Dark Angels Errata?
Dark Angels Errata?
Olen ystäväni kanssa miettinyt, että kuinka Dark Angelseilla tulisi nyt pelata, kun GW julkaisi 5 editionsa Space marineista. Päteekö vanha 4:nen edition DA Codexi, vai onko täytyykö Enkeleitä peluuttaa nyt Viidennen editionin mukaan perus marsuina, vai onko olemassa voimassa olevaa errataa, joka valaisee nykyisen DA:n tilanteen? Ystävälläni on errata versio 4.1 mutta sepä onkin tehty mitä ilmeisimmin 4:lle editionille, ja emme ole löytäneet uudempaa errataa. Apua tarvitaan!
Re: Dark Angels Errata?
Miksi viitosedikan mariinikodexi millään tapaa määrittäisi, miten dark angelit pelaavaat? Eri codexit, eikä mitään linkkiä sääntöpuolella tyyliin DH:n ja WH:n "kato marine/IG-codexista miten nää yksiköt toimii". Ihan nelosedikan DA-codex, ja uusin DA-faq, sekä sääntökirja+sen faq, helppoa.
Eli tällä hetkellä voi sekoittaa DA:n 4 edikan kodexin (erratan tieojen perusteella) uuteen SM 5 edikan kodexiin? Ja miten toimii kyseinen sääntö kun kaveri sanoi, että kaikki SM chaptereita pelaavat voivat yhdistää joukkoihinsa uuden 5 edikan kodexin joukot omiinsa?
Ei voi laillisesti ainakaan.InfreQ kirjoitti:Eli tällä hetkellä voi sekoittaa DA:n 4 edikan kodexin (erratan tieojen perusteella) uuteen SM 5 edikan kodexiin? Ja miten toimii kyseinen sääntö kun kaveri sanoi, että kaikki SM chaptereita pelaavat voivat yhdistää joukkoihinsa uuden 5 edikan kodexin joukot omiinsa?
Kaveripeleissä sopimuksen kanssa toki voi sekoittaa, mutta tämäntapaiset house rulet on asia ihan erikseen muutenkin.
Kaikki codexit käyttää vain ja ainoastaan omia sääntöjä ja yksiköitä ellei toisin mainita (esim. Space Wolffit tekee paljon)
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Sori en saanu viellä kunnollista selvennystä kysymykseeni tai en selvittänyt sitä kunnolla. Joudunko tällöin käyttämään erratan mukaan vanhaa 4 edikan SM kodexia jotta saan päivitetyt DA säännöt "ajantasalle". Erratassa löytyy siis mainintoja joissa joitakin sääntöjä pitäisi ottaa SM kodexista.
-
vompovompatti
DA:lla pelaamiseen ei tarvitse mitään muuta kuin da codexin ja da erratan.
Da:n kaikki itemit ja säännöt löytyvät joko codexista tai 5. edikan sääntökirjasta. Da errata ja 5. edikan sääntökirjan erratat päivittävät hieman.
Da:n kaikki itemit ja säännöt löytyvät joko codexista tai 5. edikan sääntökirjasta. Da errata ja 5. edikan sääntökirjan erratat päivittävät hieman.
I am the king of Rome, and above grammar.
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
-Sigismund, Emperor of the Holy Roman Empire
Ei ainakaan uusimmassa erratassa ole mitään viittauksia SM kirjaan.InfreQ kirjoitti:Sori en saanu viellä kunnollista selvennystä kysymykseeni tai en selvittänyt sitä kunnolla. Joudunko tällöin käyttämään erratan mukaan vanhaa 4 edikan SM kodexia jotta saan päivitetyt DA säännöt "ajantasalle". Erratassa löytyy siis mainintoja joissa joitakin sääntöjä pitäisi ottaa SM kodexista.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
Ja tosiaan uusin Codex: Dark Angels ei tarvitse Codex: Space Marinesia toimiakseen.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Tuo sinun erratasi on vanhalle Codexille.
Uusin löytyy Games Workshopin sivuilta.
Tässä linkki:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... on_FAQ.pdf
Jos haluat käyttää tuota sinun errataasi, on sinun tulema käyttämän vanhaa 3.edikan codexia. Sen uusin errata viittaa 4.edikan codexiin, eli vanhentuneeseen.
Ja kyllä, tuo sinun linkittämäsi Codex on uusin.
Vanha, jolle tuo erratakin on, on tällainen.
Uusin löytyy Games Workshopin sivuilta.
Tässä linkki:
http://www.games-workshop.com/MEDIA_Cus ... on_FAQ.pdf
Jos haluat käyttää tuota sinun errataasi, on sinun tulema käyttämän vanhaa 3.edikan codexia. Sen uusin errata viittaa 4.edikan codexiin, eli vanhentuneeseen.
Ja kyllä, tuo sinun linkittämäsi Codex on uusin.
Vanha, jolle tuo erratakin on, on tällainen.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Selvä. Kiitos tuosta selvennyksestänyt otetaan selvää miten tämän hetkisillä DA säännöillä tarkalleen pelataan.
Pelaat ihan niinku viimeisen vuoden oot pelannukki. Unohda sen uusimman SM codexin olemassaolo.
Dakka. You need more of it. No exceptions.