Kaaoksen demoneiden kaameat lentävät furyt chargeavat keisarikunnan helblasterin kimppuun, jonka miehistö pakenee peloissaan ulos taistelualueelta reaktiona. Furyt epäonnistuvat rynnäkössään ja jäävät kymmenen tuuman pääsän helblasterista.
Vieressä on keisarikunnan tykki. Tykin miehistö päättää jättää tykkinsä miehittääkseen helblasterin ja ampuakseen ilkeitä furyja takaisin.
Kysymykset ovatkin:
Tykin crew abandonaa tykkinsä, joka on 4" päässä joten he pääsevät kävellen miehittämään helblasterin. Saako tämä helblaster ampua saman vuoron shooting phasessa? Entä jos välimatkaa on 8" ja crew joutuu marssimaan?
BRB ei ota kantaa siihen, että samalla vuorolla kun sotakone miehitetään, saako kyseinen sotakone ampua, vai ei. Oma mielipiteeni on, että saa ampua, mutta haluaisin varmistaa sotun viisaammilta ihmisiltä. Jos asiasta on olemassa jokin virallinen kanta, linkki on kiva.
Entä jos tykin crewiä on jäljellä enää yksi? Saako se ampua miehittämällään sotakoneella vielä kerran, vai pitääkö sen odottaa vuoro, jotta se saa ampua? Sääntökirja sanoo, että:
"until there is only one crewman left" antaa olettaa, että sen crewiläisen pitää olla alunperin siitä sotakoneesta, jotta se voisi ampua "vielä viimeisen kerran." Oletan siis, että yksinäinen crewiläinen joutuu miehittäessään koneen odottamaan vuoron ampuakseen sillä.---until there is only one crewman left -- The warmachine can be fired normally one last time, but from then on it will have to miss a whole turn
Jos sotakoneeseen joininut yksinäinen crewimies saa ampua miehittämällään sotakoneella, sen pitäisi saada hylätä kyseinen kone miehittääkseen koneen josta se alunperin lähti, ja ampua sillä. Kertokaa mulle, että oon väärässä ja luen kirjaa huonosti tai että tämä on faqutettu.
Tietysti olen missannut jotain, mutta mitä?