1750pts. WH40k turnaus Tapiolassa 12-13.3.
Re: 1750pts. WH40k turnaus Tapiolassa 12-13.3.
Toi Slugin mainitsema ennakkoilmoitus peliajan loppumisesta on toiminut kyllä melko hyvin niissä turnauksissa joissa se on tehty, ja tosiaankin sen avulla voi sit kattoo et miten pelataan. Paskamaista sitä on lopettaa ihan puun takaa toki, mut muiden odottajien kannalta paljon mukavampaa jos pelit tosiaan päättyy kun kuuluukin, sääntö se aika on siinä missä muutkin säännöt.
Samoin tuohon Slugin tilanteeseen noista säännöistä viitaten niin noissakin järjestäjällä pitäs vaan olla mielipide jonka mukaan mennään ja peli jatkuu, tyhmäähän se on tolleen että 10 ihmistä pällistelee ja kommentit on tosiaan tota luokaa, että "joopas" - "eipäs".
Samoin tuohon Slugin tilanteeseen noista säännöistä viitaten niin noissakin järjestäjällä pitäs vaan olla mielipide jonka mukaan mennään ja peli jatkuu, tyhmäähän se on tolleen että 10 ihmistä pällistelee ja kommentit on tosiaan tota luokaa, että "joopas" - "eipäs".
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
Molemmista näistä pointeista on annettu jo EuroCheesen pojille palautetta. Eli kuka ikinä oli oikeassa tai väärässä, niin tilannetta ei pitäisi antaa päästää riitelyksi asti, vaan järjestävän osapuolen edustajan tulisi singahtaa paikalle salamana, ratkaista kiista, ja siitä ei sitten tulisi pelaajien urputtaa, ts. järjestäjän tulisi käyttää tuossa auktoriteettia. Ilmeisesti järjestäjien nuori ikä ja kokemattomuus tässä esti tekemästä tämmöstä "radikaalia" ratkaisua. Tuossa annettiin liikaa liekaa ns. kokeneelle turnauspelaajalle, joka väsyneenä ja kiukkuisena päättää heittää itkukiukkuraivarit.Slooten kirjoitti:noista säännöistä viitaten niin noissakin järjestäjällä pitäs vaan olla mielipide jonka mukaan mennään ja peli jatkuu, tyhmäähän se on tolleen että 10 ihmistä pällistelee ja kommentit on tosiaan tota luokaa, että "joopas" - "eipäs".
Viimeksi muokannut Navdi, Ma 14.03.2011 18:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tuplapostaus.
- Amazing Slug
Mainittakoon, että aivan sama miten se sääntö olisi pelattu, pelikentän tapahtumat eivät olisi mitenkään muuttuneet.
Kyse oli siitä että ne luuli mun merkanneen yhen hive guardin woundin saaneeksi, vaikka olin vaan heittäny wound markkerin uniitin viereen, koska ei mun mielestä identtiset multi-wound modelit spesifioi tarkkaan sitä, millä modelilla woundi on.
Pelattiin kummalla sääntötulkinnalla tahansa, olisin poistanut raatona sen vasemman puoleisen hive guardin, niin kuin teinkin. Niiden kahden haavan välillä oli 5-10 sekunttia peliä.
Tuol voi tapella lisää: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=9&t=84314
Ja taas nähdään miksi standardisoidut faqit kaikkialle levinneinä olis maailman hienoin juttu ikuna figupeleissä.
Kyse oli siitä että ne luuli mun merkanneen yhen hive guardin woundin saaneeksi, vaikka olin vaan heittäny wound markkerin uniitin viereen, koska ei mun mielestä identtiset multi-wound modelit spesifioi tarkkaan sitä, millä modelilla woundi on.
Pelattiin kummalla sääntötulkinnalla tahansa, olisin poistanut raatona sen vasemman puoleisen hive guardin, niin kuin teinkin. Niiden kahden haavan välillä oli 5-10 sekunttia peliä.
Tuol voi tapella lisää: http://warhammer.org.uk/phpBB/viewtopic.php?f=9&t=84314
Ja taas nähdään miksi standardisoidut faqit kaikkialle levinneinä olis maailman hienoin juttu ikuna figupeleissä.
- Haizelhoff
- Valvoja
Jaaha, vai että sillä yhellä hive guardilla oli niin suuri merkitys. Voi olla että olis pitäny toimia vahvemmin tilanteessa, mutta koska kaikki paikalla totes ettei sillä olis pelillisesti merkitystä (eikös me katottu että ne marinet jäis vielä sitä objee kontestaan) niin oletin että voitaisiin vaan jatkaa peliä ja saada homma pakettiin ja kaikki kotiin. Pahoittelut jos pelaajille jäi siitä paha maku suuhun.
Oliko se peli siitä hive gaurdista kiinni? Jos ei niin en nää syytä miks a) siitä Juuson tarttee rupee Teemua näin jälkikäteen tökkimään keskustelupalstoilla ja b) miks siitä täytyy muidenkin alottaa fleimaus sota. Kun turnausvoitosta on kyse niin tuskin siinä pelissä sportsman-pisteitä keräillään, mutta jälkeenpäin ei imo tarttee hommaa kaivella.
Hyvä idea että huudetaan 30min enne kierroksen päättymistä, niin vois tehä seuraavalla kerralla. Kiitti nyt kuitenki rehellisestä palautteesta.
Oliko se peli siitä hive gaurdista kiinni? Jos ei niin en nää syytä miks a) siitä Juuson tarttee rupee Teemua näin jälkikäteen tökkimään keskustelupalstoilla ja b) miks siitä täytyy muidenkin alottaa fleimaus sota. Kun turnausvoitosta on kyse niin tuskin siinä pelissä sportsman-pisteitä keräillään, mutta jälkeenpäin ei imo tarttee hommaa kaivella.
Hyvä idea että huudetaan 30min enne kierroksen päättymistä, niin vois tehä seuraavalla kerralla. Kiitti nyt kuitenki rehellisestä palautteesta.
Tuo on hyvä siltä kannalta, että saadaan pelit päättymään aikataulun mukaan, muttei pelasta sitä peliä joka joudutaan päättämään kolmanteen vuoroon aikapulan takia. Turnauspelaaminen on nopeata, ja joka vaiheen pitää hoitua nopeasti, eli säännöt olisi hyvä olla hallussa, ja omat tavoitteet ja liikkeet kohtuullisesti selvillä, niin kerkeää pelaamaan pelit enimmäkseen loppuun.Haizelhoff kirjoitti:Hyvä idea että huudetaan 30min enne kierroksen päättymistä, niin vois tehä seuraavalla kerralla.
Nopat ja Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
Pääkaupunkiseudun pelikerho
Liity Nopat ja Taktiikka Pelien sopiminen -ryhmään : https://www.facebook.com/groups/553301271491198/
- Amazing Slug
Oli sillä väliä. Mariinit olis seuraavalla vuorollaan olleet lähempänä objektiveä. Lisäksi alpha warriorin posse olis ollu kauempana kombatista, mihin pääseminen diffari heitolla olisi voinut olla vaikeaa. Taisin kyllä heittää ison.Haizelhoff kirjoitti:Jaaha, vai että sillä yhellä hive guardilla oli niin suuri merkitys. Voi olla että olis pitäny toimia vahvemmin tilanteessa, mutta koska kaikki paikalla totes ettei sillä olis pelillisesti merkitystä (eikös me katottu että ne marinet jäis vielä sitä objee kontestaan) niin oletin että voitaisiin vaan jatkaa peliä ja saada homma pakettiin ja kaikki kotiin. Pahoittelut jos pelaajille jäi siitä paha maku suuhun.
Mulle ei kyl vieläkään valkene miks pelaajat spekuloi, pitäskö mun vastustajan saada päättää mitä figuja mä poistan kentältä 4+:lla. Lol wut se on mun armeija ja kyl mä osaan ne itse poistaa. Pelattiin kummalla tulkinnalla tahansa, niin eiköhän se ole kontrolloiva pelaaja, joka ne woundit sijoittaa ja napit poistaa.
Siis mitä? Kyllä riidat on hyvä ratkaista, analysoida ja puhua läpi, että saadaan joku resoluutio. Ja kilttiähän tämä keskustelu on ollut. :)Oliko se peli siitä hive gaurdista kiinni? Jos ei niin en nää syytä miks a) siitä Juuson tarttee rupee Teemua näin jälkikäteen tökkimään keskustelupalstoilla ja b) miks siitä täytyy muidenkin alottaa fleimaus sota. Kun turnausvoitosta on kyse niin tuskin siinä pelissä sportsman-pisteitä keräillään, mutta jälkeenpäin ei imo tarttee hommaa kaivella.
- Haizelhoff
- Valvoja
Siina tapauksessa mä olin lukenu tilanteen väärin.
Jes jes.
Hyvät mäiskeet oli, vaikka pelit sunnuntaina menikin vähän heikommin. Pelipisteissä jaettu neljäs sija monen monen vuoden turnaustauon jälkeen (ja Dark Angeleilla) oli kuitenkin hyvä suoritus.
Slootenille vielä pahoittelut sen Mephistonin vasaroinnin unohtamisen tajuamisen jälkeen laskeneesta fiiliksestä johtuneesta mökötyksestä. :P
Onko tulokset jo laitettu menemään Rankings HQ:hun?
Hyvät mäiskeet oli, vaikka pelit sunnuntaina menikin vähän heikommin. Pelipisteissä jaettu neljäs sija monen monen vuoden turnaustauon jälkeen (ja Dark Angeleilla) oli kuitenkin hyvä suoritus.
Slootenille vielä pahoittelut sen Mephistonin vasaroinnin unohtamisen tajuamisen jälkeen laskeneesta fiiliksestä johtuneesta mökötyksestä. :P
Onko tulokset jo laitettu menemään Rankings HQ:hun?
gaming since '92
Eipä mitään, ihan ymmärrettäväähän tuo oli, harmillista ettei muistettu koko sääntöä ajallaan. Sitä se pelaamattomuus itsekullakin teettää :)ovv kirjoitti: Slootenille vielä pahoittelut sen Mephistonin vasaroinnin unohtamisen tajuamisen jälkeen laskeneesta fiiliksestä johtuneesta mökötyksestä. :P
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
- Haizelhoff
- Valvoja
Just lähti s-postii rankingsHQ:n.