Basetus ongelma.
Basetus ongelma.
Päiviä. uusi O&g armeija on tulossa ja sille pitäisi uusi baseteema keksiä. Ajattelin ihan monesti nähtyä "hiekkamaata, ruohomättäillä" ja kävin ostamassa tuon citadelin Modeling Sandia, mutta se tuntuu jotenkin turhan vaalealta.. Olisiko ihmisillä antaa vinkkejä johonkin muuhun toimivaan tummempaan hiekkaan? Maelstormista olen jotain katsellut mutta huonojen kuvien ja tuntemattomien termien takia en tiedä mikä olisi hyvää. Vinkit olisivat siis tervetulleita!
The oldes and strongest emotion of mankind is fear. And the oldest and the strongest kind of fear is the fear on unknown.
-H.P. Lovecraft
http://www.takomoalkutuli.fi/
-H.P. Lovecraft
http://www.takomoalkutuli.fi/
Re: Basetus ongelma.
Hiekat ja muut sorat on yleensä suositeltavaa maalata, sillä ne eivät sellaisenaan purkista lätkäistynä baseille näytä kovinkaan viehättäviltä, ainakaan useimmista katsojista. Liiman kuivuttua pohjamaalaat vaan basen ja lähdet korostamaan pintaa vaaleammilla sävyillä ja mahdollisesti vielä washausta mukaan tarvittaessa.
Haet vaa pihalta hiekkalaatikolta hiekkaa ja siivilöit sen. Niin teen ite ja hyviä baseja tulee.
"It is better to die in vein than live in abomination." ~Random Inquisitor
Ei, ei, ei... Parempi idea;
Kannattaa tuhlata rahat pois ennenkuin ne loppuvat. ~SheepMan
Ei, ei, ei... Parempi idea;
Kannattaa tuhlata rahat pois ennenkuin ne loppuvat. ~SheepMan
Itse käytän O&G:hen hieman punaisemman sävyistä hiekkaa kuin citadelin modelling sandi. Tämän saan kaverilta joka käy hakemassa sitä.. Jostain.. Tässä basetus ongelmassa taitaa tulla oman kotiseutusi tuntemus paremmin esiin. Toki voit myös maalata ne hiekan jyväset jotka baseihin menevät.
- Kaapelikala
Hiekka ennen pohjamaalausta -> pohjamaalaus sitoo hiekan paremmin paikalleen. Hiekan sitten maalaat sopivaksi ja joko väripesulla tai kuivaharjauksella korostat. Jotain purua tai static grassia kaveriksi, niin tulee ihan kivan näköistä.Kakapo kirjoitti:Itse käytän O&G:hen hieman punaisemman sävyistä hiekkaa kuin citadelin modelling sandi. Tämän saan kaverilta joka käy hakemassa sitä.. Jostain.. Tässä basetus ongelmassa taitaa tulla oman kotiseutusi tuntemus paremmin esiin. Toki voit myös maalata ne hiekan jyväset jotka baseihin menevät.
-
SilverSeed.eu
- Viesti:
Ja hiekan ei ole pakko olla hiekkaa.
Kivellä kun on taipumus irrota melko herkästi, ellei sitä levitä liima/hiekka-seoksena.
Hiekalle on olemassa muovisia ja orgaanisia korvikkeita, jotka liimaantuu ja maaalaantuu paremmin.
Itse henk koht käytän oikeaa hiekkaa lähinnä maastojen teossa, koska se on ilmaista (valmiiksi haluamasi raekoko yhdistelmä rautakaupasta maksaa 4€/25kg, ja hiekkarannoilla yms sitä on itse siivilöitäväksi), ja niihin sitä menee paljon.
Valmiit hiekkaseokset toki houkuttaa käyttämään, mutta kun sitten ensimmäisen kerran figun vahingossa pudottaa, niin irtoaa siitä hiekkaa juuri siitä, missä se kaikkein rumimmin näkyy, ja siksi olen lähes kokonaan luopunut niiden käytöstä figuissa.
Dioraamoissa käytän yhä valmiita hiekkaseoksia, koska ne nopeuttavat työskentelyä, kun kaikkea ei tarvitse maalata.
Dioraamoja tehdessä kananttaa hankkia paria perus raekokoa/yhdistelmää haluamastaan tahosta, ja hommata joko petsivärejä (jos tekee paljon) tai ink/wash värejä (jos tekee vähän), tai vaivautua aina tekemään vesiseoksia tavallisista vesionhenteisista maaleista. Tällöin pystyy muutamalla perus hiekalla saamaan kaikki haluamansa värit. Tosin hiekan värjäys vaatii pari harjoittelukertaa, ennen kuin niistä saa yhtään "luonnollisen" näköisiä.
Kivellä kun on taipumus irrota melko herkästi, ellei sitä levitä liima/hiekka-seoksena.
Hiekalle on olemassa muovisia ja orgaanisia korvikkeita, jotka liimaantuu ja maaalaantuu paremmin.
Itse henk koht käytän oikeaa hiekkaa lähinnä maastojen teossa, koska se on ilmaista (valmiiksi haluamasi raekoko yhdistelmä rautakaupasta maksaa 4€/25kg, ja hiekkarannoilla yms sitä on itse siivilöitäväksi), ja niihin sitä menee paljon.
Valmiit hiekkaseokset toki houkuttaa käyttämään, mutta kun sitten ensimmäisen kerran figun vahingossa pudottaa, niin irtoaa siitä hiekkaa juuri siitä, missä se kaikkein rumimmin näkyy, ja siksi olen lähes kokonaan luopunut niiden käytöstä figuissa.
Dioraamoissa käytän yhä valmiita hiekkaseoksia, koska ne nopeuttavat työskentelyä, kun kaikkea ei tarvitse maalata.
Dioraamoja tehdessä kananttaa hankkia paria perus raekokoa/yhdistelmää haluamastaan tahosta, ja hommata joko petsivärejä (jos tekee paljon) tai ink/wash värejä (jos tekee vähän), tai vaivautua aina tekemään vesiseoksia tavallisista vesionhenteisista maaleista. Tällöin pystyy muutamalla perus hiekalla saamaan kaikki haluamansa värit. Tosin hiekan värjäys vaatii pari harjoittelukertaa, ennen kuin niistä saa yhtään "luonnollisen" näköisiä.
Salonen Risto
http://www.silverseed.eu
http://www.silverseed.eu