Hyväntekeväisyysturnaus?
Hyväntekeväisyysturnaus?
Kiinnostaisiko lähteä pelaamaan (tai järkkäämäänkin) hyväntekeväisyysturnaukseen?
Käytännössä siis turnausmaksu olisi normaalia korkeampi, eikä palkintoja juuri olisi (diplomit tai vastaavat), mutta puolestaan jokainen pelaaja saisi vieläkin paremman mielen tehdessään jotain hyvää. Yksi mahdollisuus olisi, että lahjoittamalla rahaa saisi "huijattua" pelissä (rerolleja, ilmaisia mittauksia koska haluaa tai vastaavaa).
Mihin haluaisit rahat lahjoitettavan? Huume-, nuoriso-, mielenterveystyö? Jotain muuta?
Pelinä olisi todennäköisesti joko Faba tai Warmachine/Hordes.
Miltä kuulostaa?
Käytännössä siis turnausmaksu olisi normaalia korkeampi, eikä palkintoja juuri olisi (diplomit tai vastaavat), mutta puolestaan jokainen pelaaja saisi vieläkin paremman mielen tehdessään jotain hyvää. Yksi mahdollisuus olisi, että lahjoittamalla rahaa saisi "huijattua" pelissä (rerolleja, ilmaisia mittauksia koska haluaa tai vastaavaa).
Mihin haluaisit rahat lahjoitettavan? Huume-, nuoriso-, mielenterveystyö? Jotain muuta?
Pelinä olisi todennäköisesti joko Faba tai Warmachine/Hordes.
Miltä kuulostaa?
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
- Ihme_apina
Re: Hyväntekeväisyysturnaus?
Toinen vaihtoehto voisi olla jenkeistä tuttu "Foodmachine"?
MkI versio säännöistä
Jos vaan turusta löytyy sopiva lahjoituskohde parille sadalle purkille tonnikalaa :P
MkI versio säännöistä
Jos vaan turusta löytyy sopiva lahjoituskohde parille sadalle purkille tonnikalaa :P
GreenMeanie kirjoitti: ... en oo mikää "Nätti Nakuna" niiku hebe
Veripallo kirjoitti:PELI 2 (vs eLylyth) Destruktion.
Pudotan Rahnin. Kävelen kolme tuumaa depolta ja kuolen.
Äkkiseltään voisi ajatella että tälle paras ajoitus olisi joulunalusaika. Vai?
Uusi idea figuskenessä. Kannatan kokeilua.TheEmu kirjoitti:Mihin haluaisit rahat lahjoitettavan? Huume-, nuoriso-, mielenterveystyö? Jotain muuta?
Esitän sotaveteraanijärjestöille keräämistä.
“Common sense is not so common.” -Voltaire
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
“Most people would sooner die than think; in fact, they do so.” ― Bertrand Russell
Kannatuksen arvoinen idea ehdottomasti.
Nuorisotyön tukeminen kuulostaa sopivalta kohteelta harrastukseen nähden.. :D
Nuorisotyön tukeminen kuulostaa sopivalta kohteelta harrastukseen nähden.. :D
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
No tossa ei ainakaan ole mitään järkeä. Sotaveteraanijärjestöillä on jo valmiiksi järkyttävät massivuoret mistä monet sotaveteraanit eivät ole nähnyt/tule näkemään paria hassua lanttia enempää ennen kuolemaansa.Merimetsä kirjoitti:Uusi idea figuskenessä. Kannatan kokeilua.TheEmu kirjoitti:Mihin haluaisit rahat lahjoitettavan? Huume-, nuoriso-, mielenterveystyö? Jotain muuta?
Esitän sotaveteraanijärjestöille keräämistä.
Ehkäpä Sotaveteraanijärjestöt jättävät ns. pesämunan odottamaan seuraavaa sotaa GG.
- LAV-Kitsune-
Hieno idea, missä itse olisin varmasti mukana, tämä kettu kun nimittäin on erikoistumassa juuri nuorten ja aikuisten huume ja päihdekuntoutukseen. Da Bandito on tuossa muuten ihan oikeassa, että veteraaneille on kerätty hirveästi rahaa, mutta se rahan siirto niille veteraaneille vaan takkuaa. Hirveät metakat on ollut siitä välillä lehdissäkin.
-
Qwertyuiop
Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:54. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Luulisi että harrastuksen kohdeyleisön tukemisen kanssa olisi jossain määrin parempi "synergia"...mr.empire kirjoitti:Lisäksi sotapelitapahtuma, joka tukee sotilaita omaa minusta vielä paremmat synergiat kuin sotapelitapahtuma, joka tukee nuorisoa.
- Amazing Slug
Mites olis rahankerääminen pkp-seudun figuskenelle? Jos olis kesällä viikonloppu vapaata, järkkäisin heti. Itse asiassa, järkkään kun seuraavaksi jotain järkätään, varmaan vuoden vaihteessa (conin turnaus on tuototon). Rahaa tarvitaan foameihin. Askartelutavaroiden kanssa ne ei ole ihan halpoja jos 30 pöytää vaikka haluaa. Se on yks tämän hetken selkeistä rajoitteista, miksei turnauksia saa järkättyä. No, toinen on se aika ja vähän paikkakin. Miksei myös... järkkärit?
Viimeksi muokannut Amazing Slug, Ti 25.05.2010 13:27. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Qwertyuiop
Rakkautta ja valoa.
Viimeksi muokannut Qwertyuiop, Ma 15.04.2013 13:54. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
Ei muuten millään tasolla huono idea. Ainoa mikä vähän mietityttää, että jos saadaan kerättyä jonkun verran rahaa teille, niin onhan teillä sitten vaan niitä järkkääjiä/maastontekijöitä/yms tarpeeksi?Amazing Slug kirjoitti:Mites olis rahankerääminen pkp-seudun figuskenelle? Jos olis kesällä viikonloppu vapaata, järkkäisin heti. Itse asiassa, järkkään kun seuraavaksi jotain järkätään, varmaan vuoden vaihteessa (conin turnaus on tuototon). Rahaa tarvitaan foameihin. Askartelutavaroiden kanssa ne ei ole ihan halpoja jos 30 pöytää vaikka haluaa. Se on yks tämän hetken selkeistä rajoitteista, miksei turnauksia saa järkättyä. No, toinen on se aika ja vähän paikkakin. Miksei myös... järkkärit?
Alunperin idea oli tosiaan johonkin figuilun ulkopuoliseen juttuun lahjoittaa, mutta jos me saadaan tämmöisellä tempauksella aktiivisempi turnauskulttuuri, niin kuulostaa kyllä ihan makealta.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
Ehdotan että voitoista saatu mielihyvä lahjoitetaan masentuneille nuorille. :D
Coveri on kaveri ja kaveri on coveri.
Kannatan! Koska Arkadianmäen hömpät eivät piittaa enää kansasta pätkääkään...... Ja nuorissa on meidän tulevaisuus ja harrastuksiemme tulevaisuus jne...Da Erppaz kirjoitti:Ehdotan että voitoista saatu mielihyvä lahjoitetaan masentuneille nuorille. :D
...........EIKU HEI!!! Ny keksin lähetetään rahat Kreikkaan! (maailman tyhmin vitsi)
Vaikka en pääsisi tulemaan paikalle pelaamaan, voisin jotain laittaa vaikka postissa tulemaan, jonka mahollisesti saa väännettyy hyväntekeväisyydeksi (ei oo välttämättä rahaa)
yritin kirjoittaa jotain fiksua...mutta se ylitti 200 merkin rajan... enkä keksinyt muuta.
https://www.facebook.com/sheriffanvil
https://www.facebook.com/sheriffanvil
- The Captain
- Valvoja
Hyvä ja kannatettava idea. Suomen skenessä varmaan saataisiin FaBaan isompi osallistujajoukko - 12 hengen WM/H-turneesta saisi tuskin sellaista summaa irti, että sitä kannattaisi minnekään edes kiikuttaa.
Suomenmaassa on julkinen nuorisotyö niin pahasti rempallaan, että siihen suuntaan mieluimmin tukirahat suuntaisin. Ensinnäkin näyttäisimme ihmisille, että nuorisolle on olemassa muitakin mielekkäitä ja sosiaalisia harrastuksia kuin pussikalja (vaikka nämä eivät suljekaan toisiaan pois). Lisäksi, ja minusta tärkeämmin, haluamme osoittaa kansalle, että nuorison tukemisessa on pahoja puutteita ja että meistä asialle pitäisi tehdä jotain. Tällainen hyväntekeväisyysturnaus toimisi ensisijaisesti symbolisena osoituksena siitä, että jottain tars tehrä, ja tämä tietoisuuden lisääminen voi olla arvokkaampaa kuin turnauksen mahdollinen numeraalinen tuotto. (Ja joo, samalla voisi lisätä tietoisuutta figuttajistakin, ettei myö kaikki olla paholaisenpalvojamummonhakkaajanarkkareita.)
Jotta hyödyt saataisiin maksimoitua, joku alan asiantuntija (LAV-Kitsune?) voisi koota jonkinlaisen tietopaketin nuorison päihdetyön (tai mihin sitten haluammekin painottaa) heikosta tilanteesta, ja joku, jolla on kontakteja, voisi yrittää houkutella valtamediaa paikalle.
Iso, asiantuntevasti organisoitu (media)tapahtuma mahdollisesti yhteistyössä suomalaisten peliyritysten (Fantsu, PKP, muut?) kanssa on tietysti varsin optimistinen ajatelma, mutta mahdollinen toteuttaa, jos tahtoa löytyy.
Suomenmaassa on julkinen nuorisotyö niin pahasti rempallaan, että siihen suuntaan mieluimmin tukirahat suuntaisin. Ensinnäkin näyttäisimme ihmisille, että nuorisolle on olemassa muitakin mielekkäitä ja sosiaalisia harrastuksia kuin pussikalja (vaikka nämä eivät suljekaan toisiaan pois). Lisäksi, ja minusta tärkeämmin, haluamme osoittaa kansalle, että nuorison tukemisessa on pahoja puutteita ja että meistä asialle pitäisi tehdä jotain. Tällainen hyväntekeväisyysturnaus toimisi ensisijaisesti symbolisena osoituksena siitä, että jottain tars tehrä, ja tämä tietoisuuden lisääminen voi olla arvokkaampaa kuin turnauksen mahdollinen numeraalinen tuotto. (Ja joo, samalla voisi lisätä tietoisuutta figuttajistakin, ettei myö kaikki olla paholaisenpalvojamummonhakkaajanarkkareita.)
Jotta hyödyt saataisiin maksimoitua, joku alan asiantuntija (LAV-Kitsune?) voisi koota jonkinlaisen tietopaketin nuorison päihdetyön (tai mihin sitten haluammekin painottaa) heikosta tilanteesta, ja joku, jolla on kontakteja, voisi yrittää houkutella valtamediaa paikalle.
Iso, asiantuntevasti organisoitu (media)tapahtuma mahdollisesti yhteistyössä suomalaisten peliyritysten (Fantsu, PKP, muut?) kanssa on tietysti varsin optimistinen ajatelma, mutta mahdollinen toteuttaa, jos tahtoa löytyy.
-Miksi Jeesuksen ja Marian päät loistavat valoa?
-Niillä on suvussa halogeenejä.
-Niillä on suvussa halogeenejä.
- Ilkeapikkuperkele
Kapu toi taas sanoikin sen, mitä itse asiasta ajattelin. (Kapu on onnistunu tässä aikaisemmin esim. allekirjoitukseni, mutta ei siitä sen enempää)
Tarpeeks iso happeninki. Sopiva turnausmaksu et saadaan katettua kulut ja "sievoinen" summa lahjoitukseen. Nuorten mielenterveys on itsellä ensimmäisenä mielessä mut toki nuorisotyö yleensäkkin on aihe, mitä tässä maassa turhan paljon kyykytetään. Komppaan kapua myös siinä, että mahdollisuuksien mukaan olisi suotavaa saada mediaa paikalle tuomaa julkisuutta harrastuksesta ja ehkä murtamaan pieniä ennakkoluuloja aihetta kohtaan.
Itse voin luvata osallistumiseni kyllä jos tälläinen saadaan kyhättyä.
Tarpeeks iso happeninki. Sopiva turnausmaksu et saadaan katettua kulut ja "sievoinen" summa lahjoitukseen. Nuorten mielenterveys on itsellä ensimmäisenä mielessä mut toki nuorisotyö yleensäkkin on aihe, mitä tässä maassa turhan paljon kyykytetään. Komppaan kapua myös siinä, että mahdollisuuksien mukaan olisi suotavaa saada mediaa paikalle tuomaa julkisuutta harrastuksesta ja ehkä murtamaan pieniä ennakkoluuloja aihetta kohtaan.
Itse voin luvata osallistumiseni kyllä jos tälläinen saadaan kyhättyä.
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
-
HerraMauno
Tossa on kyllä hyvä idea. Itse ainakin osallistuisin tollaseen turneeseen.
Itse ehkä enemmän mietin noin yleisesempää nuorisotyötä, niinkuin tilojen rahoitusta ja sensellaista.mr.empire kirjoitti:Deetwo: Mut kui monella figupelaajalla on mielenterveys / huumeongelma. Välillä kyllä epäilen, että aika monella :) <- Tajusinki väärin, nuoriso,mielenterveys ja huumeongelmia ei ilmeisesti ollutkaan niputettu.
Ei niitä oltu varmaan niputettu, mutta ensimmäinen on kyllä silti osittain kahden jälkimmäisen ehkäisyä :)
Ehdottomasti :)Iso, asiantuntevasti organisoitu (media)tapahtuma mahdollisesti yhteistyössä suomalaisten peliyritysten (Fantsu, PKP, muut?) kanssa on tietysti varsin optimistinen ajatelma, mutta mahdollinen toteuttaa, jos tahtoa löytyy.
Täälläkin on varmaan moni jolla on yhteyksiä kyseisiin yrityksiin, joten eiköhän sitä ideaa saa ehdoteltua kyllä.
Ehkä mä oon vaan vanha ja kyyninen, mutta uskallan väittää, että hyväntekeväisyyden pääasiallinen tarkoitus on tuottaa mielihyvää suhteellisesta yltäkylläisyydestä nauttivalle hyväntekijälle. Valkoisen miehen taakka ja niin pois päin.
Ellei hyväntekeväisyys lisäksi ole välitöntä ja suoraa, syövät välikädet pääsääntöisesti leijonanosan avustuksesta.
Minun on vaikea kuvitella, että kukaan saisi loppupeleissä enemmän mielihyvää satunnaisesta hyväntekeväisyydestä kuin hankkimalla eettisesti tuotettuja hyödykkeitä kuten esimerkiksi Ben&Jerry's jäätelöä tai Reilun kaupan Urtekram Brown Sugar Body Scrub -vartalokuorintavoidetta.
Täydellisessä maailmassa sotavasaralaiset tekisivät yhteistyötä esim. FiWA:n kanssa ja hankkisivat yhdistyksen nimiin turnausmateriaalia eli lähinnä maastoa hyväntekeväisyysturnauksien sivutuotteena.
Joskus hyväntekeväisyysilmiöstä saa toki suurempaakin viihdearvoa kuten tämä lahjavuohi-ilmiö:
http://www.toisenlainenlahja.fi/fi/vuohi/
http://www.news24.com/SouthAfrica/AidsF ... A-20020325
http://news.bbc.co.uk/2/hi/4748292.stm
Ellei hyväntekeväisyys lisäksi ole välitöntä ja suoraa, syövät välikädet pääsääntöisesti leijonanosan avustuksesta.
Minun on vaikea kuvitella, että kukaan saisi loppupeleissä enemmän mielihyvää satunnaisesta hyväntekeväisyydestä kuin hankkimalla eettisesti tuotettuja hyödykkeitä kuten esimerkiksi Ben&Jerry's jäätelöä tai Reilun kaupan Urtekram Brown Sugar Body Scrub -vartalokuorintavoidetta.
Täydellisessä maailmassa sotavasaralaiset tekisivät yhteistyötä esim. FiWA:n kanssa ja hankkisivat yhdistyksen nimiin turnausmateriaalia eli lähinnä maastoa hyväntekeväisyysturnauksien sivutuotteena.
Joskus hyväntekeväisyysilmiöstä saa toki suurempaakin viihdearvoa kuten tämä lahjavuohi-ilmiö:
-
Risto.Salonen
Mitäpä muuta voi odottaa entiseltä Brittisiirtokunnalta.Karri kirjoitti: Joskus hyväntekeväisyysilmiöstä saa toki suurempaakin viihdearvoa kuten tämä lahjavuohi-ilmiö:
Vaan mitenkäpä tuo liittyy millään tapaa aiheeseen?
Yrität sanoa, jotta hyväntekeväisyyttä ei kannata suorittaa, kun avustusmaastojen saajat kuitenkin väärinkäyttäisivät saamiaan maastoja?
Ja olisiko se silloin avustajan vika, jos näin kohtelisivat, jatkuvassa kuolemanpelossa elävät, maastojaan? (Tai naapurin maastoja...)