"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Half-breed

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

El Capitan kirjoitti:Täälläkin on hirvee provo Allulla ihmisten silmillä. Sentään Tomi ei ole vielä loikannut bandwagoniin lämppäriksi. Saattepas kuitenkin yrittää kovempaa, että tartun teidän koukkuunne.
No voisit ainakin selittää miten Soturikissat on fantasiaa, mutta TjJL ei ole. Ainoat fantasiaelementit Soturikissoissa on tähän mennessä olleet, että kissoilla on jonkinlainen klaanihierarkkia neuvonpitoineen kaikkineen, ja klaaneissa on parantajia jotka parantaa panemalla hämähäkinseittejä haavoihin. Kummatkin jutut ei oikein ole mitään fantasiahenkisiä. Sitten TjJL on lohikäärmeitä, taikuutta, ihmisiä jotka siirtää tietoisuutensa eläimiin, luonnottomia eläimiä, zombeja, muita rotuja ja vuosia kestävät vuodenajat. Miten Soturikissat on siis fantasiaa ja TjJL ei?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Vai että pitäisi kirjoja alkaa lukemaan, ei taida onnistua kun ei osaa lukea. Hobitti lienee ainoa teos jonka olen oikeasti lukenut. Koulussakin kirja esitelmät tein aina takakannen perusteella ja kyllä niistä aina hyväksytyn numeron sai, joskaan ei mitään kiitettäviä arvosanoja. Linnunradan... leffaa joskus taisin tv:stä katsellakkin, mutta ei aikaakaan kun tipahdin täysin kärryiltä. Kuuleman mukaan teos on jotain ainutlaatuista joten ehkäpä harkitsen teoksen lukemista, tosin jää luultavasti harkinta asteelle.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

must vähä tuntuu et toi half breedi on joku tykkimies, varmaa joku kirjurin apulainen joka huolehtii soppatykistä. tietääköhän se historiastakaan mitään. se ei varmaan tie et kuka oli edes karl marx.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Half-breed

Hapid kirjoitti:must vähä tuntuu et toi half breedi on joku tykkimies, varmaa joku kirjurin apulainen joka huolehtii soppatykistä. tietääköhän se historiastakaan mitään. se ei varmaan tie et kuka oli edes karl marx.
El capuhan se meistä tykkimies on. Minähän olen Länsi-Suomen viestipataljoonan 4. komppanian valvomojoukkueen SEP-aseman alikki.
Hapid

jaa säki oot viestimies, mä oon taas raskas patteriston puolella ite
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Saadaankohan me koko viestikomppania kohta aikaiseksi :D
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

jos ei saada kasaan viestikomppaniaa, niin viestiketjuja helposti useitakin. eh eh.

Kun joskus kävin kääntyyn intissä, niin meillä laulettiin marssilauluissa että "patterit kuuluu radioon".
Nykyään olen sivari. Parhaillaan suorittelen tuota palvelusta, näin viimeisinä mahdollisina vuosina. Valintaani olen tosi tyytyväinen kyllä.

Se on tosi fiksua muuten nahistella jostain kirjasarjoista, että onko ne fantsua vai ei. vaatiiko se sen "fantsu" -leiman, että voi olla hyvä? Scifiki kaiketi määritellään edelleen fantsun alalajiksi. Jos kirjasarjassa on jotain ihme kissaihmisiä, saatika lohikäärmeitä, niin eiköhän ne molemmat oo ihan fantsua.

Porin pahamaineiset figuveljekset trollaa vaan toisiaan. On totta, että puhtaasti sotun perusteella Halffis vaikuttaa hemmetin epäkypsältä ja epämiellyttävältä tyypiltä, jonka ainoa tarkoitus elämässä on alentaa muita ja ylentää itseään. Toisaalta livenä vaikutelma ei ollut ihan niin paha ;D Anton sen sijaa vaikuttaa usein olevan vastarannan kiiski, sen kiiskeyden takia, ennemmin kun asian. Eipä siinä mitään pojat. Jatkakaa samaa rataa!
Kalat meni kotio...
Antrax

Viesti Kirjoittaja Antrax »

Jahka saatte viestiyhteytenne pystyyn niin voin häiritä niitä Elektronisen sodankäynnin häirintäryhmän johtajan ominaisuudessa.
"Cover my lovejunk in catnip and teabag a horny lion"
Spoonyone
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

harkkari kirjoitti:On totta, että puhtaasti sotun perusteella Halffis vaikuttaa hemmetin epäkypsältä ja epämiellyttävältä tyypiltä, jonka ainoa tarkoitus elämässä on alentaa muita ja ylentää itseään.
Hoh hoh, siinäpäs onkin Allulle sitten quote-sigille paikka.

Fantsu-leimaa vaaditaan sitten ihan siitä syystä, että sitä luetaan tällä hetkellä. Tai ainakin itselläni on fokus vielä aikapitkälti sen genren puolella. Mikä sitten on hyvää fantasiaa, määritellään sitten luettelomaisella listaamisella kaikista löytämistä elementeistä. Samaan tapaan kuin scifiä lukiessa/katsoessa/pelatessa minulla pitää olla vastassa kaikkia Pelle Pelottoman kyhäämiä tavaroita, fantasian puolella pitää olla kaikkea mystiikkaa ja olentoja.

Suora tie pettymyksiin molemmissa genreissä on pääkaartin koostuminen tylsistä ihmisistä. Kyllä sinne pitää muuta Aslan ja Chewbacca tunkea sekaan. Sellainen Final Fantasy 9 on kaikista parasta kun sen maailman ihminenkin näyttää joltain avaruuden humanoidilta. Fantsu, jossa ihmisjoukkio kävelee hienoissa haarniskoissa on kertomus kuningas Artturista ja pyöreän pöydän ritareista.

Lyhyesti ja ytimekkäästi terminologian selitys:
Scifi: Voi jumantsukka miten siistiä! Vauhtia tämän maan nörtit. Minä haluan huomenna leikkiä tuollaisilla vempaimilla!
Fantsu: Suljen silmäni ja annan mielikuvitukseni viedä minut maailmaan, jossa kaikki on mahdollista. Maailma on litteä ja vesi virtaa alas avaruuteen kadoten, ketä kiinnostaa miten ja mihin. Maata leijuu ilmassa ja joku sivilisaatio elää jonkun massiivisen eläimen selässä suuressa valtameressä. Tehän tiitte Pokemonin nimeltä Venusaur? Sellainen otus, mutta elämää sinne selkään. Kaikkee tämmöstä.

Allu, onhan niitä lääkintäkeinoja muitakin kuin hämähäkin seikki. Parantajat ovat kovia mirrejä sekoittelemaan yrttejään ja jauhamaan marjoja tomuksi. Oletko myös koskaan kuullut metsän viidennestä klaanista nimeltä Tähtiklaani ja ennustuksista tulevaisuudesta, joita poppamiehemme näkevät? Korkokivillä et ole vielä tainnut seikkailla ja nukkumassa päiväunia Kuukiven vieressä? Kissan 9:stä hengestäkään ei ole vielä tainnut olla mitään puhetta?

Harri, kisumirrini ovat ihan neljällä jalalla kulkevia kisuja. Furrystä ei ole tässä sarjassa kyse.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
harkkari

Jaa niin unohdinkin että Capulla oli näitä olentofetissejä. Varmaan aikaisemminkin ollaan jossain puhuttu asiasta. Oisko ollu infinityn kohdalla. Makuasioitaha nuo toki on. Itse näen asian toisinpäin: Yleensä kaikki fantsurodut on vaan ihmisten spinoffeja ja voitaisiin korvata ihmisillä suurimman osan ajasta. Eri rodut tarvitsee jotenkin selittää tai oikeuttaa. Jos se syy on vaan se, että on erilaista, niin se on hölmöä. Esim. örkit, haltiat, kääpiöt. Onhan se tavallaan ihan hauskaa, mutta toisaalta kaikki nuo voisivat hyvin olla vaan eri ihmiskulttuureita. Muut rodut voisivat olla aidosti ihan erilaisia ja eri tavalla ajattelevia ja toimivia. Se ois mukavaa.
Kalat meni kotio...
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Fantsu-leimaa vaaditaan sitten ihan siitä syystä, että sitä luetaan tällä hetkellä. Tai ainakin itselläni on fokus vielä aikapitkälti sen genren puolella. Mikä sitten on hyvää fantasiaa, määritellään sitten luettelomaisella listaamisella kaikista löytämistä elementeistä. Samaan tapaan kuin scifiä lukiessa/katsoessa/pelatessa minulla pitää olla vastassa kaikkia Pelle Pelottoman kyhäämiä tavaroita, fantasian puolella pitää olla kaikkea mystiikkaa ja olentoja.

Suora tie pettymyksiin molemmissa genreissä on pääkaartin koostuminen tylsistä ihmisistä. Kyllä sinne pitää muuta Aslan ja Chewbacca tunkea sekaan. Sellainen Final Fantasy 9 on kaikista parasta kun sen maailman ihminenkin näyttää joltain avaruuden humanoidilta. Fantsu, jossa ihmisjoukkio kävelee hienoissa haarniskoissa on kertomus kuningas Artturista ja pyöreän pöydän ritareista.
Fantsun ei pidä pakosti olla mitään liirumlaarumia. Jo hyvin käytetyt pienet fantasiaelementit tuovat sen fantasiatunnelman hyvin esiin. Esmes LotRithan ovat loppupelissä hyvin low fantasyä, mutta silti ne ovat aivan hiton hyvää fantasiakirjallisuutta. Itseasiassa monesti juuri fantasiaelementtien pienellä käytöllä on parempi vaikutus kuin niiden ylikäytöllä. Jos fantasiaelementtejä on tarinassa liikaa, niin ne varastavat shown itse tarinalta. Harry Potter on tästä hyvä esimerkki, koska siinä ongelmia ei ratkaista oikeasti tekemällä työtä. Ongelmat ratkaistiin jokaisessa tapauksessa uudella maagisella deus ex machinalla. Helvetti niissähän väkeä kuoli deus ex machinoihin joilla vain tuotiin maagisuutta kirjoihin. Esmes Sirius Mustahan tippu tyhjästä tulleeseen magiajuttuun jota ei koskaan selitetty, tai mitään.

Tämä ei ole hyvää tarinankerrontaa. Jos fantasiaelementtejä haluaa tuoda mukaan, niin kannattaa pitäytyä vain parissa elementissä. Näin ne voi tehdä hyvin, eikä tarinasta tule uusien jännien maagisten juttujen catwalkkia, vaan oikea kunnon tarina. TjJL on tästä helvetin hyvä osoitus. Maailma on hyvin realistinen, mutta siinä on ne muutamat fantasiaelementit jotka tuodaan hyvin esiin, jolloin maailman näkee fantasiana.

Sama juttu pätee myös scifiin. Aliensissa ei ole oikeastaan mitään Pelle Pelottoman paskaa. Silti se on scifiä. Jälleen vähemmän on enemmän.
El Capitan kirjoitti:Allu, onhan niitä lääkintäkeinoja muitakin kuin hämähäkin seikki. Parantajat ovat kovia mirrejä sekoittelemaan yrttejään ja jauhamaan marjoja tomuksi. Oletko myös koskaan kuullut metsän viidennestä klaanista nimeltä Tähtiklaani ja ennustuksista tulevaisuudesta, joita poppamiehemme näkevät? Korkokivillä et ole vielä tainnut seikkailla ja nukkumassa päiväunia Kuukiven vieressä? Kissan 9:stä hengestäkään ei ole vielä tainnut olla mitään puhetta?
Jee osataan kehittää yrteistä/marjoista lääkkeitä. Arvaas mitä. Osa eläimistä oikeasti osaa vetää parantavia juuria/kasveja/marjoja. Tähtiklaani on tähdet taivaalla, eikä mikään oikea klaani. Ihan niin kuin tähdet on taivaalla olevia tulikärpäsiä Timonille ja Pumballe. Poppamiesten näyt eivät myöskään ole mitään fantasiaa. Näkyjä nähdään oikeastikin. Korkokivistä en sano mitään, mutta näyttävät kartassa vain vuorilta. Ok jos kissoja palaa henkiin takaisin, niin se olisi jo hiukan fantasiaa. Kuitenkin Kissasotureissa ei ole paskaakaan fantasiaa, joten se ei ole mitään fantasiakirjallisuutta, tai sitten TjJL on fantasiaa myös, sillä siinä on helvetin paljon enemmän fantasiaelementtejä kuin Kissasotureissa. Tuolla sun Kissasotureiden kriteerillä Hopeanuolikin olisi fantasiaa.
harkkari

Eikös TjJL joku vuosi sitten rankattu kaikkien aikojen parhaaksi fantasiakirjasarjaksi, ylitse Sormusten Herran. Ainakin jonkun New York Timesin tms. toimesta. Molemmathan noista nyt ihan varmasti on fantasiaa. TjJL on nyt ainakin, tähän kissahommaan en ole tutustunut, muttei se muulta kuulosta. Joudun oleen Halffiksen kanssa myös samaa mieltä tuosta TjJL:stä, se meinaan on ihan maineensa veroinen. Äläpä missaa sitä Capu, vaan kiiskeyden takia siis. Todella kovaa aikuisille suunnattua fantsua. Tarinankerronta on ihan ensiluokkaista, siinä alkaa oikeasti vihaamaan osaa hahmoista, joka usein myöhemmin laantuu ja ehkä syttyy uudelleen. Kaikki riippuen katsontakannasta. Täytyypä jatkaa tuota, ollut nyt kolmas kirja tuosta sarjasta jo kesken melkein vuoden verran.
Kalat meni kotio...
Antrax

Hahmojen vihaaminen. Siinä on vasta jännä konsepti kirjoille. TjJL (kuten te sen lyhennätte) se tehtiin aika hyvin, ja itseä kuitenkin kiinnosti tietää mitä siinä seuraavaksi tapahtuu, mutta olen myös nähnyt sen tehtävän ei niin hyvin, ja yllättäen huippu kirjailijalta. Robin Hobb:in "Liveship trades"-trilogia sai minut itseni vihaamaan sitä yhtä tyyppiä niin paljon etten ole vieläkään jaksanut aloittaa sarjan toista osaa, vaikka se minulla omana hyllyssä onkin.
Spoonyone
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Half-breed kirjoitti:Tähtiklaani on tähdet taivaalla
Omapanihan oli syyni kun provoosi tartuin kun niiin kovasti halusit, mutta jooh. Im out. Soturinimesi olkoot Pilvihäntä.
harkkari kirjoitti:Eikös TjJL joku vuosi sitten rankattu kaikkien aikojen parhaaksi fantasiakirjasarjaksi, ylitse Sormusten Herran. Äläpä missaa sitä Capu, vaan kiiskeyden takia siis.
Välittääkö joku oikeasti jotakin palkinnoista? Niitähän saa kuka tahansa missä tahansa. TjJL:ssa minnuu vaan se inhottaa suuresti, että kukaan ei uskalla sanoa siitä yhtään pahaa asiaa. Panee miettimään, mitä kaasuja sieltä kirjan kansien välistä nouseekaan sieraimiin tai mitä pyöriviä spiraaleja siellä onkaan tekstin seassa piilossa. Minua pelottaa, että olen kohta one of us.

Kyseistä opusta vältän kiiskeydeteni lisäksi myös siitä syystä, että minusta kirjan lukeminen, aivaan samaan tapaan kuin lautapelit, elokuvat ja fikupelit, eivät pitäisi olla mitään koko elämän vieviä projekteja. Paljon mielummin minä lähestyn kirjaa, jossa on inhimillinen määrä sivuja luettavaksi. Kaikki mainospuheet mitä olen saanut, tuovat mieleen juuri sellaisen mälsän Final Fantasy seikkailun, jossa Artturi ja hänen uskolliset ritarit seikkailevat kruunuja hakemassa toisten ihmisten päistä maailmassa, joka voisi tarjota värikkään hahmokaartin todella helposti. Sekään ei yhtään auta, että kuningaskuntamme vaakuna on ":(" kun sen pitäisi ":)".

Kokemus myös sanoo, että ylihype + Anton + ??? = not profit.

Minulla on parempaakin, kiinnostavempaa, mielekkäämpää, lisää tähän joku positiivinen adjektiivi, luettavana tällä hetkellä ja "lue seuraavaksi"-listallani on nimiä riittävästi muutamaksi kuuksi.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Kyllä sitä pojjaat Jallussakin on melkosta fantasiaa...

Kunhan nyt huutelen tyhmänä väliin. Ettei mee liian vakavaksi kinaamiseksi.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Hapid

mä oon samaa mieltä, parasta high fantasiaa on 7 päivää lehti!!!
Hapid

tietääkö joku muuten mitä tarkottaa WIP? ku tota lyhennettä vaan mones paikkaa nähny
Antrax

Work In Progress
Spoonyone
Half-breed

El Capitan kirjoitti:Välittääkö joku oikeasti jotakin palkinnoista? Niitähän saa kuka tahansa missä tahansa. TjJL:ssa minnuu vaan se inhottaa suuresti, että kukaan ei uskalla sanoa siitä yhtään pahaa asiaa. Panee miettimään, mitä kaasuja sieltä kirjan kansien välistä nouseekaan sieraimiin tai mitä pyöriviä spiraaleja siellä onkaan tekstin seassa piilossa. Minua pelottaa, että olen kohta one of us.
Siitä ei sanota paljoa pahaa, kun ei ole mitä sanoa. TjJL on vain niin hyvin kirjoitettua kamaa, ettei siitä ole oikein mitään valittamisen arvoista.
El Capitan kirjoitti:Kyseistä opusta vältän kiiskeydeteni lisäksi myös siitä syystä, että minusta kirjan lukeminen, aivaan samaan tapaan kuin lautapelit, elokuvat ja fikupelit, eivät pitäisi olla mitään koko elämän vieviä projekteja. Paljon mielummin minä lähestyn kirjaa, jossa on inhimillinen määrä sivuja luettavaksi. Kaikki mainospuheet mitä olen saanut, tuovat mieleen juuri sellaisen mälsän Final Fantasy seikkailun, jossa Artturi ja hänen uskolliset ritarit seikkailevat kruunuja hakemassa toisten ihmisten päistä maailmassa, joka voisi tarjota värikkään hahmokaartin todella helposti. Sekään ei yhtään auta, että kuningaskuntamme vaakuna on ":(" kun sen pitäisi ":)".
Ei TjJL ole mikään elämäntehtävä. Itsellä meni puoli vuotta hitaalla lukemisella kaikkien kirjojen lukemiseen. Lisäksi TjJL on juuri kaiken hypensä arvoinen. Eikä se ole mitään emotusta, sulla on vain konsepti, että jos kirjasarja ei ole halinalleja, yksisarvisia ja sateenkaaria, niin se on hirveää emotusta. Lisäksi ethän sä edes ole innostunut TjJL:stä, kuten sä olit Halo 3:sesta, niin mitä valitat. Etpähän niin pety kuitenkaan, vaikka se olisi sinusta huono.
Hapid

mikä toi TjJL on?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”