"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Carnevale

Kaikki ne eksoottisemmat tinan ja muovin siirtelytavat, jotka eivät löytäneet paikkaansa ylempää.
Silveri

Re: Carnevale

Viesti Kirjoittaja Silveri »

Lähde: http://www.vesper-on.com/index.php?opti ... =5&lang=en

Kuva

Hitto että tuo sääntökirja näyttää paksulta. Startteriblisut näyttäisivät olevan 5 ukkelia sisältäviä.

Täydet (!!!) säännöt julkaistaan siis ilmaiseksi myös PDF:änä: http://www.vesper-on.com/index.php?opti ... =5&lang=en
Minä olen kalamies, minä olen kalamies, minä olen tursas! Ïa, ïa, fhtagn!
Tosimiehet käyttää pitsiä ja sukkahousuja!
tnjrp
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tnjrp »

Silveri kirjoitti:Tämän minäkin päättelin ja yhdistämällä tuon tietoon, ettei kyseinen herra ole Carnevalen skulptöörilistassa, on tämä öttiäinen sitten jotain muuta.
Jossain palstoilla Martinez on kuulema paljastanut, että tuo Dark Young on "for personal use only" eli ei erittäinkään todennäköisesti ole tulossa ainakaan Carnevalen mallivalikoimaan. Pyh.
HeRoS: tauolla ainakin toistaiseksi
Silveri

Säännöt julkaistu. Nyt vasta lueskelen niitä, mutta ensivaikutelma on erittäin lupaava. Säännöissä on paljon Confrontationin kaltaista valinnanvaraa Karma-säännöillä. Piileskely on mahdollista, hyppimissäännöt on yllättävänkin laajat, mutta siinä voi myöa parkourata (ts. run on walls).

Englanti on hyvätasoista, eikä sitä karmivaa mitä esim. ranskalaiset harjoittavat. Tavaraa on paljon. Kuitenkin, tässä on ote Rashaarien armeijalistasta Cult of Dagonin kohdalta.
Frequency. You can only deploy a maximum of two Priests of the Cult of Dagon for every 200 of the squad’s points. There
is no limit to the number of Officiants you can include in your squad. There is no limit to the number of Slaves you may
include in your squad, but you must deploy at least one Officiant or one Priest in order to include Slaves in your Squad
Spiritual Guide. If the Priest of the Cult of Dagon dies, all the Officiants of the Cult of Dagon must immediately make a
single Morale roll. In order to play any model from the Cult of Dagon you must include at least one Priest of the Cult of
Dagon in your squad.
Ritual Dagger. Priests of the Cult of Dagon are equipped with a ritual dagger blessed by the scions of Dagon. It is considered a Hand Weapon to all effects, but if the Priest spends one Karma Point to activate the ritual dagger, all the damage dealt by the dagger from then on and for the rest of the turn will cause the effects of the Universal Ability Spiritual
Damage.
Jotenkin vain suu levisi kovaan virneeseen, jota on hankala rauhoitella. Siinä on kultisteja, ja kultistien pappeja, joilla on rituaaliveitsiä! Ïa! Ïa!

Edit: jos ei run on walls ole tarpeeksi elokuvallista, niin tiedoksi, että kesken seinillä juoksemisen (tai hyppäämisen) voi myös ampua. RenesanssiMatrix!
Viimeksi muokannut Silveri, Ma 31.10.2011 18:26. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Silveri

Hintoja: kirja 25 e, aloitussetit 35 e (5 figua), independentit 12 e.
Sir T0inen

Viesti Kirjoittaja Sir T0inen »

Hieman sääntöjä lukeneena, niin tämä peli kiehtoo entistä enemmän. Venetsian karnevaalit+Casanova, mikä tässä voisi epäonnistua. Tai siis Casanovan ollessa kyseessä kaikkihan menee päin peetä, paitsi naisasiat.
Silveri

Casanovahan näyttäisi tuossa settingissä olevan übermaagi, eikä enää se nuoruusvuosiensa naistennaurattaja.

Jälleenmyyjä (pre-orderina) briteissä:
http://www.arcaneminiatures.co.uk - starterit £28.80 (33.60 €), independentit £9.90 (11.55 €) sääntis £20.65 (24.10 €), postikulut EU-alueella £4.95 (5.80 €)

(Vesperiltä suoraan tilattuna postikulut 14.55 €, joten Arcane Miniaturesista säästää ainakin postikuluissa)
tnjrp
Viesti:

Jake Thornton arvostelee Carnevalen ilmaissäännöksiä:
http://quirkworthy.com/2011/11/05/revie ... cant-jump/
Silveri

Hmh. Ihan asiallinen arvostelu, lähinnä mietityttää se miksi oikeastaan skirmish-säännöt PITÄISI toteuttaa jotenkin poikkeuksellisella tavalla. Katsoisin itse, että Carnevalessa on yritetty yhdistää monien eri sääntöjen hyviä elementtejä yhteen, vaikkei mitään uutta maata järisyttävää ole luotukaan. Pelin rakenne ei myöskään ole erityisen turnauspelaamista suosiva, joka altistaa juustokomboille, mutta eikö tällöin ongelma ratkea miettimällä peliporukassakin yhdessä asioita. Jotkut historialliset pelit ovat läpeensä täynnä edampallon mentäviä aukkoja, mutta oletusarvo on, etteivät herrasmiesmäiset pelaajat niitä hyödynnä.
Silveri

Hmm.. kun tänään siivosin, löysin tyhjän laatikon kotoani, joka oli alun perin lähetetty vaimoni nimiin. Lähettäjänä Vesper-On Games, Barcelona. Saanen tietää sisällön huomenna isänpäivänä... :)
Morze

Viesti Kirjoittaja Morze »

Laatikollinen espanialaisia villasukkia?
Silveri

Joo, oli siis tohtorien startteri ja sääntökirja. Hieno kirja kieltämättä on, joskin kirjoitusvirheet huvittavat. Fluffi ihan viihdyttävää ja sen verran innostavaa, että pitänee TLX-pöytääni kehittää edelleen visuaalisesti hienommaksi Carnevalea varten.

Also, sitä saa nyt myös Maelstromista!
tnjrp
Viesti:

Tässä lienee nyt sitten se "aberration", jota Martinezin ansiokas (jopa kädestä katsottuna) Dark Young -figu stunttasi tuossa ammoisessa demopelissä:
http://www.beastsofwar.com/carnevale/ab ... carnevale/
Hammerheart

Viesti Kirjoittaja Hammerheart »

Oho, onpas se komea.

Saattaa toki johtua myös siitä, että tämä on maalattu paremmin, kuin startterinapit. Ne kun antavat huonon kuvan itse figuista, jotka noin niin kuin kädessä pitäen ovat oikein komioita.
Inouj kirjoitti:Väliin tietty kommentoi joku pelihipsteri, joka ei tiedä kommentoimastaan asiasta mitään, siirryttyään jo vuosia sitten pelaamaan GW:n main stream tuotteita "parempia" pelejä.
Silveri

Näyttää melkeinpä paremmalta kuin konseptitaide. Seuraavassa aallossa taidetaan julkaista aberraation lisäksi ainakin koirankusettaja (Dog Keeper) ja tohtorien warden.
Silveri

Kuin kaksi marjaa:

KuvaKuva
John Travolta                                                                                          Aberration

Ei mul muuta. Jatkakaa.
tnjrp
Viesti:

Silveri

Hotdamn että tuo on tyylikäs.
tnjrp
Viesti:

Kaikki kuukauden julkaisut ryhmäkuvassa:
http://vesper-on.com/index.php?option=c ... st&lang=en

Enpä tajunnutkaan, että tuo naamiohaamu on noin iso.

Hundeissa diggaan sitä, etteivät ne ole mitään sisäfileellä ruokittuja, huippuunsa trimmattuja (ja mahdollisesti tapahtuma-aikaan olemassa olematonta koirarotua edustavia) tappajasessejä vaan ihan reiluja "paariakoiria".
Silveri

Noi nurse ja warden on rumia, mutta vastaa toisaalta aika hyvin konseptejakin. Uudet rashaarit vetoavat ainakin muhun, black spectre on upea, koiratkin ovat katu-uskottavia, joskin tuo keeperi näyttää karanneen Hell Doradosta (tosin Guildin häröpallossa mennee hyvin). Huomenna olisi ensimmäinen peli HH:n patriiseja vastaan.
Silveri

Okei, nyt kun sitä on päässyt testaamaankin (patriisistartteri vs. ospedalestartteri, perus-tapa-kaikki-pidä-pomo-hengissä -skenu ilman agendoja tai eventtejä), niin vaikutelma on mielenkiintoinen. Pelimekaniikka toimii yllättävänkin hyvin ja vaikka noppaa joutuu juoksemisessa heittelemään enemmän, ei se muodostu kauhean isoksi esteeksi. Mätkiminenkin ja ampuminenkin toimii alkukangistelujen jälkeen ihan kohtuullisesti.

Mielenkiintoista oli lähinnä se miten nuo kaksi jengiä ovat täysin erilaisia. Patriisit ovat melko hampaattomia ampumista (ja etenkin magiaa) kohtaan, mutta lähitaistelussa ne jyräävät ja kovaa. Prot 3 ja 4:sta läpipääseminen vaatii lähistelyssä lähes systemaattisesti karman käyttöä tai jotain selkeästi paljon kättä pitempää. Ospedalella patriiseja vastaan kannattaa toimia suojasta, kaukaa ja pitää tavalla tai toisella patriisit kaukana. Jotain lähistelevää (kuten rhino) kannattaa myös olla ja sarvikuono onkin seuraavaksi hankintalistalla.

Madmenit toimivat mielenkiintoisesti. 3 ap:llaan liikkuvat suht nopeasti, vaikka movement onkin vain 3, ja 9 karmapistettä antaa kohtuuisot buustit plague doctorille ja myös doctor of the arsenalelle. Näitä kannattaa olla useampi. Magia tuntuisi myös himskatin tehokkaalta, mutta maagin hengissäpysymiseen kannattaa kiinnittää myös huomiota. Lähiksessä Plague Doctor ja Doctor of the Arsenale ovat myös pahvia.

Jännä, että pelinjälkeinen pohdinta ei niinkään liittynyt pelimekaniikkaan sinänsä, vaan starttereiden melko epätasapainoiseen kokoonpanoon. Tämä on pelin toimivuuden kannalta mielestäni hyvä merkki. Peli eteni myös alkutakeltelujen jälkeen kohtuullisen nopeasti.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Muut miniatyyripelit”