"tyttökaverilta" lisää
Re: "tyttökaverilta" lisää
Omalla näytölläni tuo näyttää aikalailla keltaiselta. Paremmalle voisi näyttää, jos käyttäisi samaa ihonväriä kuin tuossa esiin pilkistävässä päässä ja kädessä. Voisi tosin olla vähän vielä kalpeampaa. Ehkä hieman jotain harmaata voisi laittaa sekaan. Repeytymiskohtiin ehkä myös hieman kuivunutta verta. Tuo punainen lihas on todella onnistunutta, mutta voisi ehkä hieman korostusta kaivata korkeimpiin kohtiin, kunhan ei liikaa laita.
Tuo kuva vääristää väriä keltaisemmaksi kuin se on. En halua laittaa tuota samaa ihonväriä, koska haluan että se näyttää kuolleelta se revennyt iho. Voisin koittaa laittaa sitä verta joihinkin paikkoihin, mutta en halua että se on pelkkä verikasa. Siinä punaisessa lihassa on korostusta ei taida vain kuvassa tulla täysin esille. Kiitos kommentista Vesihiisi.
"Whether you think you can
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Oli pakko heti koittaa :D
Nyt olen aika tyytyväinen itse.
Nyt olen aika tyytyväinen itse.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Tuo punainen noissa syvennöksissä ainakin minun mielestä näyttää huomattavasti paremmalta.
Suosittelen etsiskelemään netistä jos jonkin sortin maalausartikkelia/vinkkiä ja katselemaan toisten maalaajien töitä tuntikaupalla.
Tuosta nimittäin on hyvä jatkaa ja kehittyä.
Mukavaa maalailua jatkossakin =)
Suosittelen etsiskelemään netistä jos jonkin sortin maalausartikkelia/vinkkiä ja katselemaan toisten maalaajien töitä tuntikaupalla.
Tuosta nimittäin on hyvä jatkaa ja kehittyä.
Mukavaa maalailua jatkossakin =)
Jätä viestisi äänimerkin jälkeen.
Oikein on mallikas figu ollakseen alkupään tekeleitä. Tästä on hyvä jatkaa.
Seuraavaksi kun on saanut ton figun maalattua kannattaa kattoo kans base, koska kun se on tehty kunnolla näyttää heti paljon paremmalta. Updatea odotellessa
Seuraavaksi kun on saanut ton figun maalattua kannattaa kattoo kans base, koska kun se on tehty kunnolla näyttää heti paljon paremmalta. Updatea odotellessa
amis kirjoitti:yhteenveto on: Hanki se v#¤%n sääntökirja ja opettele pelaamaan...
ei millään pahalla mut silleen...
Jope ei varmaan ole sitten pahemmin biologiantunneilla katsellut niitä kuvia ihmislihaksista. Niissä on tuollaisia vaaleita jänteitä.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
- Lord Assassin Morghoul
-
Fierysigil[FIN]
Mikä se sellainen on? Jänne? Jokin tärkeä? Niitähän ne olikin, mutta en nyt tiedä, tarvitseeko niitä maalata. Täytyypä etsiskellä, miten muut tuota on maalaillut, onko ne jänteet maalattu...Tom_Gore kirjoitti:Jope ei varmaan ole sitten pahemmin biologiantunneilla katsellut niitä kuvia ihmislihaksista. Niissä on tuollaisia vaaleita jänteitä.
Minä halusin ne jänteet maalata, mulle on aivan sama tarviiko niitä maalata. Muutenkin haluan mielummin käyttää omaa visiota. Tosin katsoin tuohon aika paljon mallia, että sain selvää mitä siinä ylipäätään on, yritin kuitenkin tehdä siitä oman näkösen.
Olen kattellut muittenkin maalaamia ukkoja, jokseenkin kyllä harmittaa, että se vie sitten oman vision ja mielikuvituksen siitä. Ollu pakko kattoa että näkee millasia ukkoja on, jos ostais jotain kivempia.
Olen kattellut muittenkin maalaamia ukkoja, jokseenkin kyllä harmittaa, että se vie sitten oman vision ja mielikuvituksen siitä. Ollu pakko kattoa että näkee millasia ukkoja on, jos ostais jotain kivempia.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
- Kaapelikala
Kivoja nappeja on esim. Reaperilla ja Freebooterilla. Freebooteria saa tilattua suoraan, Reaperia saa esim. Boostepistä.
Noni nyt on damsel valmis. Vihdoin!
Värit ei oo ihan samat kuvassa kuin luonnossa. Muutenkin näyttää vähän paremmalta luonnossa.
Tätä oli ahistava maalata ku oli niin paljon yksityiskohtia. Mutta oli kiva silti kun sai naisen maalata.
Toivottavasti tykkäätte...
Värit ei oo ihan samat kuvassa kuin luonnossa. Muutenkin näyttää vähän paremmalta luonnossa.
Tätä oli ahistava maalata ku oli niin paljon yksityiskohtia. Mutta oli kiva silti kun sai naisen maalata.
Toivottavasti tykkäätte...
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Viitta ja valkoiset alueet ovat hienoja ja pidän todella tuosta koltusta joka tolla on yllä.. Silmät näyttävät todella syviltä, en tiedä mistä johtuu.. Nuo hiukset ovat sotkuisen näköiset, drybrush hieman huonosti onnistunut.
Hienoja figuja ekoiksi, keep it going!
Hienoja figuja ekoiksi, keep it going!
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
- Dr. Icchan
- Viesti:
Silmäluomia vois yrittää vähän sulkea maalaamalla vähän päälle, jos vaan käsi pysyy tarpeeks vakaana. Tulis enemmän ilmettä kasvoihin.
Ootko muistanu ohentaa maaleja, näyttää vähän paksulta jälki paikotellen. Viitassa vois olla enemmän blendin asteita, tai kokeilla wash+drybrush yhdistelmää.
Muuten hyvää työtä.
Ootko muistanu ohentaa maaleja, näyttää vähän paksulta jälki paikotellen. Viitassa vois olla enemmän blendin asteita, tai kokeilla wash+drybrush yhdistelmää.
Muuten hyvää työtä.
Luonnossa nuo hiukset ei näytä suttuisilta. Tuo tumma silmänalunen näyttää paksummalta kuin oikeasti on, ihan sen takia että siihen tulee oikea varjo. Viitassa on vielä highlightit, jotka ei valitettavasti näy kuvassa. Just tässä yks päivä laimennettiin kaikki maalit ja heitettiin pari aivan pilalle mennyttä pois, ostettiin jopa pari maalia tilalle. Niin ja washeihin minä en koske, ja tuo drybrushauskin on aika hanurista, tykkään ennemmin maalata tasaista jälkeä.
Harmi kun en kameralla pysty parempaan.
Harmi kun en kameralla pysty parempaan.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
-
Fierysigil[FIN]
Vai ei tyttö halua millään cheatata, mikäs se sellainen maalaaja on? Nojoo, voittaa mun 13v tekemän napin kevyesti, maalinpoistoon sietäisi tuo mun nappini mennä. Hame(ko?) onnistunut erittäin iloisesti.
E: Meidän modeleilla oli vielä identtiset värit, vain hiukset vedin itse oranssiksi.
E: Meidän modeleilla oli vielä identtiset värit, vain hiukset vedin itse oranssiksi.
Asiallista ajattelua. Kannattaa opetella aluksi maalaamaan kunnolla, jos tykkää maalauksesta. Tosin washeista sen verran, että kyllä niillä voi ihan maalatakin siinä missä muillakin maaleilla, moni vaan tykkää käyttää niitä dippaamiseen. Kun korostat normaalilla maalilla, niin washilla taas varjostat. Vetinen koostumus on hyvä tällaiseen maalaamiseen. Washeilla saa myös kivasti sävytettyä erivärisiä pintoja, esimerkiksi panssareista saa silmälle mukavemman näköisiä kun ei ole aina suoraan purkista kirkasta mithril silveriä. Niin ja washeilla voi myös glazettaa jo valmiiksi maalattuja pintoja niin, että layerit sulautuvat paremmin yhteen, tosin vetinen normaali maali ajaa saman asian vähintään yhtä hyvin.anniina00 kirjoitti:Niin ja washeihin minä en koske, ja tuo drybrushauskin on aika hanurista, tykkään ennemmin maalata tasaista jälkeä.
Eli jossain vaiheessa sitten kannattaa kokeilla niitä washeja, kun leyeroinnit ynnä muut on hyvin hallussa. Washeilla voi maalata cheattaamattakin. :)
Ukoista vielä, että hienoja ovat ja kehitystä on tapahtunut paljon lyhyessä ajassa. Maalit pysyvät hyvin paikoillaan, mutta kannattaa käyttää vielä vähän enemmän vettä maalatessa, joissain paikoissa on nimittäin melkoiset kerrokset maalia. Damselin naama on erinomainen.
Niin ja en tiedä mitä onkelmia kamerassa on, mutta jos kyse on kuvien tarkkuudesta, niin pistä aukkoa pienemmäksi (eli sitä numeroa mahdollisimman suureksi) ja valotusaika saa olla vaikka kuinka pitkä, kunhan kamera on jalustassa kiinni eikä tärähdä. Valoa pitää luultavasti olla silloin enemmän, mutta jos kuvaa ikkunan vieressä ja pistää vielä vaikka jonkun kirkasvalolampun loistamaan vastakkaisesta suunnasta, niin ei pitäisi olla mitään vaikeuksia ottaa ukoista hyviä kuvia.
- Kaapelikala
Washaus on yksi niitä wanhoja tekniikoita, johon vaan on tehty uudet välineet.
Kuten Tuhis sanoi, ei washaaminen ole välttämättä psiittausta, siinä vaan tulee helposti tunne, että nyt pääsee nopeasti pelaamaan.
Itse nappiin:
Pelipöytätasoa, ihan nätti siis. Kehitys erittäin huimaa verrattuna ensimmäisiin perusväriyritelmiin. Itselläni kesti muutama vuosi, ennen kuin mitään yritin edes korostella :D.
Kasvot kauniit (tahtoo lähikuvaa, kiitos), mutta hiukset ovat suttuiset (kuivasively, oletan). Suosittelen hiusten washaamista joko Devlan Mudilla tai kotitekoisella vaaleanruskealla washilla (ruskea+valkea+kohtalaisesti vettä+pari tippaa astianpesuainetta), parantaa kummasti. Tosin washaamista ei kannata harrastaa liikaa, muuten menee dippaukseksi.
Viitta ja kaapu ovat kerrostamisen suhteen onnistuneet ihan kivasti (linjat suoria ja korostukset paikallaan), tosin noin rankat sävyerot iskevät omaan silmään ilkeästi. Pienempiä sävyn muutoksia, isommalla alueella. Toki Xtreme Highlight on yksi tapa, sopii tosin ennemminkin pelipöydälle kuin vitriiniin.
Onko sulla muuten märkäpaletti? Jos ei, kannattaa tehdä moinen. Helppo tehdä: Otetaan jokin astia (itselläni pieni pakasterasia), laitetaan pohjalle kosteaa talous- tai WC-paperia ja asetetaan sopivankokoinen leivinpaperin pala kostean paperin päälle. Session jälkeen laittaa kannen purkin päälle. Kannattaa varoa tosin, ettei paperi homehdu. Nimim. kokemusta on :D
Kuten Tuhis sanoi, ei washaaminen ole välttämättä psiittausta, siinä vaan tulee helposti tunne, että nyt pääsee nopeasti pelaamaan.
Itse nappiin:
Pelipöytätasoa, ihan nätti siis. Kehitys erittäin huimaa verrattuna ensimmäisiin perusväriyritelmiin. Itselläni kesti muutama vuosi, ennen kuin mitään yritin edes korostella :D.
Kasvot kauniit (tahtoo lähikuvaa, kiitos), mutta hiukset ovat suttuiset (kuivasively, oletan). Suosittelen hiusten washaamista joko Devlan Mudilla tai kotitekoisella vaaleanruskealla washilla (ruskea+valkea+kohtalaisesti vettä+pari tippaa astianpesuainetta), parantaa kummasti. Tosin washaamista ei kannata harrastaa liikaa, muuten menee dippaukseksi.
Viitta ja kaapu ovat kerrostamisen suhteen onnistuneet ihan kivasti (linjat suoria ja korostukset paikallaan), tosin noin rankat sävyerot iskevät omaan silmään ilkeästi. Pienempiä sävyn muutoksia, isommalla alueella. Toki Xtreme Highlight on yksi tapa, sopii tosin ennemminkin pelipöydälle kuin vitriiniin.
Onko sulla muuten märkäpaletti? Jos ei, kannattaa tehdä moinen. Helppo tehdä: Otetaan jokin astia (itselläni pieni pakasterasia), laitetaan pohjalle kosteaa talous- tai WC-paperia ja asetetaan sopivankokoinen leivinpaperin pala kostean paperin päälle. Session jälkeen laittaa kannen purkin päälle. Kannattaa varoa tosin, ettei paperi homehdu. Nimim. kokemusta on :D
Damselin iho ja kolttu ovat onnistuneet ihan mukavasti, maalitkin ovat suht. tarkasti siellä missä pitääkin. Kannattaa kuitenkin yrittää päästä tuosta drybrushauksesta eroon jos haluaa hyvännäköistä nappia maalata; sillä saa helposti suttuista jälkeä aikaiseksi ja paremman tuloksen saa silläkin että samalla tavoin korostaa vaaleammilla väreillä korkeammat kohdat kerroksittain (hitaampaa, toki). Blackliningia suosittelen kans, eli sama idea mikä sinulla on jo noissa silmissä - jätä ohuen ohut tumma ääriviiva ns. "isoihin ääriviivoihin", eli esim. kepin ja mekon rajaan. Oikein käytettynä sillä saa mukavasti kontrastia ja se on todella helppo tapa parantaa figujen yleisilmettä. Washeja koskevasta ennakkoasenteesta kannattaa muuten päästä pois; ne tekevät monessa tilanteessa varjostuksen ja blendauksen todella paljon helpommaksi ja mahdollistavat juttuja joita ei normaalilla maalilla voi tehdä; tuo sauvan kärki vois ehkä tummaa washia kaivata.
Joka tapauksessa ihan nätti nappi, näyttää varmasti hyvältä pelipöydällä. Tästä on hyvä jatkaa. Itse olen huomannut saman ongelman että koska hyvä kamera pystyy parempaan kuin ihmissilmä, se tuo ikävän hyvin esiin kaikki maalikerrokset mitä livenä ei huomaa kun figua normaalisti tarkastelee yli 30cm päästä :)
Joka tapauksessa ihan nätti nappi, näyttää varmasti hyvältä pelipöydällä. Tästä on hyvä jatkaa. Itse olen huomannut saman ongelman että koska hyvä kamera pystyy parempaan kuin ihmissilmä, se tuo ikävän hyvin esiin kaikki maalikerrokset mitä livenä ei huomaa kun figua normaalisti tarkastelee yli 30cm päästä :)
Infra terram pumiliones cuprum edent!
Mitä mitä kuivaharjauksesta eroon? Se on tekniikka siinä kuin muutkin tekniikat ja oikeassa paikkaa käytettynä toimii, niinkuin washauskin. Jos kuivaharjaus ei tee toivottua tulosta, niin luultavasti kyseessä ei ole kuivaharjaus ollenkaan, vaan "märkäharjaus". Kuivaharjauksessa pensselistä kuivataan maali niin vähiin, ettei se kokeiltaessa jätä kämmenselälle jälkeä. Silloin on sopiva. Muitakin tekniikoita voi käyttää, mutta mikään tekniikka ei ole "paha" (paitsi dippaus, joka ei ole tekniikka ollenkaan).
Tarkkuutta on viimeisessä työssä hienosti ja värivalinnat kivoja. Kamera usein kohtelee figuureita julmasti. Jos haluat nais- ja tyttöfiguja enempi, niin suosittelen tutustumaan Reaperin figuureihin. Siellä on muutamia aivan upeita helmiä ja erityisesti kivoja maalattavia.
http://www.reapermini.com/Miniatures/Da ... egends/a-z
Tässä minun reaperin succubus, jossa on käytetty myös pahoja kuivaharjaus ja washaus tekniikoita muiden lisäksi. Tuo vain siis esimerkkinä.
http://galleria.sotavasara.net/kuva/4263/
Tarkkuutta on viimeisessä työssä hienosti ja värivalinnat kivoja. Kamera usein kohtelee figuureita julmasti. Jos haluat nais- ja tyttöfiguja enempi, niin suosittelen tutustumaan Reaperin figuureihin. Siellä on muutamia aivan upeita helmiä ja erityisesti kivoja maalattavia.
http://www.reapermini.com/Miniatures/Da ... egends/a-z
Tässä minun reaperin succubus, jossa on käytetty myös pahoja kuivaharjaus ja washaus tekniikoita muiden lisäksi. Tuo vain siis esimerkkinä.
http://galleria.sotavasara.net/kuva/4263/
Luumumehu on soturien juomaa
Kiitos niille jotka tykkää.
Washit on edelleen pannassa ainakin tällä erää joten niistä turha saarnata :)
Tuosta drybrushauksesta eroon pääsemisestä: en oo sitä juurikaan harrastanut ja nytkin taisin kuunnella poikakaveria joka sitä ehdotti. En oikein tiedä missä sitä maalia on paksusti hiuksissako? Voisko ne hiukset jo jättää rauhaan. Käsitelty asia, näyttää suttuiselta. Kamera korostaa sitä. Drybrushaus epäonnistunut. Tiedetään. Saa nähdä teenkö sille vielä jotain.. kun paljas silmä ei virheitä nää edes 5-10cm päästä.
En pelaa, maalaan. Poikakaveri (=nimim. alsaka käytän tätä jatkossa) pelaa, tai pelaisi jos on aikaa ym. Se tykkää noista kaikista, ja ehdottikin että jos maalaan goblineita sille saan yhden characterin kymmentä maalattua vastaan. Sanoi myös että tavalliset ukot maalaisin tolla mun alkuperäisellä tyylillä ja characterit sitten mahdollisimman hienoiksi. Tuo damsel ostettiin mulle maalattavaksi en tiedä tullaanko sillä koskaan pelaamaan.
Märkäpalettia ei ole, mutta alsaka on sen selittänyt löydettiin siihen sopiva rasiakin. (=Sienisalaattia yök). Palettina on tällähetkellä toiminut vanha cd-levy :D
Jos jonkun mielestä maalit ei ole aivan siellä missä pitää, täytyy sanoa että noilla pensseleillä mitä meillä on ei taida parempaan pystyä.
Niistä basejen tekemisistä sen verran että asutaan yksiössä tällähetkellä ja toivottavasti on muutto lähellä niin en kehtaa raahata välineitä kellarista kun ei oikein ole tilaa. Mutta niitä tulette varmaan näkemään mahdollisen muuton jälkeen :)
In conclusion: oon tyytyväinen omaan ukkoon ^^
Katselin eilen niitä raperin ukkoja, hienoja ovat :)
Tässä kasvot läheltä... taitaa olla itsemurha kun tämän pistää... mutta kun sitä kerta pyydettiin.
Washit on edelleen pannassa ainakin tällä erää joten niistä turha saarnata :)
Tuosta drybrushauksesta eroon pääsemisestä: en oo sitä juurikaan harrastanut ja nytkin taisin kuunnella poikakaveria joka sitä ehdotti. En oikein tiedä missä sitä maalia on paksusti hiuksissako? Voisko ne hiukset jo jättää rauhaan. Käsitelty asia, näyttää suttuiselta. Kamera korostaa sitä. Drybrushaus epäonnistunut. Tiedetään. Saa nähdä teenkö sille vielä jotain.. kun paljas silmä ei virheitä nää edes 5-10cm päästä.
En pelaa, maalaan. Poikakaveri (=nimim. alsaka käytän tätä jatkossa) pelaa, tai pelaisi jos on aikaa ym. Se tykkää noista kaikista, ja ehdottikin että jos maalaan goblineita sille saan yhden characterin kymmentä maalattua vastaan. Sanoi myös että tavalliset ukot maalaisin tolla mun alkuperäisellä tyylillä ja characterit sitten mahdollisimman hienoiksi. Tuo damsel ostettiin mulle maalattavaksi en tiedä tullaanko sillä koskaan pelaamaan.
Märkäpalettia ei ole, mutta alsaka on sen selittänyt löydettiin siihen sopiva rasiakin. (=Sienisalaattia yök). Palettina on tällähetkellä toiminut vanha cd-levy :D
Jos jonkun mielestä maalit ei ole aivan siellä missä pitää, täytyy sanoa että noilla pensseleillä mitä meillä on ei taida parempaan pystyä.
Niistä basejen tekemisistä sen verran että asutaan yksiössä tällähetkellä ja toivottavasti on muutto lähellä niin en kehtaa raahata välineitä kellarista kun ei oikein ole tilaa. Mutta niitä tulette varmaan näkemään mahdollisen muuton jälkeen :)
In conclusion: oon tyytyväinen omaan ukkoon ^^
Katselin eilen niitä raperin ukkoja, hienoja ovat :)
Tässä kasvot läheltä... taitaa olla itsemurha kun tämän pistää... mutta kun sitä kerta pyydettiin.
- Liitteet
-
- kasvot.jpg (47.5 KiB) Katsottu 534 kertaa
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford
Aloin eilen rakentaan uutta ukkoa alsakan jämäosista. Ensimmäinen minkä oon rakentanu, alsaka autto vähän liimaamisessa. Satuttiin nyt raahaan sit vähän vaikka mitä sieltä kellarista niin tein sit sen basenkin.
Niin ja nyt täytyy sanoa että ollaan kolmesti pelattukin, yks päivä oli ukkonen niin ei muuta tekemistä keksitty ja ollaan oltu flunssassa niin tullu sitten otettua uusiksi.
Niin ja nyt täytyy sanoa että ollaan kolmesti pelattukin, yks päivä oli ukkonen niin ei muuta tekemistä keksitty ja ollaan oltu flunssassa niin tullu sitten otettua uusiksi.
or can't either way you
are right." - Henry Ford
or can't either way you
are right." - Henry Ford