Flames of waria ropeconiin
Re: Flames of waria ropeconiin
Joo eipä ole minulla armeijaa jota paikalla roudata, voin kyllä perua osallistumiseni tai tulla laina-armeijalla. Pääsisin varmaan suurimpaan osaan peleistä.
Kalat meni kotio...
Alkaa vaikuttaa pahasti siltä että jää koko 'coni tänä vuona kokematta. Nää helteet on ikäviä kotioloissa. Entäs sitten 'conissa jossa on paljon porukkaa, paljon aktiviteettia eikä tuuletinta hönkimässä kasvoille...
Eli ellei helteet hellitä jään luultavasti kokonaan pois :( Pahoittelut.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Dipolissa ei yleensä ole ollut järin kuuma.
Yleensä ei ajankohdatkaan ole olleet näin kuumia. Puhumattakaan automatkasta.kmh kirjoitti:Dipolissa ei yleensä ole ollut järin kuuma.
Hyvä kun jotenkuten selviän kotona kun tuuletin hyörii ja verhot kiinni torjumassa auringonvaloa. Ja tämä hangossa jossa lämpötilat _alempia_ kuin esmes helsingissä(en edes tiedä miten kestäisin jos asuisin jossain missä on +30 lämpötilat).
Sitten nähdään kun 'conipäivä lähestyy mutta en ala viihtyvyydellä & terveydellä leikkimään.
https://middleagedstrategybattlegamers.home.blog/ <- Turun suunnan LOTR pelaajien blogi
Eläs ny. Ei conissa ennenkään turhan kuumaa ole ollut (hyvä ilmastointi).tneva82 kirjoitti:Alkaa vaikuttaa pahasti siltä että jää koko 'coni tänä vuona kokematta. Nää helteet on ikäviä kotioloissa. Entäs sitten 'conissa jossa on paljon porukkaa, paljon aktiviteettia eikä tuuletinta hönkimässä kasvoille...
Sain iteroitua jotenkuten armeijatilanteet ja osallistujamäärän per kierros.
Laina-saksalaisia löytyy tolkuttomasti. Laina-liittolaisia on hieman rajatummin samoin kuin liittolaispelaajia. Käyttäen itseäni puskurina ja pelaten 80%:sti laina-liittolaisilla sain kierrokset ennakkoilmoittautumisen mukaisesti tasoihin. Tällöin kierrokset olisivat:

Laskentatavan kryptisyydestä voin paljastaa sen verran, että yksi lainaliittoutunut armeija on käytössä "vakiona". Omat, Trekkerin ja Sotalampaan Saksalaiset laskin laina-armeijoiksi.
Harkkaria en nyt laskenut noihin peliaikoihin, kun et ollut pistänyt Doodleen mitään. Mukaan kuitenkin mahtuu.
Jos joltakulta löytyy laina-liittolaisia joita saa käyttää (ml. silloin kun ei itse niillä pelaa), arvostaisin tätä suunnattomasti. Helpottaa suunnattomasti ja tuo varmuutta, jos meillä on lainafigut käytössä jokaiseen peliin ja sitten vaan sumplitaan kuka käyttää mitä läsnäolijoiden perusteella. Näiden kanssa voidaan tarvittaessa tehdä niin, että otan omalle vastuulleni ja olen aina figujen kanssa pelipaikalla tai sitten pakkaan autooni lukkojen taakse.
Firestorm tukijoukot pelataan joustavasti. Esmex jos vaaditaan Sherman-joukkuetta ja tarjolla on vain Cromwell-figuja, käytetään näitä. Proxeja saa käyttää näissä tapauksissa, mutta itse mielummin sovin vaikka sitten jonkun "samantasoisen" tukijoukon käyttöön (esmex. jos puolitelavaunut loppuu tuki-mekanisoiduilta joukoilta, saa ottaa käyttöön vastaavaa yksikköä vähän isomman moottorisoidun joukkueen). Tykistön voi tarvittaessa/halutessa jättää off-board.
EDIT: Jos harkkari pääset lähestulkoon kaikkiin matseihin, niin hyvä. Voidaan lähtökohtaisesti tehdä siten, että pelaat noita itselleni merkitsemiä matseja ja mä toimin "reservinä" sen mukaan, jos pelaajia puuttuu.
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Nopat ja Taktiikka Ry
No, mulla löytyy Aavikkorotat lainaan. Elikkä Reluctant veteran tankkiarmeija briteille...
PS. Pääsen luultavasti tuonne lauantain 10-13 matsiinkin, edellyttäen etten nuku pommiin...
PS. Pääsen luultavasti tuonne lauantain 10-13 matsiinkin, edellyttäen etten nuku pommiin...
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
tneva82,
Helteitä on ropeconissa aiemminkin näkynyt eikä se ole dipolin sisäpuolella tuntunut. Kyseessä on kuitenkin ilmastoitu tila jossa isoja huoneita, eikä mikään ilmastoimaton ahdas koppi. Lisäksi, sääennusteet lupailevat että ilma viilenisi siihen mennessä :)
Helteitä on ropeconissa aiemminkin näkynyt eikä se ole dipolin sisäpuolella tuntunut. Kyseessä on kuitenkin ilmastoitu tila jossa isoja huoneita, eikä mikään ilmastoimaton ahdas koppi. Lisäksi, sääennusteet lupailevat että ilma viilenisi siihen mennessä :)
Enpä ole nähnyt moisia ennustuksia. "Helteet jatkuvat elokuulle asti" kylläkin.kmh kirjoitti:tneva82,
Ja tiedän kyllä millainen paikka dipoli on. Olen käynyt siellä yli 10 vuoden aikana yhtä poikkeuksetta lukuunottamatta joka vuosi. Mutta toisaalta näiden kymmenen vuoden aikana ei ole kertaakaan ole ollut tälläisiä helteitä ja tämä helle vaikuttaa todella pahasti minuun. Iho kuumana jatkuvasti ja fyysisesti huono olo ilmastoinnista huolimatta.
Ellei lämpötilat tosiaan laske(ja tähän asti en ole nähnyt yhtään ennustusta joka väittäisi niiden laskevan. Joko "helteet jatkuvat niinpitkälle kuin pystymme ennustamaan" tai sitten "helteet jatkuvat ainakin elokuuhun asti" mikä on variaatio ekasta jokatapauksessa) en yksinkertaisesti näe syytä tulla sinne. En usko että kokemus olisi miellyttävä tänä vuonna puhumattakaan siitä että voi olla terveyden kannalta vaarallista. Pitäisikö minun alkaa leikkimään terveyteni kustannuksella? Onko ropecon esmes sydänkohtauksen arvoista?
edit: Ny löysin 10 päivän ennusteen. Mitä sanoo espoosta coni viikonloppuna:
Perjantai: +31/+22
Lauantai: +29/+21
Su: +30/+17
Eli kuumempaa kuin hangossa tähänasti. Ei lupaa hyvää.
Viimeksi muokannut tneva82, La 17.07.2010 08:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Joo, hienoa jos lainanappeja löytyy. Pääsen mukaan käytännössä mihin vaan peliin, mutten ihan kaikkiin. Pelautan itse ropea mutta aikataulu on joustava koska meitä on kaksi pelinjohtajaa ja pelautus käytännössä jatkuvaa. Ihan koko lauantaita en varmaan pysty Flamesille pyhittämään mutta voin tulla kyllä niihin peleihin jossa pelaajille tarvetta eniten ja passata jos on jo liiaksi pelaajia. Laina-armeijasta olisin kyllä todella kiitollinen ja mikä vaan käy, hauska itseasissa olisikin päästä testaamaan melkein mitä tahansa. Voin kantaa kyllä mukaan maalissa olevat shermanit ja stuartit sun muut, jos tarvitsee esim. noina kamppanian tuomina lisäjoukkoina käyttää. Lisäsin Doodleen nyt itseni, kun aikaisemmin unohtui. Laitoin kaikki ajankohdat sopiviksi.
Kalat meni kotio...
- Nicodemus von Traube
Joo, mä voin lainata. Periaatteella: Lainaan ne sulle, sä pidät parhaaksi katsomallasi tavalla niistä huolta. ;)Humie kirjoitti: Jos joltakulta löytyy laina-liittolaisia joita saa käyttää (ml. silloin kun ei itse niillä pelaa), arvostaisin tätä suunnattomasti. Helpottaa suunnattomasti ja tuo varmuutta, jos meillä on lainafigut käytössä jokaiseen peliin ja sitten vaan sumplitaan kuka käyttää mitä läsnäolijoiden perusteella. Näiden kanssa voidaan tarvittaessa tehdä niin, että otan omalle vastuulleni ja olen aina figujen kanssa pelipaikalla tai sitten pakkaan autooni lukkojen taakse.
15mm for teh win
hmm itse kyllä käsittelen figuja varoen oli ne sitten omia tai lainafiguja.
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Pitääkö toi 1500p listakoko edelleen paikkansa?
Jeps. Halutessaan listoja saa vaihtaa pelien välissä. Kuitenkin yritetään välttää turhan pitkää ynnäilyä listojen tekemisessä tässä välissä (ne voi esim. tehdä ennakkoon tai muiden pelien loppumista odotellessa).kmh kirjoitti:Pitääkö toi 1500p listakoko edelleen paikkansa?
http://napoleon-complex-gaming.blogspot.fi/ - blogi historiallisesta figupelaamisesta
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry
Tuon mukanani Desert Rats armeijan lainaan... Ajattelin tälläistä listaa:
Desert Rats 1490 pts
Command:
2 x Cromwell
2 x Crusader AA
Platoons:
- 3 x Crommwell, 1 x Firefly
- Motor platoon (Command, mortar, PIAT, 3 x troops, 4 x Half-tracks)
- 2 x M10 17pdr Achilles tank destroyers
Onko tämä tarpeeksi pelattava lista? Otan vastaan ehdotuksia miten muuttaa listaa, mutta kauhean erinlaiseksi en sitä saa....
Desert Rats 1490 pts
Command:
2 x Cromwell
2 x Crusader AA
Platoons:
Onko tämä tarpeeksi pelattava lista? Otan vastaan ehdotuksia miten muuttaa listaa, mutta kauhean erinlaiseksi en sitä saa....
If knowledge can create problems, it is not through ignorance that we can solve them.
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Ai niin, nyt se on virallista (vihdoinkin)!
Himmlerin eliitti SS-Paranormaali divisioona saapuu vihdoin taistelukentälle. Olin pariin otteeseen jo perunut niiden debyytin aiempina kertoina, kun en ollut saanut niitä maaleihin. Nyt ne on maalattu!!!
Kiäh, kiäh!
Himmlerin eliitti SS-Paranormaali divisioona saapuu vihdoin taistelukentälle. Olin pariin otteeseen jo perunut niiden debyytin aiempina kertoina, kun en ollut saanut niitä maaleihin. Nyt ne on maalattu!!!
Kiäh, kiäh!
- Isaac Asimov
- Isaac Asimov
Multa jää kanssa tällä helteellä väliin, vietän kuumalla mieluummin aikani ulkona kuin sisällä tukehtumassa.
Oberon kirjoitti:Mää oon ninja.banzgo kirjoitti: Puhutko ittestäs, vai pystyitkö väistämään velvollisuuden kutsun?
Mä ainakin odotan innolla että pääsee Dipoliin viilentymään. Kiitos helteiden on sisälämpötila 31 astetta eikä tahdo millään laskea, joten Dipolissa ei ainakaan voi tukalampaa olla :)
Pelaamisen takia tapahtuvan aktiviteetin takia voi hyvinkin olla. Varsinkin verrattuna hankoon missä on muutama aste espoota pienemmät lämpötilat.kmh kirjoitti:Mä ainakin odotan innolla että pääsee Dipoliin viilentymään. Kiitos helteiden on sisälämpötila 31 astetta eikä tahdo millään laskea, joten Dipolissa ei ainakaan voi tukalampaa olla :)
Saa nähdä millaiset säät tulee olemaan. Ennustukset heilahdelleet +18 - +28 välillä...
Paraikaa mtv3:n sääennustus lupaa perjantai-aamulle lupaavaa +17. Toivossa hyvä elää :) Tosin pitäisi viellä maalata jalkaväkeä mikä ei tässä helteessä ole helppoa.
Mielestäni näyttää hyvältä. Tarpeeksi tankkeja tuomaan iskukykyä ja jalkaväki suojaa omia objektiivejä. AA-tankitkin on kiva lisä vaikkei ehkä lentokoneita sakuilla paljoa näekään, ampuvat kivasti jalkaväkeä tai puolitelojakin.Hammer kirjoitti:Tuon mukanani Desert Rats armeijan lainaan... Ajattelin tälläistä listaa:
Desert Rats 1490 pts
Command:
2 x Cromwell
2 x Crusader AA
Platoons:
Minulta löytyy myös lisää brittejä tarvittaessa. Mahdollista saada täysi jalkaväkikomppania tankkien tukemana kentälle.
Nopat ja Taktiikka Ry
Mitä!? Nyt jo?Hammer kirjoitti:Ai niin, nyt se on virallista (vihdoinkin)!
Kiäh, kiäh!
Eihän sota nyt vielä niin huonossa tilassa ole 3:lle valtakunnalle, että tarvitsee alkaa kaikkia kortteja paljastamaan... vai onko vielä muuta?
Nopat ja Taktiikka Ry
Nopat ja Taktiikka Ry