Baseista esittäisin sellaisen kysymyksen että kai tuossa on jokin kunnon sekoitus ei pelkkää erikeepperiä+ruokasoodaa? NImittäin jos on niin sitten äkkiä päälle jotain mikä pitää seen siinä muuten tulee pois ja ilkeästi nim. kokemusta onAlkio kirjoitti:Basetinpas Sorchan ja Juggernautin, reunoja pitäisi vielä siistiä vähän, muuten hyvällä mallilla molemmat :). Ensimmäistä kertaa kokeilin ruokasoodalla tehdä baseja, hyvin näyttää onnistuvan ja aika helposti vielä!
Olen saanut aika ristiriitaista tietoa, sen suhteen että miten toi erikeepperiseos kuulemma pitää. Ei ole muuta kuin erikeepperiä, vettä, ruokasoodaa ja vähän maalia. Internetsit kerto mulle kuitenki että metodi ois toimiva niin kokeilin, muutamat on valittanu murenemisesta, osalla taas ei ole ollut mitään ongelmia, itselläni nuo on nyt jo pari päivää olleet tuossa ja en huomaa tunnustelemalla että alkaisi murentumaan, miten pian sitten se lähtee lohkeilemaan?Jackal kirjoitti:Baseista esittäisin sellaisen kysymyksen että kai tuossa on jokin kunnon sekoitus ei pelkkää erikeepperiä+ruokasoodaa? NImittäin jos on niin sitten äkkiä päälle jotain mikä pitää seen siinä muuten tulee pois ja ilkeästi nim. kokemusta onAlkio kirjoitti:Basetinpas Sorchan ja Juggernautin, reunoja pitäisi vielä siistiä vähän, muuten hyvällä mallilla molemmat :). Ensimmäistä kertaa kokeilin ruokasoodalla tehdä baseja, hyvin näyttää onnistuvan ja aika helposti vielä!

Hyvinkin nopeasti rupeaa "lumi" tippumaan ja lopputulos ei ole kaunista, Lug johon olen käyttänyt samaa motedia näyttää tällähetkellä käsittämättömän rumalta joskus hienolta lumipeitteiseltä näyttänyt alue tuo nyt mieleen lähinnä että joku olisi mällännyt nappiin...Alkio kirjoitti:Olen saanut aika ristiriitaista tietoa, sen suhteen että miten toi erikeepperiseos kuulemma pitää. Ei ole muuta kuin erikeepperiä, vettä, ruokasoodaa ja vähän maalia. Internetsit kerto mulle kuitenki että metodi ois toimiva niin kokeilin, muutamat on valittanu murenemisesta, osalla taas ei ole ollut mitään ongelmia, itselläni nuo on nyt jo pari päivää olleet tuossa ja en huomaa tunnustelemalla että alkaisi murentumaan, miten pian sitten se lähtee lohkeilemaan?Jackal kirjoitti:Baseista esittäisin sellaisen kysymyksen että kai tuossa on jokin kunnon sekoitus ei pelkkää erikeepperiä+ruokasoodaa? NImittäin jos on niin sitten äkkiä päälle jotain mikä pitää seen siinä muuten tulee pois ja ilkeästi nim. kokemusta onAlkio kirjoitti:Basetinpas Sorchan ja Juggernautin, reunoja pitäisi vielä siistiä vähän, muuten hyvällä mallilla molemmat :). Ensimmäistä kertaa kokeilin ruokasoodalla tehdä baseja, hyvin näyttää onnistuvan ja aika helposti vielä!
Laitetaanpa tännekkin tämä kun kerta tuli vastaus jopa topikkiin:
Nyt on tainnut tulla väärinymmärrys mun puolelta että mitä tarkoitit...?Jackal kirjoitti:Tippui pikku hiljaa koko ajan. Kokeile koputtaa basea varovasti pöytää viistosti huomaat kyllä jos tavaraa irtoaa.
Itseasiassa käytin leivinjauhetta ruokasoodan sijaan, mutta muuten about samalla tavalla. Mutta jos ei tippunut ei pitäisi olla huolta itselläni muutama jo myty nyss piti lumen baseissaan hienosti.Alkio kirjoitti:Nyt on tainnut tulla väärinymmärrys mun puolelta että mitä tarkoitit...?Jackal kirjoitti:Tippui pikku hiljaa koko ajan. Kokeile koputtaa basea varovasti pöytää viistosti huomaat kyllä jos tavaraa irtoaa.
Etkai ole käyttäny ruokasoodaa niinku sirotetta? (esim static grass yms) Että laitoit erikeepperiä ja päälle ruokasoodaa? Sitä on tarkoitus käyttää niin että sekoittaa keskenään ruokasoodaa/liimaa kunnes seoksesta tulee semmoista kiinteähköä, sitten tämä levitetään baseen, ja päälle sirotetaan iso kasa ruokasoodaa ja hieman sormella painetaan päältä, sitten varistellaan ruokasoodat talteen mitä irtoaa ja kaadetaan takaisin purkkiin, tulee todella jämäkkää tavaraa nimittäin itselleni ja alkuvaristelun jälkeen ei ole tippunut yhtään vaikka kopistelisin..
BD ? Voisitko tulkata kun en ole vielä masiinassa täysin sisällä niin osaisin itsekkin paremmin katsoa missä tökkii :D.. Koetan saada noista parempaa kuvaa huomenna ja kaivan esiin tuon mun kuvauslaatikon, jos sais sitten hieman luonnollisempia kuvia, tuo on vielä aikalailla ylivalottunut kun otin pöytälampulla.Drumavatic´ kirjoitti:Napit maalattu ihan hienolla tasolla, ei niistä mitään kunnon valittamista löydy...
...Paitsi: BD, aivan kamalan suttuista ja sotkuista. Jotenkin ei näytä BD:ltä vaan juurikin maalatulta. Eikös kuitenkin noin hyvä maalaus muuten kaipaisi kunnon viimeistelyä? Ei vain sutattuja Metallivärejä päälle, se tarvitsee hyvällä tekniikalla toteutettuja viiltoja ja kulumia.
Muuten kyllä ihan kivoja figuja, tosin oletin niitten olevan keskeneräisiä kun tuli toinen Uppi, kun olivat niin suttuisia. Sorcha näyttää ihan hyvältä, punainen toteutettu hyvin, mutta kaipaan noihin Juggikseen ja Warjackiin jotain parannusta kyllä.
Nyt kyllä vaatisin hieman tarkempaa selitystä kun sanoit että näyttää vain että metallimaalilla sutattu? Noi on nimittäin toteutettu mun mielestä kyllä aika hyvin, nimittäin olen maalia oikeasti lohkaissut ja tuonut näin alla olevaa pohjamaalikerrosta esiin, itseasiassa kuvista ja paljaalla silmällä pystyy jopa erottamaan tuon pienen syvyyseron noiden kulumien ja päälimmäisen maalikerroksen välillä, semmoiseen tarkkuuteen ei ihan vain suttaamalla maalia ja metalliväriä pääse... Varsinkin kun toteat että tekniikka on huonoa, mun mielestä toi menee aika edistyneeseen tekniikkaan noin toteuttaa ne kulumat, käytitkö kauheana aikaa kuvan tutkimiseen edes? :)Drumavatic´ kirjoitti:Juuh, Heh. Meinasin tosiaankin tuolla BattleDamagea.
Jaah, kait sitten huonosti toteutettu oli juu väärä sana. Minusta nuo kyllä noissa kuvissa näyttävät vain metallimaaleilla tehdyillä.Alkio kirjoitti:Nyt kyllä vaatisin hieman tarkempaa selitystä kun sanoit että näyttää vain että metallimaalilla sutattu? Noi on nimittäin toteutettu mun mielestä kyllä aika hyvin, nimittäin olen maalia oikeasti lohkaissut ja tuonut näin alla olevaa pohjamaalikerrosta esiin, itseasiassa kuvista ja paljaalla silmällä pystyy jopa erottamaan tuon pienen syvyyseron noiden kulumien ja päälimmäisen maalikerroksen välillä, semmoiseen tarkkuuteen ei ihan vain suttaamalla maalia ja metalliväriä pääse... Varsinkin kun toteat että tekniikka on huonoa, mun mielestä toi menee aika edistyneeseen tekniikkaan noin toteuttaa ne kulumat, käytitkö kauheana aikaa kuvan tutkimiseen edes? :)Drumavatic´ kirjoitti:Juuh, Heh. Meinasin tosiaankin tuolla BattleDamagea.
Vai onko tässä sitten ongelmana kuva? Itse ainakin kykenen viimeisimmästä kuvasta paljain silmin huomaamaan kuinka tarkasti noi lohkeiltujen maalipintojen reunat menee Destroyerissa.
Kun sanot että battledamage on huonolla tekniikalla toteutettua metallimaalien suttausta ilman kunnon viimeistelyä, voin sanoa että otan sen kyllä hieman persoonallisesti ajan ja vaivan käyttämisestä niiden toteuttamiseen :).... Ja tiedoksi battledamageen ei ole sutattu yhtään metallimaalia, aseita/piikkejä/olkapäiden reunuksia ja pienimpiä metalliosia on korostettu metallivärein, kuten jalkojen hydrauliikkaa.
Tässä on sellainen ongelma että maalikerros saattaa näyttää jonkun mielestä paksulta ja kokkareiselta.Alkio kirjoitti:Noi on nimittäin toteutettu mun mielestä kyllä aika hyvin, nimittäin olen maalia oikeasti lohkaissut ja tuonut näin alla olevaa pohjamaalikerrosta esiin, itseasiassa kuvista ja paljaalla silmällä pystyy jopa erottamaan tuon pienen syvyyseron....