintojeni mukaan). Muutoin juuri tämä kyseinen otus olisi saanut minulta täydet pisteet, mutta olihan se kuitenkin oikeutettua antaa sille magma-mariinille ne pisteet semmoisen urakan vuoksi.
Antrax kirjoitti:Ensi kerralla "isot epelit"? Eli minimissään kärryt, mutta mieluummin tankit ja muut suuremmat härpäkkeet.
Tuollainen kisa kyllä saisi minut innostumaan Tzeentchin Palavan kärryn rakentamisesta, mutta toisaalta jos työaikaa annetaan vain muutama viikko, niin ei niitä suurimpia ideoita ehti toteuttaa eikä kahtaa Screameriä kehtaa mihinkään väliaikaishökötykseen uhrata. Voisihan sitä aina vaihtoehdoksi asettaa kokonaisen yksikön noiden "suurten epelien" rinnalle, ehkäpä vielä sellaisia yksiköitä joissa on vain muutama figu, mutta jotka ovat suuria kuten cavalryissa. Viiden napin cavalry-yksikkö vastaisi hyvin 40k:n isompia härveleitä työurakassaan ja cavalryissä myös yksittäisen figun maalausjälki tulee suurempaan arvoon kuin muutaman kymmenen menninkäisen "jalkaväkimatossa".
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Nonniii, nyt tuli kuvat laitettua.

Mutta mutta, mitähän minäkin olin aamulla ajatellut kun tuollaista kirjoittelin. Älkää ottako vakavasti.... noh, ettehän te minua muutenkaan varmaankaan ota.

Mutta mutta, Jarmo. Säähän voisit tehdä sen sinun kärrysi sitten vuoden lopussa olevaan, "kunnon" maalauskisaan, jossa on aikaa tehdä työtä koko loppu vuoden. Jos siis kiinnostaa ja sallitaan isommat figut.

Niin ja Vattumies on Valtteri, ei kyllä ollut tarkoitus kutsua häntä täällä sillä salaisella nimellä.
- Sinitähti
Gerazu

Noniin meillää onkin jo seuraavan maalauskisan aihe: Isot vehkeeet ja vempeleet chariottia isommat.
Ja Anton väitätkö että minun oli parempi kuin Jarmon vai käsitinkö väärin?
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Geratsu kirjoitti:Ja Anton väitätkö että minun oli parempi kuin Jarmon vai käsitinkö väärin?
Jep. Vaikka onkin vähän suttuinen, on siitä huolimatta nätimpi kuin Jarmon lumessa kahlaava warru.

Maalausta, maalausta ja maalausta. Eikö me mitään muuta osata? Puhdasta konvausta vaikka tai muuta tällästä. Vaihtelu virkistää.
- Sinitähti
Gerazu

El Capitan kirjoitti:
Geratsu kirjoitti:Ja Anton väitätkö että minun oli parempi kuin Jarmon vai käsitinkö väärin?
Jep. Vaikka onkin vähän suttuinen, on siitä huolimatta nätimpi kuin Jarmon lumessa kahlaava warru.

Maalausta, maalausta ja maalausta. Eikö me mitään muuta osata? Puhdasta konvausta vaikka tai muuta tällästä. Vaihtelu virkistää.
Nuo kuvat on kyllä vähän suttuiset.. Martinkin oma on liian tumma oli livenä ruskeampi..

Kuka sanoi että seuraava kisa on maalaus? Minä vain tein oman päätökseni seuraavan maalauskisan aiheesta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”