Neliöbeissit 40K:hon?
Neliöbeissit 40K:hon?
Aloin tässä hiljattain rakentamaan demoniarmeijaa.
Tarkoitus olisi kuitenkin pelata armeijalla sekä fabassa että 40K:ssa, siksi ajattelin laittaa figuille neliöbeissit.
Warseerin ja muiden vastaavien sivujen mukaa ei pitäisi olla mitään estettä käyttää neliöbeissejä 40k:ssa.
Sääntökirjassakaan ei ole minun mielestäni mitään esteitä neliöbeisseille.
Myös isommissa turnauksissa on kuulemma käytetty hyväksytysti neliöbeissejä.
Ovatko siis neliöbeissit laillisia 40K:n peleissä?
Tarkoitus olisi kuitenkin pelata armeijalla sekä fabassa että 40K:ssa, siksi ajattelin laittaa figuille neliöbeissit.
Warseerin ja muiden vastaavien sivujen mukaa ei pitäisi olla mitään estettä käyttää neliöbeissejä 40k:ssa.
Sääntökirjassakaan ei ole minun mielestäni mitään esteitä neliöbeisseille.
Myös isommissa turnauksissa on kuulemma käytetty hyväksytysti neliöbeissejä.
Ovatko siis neliöbeissit laillisia 40K:n peleissä?
- 'Neljäviitonen
Re: Neliöbeissit 40K:hon?
Sehän nyt on loppupeleissä sitten vastustajista tahi turnausjärjestäjistä kiinni.
Itse kyllä antaisin käyttää.
Itse kyllä antaisin käyttää.
After Aeons of slumber my necrons have awoken to harvest the galaxy anew... but realizing they will never be Ultramarines, my necrons will descend into stasis once more
Sehän on aivan sama mitkä baset demoneillasi on. Tästähän on jo varmaan viitisen aihetta.
Se riippuu aivan täysin siitä, onko vastustajasi/turnausjärjestäjä niin typerä että rupeaa valittamaan asiasta. Fantasiapelien turnauksissa ja fantasiapeleillä, sekä fantasiapelien sponsoroimissa turnauksissa saa ainakin pelata neliöbaseisilla demoneilla (Sanovat fantsun myyjät).
Se riippuu aivan täysin siitä, onko vastustajasi/turnausjärjestäjä niin typerä että rupeaa valittamaan asiasta. Fantasiapelien turnauksissa ja fantasiapeleillä, sekä fantasiapelien sponsoroimissa turnauksissa saa ainakin pelata neliöbaseisilla demoneilla (Sanovat fantsun myyjät).
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Beissin muodolla kun on ihan oikeasti väliä molemmissa peleissä, mutta fabassa ukot kulkee muodostelmissa, kelkan päällä. Kelkalle voi laittaa vaikka pyöreillä beisseillä seisovia ukkoja, ja niillä pelaaminen onnistuu ihan yhtä helposti (varsinkin jos käyttää gw:n itse koottavia kelkkoja jossa on kivasti beissien reunukset pohjakuvioinnissakin malliksi. Eli fabaa voi pelata neliöbeisseillä pelin siitä häiriintymättä, vaan 40k:ssa coherency, etäisyys vihuista, templatet yms toimii erilailla neliöiden kanssa.
Itse en antaisi pelata neliöillä 40k:ta, mutta antaisin pelata pyöreillä fabaa (yksinään kulkeville modeleille saa magneeteilla/tarroilla tms neliön muotoisen läpyskän tilapäisesti pohjaan kiinni tarvittaessa->flamerit ja isommat demonitkaan ei ole ongelmallisia).
Itse en antaisi pelata neliöillä 40k:ta, mutta antaisin pelata pyöreillä fabaa (yksinään kulkeville modeleille saa magneeteilla/tarroilla tms neliön muotoisen läpyskän tilapäisesti pohjaan kiinni tarvittaessa->flamerit ja isommat demonitkaan ei ole ongelmallisia).
Neliöbasen kanssa kantamien mittaaminen on marginaalisesti erillaista kuin pyöreiden, mutta ehkä suurin syy on se että neliöt näyttää 40kssa ehkä vähän hölmöiltä.
Pyöreät baset FBssä taas on toiminut ihan pätevästi, kunhan kaikilla on oikeankokoinen neliö siinä alla että mittaaminen tapahtuu tarkalleen oikein.
Pyöreät baset FBssä taas on toiminut ihan pätevästi, kunhan kaikilla on oikeankokoinen neliö siinä alla että mittaaminen tapahtuu tarkalleen oikein.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Ei meillä niin millintarkasti osata jokaista liikettä, scatterin suuntaa tai blastin alle jäänyttä katsoa että neliöbasen kulmilla olisi jokin näkyvä vaikutus. Rapatessa roiskuu.
92% ihmisistä vetää tilastoja hatusta
Mistähän näitä kelkkoja oikein saisi?Oberon kirjoitti:varsinkin jos käyttää gw:n itse koottavia kelkkoja jossa on kivasti beissien reunukset pohjakuvioinnissakin malliksi.
- Cannonball
tarkastellanpa kahta 40mm kokoista basea, toinen on pyöreä ja toinen neliö. Pyöreä mahtuu kokonaisuudessaan nelion muotoisen sisään. Kääntämällä figua paikallaan (jota voi 40Kssa tehdä ihan miten huvitaa) niin että kulma osoittaa minne haluat sen osoittavan, saat täten lyhennettyä etäisyyksiä. Ei sillä nyt kuvittelisi millään bloodletterillä olevan mitään väliä... eiku hetkinen, kuinkas usein ne dificullttiin assaultoinnit jäävätkään juuri sillä ratkaisevalla parilla millillä vajaaksi? Puhumattakaan sitten demoniprinsseistä? Greater demoneista?
Itselleeni tempaistiin tälläinen eräässä ropeconin turnauksessa forgen greater demonilla, jonka basella sai jo pari tuumaa lisää matkaa posessoinnin jälkeen vain asettamalla sen kulman kohti assaulttoitavaa. Ja kappas, puolella tuumalla ylsi. Onneksi setä sentään heitti noppaa niin hirveän huonosti kuin ansaitsikin. Karman laki...
Neliöbeissit 40k:ssa on temppu, joka on verrattavissa painotettujen noppien käyttämiseen.
Itselleeni tempaistiin tälläinen eräässä ropeconin turnauksessa forgen greater demonilla, jonka basella sai jo pari tuumaa lisää matkaa posessoinnin jälkeen vain asettamalla sen kulman kohti assaulttoitavaa. Ja kappas, puolella tuumalla ylsi. Onneksi setä sentään heitti noppaa niin hirveän huonosti kuin ansaitsikin. Karman laki...
Neliöbeissit 40k:ssa on temppu, joka on verrattavissa painotettujen noppien käyttämiseen.
Väitä vastaan, olen mestari.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
"Routiolainen Kirjailijanalku joka pitää Pahis-sitruunoista."
I'm just a soul whos intentions are good, oh Lord, don't let me be misunderstood.
Eikös tuo neliö tule ihan sen modelin mukana joten se on täysin laillinen.Cannonball kirjoitti:Itselleeni tempaistiin tälläinen eräässä ropeconin turnauksessa forgen greater demonilla, jonka basella sai jo pari tuumaa lisää matkaa posessoinnin jälkeen vain asettamalla sen kulman kohti assaulttoitavaa. Ja kappas, puolella tuumalla ylsi. Onneksi setä sentään heitti noppaa niin hirveän huonosti kuin ansaitsikin. Karman laki...
Antavat myöskin saman edun vastustajalle. Tosin Greater Daemonit on vähän eri asia, koska niiden pyöreä base on ihan oikeasti isompi kuin neliö.eiku hetkinen, kuinkas usein ne dificullttiin assaultoinnit jäävätkään juuri sillä ratkaisevalla parilla millillä vajaaksi? Puhumattakaan sitten demoniprinsseistä? Greater demoneista?
Mutta, demoneilla neliöt on pitkälti laillisia koska niitä tulee figujen mukana.
Erittäin kaukana siitä.Neliöbeissit 40k:ssa on temppu, joka on verrattavissa painotettujen noppien käyttämiseen.
Siis ei näin. Oletko tyhmän tai jotain? Ehkäpä niissä demonibokseissa tulee molemmat baset, jolloin voi laittaa oikean pelin mukaiset beissit (eli pyöreät 'kytkoohon ja neliöt fabaan) ei toisin päinäDeetwo kirjoitti:Eikös tuo neliö tule ihan sen modelin mukana joten se on täysin laillinen.
Magnumit on täällä aina valmiina.
Ehkä, mutta säännöt on eri mieltä.Kylis kirjoitti:Siis ei näin. Oletko tyhmän tai jotain? Ehkäpä niissä demonibokseissa tulee molemmat baset, jolloin voi laittaa oikean pelin mukaiset beissit (eli pyöreät 'kytkoohon ja neliöt fabaan) ei toisin päinä
nojoo mutta se pyöreä on tarkotettu 40k:hon ja neliö fabaan, ne molemmat tulee siellä mukana ihan sen takia että ihmiset sitten voivat päättää kumpaa peliä pelaavat ja ettei tehä omaa ''fabademoni'' boksi/blisteri erää ja ''40kdemoni'' erää erikseen.
40k:ssa se pyörea alusta on ihan sen takia että ei voisi tällälailla kikkailla törkeästi sen assaultin kanssa, eli omasta mielestäni neliöbeissi figut heitetään 40k:ssa pois pöydältä joko tuomarin tai vastustajan toimesta ilkeän naurun säestyksellä.
40k:ssa se pyörea alusta on ihan sen takia että ei voisi tällälailla kikkailla törkeästi sen assaultin kanssa, eli omasta mielestäni neliöbeissi figut heitetään 40k:ssa pois pöydältä joko tuomarin tai vastustajan toimesta ilkeän naurun säestyksellä.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
- Kaapelikala
Samalla tavalla vanhemmat prätkät ja vielä vanhemmat demonit ovat laittomia? Eikä pidä unohtaa vanhoja metallidreadnoughteja sun muita walkereita, joiden mukana tuli isompi neliöalusta. Ihan vain sen takia, että niiden mukana ei tullut pyöreitä alustoja?santso kirjoitti:nojoo mutta se pyöreä on tarkotettu 40k:hon ja neliö fabaan, ne molemmat tulee siellä mukana ihan sen takia että ihmiset sitten voivat päättää kumpaa peliä pelaavat ja ettei tehä omaa ''fabademoni'' boksi/blisteri erää ja ''40kdemoni'' erää erikseen.
Jos peli menee siihen, että ihmiset nillittävät alustan antamasta "edusta", on se pilalla totaalisesti. Tuommoisista hyödynhakemisista voi aina neuvotella (assault tasaisesta reunasta), eikä niiden takia pidä pelihousujaan repiä.
Ja koska 40K on muiltakin osilta rankka RAW-peli, jossa ei järjellä ole sijaa, miksi tämän osalta ei sääntöjä noudatettaisi?
Tämäkin on vain näitä juttuja mitä ei ihan oikeasti ole määrätty missään.santso kirjoitti:nojoo mutta se pyöreä on tarkotettu 40k:hon ja neliö fabaan, ne molemmat tulee siellä mukana ihan sen takia että ihmiset sitten voivat päättää kumpaa peliä pelaavat ja ettei tehä omaa ''fabademoni'' boksi/blisteri erää ja ''40kdemoni'' erää erikseen.
Baset ei todellakaan ole mitenkään tiukasti säännösteltyjä vaan käytännössä mikä tahansa normaalista poikkeava alusta on jätetty lähes täysin pelaajien harkinnan varaan, samaan tapaan kuin mikä tahansa konversio tai muu.
Mielipiteitä saa toki jaella, mutta jos luetaan sääntöjä niin ne sanovat että figun mukana tuleva alusta on laillinen.. Eikä kirja erittele niitä millään tavalla muodon mukaan.
No jos vastustaja sitä yrittäs, että ensin mittaa kulmasta ja sitten kääntää kohti, tai yrittäs tuoda ukon kylkimyyryä päälle, niin itse ainakin karjuisin tuomaria paikalle. Tai kaveripelissä toteasin että ei näin ja äänestäsin jaloillani. Tietty jos se nyt välttämättä ja erittäin hyvin perusteluin tuota haluais yrittää niin herrasmiespeleissä voisin sallia. Sillä edelletyksellä tietty, että itse saisin kunnon "korvauksen" joustavuudestani.
Ja vaikka jotain ei ole suoraa säännöissä kielletty, ei sitä tarvii niin palikka olla että sitä pitäs kokeilla. Ainakaan jos tietää että 95% muista on sitä vastaan.
Ja vaikka jotain ei ole suoraa säännöissä kielletty, ei sitä tarvii niin palikka olla että sitä pitäs kokeilla. Ainakaan jos tietää että 95% muista on sitä vastaan.
elämä on kovaa kun on pieni ja vihreä
-Eli goblin saattaisi voittaa örkin shakkiottelussa, mutta todennäköisempää on että örkki ehtii raivostuksissaan syödä kilpakumppaninsa ennen shakkimattia.
-Eli goblin saattaisi voittaa örkin shakkiottelussa, mutta todennäköisempää on että örkki ehtii raivostuksissaan syödä kilpakumppaninsa ennen shakkimattia.
Ei niitä nappeja saa muutenkaan käännellä mittaamisvaiheessa enää.No jos vastustaja sitä yrittäs, että ensin mittaa kulmasta ja sitten kääntää kohti, tai yrittäs tuoda ukon kylkimyyryä päälle, niin itse ainakin karjuisin tuomaria paikalle.
Mutta kannattaa muistaa että neliöt antaa kyllä ihan yhtälailla etua vastustajalle.
Tuskin kukaan neliöbaseja napeilleen laittaa tässä tarkoituksessa, ero on kuitenkin niin häviävän pieni ja etu on varsin kyseenalainen muutenkin.
Sitäpaitsi joillain isommilla modeleilla neliöt on kuitenkin on ollut pelissä ihan normaalisti vielä muutamaa editiota sitten.
Ihan oikeesti, kertokaa nyt se sääntökirjan kohta, missä sanotaan, että demonien ympyräbaset kuuluu 40k:hon ja neliöbaset ei.
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.
Regards, Scissors. "
Regards, Scissors. "
TheEmu kirjoitti:Ihan oikeesti, kertokaa nyt se sääntökirjan kohta, missä sanotaan, että demonien ympyräbaset kuuluu 40k:hon ja neliöbaset ei.
Sano missä kohtaa sanotaan että en voita peliä jos heitän 1+ heiton. Ei juma käytä nyt sitä järkeä.
Siis Liikkumisvuoro alkaa Ukko on alku asennossa niin että laatta on asennossa
--------------
| ---------- |
| ----------- |
--------------
Liikkumisvuoro loppuu ja asento on
..... / \
... / ---- \
.. / ------- \
./ ---------- \
kärki kohti vihua ja katos perkele siinä tuli ½ tuumaa lisää rangea (LIIKAA LISÄÄ JOS ON ISO LAATTA)
AIVAN HELVETIN REILUA
Niin mistä tulee puoli tuumaa lisää rangea?
'10-'11-'12 WDLOberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3