"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pari kysymystä orkeista

Warhammer 40.000 -pelin säännöt ovat yleensä enemmän tai vähemmän tulkinnanvaraiset. Tällä palstalla keskustellaan eri sääntöjen toteutuksesta, tulkinnoista sekä mahdollisista ongelmatilanteista.
Khorne Marien

Pari kysymystä orkeista

Viesti Kirjoittaja Khorne Marien »

Pelasimme aatamin kanssa 40k:t, ja pari asiaa jäi auki. Eli:

-Miten ordinance aseen reikä toimii? Aatami sanoo, että sen kohdalla on AP1, itse olen kuullut että jos tankkeja ampuu, niin vain reiän kohdalla on oikea strenght, ja muualla se on puolet. Onko se siis jompikumpi vai ei kumpikaan? En löytänyt sääntiksestä, vaikka monta kertaa katsoin..

-Saavatko ork kommandot assaultoida ensimmäisellä vuorolla, kun tulevat peliin?
Squirreli
Valvoja

Re: Pari kysymystä orkeista

Viesti Kirjoittaja Squirreli »

Khorne Marien kirjoitti:Pelasimme aatamin kanssa 40k:t, ja pari asiaa jäi auki. Eli:

-Miten ordinance aseen reikä toimii? Aatami sanoo, että sen kohdalla on AP1, itse olen kuullut että jos tankkeja ampuu, niin vain reiän kohdalla on oikea strenght, ja muualla se on puolet. Onko se siis jompikumpi vai ei kumpikaan? En löytänyt sääntiksestä, vaikka monta kertaa katsoin..

-Saavatko ork kommandot assaultoida ensimmäisellä vuorolla, kun tulevat peliin?
Ordnancen reikä antaa täyden strenghtin penetrateen, mitään AP1-sääntöä siihen liittyen ei ole. Ordnance kuitenkin heittää kahta noppaa penetrateen ja valitsee isoimman. Säännöt löytyvät sekä blast weaponien kohdasta ampumisesta, että ison kirjan sivulta 60 (Shooting at vehicles).

Örkkikommandot joko:
-deployataan normaalisti, jolloin ne ovat kuin mikä tahansa muukin yksikkö.
-infiltroidaan, jolloin ne noudattavat infiltraten sääntöjä ja aloittavat pelin kentällä niiden sääntöjen mukaan.
-jätetään reserviin, jolloin ne noudattavat reserviheittoja ja tulevat siten kentälle aikaisintaan vuorolla kaksi, omalta pöydänreunalta.
-outflankkaavat, jolloin ne noudattavat reserviheittoja ja tulevat siten kentälle aikaisintaan vuorolla kaksi, jommalta kummalta lyhyeltä pöydänreunalta (tai snikrot-spesial charrun kanssa muualtakin).

Ensimmäisessä kahdessa tapauksessa örkit ovat kentällä jo pelin alkaessa ja toimivat vuorollaan normaalisti. Jälkimmäisessä kahdessa tapauksessa örkit tulevat kentälle vuorolla 2 tai myöhemmin ja toimivat normaalisti. Eli saavat myös assaultoida.
...to crush your enemies, to see them driven before you, and to hear the lamentations of their women.
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

Squirreli kirjoitti:Ordnancen reikä antaa täyden strenghtin penetrateen, mitään AP1-sääntöä siihen liittyen ei ole. Ordnance kuitenkin heittää kahta noppaa penetrateen ja valitsee isoimman. Säännöt löytyvät sekä blast weaponien kohdasta ampumisesta, että ison kirjan sivulta 60 (Shooting at vehicles).
Nö höh, minua ovat sitten aivan kaikki muut 40K vastustajat huijanneet aika pahanpäiväisesti...
Kysymys ei muuten ollut tuossa mistään tankkiin ampumisesta, Marien muisti väärin, vaan ihan yleisestä ampumisesta ordnancella (vaikka kerran myös tankkia ammuinkin).
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
santso

Viesti Kirjoittaja santso »

ei siinä silti mitään ap1 tule ellei aseen oma AP ole jo 1
Omenapiirakka on tietäjien ruokaa.
Ishmael
Valvoja

Viesti Kirjoittaja Ishmael »

Mainittakoon nyt vielä poikkeuks, eli Necron Monolithin ordnancetemplatessa reiän kohdalla on AP1 vaikka muualla ei.
Oberon kirjoitti:On ne RF-tiimin pojat kovia kyllä
Spetulhu

Viesti Kirjoittaja Spetulhu »

Ishmael kirjoitti:Mainittakoon nyt vielä poikkeuks, eli Necron Monolithin ordnancetemplatessa reiän kohdalla on AP1 vaikka muualla ei.
Juu, se on ainoa esimerkki minkä tiedän. Ei sillä että se olisi millään tavalla enää hyödyksi kun mahdollisen woundin voi kuitenkin työntää lasgun-Pertille siellä kaukana kukkulan takana.
Jos raaka voima ei toimi käytät sitä vain liian vähän.

-Vanha sananlasku IG:ssä
aatami

Viesti Kirjoittaja aatami »

No se on niin että minä pelaan juuri necroneilla, ja kyseisessä tapauksessa oli vain ja ainoastaan monoliitti ampumassa. Eli tämä on joku monoliitin oma juttu joka pätee vain monoliitille? (Hyvä aika opetella oman armeijan säännöt ulkoa...)
Oberon kirjoitti:Mä syytän aatamia
'10-'11-'12 WDL
(FB)WAAAGH! Zombie slaya' 10 3 11
(40 Kimble)Set-Harah Tomb world 5 2 6
(LOTR) Shadow Sun Tribe (Rhûn&Harad) 1 1 3
Myyra

Viesti Kirjoittaja Myyra »

On siitä monoliitin ap1:stä kuitenkin hyötyä tankkien poksautteluun.
Deetwo

Viesti Kirjoittaja Deetwo »

aatami kirjoitti:No se on niin että minä pelaan juuri necroneilla, ja kyseisessä tapauksessa oli vain ja ainoastaan monoliitti ampumassa. Eli tämä on joku monoliitin oma juttu joka pätee vain monoliitille? (Hyvä aika opetella oman armeijan säännöt ulkoa...)
Tuo löytyy Particle Whipin säännöistä wargear osastolta aika selkeästi sanottuna, normaalisti ordnancessa tuollaista erikoissääntöä ei tosiaan ole.
"Minun hautaani vartioi tuulenhenkäys kevyt
minun hautaani vartioi pisara aamukastetta.
Minun hautaani vartioi satatuhatta tappajasatelliittia,
minun hautaani vartioi teratonni antimateriaa"
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “40k: Säännöt”