"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

rope apua

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
pleijer

rope apua

Viesti Kirjoittaja pleijer »

Eli, tässä tulis onkelma: haluttas kaverin kans alkaa pelaa jotaa ropee pen and paper systeemillä, mutta kaveri ei jaksa mitää keskiaikaa, eikä kumpikaa jaksa alkaa opettelee yli kahenkymmenen sivun sääntöin. Etsimme siis helposti opittavaa peliä, jonka säännöt mieluiten voi tulostaa, ja joka olisi mieluiten nykyajasta (ei missään nimessä keskiaikaa tai mitää mikä on ajassa taaksepäin siitä)
HJÄLP!
Half-breed kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Mutta, otsikko on oudot VÄLIPALAT, huom välipalat, ei pizzat.
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
Kaapelikala

Re: rope apua

Viesti Kirjoittaja Kaapelikala »

ropee pen and paper systeemillä
Ja
eikä kumpikaa jaksa alkaa opettelee yli kahenkymmenen sivun sääntöin.
Ovat toisensa pois sulkevia, ellei haeta pelkkiä sääntöjä.

Gurps Litessä on 32 sivua. Perussäännöt, mutta ei yhtään mitään muuta. Jos meinaatte jotain pöytäropea pelata, niin kyllä niitä sivuja tulee luettua. Ihan oikeasti.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Suosittelen kysymään neuvoa roolipelifoorumilta. Voi olla innokkaampia neuvojia.
Esim. täältä: http://www.majatalo.org/foorumi/index.php
tai tämä: http://www.pelilauta.fi/

Mukava harrastus se on, voin suositella.

EDIT: Korjasin rikkinäisen linkin
Kalat meni kotio...
pleijer

muuten ihan hyviä linkkejä noi, mut pitäs rekisteröityä ennenku postaa, ja tälläsen takii ei viittis rekisteröityy. Sääntöjähän tässä siis periaatteessa haetaan.
Half-breed kirjoitti:
Mutta kun pizza on välipala. Ja pääruoka, aamiainen, yöpala, lounas, brunssi, illallinen, krapula-aamun pelastus, sekä hiukkopala.
Kaapelikala

pleijer kirjoitti:muuten ihan hyviä linkkejä noi, mut pitäs rekisteröityä ennenku postaa, ja tälläsen takii ei viittis rekisteröityy. Sääntöjähän tässä siis periaatteessa haetaan.
Mainitsin jo aiemmin: Gurps Lite. Googlesta löytyy. Tuoreet säännöt vaativat rekisteröinnin.
pleijer

Joo, ihan kivalthan toi gurps nimestään huolimatta vaikuttaa. Opiskellan ne säännöt kokonaan, ja katotaa tarviiko ettii joku toinen (tuskin tarvii)
Half-breed kirjoitti:
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Extremely hilarious. Kaikki mahdollista. Vaaditaan 1 x d6 (tai oikeastaan mikä tahansa käy, jossa on parillinen määrä vaihtoehtoja, kuten kolikko, mutta noppa on perinteisempi). 4+:lla onnistut siinä mitä teet. Vaaditaan tosin mielikuvitusta GM:ltä, alkoholi auttaa. Ei kannata pelata kuin väsyneenä.
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
pleijer

AND WE HAVE FOUND WORLDS MOST SIMPLE PAPER AND PEN RPG!!!
Half-breed kirjoitti:
Oberon

Viesti Kirjoittaja Oberon »

Tarviitteko te tossa vaiheessa enää mitään sääntöjä? Pelaajat perustelee tekemisensä hahmollaan GM:lle ja GM sitten sanoo joo tai ei, ja matka jatkuu.
Taas toisaalta, jos ette välitä hommasta sen vertaa että sääntöjä ~50 sivua lukis, niin kannattaako ees aloittaa?
MYYN CSM&DA-armeijaa!

"Tervetuloa Orivedelle pelaamaan. Täällä sorsankin saa piiloon."
Nicodemus von Traube

Viesti Kirjoittaja Nicodemus von Traube »

Extreme hilarious? Kuulostaa jotensakin tutulta... Ahaa! Joskus muinoin Kurrylla oli jokin ainakin samanniminen. Minulla taitaa jopa olla jokin miljoonavuotta wanha Pentagrammi (Kurryn ainakin silloinnen jäsenlehti) ja kyllä vain!

Siinä olikin Nano Hilarious, kaiteki jokin lisäosa tai vastaava Extra Hilarioukseen. Noh, ehkä ei liity mitenkään Silverin tuntemaan peliin mutta silloin vain hauska yhteensattuma.

Itse pelaan roolipelejä käytännössä viikottain, emmekä käytä hyvin harvinaisia poikkeuksia lukuunottamatta mitään sääntösettiä. Eivät ole niin taistelupainotteisia että noppaa tarvitsisi hirveästi heittää. Jos pelaaja pelaa nuorta nunnaa jonka luostariin hyökkää viikenkejä niin tietää sen noppaa heittämättäkin mitä tapahtuu jos ko. nunna tempaisee alttarilta raskaan krusifiksin ja lähtee waaaghia huutaen hyökkäämään ikänsä sotinutta viikinkiä vastaan. Toisaalta jos pelaaja onkin se viikinki ja kränää tulee naapuriheimon viikingin kanssa niin voisihan sitä jonkin nopan siinä viskata, mutta kyllä peejiillä pitäisi jokin draaman tavoite olla mielessä tuollaista tilannetta varten. Ja viikinkitilanteessakin tavoitteena olisi draama ja yhteinen tarina eikä expo ja viikingiltä saatava mahdollinen luutti ("loot the bodies!!!!").

Ja +1 Gurpsille. Opettelee Gurpsin tai sitten d20 säännöt niin eiköhän niihin jokin maailmakin sitten löydy.
15mm for teh win
Huru-ukko

Viesti Kirjoittaja Huru-ukko »

Expihän on justiinsa se pääasia ja kulta heti kakkosena. Kultaa tarvitaan, jotta saadaan hankittua kovempia aseita, jotta saadaan tapettua kovempia mörköjä, jotta saadaan vielä enemmän expiä ja kultaa :) Näin saadaan tapettua vielä kovempia mörköjä, kunnes ollaan hirviökirjan kovinta vihollista vastassa :P Draama tulee siitä, jos ite kuolee vahingossa.

Mutta ihan oikeasti. Miniatyyripelit on niitä alkeellisia ja simppeleitä. Roolipelit ovat aina aina aina oikeasti niitä, missä on enempi asiaa, kuin jossain 40k:ssa. Ellei ole vitsipelistä kyse. Tai puhtaasti kerronnasta.
Luumumehu on soturien juomaa
pleijer

Joo, gurpsilla oltas varmaa lähetty jos kaveri ois jaksan, eli etin nyt jotaa peliseuraa mesen kautta pelattavaan ropeen (teen nyt kuitenkin hieman tuttavuutta ton gurpsin kans ens). Ja kaikkein mahtavinta ois jos löytys GM ja pari pelaajaa.
Half-breed kirjoitti:
Kaapelikala

pleijer kirjoitti:Joo, gurpsilla oltas varmaa lähetty jos kaveri ois jaksan, eli etin nyt jotaa peliseuraa mesen kautta pelattavaan ropeen (teen nyt kuitenkin hieman tuttavuutta ton gurpsin kans ens). Ja kaikkein mahtavinta ois jos löytys GM ja pari pelaajaa.
Melkeinpä suosittelisin irkkiä. Mese nyt on ihan kakka kaikin puolin. Joku söpö kanava ircnettiin vaikka. Teinpäs ircnettiin #pelataanropea. Vois melkeen jotain jopa kokeilla, emt.
pleijer

Käytetäänkö kuitenki quakenet irckiä, ku sitä osaan käyttää. ok? Ilmotelkaa ku teette sinne kanavan, ja sit vaik heitellää YV:illä toisiamme niist peliajoist???
Half-breed kirjoitti:
Kaapelikala

Ihan samalla tavalla quakenet toimii kuin ircnetkin. Samalla mennään.
pleijer

Juu, mut se ei anna joinaa toho kanavaa =( Tai sit se vaa ei oo pystys sillon (kanava)
Half-breed kirjoitti:
Kaapelikala

pleijer kirjoitti:Juu, mut se ei anna joinaa toho kanavaa =( Tai sit se vaa ei oo pystys sillon (kanava)
Kokeilitko ilman risuaitaa? On ollut molemmissa pystyssä eilisillasta asti. Mitä tuo sanoo?
Silveri

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Älkää hyvät immeiset aloittako ropeuraanne GURPsilla. Fiksu systeemi sinänsä, mutta säännöt on kuta kuinkin JOKA asiaan ja vaatii GM:ltä luovuutta, että osaa sanoa mikä on olennaista. Hahmon tekeminen kestää myös kauan. Aloittakaa nyt vaikka edes DD:llä tai Pathfinderillä.

Tai Munchkinillä, jos nikseen tulee - ainakin on ropeprioriteetit siinä pelissä kohdallaan.

Muita harkittavia: Cyberpunk, tai vaikka Paranoia (luo klooniperhe, tietokone lähettää suorittamaan epämääräistä tehtävää sektorille XYZ-FAQ, johon pelaajien turvaluokitus ei riitä, pari kloonia on hyvä tuhota ennen tehtävänantoa/sen aikana). Jos huumorintaju kestää ja GM viitsii lukea säännöt, on Paranoia loistava - vaatii vain runsaasti improvisointikykyä, kun pelaajat vetävät kaiken överiksi (kuten asiaan kuuluu).
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
pleijer

Kaapelikala kirjoitti:
pleijer kirjoitti:Juu, mut se ei anna joinaa toho kanavaa =( Tai sit se vaa ei oo pystys sillon (kanava)
Kokeilitko ilman risuaitaa? On ollut molemmissa pystyssä eilisillasta asti. Mitä tuo sanoo?
Eipä sano mitään tuo, sivun alalaidassa vaan lukee siirretään dataa osoiteesta http://www.irc.net, mikä vaan osoittaa että jotain se sivusto on kyllä tekevinään. Statuksesta ko painoin ni kerto että: Access to channel #pelataanropea is blocked
edit: se risuaita ei näy vaikuttavan tuohon kanavaan
Half-breed kirjoitti:
Kaapelikala

ircnet != irc.net

Esim mircillä pääset kiinni tuonne. ircnetissä on kanava "pelataanropea", jossa itse olen modena. Jos ihmisiä tulee, niin ehkä voi jotain tehdäkin.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”