Showcase-baset

Miniatyyrien maalaukseen, konvertoimiseen sekä maastontekoon liittyvät kinkkiset kysymykset ja ongelmat.
Late M

Showcase-baset

Viesti Kirjoittaja Late M »

Terppa!

Koska näyttävän basen tärkeyttä ei voi liikaa korostaa, totean heti alkuun että onnistunut alusta kruunaa armeijan. Ajattelin väkertää marsuille (pienet ympyräbaset lähes kaikilla) näyttävät ja melko korkeat alustat. Jotain tähän tyyliin, mutta alustaan myös lunta ja mahdollisesti piikkilankaa.
http://www.shop.microartstudio.com/chaos-c-3_44.html

Kysymykset:
-mistä löydän tuohon soveltuvia kiviä/vastaavia?
-mikä on viimeisin lumentekotrendi?

Koska keskustelu on hieno asia en haluaisi rajata sitä vain oman projektini ympärille. Vinkkejä ja inspiraationlähteitä alustojen tekemiseen otetaan vastaan.
Barnabas

Re: Showcase-baset

Viesti Kirjoittaja Barnabas »

Kiven tekemiseen soveltuu aika moni aine riippuen hieman siitä, että minkälaista kiveä haluaa. Itse olen tehnyt korkkipuusta(semmoinen kattilan alusta) ja foamista. Korkista saa rosoisempaa ja foamista taas sileämpää kalliota.

Lumen teosta löytyy n+1 tutoriaalia kuukkeloimalla ja sotustakin varmasti löytyy useampia. Perusideana on mixata PVA-liimaa, ruokasoodaa, vettä ja liraus valkoista maalia niin, että seoksesta tulee riittävän paksua että se ei valu pois, mutta myös tarpeeksi juoksevaa, että sitä pystyy työstämään.
Archibald

Re: Showcase-baset

Viesti Kirjoittaja Archibald »

Maalin päälle voi maalata lisää tai uudestaan, mutta lumi on hankalaa raavuttaa pois. Suosittelen (foundation?)valkoisella maalaamista ennen lumioperaatiota. Näet miten sopii ja valkoinen maali ei haittaa alla. Pidän itse pieniä lumimääriä aika haastavina jos haluaa ne hyvännäköisiksi.

-a
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Maalaus, konverttaus ja maiseman teko”