"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Tarinakisa-ketju 09-10

Onko kynä (tai näppäimistö) miekkaa mahtavampi? Tule ja todista, että näin on - muuten emme usko.
Da Big Boss

Re: Tarinakisa-ketju 09-10

Viesti Kirjoittaja Da Big Boss »

Täällä keskustellaan Tarinakisasta, miten tarinat kehittyvät ja inspiraatio sujuu. Eikun... No, kyllä sie tämän älyät. Jos ei nyt tule mieleen, tällaisia ketjuja löytyy ympäri T ja N aluetta. Katso ne ja arvioi sitten.

Enmää firefighteistä tiedä. Kun ei niitä ole tullut näkemäänkään paljoa.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Ei helvetti menee oikeasti hermot El stupidon väärien mielipiteiden kanssa. Yrittäisit nyt edes argumentoida järkevästi eikä mitenkään "Duur Dark Knight on paska kun Gordon selviää muka luodista jollain konstilla jota ei koskaan kerrota, mutta se on ok että Bruce muuttuu juhlien aikana Batmaniksi ilman että se missään vaiheessa pukeutuu Batmaniksi.".
El Capitan kirjoitti:Etpä itseäsi ansaan saanut. Hankala tossa olla oikeestaan yhtään erimieltä. Kamera-ajot voisi kuitenkin olla paikka, jossa voisin olla vähän erimieltä. Tai ainakin kuvakulmista vähintäänkin. Ovat välissä niin huonoja. Etenkin Reservoir Dogsissa on kaikista huonoin näkemäni paikka kameralle annettu. White ja Pink keskustelee jossain huoneessa ja kamera on laitettu huoneeseen johtavaan käytävälle, mahdollisimman kauas huoneesta.
Jos se kamera olisi suoraan huoneessa sä valittaisit että ne on yhtäkkiä jossain huoneessa. Missä ne on? Miten ne sinne pääsi?
El Capitan kirjoitti:Epäkronologinen tarinan kerronta kuitenkin se on se pääsyy, miksi häntä dissaan.
Tarantino käyttää ihan samanlaisia konsteja kuin nuo mainitsemasi muut leffat. Tarantino vain pidättää vastauksia itsellään 10-20min pitempään kuin muut. Toisinsanoen siinä 30min kohdalla, kun on leffassa käyty vasta kaksi kohtausta ei niitä vastauksia edes pitäisi tulla. Taas jos sulla olisi sitä kärsivällisyyttä niin olisit tajunnut mitä siinä tapahtuu (Etenkin kun lisäksi missasit kai sen kohdan jossa Mr. White juttelee keikasta Cabotin kanssa.)

Hetkinen. Mistä helvetistä mä olen saanut naarmun peukaloon? Jotenkin mulle on tullut naarmu peukalon nivelen kohdalle ulkosyrjälle. Miten helvetissä se sinne on tullut?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Drakojan

Viesti Kirjoittaja Drakojan »

Skarnisk, minä olin viime vuonna ihan yössä mitä tässä ketjussa oikein tapahtui. Siis tämähän on Sotun viraalinen off-topic -ketju jossa puhutaan kaikkea paskaa joka ei yleensä liity mitenkään tarinakisaan tai Warhammereihin. Siinä (puolet) viimevuoden ketjusta.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Drakojan kirjoitti:Skarnisk, minä olin viime vuonna ihan yössä mitä tässä ketjussa oikein tapahtui. Siis tämähän on Sotun viraalinen off-topic -ketju jossa puhutaan kaikkea paskaa joka ei yleensä liity mitenkään tarinakisaan tai Warhammereihin. Siinä (puolet) viimevuoden ketjusta.
Hiljaa! :O Ei näitä asioita sanota ääneen! Ssshhh...! /nostaa sormen suulleen

Jotkut asiat nyt vain ovat, halusi joku niitä tai ei. Tarinakisaketju on yksi niistä pakollisista pahuuksista.

El Capu vs. Half-Breed fleimauskisassa! Kumpi vetää isomman herneen nenäänsä, nopeammin ja turhemmasta asiasta kuin toinen - odotelkaa seuraavaa numeroa! :D
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mie olen näistä puhunut Halffin kanssa IRL, niin mie en jaksa täälläkään jatkaa sitä. Haastakoon riitaa tuolla tavalla minkä lystää. Niinkauan kuin yleisö ei sitä vaatimalla tule pyytämään, niin pidän itseni kurissa.

Jos Kolmastoista tai joku muu on erimieltä kanssani Tarantiinosta tai aijemmista viesteistäni täällä, niin voi toki kertoa oman mielipiteensä ja yrittää sanoa oman näkökulmansa, miten se kronologisuus RDogissa hoidettiin. Hyvin vai heikosti.

Eekä muuten oo samma asia Halffi. On ihan eri juttu. Boondokissa ja Banditsissa saa vastauksen heti seuraavassa kohtauksessa. Tarantiinon kanssa saa odottaa kauemmin.

Eekä Halo 3:ssa tartteta sitä animaatiotakaan, missä Chief leijailee avaruusaluksen puolikkaassa. Näytetään miekkonen vain kuolleena ja seuraavassa Halossa sitten terveenä ja hyvin voimana tovereiden keskellä ilman mitään selitystä tapahtuneesta. Ois ees Bätmän tai joku muu sanonu: "Ekkä nää kuallu?" ja Gordon nostanu paitaansa ja paljastanut kaikille luotiliivin tai jottain.

Ohhoh, mitä mie menin tekemään? Vaikka niin yritin hillitä itseni...
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Da Big Boss

Half-breed kirjoitti:Ei helvetti menee oikeasti hermot El stupidon väärien mielipiteiden kanssa.
Mitä hittoa. Siis, jos X on mielestäni Y:tä, niin jos toinen sanoo että E onkin X, niin mielipidehän on väärä, koska mie olen eri mieltä. Vai, mites niitä vääriä mielipiteitä voi tulla, jos mielipide kertoo oman ajatuksen ja tulkinnan siitä ja tästä. Mielipiteet eivät ole faktoja. Aina.

Woo, Lillebror vs Styrabror. I'll wait for next episode.
The voice actor of Gordon Freeman sadly passed away during the games development.
Wow I can't believe I actually went to wikipedia to look up gordon freeman's voice actor...
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Tjaah. En niin paljoa elokuvia ole harrastanut, että oikeasti mitään pätevämpää osaisin noista suoralta kädeltä nyt lähteä analysoimaan, mutta eipä sillä väliäkään.

Tarantinon epäkronologinen tyyli ei ole helppo tai selkeä, missään nimessä, mutta tarvitseeko sen oikeastaan ollakaan? Itse ainakin kykenen ilman suurempia ponnistuksia seuraamaan, missä mennään, ja tällaisissa leffoissa se on tavallaan palkitsevaakin. Ei sen leffan aina tarvitse suoraan selittää itseään katsojalle, vaan sitä aivotyötä voi tehdä itsekin. Ehkä minä ja muut Tarantinon tyylistä pitävät olemme vain outoja otuksia, mutta juuri tuo meitä viehättää siinä - ainakin osaa.
Voi tietysti myös olla, että lähestymme nyt Tarantinon leffoja kahdesta aivan eri näkökulmasta. Itse käsittelen ne mielessäni taide-elokuvina, kun taas sinä kommenteistasi päätellen odotat niistä ehkä vain viihdettä? Voin tietysti olla väärässäkin, mutta tämä voisi suhteellisen helposti selittää eroavat näkökantamme.

Kamera-ajoihin ja kuvakulmiin en tuon kommentin perusteella nyt edes jaksa puuttua. Mielipideasia, josta näytämme olevan täysin vastakkaista mieltä vain, joten en hakkaa päätäni kiviseinään tällä kertaa kehumalla mielenkiintoisia kuvakulmia :)
Drakojan

Ai kun tulee taas kivasti viime vuoden ketju mieleen. ^^ Halffis se taisi silloinkin eniten meuhkata.
Karu

Viesti Kirjoittaja Karu »

Minua kummastuttaa välittämänne informaation määrä. Vanhoina hyvinä aikoina Tarinakisa-ketjut koostuivat floodaamisesta ja flamettamisesta, sekä irrationaalisista onelinereistä. Onko sotavasaran käyttäjäkunta... kypsynyt?
Da Big Boss

Näyttää siltä. Kyllä mie tästä pidän enemmän kuin flamettamisesta.

Halffishan sanoi legendaarisia lauseita viime vuonna.
Drakojan

Nyt ei ole itsellä mitään elokuvaa mitä odottaisin innolla. District 9:n jälkeen en tosin ole varma että enää mikä tahansa scheisse tulee menemään, siinä oli vuoden yllättäjä. Ja loppu hienoin missään elokuvassa minkä olen nähnyt. Idea oli erinomainen ja toteutus alun dokumenttikohtauksineen oli jotain ihan uskomatonta. Toimintakohtauksista nyt puhumattakaan. Lisäksi mukaan mahtui pari oikeasti liikuttavaa hetkeä, esim. kun Christoper juttelee poikansa kanssa uudesta leiristä jonne heitä ollaan siirtämässä. Yksi parhaista elokuvista minkä olen ikinä nähnyt.

Kertokaa joku hyvä fantasiakirjasarja, mielellään pitkä, jota voisi alkaa lukemaan kun saan Ajan Pyörän päätökseen.
Kolmastoista
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Kolmastoista »

Jaa jaa. Hyviä fantasiasarjoja nyt ei kyllä ole monia, itse en ainakaan ole onnistunut törmäämään. Perusfantasiahöttöä ne ovat turhan moni vain, varsinkin pidemmät ja menestyneemmät.
Weedeeo

Viesti Kirjoittaja Weedeeo »

Lue Dragon Lancea, johon kuuluu monia parin kirjan pituisia tarinoita.
Mitä on rakkaus?
santso kirjoitti:sitä kun on päästetty menemään ja satsit ladattu koneeseen ja kone käy kuumana, nesteet virtaa ja tahti on kova :D
Da Big Boss

Mustesydän on ihan kiva sarja. Mie tykkäsin ensimmäisestä osasta, tosin muista ei ole hajua. Juoni tosin etenee vain perkeleen itseään toistavasti. Tosin kyllä se johonkin etenee.

Abarat oli myös ihan kiva. Ainakin alku, vaikken sitä kokonaan saanut luettua kun ei ollut aikaa ja lainaus aika kului umpeen.

Kumpikin eroaa siitä mainstream fantasiasta, ja paljon. Omasta mielestä ainakin. Lohikäärmeet ja lolmiekat loistavat poissaolollaan.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jooh, mie lähen kattomaan leffaa aluksi sillee, että ois 60-120min well spend. En odota mistään mitään suurta tai jotain kunnianhimoista. Miulle kelpaa vallanmainiosti, että se on hyvä. Seuraavissa osissa, jatko-osissa, sitten kunnianhimoisemmaksi. Niiden avulla sitten tehdään siitä hyvästä viihteestä taidetta ja vuosien päästäkin muistettavia leffoja. Ekan osan ei tarvi olla ihmeellinen, jatko-osat kyllä.

Tai oikeastaan, en tiedä miksi, mutta en millään osaa nyt ajatella, että leffa voisi olla jotenkin taidetta. Hetkinen, mie tsekkaan miten Wikipedia sen määrittelee. Hmnjoo, nyt voisi lähteä liikkeelle.

Varmaan ongelmana tässä minusta toimii parhaiten on se, että niitä leffoja on kuitenkin niin helvetin paljon. Hyviä, huonoja, Loistavia, kamalia jne. Hyvin moni, ellei melkein kaikki leffat mene joihinkin noihin kategorioihin muiden kanssa. On jotenkin hankala ajatella vaikka Pulp Fictionin, olevan taidetta vaikka miten yritän sitä objektiivisesti katsoa. Voihan se osoittautua hyväksi tai loistavaksi leffaksi, jos sen joskus katson loppuun saakka ja joku selittää vieressä, mutta se on kuitenkin sellainen join the club. Forrest Gump, Boondock Saints, Terminaattori 1-2, Hämis 1-2 ja kumppanit on siellä kanssa. Jos minä maalaan taulun, ohan sekin taidetta, mutta jos katotaan kokonaiskuvaa, niin se jää vain yhdeksi muiden joukkoon. Ei se ole Michelangelo tai Halkon käymässä taidegallerian valkoisen taulun, sinisillä viivoilla, maalajan veroista. Niitä maalauksiakin on niin paljon. On yliarvostettuja, aliarvostettuja, hyviä, huonoja ja niitä, jotka eivät saa itselleen tarpeeksi aikaa parrasvaloissa. Mikä niistä harvoista sitten saa itsensä sillä tavalla esille, että sitä voisi sanoa taiteeksi? Sellaiseksi taiteeksi mitä Da Vinchi, Michelangelo ja kumppanit teki. Ei minun maalaamani pikku-ukko ole samallaista taidetta kuin Gorkiporkin fiku. Me molemmat olemme sellaisia, jotka voidaan johonkin noista lohkoista sijoittaa. Tekee tässä vähän pahaa Gorkia "solvata", mutta kun kattoo CMON:ia, on sielläkin hänen veroisiaan janttereita aika lailla. Njooh, leffa- ja maalaustaide on vähän erijuttu, nyt meni vähän homma johonkin miulla...

Nykypäivänä, on hyvin hankala sanoa, että jokin leffa olisi taideteos. En väitä, että etteikö tuolla olisi hyviä, kauniita, mieleenpainuvia leffoja, mutta se taide osuus on vähän sellainen, että sitä jaellaan kaikelle vähän liian lepsusti. Efektit tehdään tietokoneella, leffat on leffoja, ei mitään ihmeellistä taivaan alla ja muutama leffa saa sitten kunnolla ylistystä. Watchmen, Dark Nihti, Pulp Fiction, Citizen Kane, Plan 9 from outer space ja Boondock. Kaikki objektiivisesti ajatellen hyviä, loistavia oikeastaan ja erottuvat joka ikinen toisestaan ja muista leffoista, jotka käsittelevät samaa aihetta ja/tai ovat ylivertaisia muihin osiin verrattuna. Ainakin, mitä minä leffoja olen katsonut. Mutta että taidetta? En tiedä, ei minusta. Leffa, hyvä tai huono, muiden joukossa. Ehkä korkeintaan Ed Woodin mestariteosta voisin sanoa joskus kännipäissäni taiteeksi, koska se oli silloin 50-l:lla. Silloin ei voinut tehdä juttuja samalla tapaan kuin nykyään vihreän kankaan edessä.

Tarantiino, oli sen leffat hyviä tai huonoja, on ne kuitenkin aina minun silmissäni vain leffoja. Kuten rakastamani Boondock, Hämikset ja muut, mitä ylempänä luettelin. Mutta nyt kun tätä leffa=taide juttua lähti tällä tavalla miettimään, hoksasimpas muutaman, jota todella voin sanoa taiteeksi leffan sijaan.

Oletteko koskaan katsoneet Walt Disney leffaa nimeltä Fantasia? Musikaalileffa, jossa ei ole lainkaan repliikkejä. Pelkästään ihmisen ranneliikkeen ja soittimien kaksi tuntinen hetki, joka on karkkia niin korville klassikko sinfonieneen kuten myös silmille, kun kynän jäljet liikkuvat kuvaruudulla miten milloinkin ja sitten pienet keijukaiset poksahtavat miljooniksi pieniksi pikselimössöiksi.

Voi saakuli mie vihaan tätä läppärin omaa hiirtä. Niin paljon tekstiä pois yhdessä nanovuodessa? Oih minua. Olin juuri tekemässä jotain uskomatonta, mikä olisi saanut Halffinkin leuan tippumaan maahan. Voi minnuu. noh, jatkan myöhemmin sitten. Joku vetää mua hihasta ja muistuttaa, että taidejuttu ei ole vielä ohi.

Niin tosiaan, Bätmän keskusteluunkin tuli lisää sanottavaa kun katsoin juuri Mask of the Phantasmin.

El edit: Karu: Tai sitten se epäkypsä väki on vain poistunut ennen kuin sai oppinsa oppilaille opetettua :)
- Sinitähti
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Karu kirjoitti:Minua kummastuttaa välittämänne informaation määrä. Vanhoina hyvinä aikoina Tarinakisa-ketjut koostuivat floodaamisesta ja flamettamisesta, sekä irrationaalisista onelinereistä. Onko sotavasaran käyttäjäkunta... kypsynyt?
Ei. Älä säikähdä - ei se ole.

Miulla on teoria siitä, että Sotavasara on ikuisesti tuomittu lapsille, lapsekkaille ja kypsymättömille - kukaan yhtään sitä korkeamman tason olento ei kestä, tai ole kestänyt, täällä liian pitkään. :) Siksi laadun paranemista on turha odotella.

Lisäksi foorumien tarjoama aihepiiri on oikeesti aika suppea jatkuvan ja mielekkään keskustelun ylläpitämiseksi. Mut se rationaalisesta ajattelusta! Liikaa, hurtz me braaainz!!

/floodflood

Tulva!

Oi saakuli, olipa kiva huilu tuolla biisin taustalla. Löysin kirjastosta levyosaston jälleen pitkän ajan jälkeen, ja vaelsin folkin ja musiikkityylien sulautumien hyllylle, ja otin sieltä randomina levyjä. Nyt olen kuunnellut pari albumillista tosi jännän kuuloista suomalaisirlantilaista folkia ja kovin kasarivaikutteista brittikansanmusaa. Hops! ja Blackmore's Night ovat yhtyeet, ja jälkimmäisen levyä Ghost of a Rose kuuntelin. Nyt on menossa tunnelmointitaustamusaa esittäjältä Bliss, levyllään Bliss.

Lisäksi nappasin mukaan M.A. Nummisen Kiusankappaleita #2. Vähän tasoitusta. ;)

Fantasiasta kai voisi itse suositella Robin Hobbin Näkijän tarua (Seer trilogy?). Sarjaan kuuluvat Salamurhaajan Oppipoika, Kuninkaan Salamurhaaja ja Salamurhaajan Taival. Lisäksi Hobb on kirjoittanut samaan maailmaan Narrin matkoista. Itse olen lukenut siis vain ensimmäisen osan, ja senkin vuosia sitten, mutta itse pidin hyvin paljon ja olen kuullut muiltakin vain hyvää palautetta.

Sitten on aikomus itselläni tarttua mahd pian Tulen ja jään lauluun (Song of fire and ice).
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Nummi

Viesti Kirjoittaja Nummi »

Voi helvetti, ei täältä voi olla päivääkään pois kun putoaa jo keskustelusta! Argh, Too much text, TOO MUCH! I love the caps lock button (Funny word btw, "button" Hiihii)

Oikein tuli mieleen tuosta Drakojanin aikaisemmasta postauksesta liikuttava biisi.
"The best of times"

These were the best of times
Ill miss these days
Your spirit light my life each day

thank you for the inspiration
than you for the smiles
all the unconditional love
that carried me for miles
that carried me for miles

life goes by in a blink of an eye, with so much, left to say

-----||------

Pojalta kuolleelle isälle, aika liikuttava sanoitus IMO.

Jooh, muihin iloisempiin aiheisiin, Unohdin kokonaan tuon tarinani juonen! Woohoo! Pitää ruveta kaivelemaan.
Koulu on perseestä, vie ihmisiltä inspiraation.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Niih, voisi jatkaa sitä leffa=taide-juttua, minkä aloitin eilen illasta. Mihinkäs mie jäinkään? Niih, leffat, joita voin kutsua taiteeksi.

Lisää musikaaleja. Sitähän sanotaan, että ooppera, olisi musikaalista taidetta sinfonioineen ja näytteliä+laulutyönsä maustamana. Siksi tekee pahaa jättää väliin muutama klassikko 50-l, jotka varmaan moni nähnyt. Whats opera Doc (en valitettavasti löytänyt youtubesta linkkiä pistettäväksi) ja Rabbit of the Seville. Tarviiko minun sanoa näistä sen enempää? Sitä tässä vain mietin, pitäisikö Wizard of the Oz laittaa tähän listaan mukaan?

Kerroin jo Fantasian ja musikaalit, joten se sen sorttisista. Siirrytääs seuraavaan, josta joku voisi ollakin vähän erimieltä. Wallance & Gromit.Oikeasti, niin mielikuvituksellinen kaksikko kaikkine keksintöineen ja seikkailuineen, mitä normaalissa leffassa ei nähtäisi koskaan. Väärät housut, lopussa oleva junakohta anyone? Kaikki ne taulut siellä seinällä aina leffojen alussa. Muutenkin, vahaukkoja ja pienoismallia koko leffa. Onkohan kaiken lisäksi vielä kuvattu King Kong-style pysähtyneitä kuvia käyttämällä?

En tiedä teistä, mutta W&C on kyllä nerokas ja voisin sanoa sitä taiteeksi. Saada nyt tuollaiset liikkumaan, sen vuoksi vähintäänkin. Olisivat vaan Tähtigootinkin tekijät olleet vieläkin vähemmän vakavissaan sen sarjansa kanssa, niin oltaisiin siitäkin saatu ”taiteellinen”.

Näin lopuksi voisin ottaa esille myös yhden, varmaan jokaisen vähintään nimeltä tunteman, aliarvostetun sarjan 90-l:lta esille. Mighty Morhin Power Rangers.

Tää ei ole mikään vitsi. Oikeasti. Sarja saa jo hyvän askeleen tunnarissa. Kuka uskaltaa nostaa kätensä pystyyn ja sanomaan, että toi on huono? Itse vihaan syvästi sähkökitaraa. Minua inhottaa se vonkuma ja vikinä jokaisessa hevibiisissä, Duke Nukemin teemakin on surkea ja jopa Halon teema on onnistuttu mennä pilaamaan lisäämällä tämä kamala soitin mukaan. Minun ei siis ole ihan helppo sanoa, että pidän tästä teemasta ja etteikö se saisi minnuu soittamaan ilmakitaraa siinä vieressä tai vähintäänkin hoilaamaan nuotin vierestä tätä sanoiltaan monimutkaista ja hankalasta muistettavaa tunnaria.

Toinen loistava-askel tulee sitten kaikissa efekteissä suin muissa. Käytetään tietokonetta (joka on kyllä välissä aivan kaamea), käytetään leluja. Ny.. Nyt on pakko pysähtyä hetkeksi. Leluja. Miten siistii oikeesti. 30-l King Kong elää. Osataan sculptata niitä saviotuksia ja sen jälkeen ollaan vielä saatu upeampi pukukin kasaan hirviöille. Jotkut otuksetkin kuten luurankosotilaat on hoidettu välissä niin mahtavasti, että oksat pois. Oikeasti, kuinka moni tekisi lurkin niin, että pistää ukon Halloween pukuun, jossa on luuosat valkoisella ja muu mustaa? Ette varmaan keksi kovin montaa. Kaikki menee tietokoneen luokse.

Kolmas asia ja paras asia siinä sarjassa on sitten se koreografia. Mää voin hyvällä omatunnolla sanoa, että se on jotain niin ihmeellistä, että oksat pois. Oikeesti, tarviiko mun edes sanoa siitä mitään tuon linkin jälkeen? Kaikki nuo liikkeet, voltit, kärrynpyörät, wallrunit ja kikit. Selvästi ollaan käytetty sitä päätä kun näitä lähdettiin kuvaamaan. Oikeesti, 2.55, 3.14, 4.13, 4.25, 5.25 alkava iso mättö ja 6.30. Ring any bells btw?

Huomatkaa myös kameratyöskentely. Ei mennä ihan siihen naaman eteen kuvaamaan vaan taistelusta oikeasti nähdään tosi paljon kun usein nähdään ainakin toinen ukko kokonaan. Muutenkin, 300+ jaksoa, 5 eri spinoff sarjaa ja sama taso on tappeluissa pysynyt. Mikä pääsee samalla tasolle? Olihan DOA leffassa myös hyvää mättöä, mutta se oli yksi leffa ja muutaman näytteliän voimin tehty. Power Ranger on usea 20min jakso ja eri näytteliöitä läjä ajan saatossa.

Power Rangers, vaikka siitä ei subjektiivisesti pidä, kyllä siitä vähintään objektiivisesti on pakko pitää. Siinä on kaikkea. Scupltia, pukuja, leluja, musiikkia ja maailman parhaat taistelut. Oikeasti. Ihan tosissani tämän ilman mitään tunnon tuskia sanon.

Jotenkin nyt on sitten vähän päässä aivotyötä menossa kun näitä leffoja katsoo taiteena. Leffahan voi olla sellaista hyvin monella eritapaa. Se voi analysoida jotain juttua (RDog Pretty Woman, Kill Bill Supermies) hyvinkin syvällisesti, kertoa tarinan kuten Ooppera (kaikki leffat), kertoa se laulaen (musikaalit), kaunista, klassista tai muuten vain loistavaa musiikkia sisältävä (Star Wars, Jurassic Park, musiikalit, joiden laulut jää soimaan päähän) ja kuvakulmat. Käytetään niitä ahkerasti ja erilaisia eikä vain koko ajan niitä samoja. Kameran paikkaakin rohkeasti viedään muualle niistä tavanomaisista paikoista (RDog). Eikä tietenkään saa unohtaa sitä koreografiaa taistelukohtauksissa ja kaikkia muita ihmeellisiä temppuja, joita leffassa nyt vain ikinä voikaan nähä. Nykyään vaan tietokoneella hoidetaan niin moni asia, että tämä viimeinen lohko jää hyvin monelta saamatta. Return of the Living dead, John Carpenterin The Thing, Apinoiden planeetat, mustavalkoiset monsterileffat, Ed Wood ja kumppanit. Viimeisen kategorian kuninkaat.

Objektiivisesti katsottuna siis voisin kutsua Tarantiinoa taiteelliseksi jätkäksi. Ehdottomasti. Kuvakulmat on ennen näkemättömiä välissä, analysoidaan asioita paremmin kuin itse ikinä mitään pystyisin (Pretty Woman oli kyllä aika uskomaton keskustelu) ja saadaan hyviä, mieleen jääviä puheita muutenkin (Supermies). Ei taia heppu tietokonettakaan pahemmin käytellä vaikka ei nyt mieleen tulekkaan paljon mitään leffaa, jossa sille olisi ollut tarvetta. Okei, Death proof vois olla yks, mutta en osaa sanoa kun en ole kattonut. Ainoastaan jää se koreografia vähän laihaksi. Kill Billissä miekkailut ei ainakaan minua, niin objektiivisesti kuin myös subjektiivisesti, liikuttaneet tai edes viihdyttäneet lainkaan. Ainakaan Kill Billissä kun huone täyttyi teineistä, jotka vain heilutti miekkaa ja kirkui. Se jää vain jotenkin lepsuksi. Olisivat vaan vetäneet siitä kunnon Wuksiaa vaikka sitäkin vihaan syvästi. Oltaisiin kuitenkin saatu mukaan kaikkia siistejä liikkeitä ja muita. Nyt vain tuosta Kill Billin suuresta verilöylystä jäi ainakin itselle ontto olo.

Niih ja mie tiiän, että TMNT on vähän eriasia kuin Kill Bill. Kuhan vain haluan yrittää sanoa, että se leffa, kohtaus etenkin, ei olla menty tekemään vakavissaan, joten minua kiinnostaa tietää, miksei sitä vakavuutta heitetty sitten kunnolla pois? Meillä on surkea bändi taustalla, se sinne vaan ihan onnessaan soittamaan ja Beatrix lentämään pitkin huonetta. Ainoa sellainen hieno liike siinä on kun B menee istumaan ja sohii miekallaan ympärilleen. Muuten se on vain isku toisensa jälkeen vailla mitään mielikuvitusta. Toisin kuin esim. tuo TMNT kohta, jonka näytin. Siinähän on kaiken näköistä jännää ninjajuttua.

Kun mennään sitten kattomaan sitä leffaa, mitä tahansa, niin ei minusta Tara onnistu kovin siirtämään sitä taiteellista näköään kunnolla kankaalle. Onhan siellä niitä elementtejä nähtävissä, mutta kuitenkin jää hyvin vähäiseksi, että laskeutuu sinne leffojen keskelle. Olen samaa mieltä kanssanne siinä, että Taralla on taiteellista silmää, mutta en siinä, että hänen leffansa olisivat taidetta.

Mutta oih, näin paljon tekstiä ja haluaisin vielä puhua Ruohometsän kansasta, Secret of the NIMHistä ja Henkien kätkemästä… En jaksa. Olen kirjoitellut jo tälle istumalle tarpeeksi. Joku toinen kerta sit.
Viimeksi muokannut El Capitan, Ti 27.10.2009 14:33. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
- Sinitähti
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Da Big Boss kirjoitti:
Half-breed kirjoitti:Ei helvetti menee oikeasti hermot El stupidon väärien mielipiteiden kanssa.
Mitä hittoa. Siis, jos X on mielestäni Y:tä, niin jos toinen sanoo että E onkin X, niin mielipidehän on väärä, koska mie olen eri mieltä. Vai, mites niitä vääriä mielipiteitä voi tulla, jos mielipide kertoo oman ajatuksen ja tulkinnan siitä ja tästä. Mielipiteet eivät ole faktoja. Aina.
Juu mielipiteet mielipiteinä, mutta kun El kapun mielipiteet on niin outoja, ja vääriä että väärien mielipiteiden omistajat haukkuis sitä vääristä mielipiteistä. Esmes. tuo Kill Billin haukkuminen siitä Crazy 88 tappelusta. Siis kun Uma on tappelemassa se on huono, mutta jos Uman tilalla on Arska se onkin myo bueno. Sitten Dark Knightin yhden pikku jutun poissaolo tekee koko leffan katselukevottomaksi, mutta samanlainen toinen moka ei merkkaa mitään.
Jos El kapu edes yrittäisi pitää johdonmukaiset, ja tajuttavat mielipiteet, niin en sitten meuhkaisi näin paljon, mutta kun ei.

Half-edit: Juu tuo El kapun sähkökitaraviha on toine juttu mikä räjäyttää pään. El kapu vihaa sen ääntä, mutta jokaisessa ammuskelu-/mättöpelissä on oltava rokkaava musa. Älkää kysykö en tajua itsekään.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Jos sie yhtään Halffi kuuntelisit tai lukisit näitä viestejäni tässä aiheessa, olisit huomannut jo ajat sitten, että mie dissaan DK:ta puhtaasti siitä syystä, että se ei ole Bätmän. Siitä puuttuu niin moni Bätmänille kuuluva juttu, että huh huh. Mieltäni tästä asiasta en tule muuttamaan, ennen kuin saan joltain Bätmän nörtiltä vastauksen, mikä Bätmäneitä on kaikista uskollisin DC Comicsin keksimälle hahmolle. 60-l, 90-l vai 2000-l?

Kill Billin verilöylystä sitten sanoinkin jo tuossa edellisessä viestissä tarpeeksi. Haluaako joku kuulla lisää?
- Sinitähti
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Tarinat ja novellit”