"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Gamescience noppien kimppatilaus!

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Tom_Gore

Re: Gamescience noppien kimppatilaus!

Viesti Kirjoittaja Tom_Gore »

The_Edge kirjoitti:Jesh, tännekkin ilmestyivät, muuten ovat moitteettomia, mutta yhessä nopassa on värivirhe joka mennee valmistusvirheen piikkiin. Kiitti hemmetisti kimppatilauksen järjestämisestä.

Ihan mielenkiintosena huomiona, deekutosissa on kaikissa kutosen vastapuolella kolmonen, eikä ykkönen mikä lienee se standardi? Ykkösen vastapuolella on nelonen.
Aika jännää. Olisko perusteena se, että vastakkaisilta sivuilta olisi "pois" tuolla tavalla sijoiteltuna mahdollisimman lähelle saman verran materiaalia ja painojakauma näin olisi mahdollisimman optimaalinen.
This world is not so vast that it could conceal the bones of my enemies. Instead I will pile them so high even their gods weep at the sight.
- Lord Assassin Morghoul
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

Tom_Gore kirjoitti:
The_Edge kirjoitti:Jesh, tännekkin ilmestyivät, muuten ovat moitteettomia, mutta yhessä nopassa on värivirhe joka mennee valmistusvirheen piikkiin. Kiitti hemmetisti kimppatilauksen järjestämisestä.

Ihan mielenkiintosena huomiona, deekutosissa on kaikissa kutosen vastapuolella kolmonen, eikä ykkönen mikä lienee se standardi? Ykkösen vastapuolella on nelonen.
Aika jännää. Olisko perusteena se, että vastakkaisilta sivuilta olisi "pois" tuolla tavalla sijoiteltuna mahdollisimman lähelle saman verran materiaalia ja painojakauma näin olisi mahdollisimman optimaalinen.
Itse olen ainakin sen käsityksen vallassa, että noihin on numerot maalattu eikä kaiverrettu, jolloin painojakaumalla ei pitäisi olla paljoa tekemistä asian kanssa.
jullevi
Valvoja

Viesti Kirjoittaja jullevi »

Tai ehkä me on vain totuttu "vastakkaisten sivujen summa on 7" -sääntöön. Ei "vastakkaisten sivujen erotus on 3" kuulostaa yhtään sen oudommalta.
"It's a great excuse to start collecting ANOTHER army. One can never have enough armies and starting a new one is always exciting."
Myyra

jullevi kirjoitti:Tai ehkä me on vain totuttu "vastakkaisten sivujen summa on 7" -sääntöön. Ei "vastakkaisten sivujen erotus on 3" kuulostaa yhtään sen oudommalta.
Tuolle summa on 7 säännölle on olemassa muuten ihan syykin. Jos noppa noppa ei olekaan täydellinen kuutio vaan pelkästään suorakulmainen särmiö, niin odotusarvo pysyy samana kuin kuutiolla, kunhan vastakkaisten sivujen summa on aina 7. Tosin näiden noppien kanssa ei pitäisi tällä syyllä olla väliä, tai sitten teitä on kusetettu pahasti.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Myyra kirjoitti:Itse olen ainakin sen käsityksen vallassa, että noihin on numerot maalattu eikä kaiverrettu, jolloin painojakaumalla ei pitäisi olla paljoa tekemistä asian kanssa.
Omissa nopissa on ainakin kaiverrettu ja maalattu numerot, käsittääkseni niin muissakin.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Myyra

TheEmu kirjoitti:
Myyra kirjoitti:Itse olen ainakin sen käsityksen vallassa, että noihin on numerot maalattu eikä kaiverrettu, jolloin painojakaumalla ei pitäisi olla paljoa tekemistä asian kanssa.
Omissa nopissa on ainakin kaiverrettu ja maalattu numerot, käsittääkseni niin muissakin.
Olin siis ilmeisesti vetänyt taas vaihteeksi sieniä.
Prkl

Viesti Kirjoittaja Prkl »

Moi!

Jotkut eivät ole saaneet noppiaan vielä. Tähän on syynä se, että lähetyksen setvimiseen meni multa pieni hetki, koska missään ei lukenut mitkä kuuluu mihin settiin ja mikä on minkä värinen tms.

Sen lisäksi tosta lähetyksestä puuttui melkoinen määrä noppia. Siitä aiheesta reklamoin viime viikolla ja sanoivat että lähettivät ne kahdessa erässä ja toinen erä on jo lähtenyt. Tiedä häntä, koska lähti, mutta pitäisi olla siis Suomessa melko pian.

Lähetän nopat luonnollisesti eteenpäin heti kun ne saan. Eli omia noppiaan voi odottaa tällä tai seuraavalla viikolla.

Sori, että vastaaminen kesti!
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

― Terry Pratchett, Monstrous Regiment
Skanneri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Skanneri »

Sain omat noppani tänään. Suurkiitos kauppojen järjestämisestä kärsivällisyydestä kanssani. :-)
Blue_Hill

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill »

Sama homma kuin Skannerilla, omat tulivat tänään postissa. ^^ Kiitokset tilauksen tekijälle.
Half-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Never Play Poker with GM
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
Prkl

Ei mitään, kivasti meni kaikki. Tuo noppien toimitus kahdessa erässä oli vaan aika jokeriratkaisu ja yllätti minutkin. Hyviä jatkoja kaikille ja kiitos!
“The enemy isn't men, or women, it's bloody stupid people and no one has the right to be stupid.”

Ilkeapikkuperkele

Viesti Kirjoittaja Ilkeapikkuperkele »

Mitekäs tehdään kun minun nopista on muutama tosi huonolaatuinen (lohjennut ja tosi suuria hioma virheitä) niin mitähän kautta näistä vois rekkulaa tehdä ?
The Captain kirjoitti: Vittuilun määrä maailmassa on muuttumaton vakio.
Prkl

Laita mulle ne nopat mistä et ole tyytyväinen niin mä voin reklamoida niistä. Laittakaahan kaikki muutkin jos on vastaavia juttuja. Ilmoitelkaa mulle jos on, niin laitan YV:llä osoitteen mihin voitte lähettää nopat. Tehdäänkö vaikka niin että reklamoitavat nopat on mulla ensi viikon loppuun mennessä, eli pe 13.11., niin hoidan ne kaikki sitten luonnollisesti kerralla.

En tiedä millä kriteereillä noista kannattaa tehdä reklamaatioita. Yleisesti ottaen (mitä nyt mun kautta tulleista nopista katsoin) D20:t oli heikompaa laatua kuin muut nopat. En tiedä mistä johtuu ja saako niitä oikein parempilaatuisina tuota kautta. Muutama hyväkin mahtui mukaan. Muut nopat olivat aika hyvälaatuisia.

D6:ssa oli paria eri standardia, eli ainakin osassa noppia vastapuolien summa oli 7, suuremmassa osassa ei ollut. Lisäksi silmäluvulle 1 oli kaksi erilaista kirjasinta. Yhden D6 huomasin missä ei ollut silmälukuja 1 ja 6 lainkaan. Oranssi se taisi olla eli löytynee tolla tiedolla aika helposti. Mutta joo, yllätyin vaihtelevasta laadusta kyllä, etenkin tyypillisen Ameerikkalaisen mainospuheen jälkeen.

Blue_Hill

Viesti Kirjoittaja Blue_Hill »

Yhdessä D20 on vähän isompi jämäpala kiinni, samoin muutamassa D6-nopassa mutta en näitä ala silti vaihtamaan kun vihdoin sain ne. Eipä itseäni kummemmin haittaa itteäni vaikka vähän nopan ulkonäkö kärsii. Pyörii kuitenkin normaaliin tapaan ja äkkiäkös noita vähän siistii. Lyhyesti; mokia oli mutta eip haittane.
Half-Breed kirjoitti:Täällä annetaan neuvoja 40k:hon, ei lassipalloon.
Never Play Poker with GM
Nimimerkki vaihtui 5.1.-12; elfman -> Blue_Hill
Prkl

Noissa nopissa ilmeisesti on tuo valujälki aika näkyvä. Tuossa mainosvideossahan se mainitaan kanssa. Se kuuluu kuulemma hioa itse pois hiomapaperilla. Eli niitä en usko, että ne kelpuuttaa reklamaation aiheeksi, kun kerran on tavallaan julkista tietoa että noi möykyt kuuluu noihin noppiin.

TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Tota noin, ekaa kertaa oli kaverin nopat käytössä ja huomattiin aika jännä ylläri sen (ropesetin) D6:sessa. Nopassa ei nimittäin ole ykköstä eikä kutosta, vaan kaksi kolmosta ja kaksi nelosta.

En tiedä, haluaako kaveri ryhtyä vielä johonki toimiin ton vuoksi, mutta lähinnä nyt kaikille tiedoksi, että tarkistakaahan ne noppanne ;).
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Kaapelikala

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

Vaan onkohan kyseessä pelinjohtajan salainen sikanoppa (tm) versio 2.0?

Jos on viallinen, uskallan olettaa että ameriikissä pätee samanlaiset lait viallisten tuotteiden kanssa kuin Euroopassakin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”