flamer template vehiclestä?

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Air Defence

flamer template vehiclestä?

Viesti Kirjoittaja Air Defence »

Sääntöjen mukaan ajoneuvosta ammuttaessa matkat mitataan aseen piipusta. Päteekö tämä myös template -aseisiin? Koska jos esimerkiksi heavy flamerilla varustettu razorbacki ampuu suoraan eteenpäin, se tekee myös itselleen S5 hitin. Muistelen jostain lukeneeni, että templatet miattaisiin ajoneuvon rungosta, mutten yrityksistä huolimatta tästä löytänyt mainintaa.

EDIT: GW:n 11/2010 FAQ kertookin ongelmasta seuraavaa:
Q: If a model fires a template weapon out of a vehicle, will
the vehicle be hit if it is underneath the template? (p66)
A: No it will not be hit.
Voisi kuvitella, että samaa saa myös soveltaa vehiclen omaan template aseeseen.
Viimeksi muokannut Air Defence, Pe 19.11.2010 22:15. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Spetulhu

Re: flamer template vehiclestä?

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

GWn säännöt ei aina toimi ilman pikku säätöä... templatea ei saa laittaa ystävällisen yksikön päälle mutta esimerkissäsi se on pakko jos haluaa ampua. Samoin käy jos sulla on flameri kyydissä ja se haluaa ampua luukusta. Järkevät pelaajat sallii tämän ilman että osuisit tankkiisi. Loput ei luultavasti koskaan pelaa kenenkään kanssa kahdesti.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
MrBigMr

Viesti Kirjoittaja MrBigMr »

Ohjekirja sanoo, että template ei saa koskettaa ystävällistä figua, ja heti perään neuvoo asettamaan sen kosketuksiin ampujan kanssa. Kumpi vie voiton? Luulisi, että jos se saa koskettaa ampujaa, niin sitten sillä kosketuksen määrällä ei pitäisi olla väliä, hipaiseeko se vähän piippua, vai peittääkö puolet rungosta (vaikka liekkari-Chimera ampuu takanaan olevia vihuja).
Caboose, Red vs. Blue kirjoitti:Or it's a key all the time, and when you stick it in people, it unlocks their death.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

Ampuja on tottakai poikkeus tuohon friendly models rajoitukseen, kun kuitenkin template on pakko laittaa kontaktiin sen ampujan kanssa..
Eikä se siitä nyt ainakaan hittiä itse ota yhtään sen enempää kuin tavallinenkaan flamermodeli.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”