Vampire Counts...
Vampire Counts...
Moi!
Olen juuri aloittanut Warhammerin ja olen katsellut armeijani eli Vampire Countsin armybookkia ja minulla löytyy Armybookin lisäksi yksi Zombie paketti. Ja minulle on tulossa Battalion, mutta mitäs sen jälkeen hankkisin?
Olen miettinyt ostavani jonkun Carsteinin heroksi, mutta niissä on jonkun verran eroja joten ketä Carsteinia suosittelette?
Necromancereitakin olen kaksi ajatellut ostaa, mutta siitä tulisi aika paljon pisteitä, kun on kaksi Necromanceria,40 zombia,10 crypt ghoulia,20 skeletonia,Corpse cart,Wight king ja joku Carsteini. Kuinka paljon siitä tulisi pisteitä, kun ajattelin pelata alle 2000 pisteen pelin kaverin kanssa?
Olen juuri aloittanut Warhammerin ja olen katsellut armeijani eli Vampire Countsin armybookkia ja minulla löytyy Armybookin lisäksi yksi Zombie paketti. Ja minulle on tulossa Battalion, mutta mitäs sen jälkeen hankkisin?
Olen miettinyt ostavani jonkun Carsteinin heroksi, mutta niissä on jonkun verran eroja joten ketä Carsteinia suosittelette?
Necromancereitakin olen kaksi ajatellut ostaa, mutta siitä tulisi aika paljon pisteitä, kun on kaksi Necromanceria,40 zombia,10 crypt ghoulia,20 skeletonia,Corpse cart,Wight king ja joku Carsteini. Kuinka paljon siitä tulisi pisteitä, kun ajattelin pelata alle 2000 pisteen pelin kaverin kanssa?
- Kaapelikala
Re: Vampire Counts...
Joko ghouleja tai luruja hirveä kasa. Sankareiksi vampyyrejä ja regelippu. GW GG -boksi bunkkeriksi. Jotain tommosta vissiin kannattaa rakentaa. Ritarit on vissiin semiok, samoin haamut.
Graveguardeja ei varmaan voi 8 edikassa tarpeeksi kehua.
Niitä se 20-30 (great weaponilla) riippuen pelin koosta.
Niitä se 20-30 (great weaponilla) riippuen pelin koosta.
Ai Blood Knights? vai Black Knights?
- Kaapelikala
Molemmat tekee asioita. En noihin paneudu sen enempää, kun ei ole kokemusta vampyyreistä kasissa lukemisen lisäksi.
- Scumboogie
Mikäli muistan oikein, Battalionissa tuli 20 Zombia, 20 Skellua, 10 Ghoulia ja raatokärry...ZombieC kirjoitti:Moi!
No, Zombeja on tarpeeksi. 40 kaveria piisaa hyvin, ja jos hankkii vähän ylimääräisiä alustoja ja liimaa hautakiviä/nousevia käsiä niille, saat jokusen lisääkin. Eli suurinpirtein 40-50 Zombia, ne riittävät hyvin. Normaalisti jos Zombeja pelataan, niitä otetaan se minimikokoinen 20 jampan ryhmä. Ryhmää sitten kasvatetaan pelin aikana sopivaksi Summon Undead Hordella ja Nehekillä. Toinen vaihtoehto olisi ottaa pelin alussa iso ryhmä Zombeja (30-40), mutta tämä kasvatustapa on parempi (jos vastustaja saa tuhottua ryhmän, hän ei saa kovinkaan paljoa pisteitä). Zombit ovat melkoinen tervakuoppa kun sille päälle sattuu ja magianopat pyörivät, eli ainakin yksi ryhmä on hyvä. Lippu ja muusikko ovat hyviä valintoja myös, ne kannattaa olla. Zombeilla kannattaa olla poikkeuksetta viiden miehen levyiset yksiköt. Näin saat juuri ja juuri rivibonukset, mutta vihollisia ei pääse lyömään yhtään enempää kuin on tarpeen. Aina Zombeja pelatessa pitää muistaa, Zombit eivät ole voittamassa/tuhoamassa mitään! Niiden tehtävä on jumittaa paikallaan kovaa vihollisyksikköä rivibonuksien ja taikojen avulla. En suosittele menemään samaan taisteluun esim. Ghouleilla ja Zombeilla. Zombit saattavat tuoda rivibonuksia, mutta fiksu vastustaja hakkaa heiveröisiä Zombeja ja saa näinollen paljon combat resolutionia.
Raatokärryt eivät ole mikään must-valinta, mutta niilläkin on käyttönsä. Aina kannattaa ottaa mukaan upgrade, eli joko Unholy Lodestone tai tulipytty. Suosittelen Lodestonea, koska jos kärryä pitää joidenkin vaikeasti Nehekoituvien yksiköiden (kuten aaveiden tai ritareiden) lähellä, se antaa mahtavat bonukset. Ja onhan se +1 modelia Nehekissä aina mukava. Silti 100 pistettä on vähän suolainen hinta, combattiin ei ainakaan kannata tällä mennä ellei se ole hyvin varma voitto. Itse ajelisin vaunulla yksiköiden takana minimoiden lähitaisteluunjoutumismahdollisuuksia (mikä sanahirviö) ja yrittäen saada hiukan suojaa ampumiselta.
Ghoulit ovat kiistämättä vampyyriarmeijan coren paras yksikkö. Maksavat saman verran kuin luurangot, mutta kestävät paremmin (T4 on parempi kuin 5+ armor save ja parry) ja lyövät jumalattoman monesti poisonilla. Kun yksikölle heittää vielä Vanhel's Dancen päälle, tappokone on valmis. Luurangot sensijaan saavat taikalipun, mutta Ghoulit ovat silti paljon parempia tappovoiman takia. 10 Ghoulia on silti melko vähän, joten suosittelen hankkimaan lisää ainakin paketillisen tai mielummin kaksi. Myöhemmin sitten lisää, mutta näin alkuun niillä pitäisi pärjätä. Ghouleja kannattaa pelata 6-7 miehen levyisenä ryhmänä maksimoidaksesi lyövien Ghoulien määrän. Kun Ghouleja on enemmän (30+) niin suosittelen suoraan hordea. Champion on menevä valinta, ja suorastaan pakollinen jos yksikköön liittyy sankari.
Skeletonit ovat, kuten jo vähän tilitinkin, huonompia kuin Ghoulit mutteivat täysin hyödyttömiä. Näilläkin kannattaa mennä viiden luupään levyiseksi ryhmäksi, jotta minimoidaan vastustajan soilaiden lyöntimäärä mutta pidetään rivibonukset. Täysi komento on luurangoilla hyvä valinta, varsinkin Champion jos ryhmään liittyy sankari. Taikalippu kannattaa tottakai olla kun kerran saavat sellaisen. Warbanner on melko halpa ja hyvä. Miekat ja kilvet ovat luurankojen juttu, keihäitä ne eivät tarvitse. Itse pelaisin luurankoja 20-30 luupään kokoisissa ryhmissä. Luurankoja käytetään melko varovaisesti nimenomaan sen taistelukyvyn puutteen takia. Itse pelaan maagibunkkeriryhmää linjojen takana. Eli heitän sekaan maagit ja pysyttelen poissa combatista. Warbanner sen takia, jos joku oikeasti pääsee kiinni niin hetkellinen jumittaminen on tarpeen apuvoimia odotellessa. Ghoulitkin hoitavat maagibunkkeriryhmän viran, mutta jos Ghouleja on rajoitettu määrä niin Skeletonit hoitavat homman.
Eli nyt olen käynyt hiukan coreyksiköitä läpi, siirryn sankareihin.
Armeijassa kannattaa aina olla Vampyyri tai Vampyyrilordi. Suosittelen jälkimmäistä 2000+ peleihin aloitteluvaiheessa, mutta 1600 pisteeseenkin saa sellaisen jos lähtee hakemaan maksimoitua listaa. Periaatteessa Vampyyreja (ja Vampyyrilordeja) on kolmenlaisia; taikovia, tappelevia ja hybridejä. Taikovat yrittävät pysyä poissa lähitaistelusta ja kasvattaa yksiköiden kokoa ja buffia näitä mm. Vanhel's Dancella. Hyviä itemeitä ja powereita taikovilla Vampyyreilla (ja Vampyyrilordeilla) ovat mm. Master of the Black Arts, Dark Acolyte, The Forbidden Lore, Helm of Commandment ja Skull Staff, sekä muut vastaavat. Siitä vaan valitsemaan. :) Taikovat ovat mahdollisesti pelitehokkain vaihtoehto, mutta muutkin versiot voivat olla oikein kovia. Tappelevat Vampyyrit lähtevät, ylläty yllätys, tappelemaan. Käytettyjä itemeitä/powereita ovat mm. Red Fury, Infinite Hatred, The Flayed Hauberg, sekä ison sääntökirjan wardi-itemit sekä attackien/strengthin lisäysmiekat. Tappelevalla Vampyyrilla kannattaa aina olla tarpeeksi panssaria ja wardia, sillä kenraalivampyyrin kuolema = lähes poikkeuksetta hävitty peli. Hybridiversio on näiden kahden yhdistelmä, eli Vampyyri osaa tapella, taikoa ja kestää kohtalaisesti. Kaikista tyylikkäin valinta, mutta ehkä riskibaalein. Itse suosittelen jompaakumpaa pääryhmän edustajaa.
Necromancerit ovat halpoja ja käytännöllisiä. Aina kannattaa ottaa Vanhel's Dance mukaan, ja Nehekki jos jää pisteitä vapaaksi. Itemeitä on paljon mistä valita, itse haluan pitää Necromancerit halpoina ja otan sellaista kamaa kuin Dispel Scroll, Ironcurse Icon tai Black Periapt. Necromancerit ovat varsin heikkoja, eli suosittelen kätkemään nämä sinne maagibunkkeriin tai muualle, kauas combatista tai ampumisen tieltä. 2000 pisteen pelissä yksi tai kaksi on okei, riippuen otatko Vampyyrin vai Vampyyrilordin. BSB kannattaa myös olla (Wight King Drakenhoff Bannerilla on paras vaihtoehto), joten kannattaa tarkailla paljonko tavaraa mahtuu Hero-osioon.
Ja kuten mainittiinkin, Grave Guardit great weaponeilla on tämän edikan helmi. Kun yksikköön laitetaan Wight King Drakenhoff Bannerilla ryhmä on erittäin tappoivoimainen. 30 on toimiva koko, lipuksi joko palava lippu tai Banner of the Burrows. Ritareista en olisi niinkään varma, ovat melko ylikalliita tehoihinsa nähden tässä edikassa. Wraithit ovat hyviä myös.
Eli summa summarum, tarvitsisit 2000 pisteen listaan lisää Ghouleja ja Grave Guardeja ynnä muuta pientä. Fell Batit ovat hyviä joskin rahassa kalliita (itse tein 40k Gargoyleista, ja hienoja tuli halvalla). Spirit Hostit ovat melko huonoja, en ottaisi ollenkaan. Raresta kaikki on käypää, mutta itse käyttäisin joko Varghulfia tai aaveita.
No, pienessä pelissä Mannfred the Acolyte on varmaankin paras vaihtoehto, vaikka itse käyttäisin figua ihan normaalina Vampyyrina. Isommissa peleissä Mannfred suurempi on erittäin kova taikoja, joten varmaankin se olisi käytettävä. Isommissa peleissä voi myös kokeilla Konradia support-Vampyyrina. Kenraaliksi Konrad ei oikein sovellu pienen Ld:n ja mahdollisen stupidityn takia. :/ Vladia käyttäisin näistä ehkä vähiten, koska hän osaa vähän kaikkea muttei mitään hyvin. Isabellaan en koskisi pitkällä tikullakaan, se on 90 hukkaanheitettyä pistettä. Mutta silti käyttäisin eniten joko normaalia tai Vampyyrilordia.ZombieC kirjoitti:Olen miettinyt ostavani jonkun Carsteinin heroksi, mutta niissä on jonkun verran eroja joten ketä Carsteinia suosittelette?
Kai sulla on armeijakirja? Siitä vain laskemaan ja pyörittelemään ekaa listaa. :) Lyöntitehoa noilla kamoilla ei valtavasti olisi, mutta kun armeija laajentuu ja siihen liittyvät Grave Guardit, lisää Ghouleja ja jotain raresta niin kyllä se siitä. Tässä vielä linkki vampyyrifoorumille jos kiinnostaa, sieltä löytyy tosi paljon hyödyllistä tietoa aloittelijalle. Carpe NoctemZombieC kirjoitti:Necromancereitakin olen kaksi ajatellut ostaa, mutta siitä tulisi aika paljon pisteitä, kun on kaksi Necromanceria,40 zombia,10 crypt ghoulia,20 skeletonia,Corpse cart,Wight king ja joku Carsteini. Kuinka paljon siitä tulisi pisteitä, kun ajattelin pelata alle 2000 pisteen pelin kaverin kanssa?
- Cheers, Skarsnik.
Kiitos paljon selvennyksestä! Hienoja vastauksia annoitte! Tästä on helppo ruveta jatkamaan. :D