Templari projekti
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Templari projekti
Nyt se on sitten alkanut, minun uusi projektini. Koska olen jo pitkään haaveillut uuden armeijan aloittamisesta päätin hypätä mukaan mariinijunaan ja aloitin Black Templarit. Eroavat tarpeeksi muista mariineista ilman tarvetta sotkeutua uuteen kirjaan. Se mitä tässä ajattelin nyt kysellä on teiltä muilta kerhon mariininkasaajilta, lojuuko teillä kellään laatikoissanne ylimääräisiä boltpistol- ja ccw-käsiä mielellään mariinina. Lisäksi saattaa tulla tarve yhdelle kädettömälle terminaattorille.
Olen jo jonkin sortin hahmotelmaa 1500 pinnan listalle off-topicciin laittanu, tälle hetkellä en osaa päättää teenkö LRC + 6 assault termiä vai sen sijaan 3. rhino ryhmä ja dreadi ja ehkä 5 PAGKia tai toinen 5 templarin "sinkopartio". Jälkimmäinen vaihtoehto olis ehkä paree objektimielessä, mutta tuplakynnet templareilla furious chargen kanssa on jotain joka jo lähentelee overkilliä, which is nice. (Lisäksi olis vähemmän periaatteessa tekemistä niissä termeissä)
niin ja jos jolla kulla olis ylimääräisiä mariinien heavy weaponeita niin sekin olis kova, 1 plasmacannon ainakin.
Olen jo jonkin sortin hahmotelmaa 1500 pinnan listalle off-topicciin laittanu, tälle hetkellä en osaa päättää teenkö LRC + 6 assault termiä vai sen sijaan 3. rhino ryhmä ja dreadi ja ehkä 5 PAGKia tai toinen 5 templarin "sinkopartio". Jälkimmäinen vaihtoehto olis ehkä paree objektimielessä, mutta tuplakynnet templareilla furious chargen kanssa on jotain joka jo lähentelee overkilliä, which is nice. (Lisäksi olis vähemmän periaatteessa tekemistä niissä termeissä)
niin ja jos jolla kulla olis ylimääräisiä mariinien heavy weaponeita niin sekin olis kova, 1 plasmacannon ainakin.
"eräs sukulaiseni luki trigonometriaa tuntokarvansa lerpalleen ja kun hän oli oppinut kaiken, tuli mörkö ja söi hänet suihinsa."
Re: Templari projekti
Projekti etenee, sain jo väsättyä Emperor's Championin sekä maalattua, on nämä vain melko mukavaa maalattavaa verrattuna luurankoihin.
"eräs sukulaiseni luki trigonometriaa tuntokarvansa lerpalleen ja kun hän oli oppinut kaiken, tuli mörkö ja söi hänet suihinsa."
Jokunen ccw ja pistooli varmaan löytyy. Tarvinnevat tosin "käsittelyä" ennen kuin ovat käyttökelpoisia. Yhden deva-spruen jämät on, en muista mitä Jani otti niistä. Voin tarkistaa, kun seuraavan kerran käyn kotona, tai voit ite käydä kattomassa, jos on kiire, Otto voi näyttää.
Welcome to the 4-statline =)
Veteraanit on omasta mielestäni termejä kovempia, mutta kieltämättä termeissä on asennetta vielä asteen enemmän kuin mariinissa. Lantikka on vaikee valinta... melko takuuvarma kuljetus perille, jos ei hölmöile deploymentissa, mutta maksaa paljon - sekä euroina, että pisteinä.
Kai muistat, että kerhon kautta tilaamalla saa 23% alennusta.
Welcome to the 4-statline =)
Veteraanit on omasta mielestäni termejä kovempia, mutta kieltämättä termeissä on asennetta vielä asteen enemmän kuin mariinissa. Lantikka on vaikee valinta... melko takuuvarma kuljetus perille, jos ei hölmöile deploymentissa, mutta maksaa paljon - sekä euroina, että pisteinä.
Kai muistat, että kerhon kautta tilaamalla saa 23% alennusta.
Throw enough dice often enough and eventually you'll get numbers.
No en muistanu kyllä tuota alennusta. Seuraavan setin vois sitten sitä kautta hoitaa.
Veteraanit ei oikein tuo templari listaan ainakaan CC tehoa kun perusmariini lyö 2 kertaa ja re-rollii aina to-hit(preferred enemy). Se mitä niille saa on outflank/infiltraten sekä special aseita. Saahan niille termihonorit, mutta aseiden kanssa alkaa jo olemaan termien hinta. Toisaalta se lantikka ja termit on aivan hirmuhintainen paketti, joka melko harvoin saa pisteitään takas. varsinkaan ku furios chargeevat kynsitermit jättää aika harvoin niin paljoa henkiin että ne olis meleessä turvassa ammunnalta. melkein vois ottaa kolmannen ryhmän joilla oliskin boltterit bpistolin ja ccw:n sijaan. se Dreadi vois olla kiva kans. Toisaalta rahalliset kustannukset olis kyl melko samat paketille termejän ja lantikalle kuin mitä olis 10 marsua, rhino ja dreadi.
toisaalta kun miettii miten tärkeitä troopit on, niin ehkä kolmas crusader squad olis hyvä ja mä olen aina halunnut tehä dreadin. (Tankred on niin kovis, kannattaa lukea sellainen sarjis ku damnation crusade) sinne sais jopa mahtumaan kappalaisen myös korvaamaan sitä termien tehon puutetta.
Olisko jollain myös mahdollisesti sen assault termi boksin jäljiltä 1 TH/SS käsipari, ajattelin kapua niillä.
Veteraanit ei oikein tuo templari listaan ainakaan CC tehoa kun perusmariini lyö 2 kertaa ja re-rollii aina to-hit(preferred enemy). Se mitä niille saa on outflank/infiltraten sekä special aseita. Saahan niille termihonorit, mutta aseiden kanssa alkaa jo olemaan termien hinta. Toisaalta se lantikka ja termit on aivan hirmuhintainen paketti, joka melko harvoin saa pisteitään takas. varsinkaan ku furios chargeevat kynsitermit jättää aika harvoin niin paljoa henkiin että ne olis meleessä turvassa ammunnalta. melkein vois ottaa kolmannen ryhmän joilla oliskin boltterit bpistolin ja ccw:n sijaan. se Dreadi vois olla kiva kans. Toisaalta rahalliset kustannukset olis kyl melko samat paketille termejän ja lantikalle kuin mitä olis 10 marsua, rhino ja dreadi.
toisaalta kun miettii miten tärkeitä troopit on, niin ehkä kolmas crusader squad olis hyvä ja mä olen aina halunnut tehä dreadin. (Tankred on niin kovis, kannattaa lukea sellainen sarjis ku damnation crusade) sinne sais jopa mahtumaan kappalaisen myös korvaamaan sitä termien tehon puutetta.
Olisko jollain myös mahdollisesti sen assault termi boksin jäljiltä 1 TH/SS käsipari, ajattelin kapua niillä.
Mulla olis värittämätön fullmetal templar armeija laatikossa jos kiinnostaa
Innocense proves nothing
fysope: Näillä näkymin olen vaasassa 2.-4.10. joten jos lauantaina 3.10. toisit näytille muutamia mallikappaleita kerholle niin voisi silloin katsoa tarkemmin mitkä niistä voisi kiinnostaa ja millaisissa määrin. Jos suunnitelmat muuttuvat enkä olekaan tulossa tuolloin niin ilmoittelen tänne. (Ei aivan mikään mahdoton hinku ole kokonaan toista metallista armeijaa kerätä, mutta kyllä kiinnostusta olisi ainakin osaan niistä.) Osaa sitten samalla jättää tilausta kerhon tilauslistaan.
ja nyt ei taaskaan osaa päättää, lantikka ja termejä vai 1 10 mariinia rhinossa, 5 jalan singon kanssa, dredi ja speederi :)
rahallisesti olis melko samat kokonais ostot, ja tuo jälkimmäinen vaihto ehto tois mukanaan kaikenlaista hyödyllistä, ei pelkkää point-and-click meleehammeria toisaalta termit ja lantikka olis vähemmän töitä. ei osaa päättää.
rahallisesti olis melko samat kokonais ostot, ja tuo jälkimmäinen vaihto ehto tois mukanaan kaikenlaista hyödyllistä, ei pelkkää point-and-click meleehammeria toisaalta termit ja lantikka olis vähemmän töitä. ei osaa päättää.
Nyt se on päätetty, tulee lopullisesti olemaan 2x9 mariinia CCW+BoltP(ehkä yhdelle bolteri, nyrkki ja joku special), 1x 10 bolter mariinia, (nyrkki ja joku special), kolme edellistä rhinoissa, 2x5 bolter mariinia(plasma cannon), tri las predator, vindicator ja dred. toki myös E.champion ja capteeni vasaralla ja kilvellä. saattaa hiukan jäädä pisteitä tai ei, pitää sitten kattoa jotain pientä, vaikka assaultpyörä tai jotain.
edit: Kapteeni saikin kynnet :), oli kiva huomata että assault paketissa oli oikean käden nyrkki ja jukalta saadussa deva-spruessa oli vasemman käden. helppoa oli laittaa faba-miekkoja kynsisksi ja toiseen käteen keihäänkärkiä sormien päihin :) toinen idea oli että voisi melkeinpä laittaa kapulle tavallisen ryhmän sijaan command squadin ihan veteran skillien *köh*furious charge*köh* vuoksi.
uusi edit: nyt on taas vauhti päällä, sain tehtyä command squadiin company championin :)
edit: Kapteeni saikin kynnet :), oli kiva huomata että assault paketissa oli oikean käden nyrkki ja jukalta saadussa deva-spruessa oli vasemman käden. helppoa oli laittaa faba-miekkoja kynsisksi ja toiseen käteen keihäänkärkiä sormien päihin :) toinen idea oli että voisi melkeinpä laittaa kapulle tavallisen ryhmän sijaan command squadin ihan veteran skillien *köh*furious charge*köh* vuoksi.
uusi edit: nyt on taas vauhti päällä, sain tehtyä command squadiin company championin :)
Hyvinhän tuo tuntuu etenevän.
Nopeasti katsottuna lista on peruskauraa, ts. ei mitään overkill-juttuja tai juustopartaa. Hyvä hyvä.
Ilmoittele kun olet tulossa kotikonnuille niin otetaan Vähäkyrö Wargames Clubilla peli tahi kaksi.
Pääset vähän kokeilemaan ennenkuin maalaat kaiken valmiiksi.
Nopeasti katsottuna lista on peruskauraa, ts. ei mitään overkill-juttuja tai juustopartaa. Hyvä hyvä.
Ilmoittele kun olet tulossa kotikonnuille niin otetaan Vähäkyrö Wargames Clubilla peli tahi kaksi.
Pääset vähän kokeilemaan ennenkuin maalaat kaiken valmiiksi.
No mulla on joululoma 17.12.-3.1. että siihen väliin saa varmasti jotain mahtumaan. Eri asia saanko tempalereita kasattua siihen mennes ku osa on kai vielä tilauksessa. Pitää yrittää vain kasata ne mitä on, mutta niin paljon mukavampaa mun mielestä tehä yks kerrallaan alusta loppuun valmiiksi. Jos ei saa kasattua ni sitten pelailen siskoilla :)
Tämän viikon aikana saanut aikaan aika hyvin noita perusmariineja, nyt on kaikkiaan 11 valmiina, mukaan lukien sankarit.
Tämän viikon aikana saanut aikaan aika hyvin noita perusmariineja, nyt on kaikkiaan 11 valmiina, mukaan lukien sankarit.
Tuota vauhtia sun mariinit on valmiina ennen mun mariineja =)
Throw enough dice often enough and eventually you'll get numbers.
näille käu varmaan sama kuin kaikille mun napeille ja näiltä jää pohjat koskemattomiksi :)
EI! Ei!
Jos ei muuta niin tehdään joku diili. Mä laitan sulle ne baset kuntoon jos ei muuten...
Jos ei muuta niin tehdään joku diili. Mä laitan sulle ne baset kuntoon jos ei muuten...
No kai näille on sitten joku hiekka laitettava, nyt kun mulla on erikeepperiäkin. Pitää varmaan koettaa predatoriin weatheringiä, nyt ku se on valmiskin. Tuli ACLC yhdistelmä siitä vaunusta.
nyt kun rupesin ideoimaan että vois sillä hiekkapohjien teemalla sitä sääefektiä, mutta en keksiny oikein mitään millä sais sellaiseksi pölyttyneen näköiseksi, hiekan liimaaminen tuskin tulee kovin onnistuneen näköiseksi. jos keksi jotain oikein helppoa niin noita mariinejakin voisi vähän "pölyttää"
Kuivaharjaa graveyard earth maalia. perkeleen hyvä väri antamaan "pölyyntyneen" fiiliksen figuille.
I'm sorry, I cant hear you over how Awesome I am!
hyvää vauhtia etenee, joululomalla on mahdollista pelata templareilla, jokseenkin proxyten tosin mutta kuitenkin.
bolteri-templarit, vindi ja dredi pitää jollain muulla kuvata, mutta muuten
bolteri-templarit, vindi ja dredi pitää jollain muulla kuvata, mutta muuten