"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Faban kompit

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

ManAtArm

Re: Faban kompit

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Hauska ja vakava, Se on asenteesta kiinni ei säännöistä, Mario Karttiakin voi pelata vakavasti siinä missä Starcraftia voi pelata hauskasti(et ilmeisesti ole ikinä kuullut mun mielipidettäni "Hard core"-pelaajista/peleistä). Ja "viskoin noppaa ja voitin"... ei millään pahalla mutta tätä ei voi pelata viskomatta noppaa, mutta juu toinen vain "pelaa" ja toinen myös taktikoi, eli tekee kuten pitää, mutta (ilmeisesti tätä ei viestimiehille opetettu) aina on olemassa sattuman varaisia muuttujia joihin ei voi varautua täysin, kuten esim scatterit. riittävästä määrästä suojaa vielä sen verran, vilkaises sääntökirjan kuvista millaisella maastolla tätä on ajateltu pelattavan.

Ja epäonni on osa peliä, eikä metät ei estä rynnäkköjä, vain tekee tappelun hankalaksi jos jää siihen seisomaan. Voi voi jos deathstar ei pysty tekee yhtä rynnäkköä, jos se on ainut oljen korsi voitaa kyse on siitä että sulla on kaikki munat yhdessä korissa(eli kuten meille sanottiin pst-k:ssa "huonoa taktikointia").

Vaikka tämä peli onkin fantasiaa tietty taso realismia on aina mukana, luomassa ne taktiset haasteet. Mutta samalla ylläpiten mielekkyyttä pelata, mulle ainakin ne tuurin ylä alamäet on tän homman suola, en tiedä teistä muista, mutta ne kerrat kun olen pelannut mysteeri maastolla olen kironnut oman osani mutta myös nauttinut senkin edestä. Mikä on vakavaa, hauskaa tai perseilyä riippuu asenteesta millä on liikkeellä ja omasta näkö kulmasta.

tää oli viimeinen kommenttini tästä aiheesta(toivottavasti) sillä näyttää siltä että minä ja halffis ei päästä kompromissiin vaikka keskusteltais naamatusten(näin käy kun kaksi jäärää kohtaa, onneksi kumpikaan ei ole maagi ;) ), annan kuitenkin viimeisen puheen vuoron vasta puolelle.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Nykyinen säätöpaketti näyttää tältä.
Yleiset säännöt
- Säännöt: 8th.
- Armeija koko 2400.pts.
- Ei special charactereita.
- Pelipöydän koko ~6x4 (~180x120cm).
- Ei mysterious terraineja.
- Pelataan yksi pelikierros jokaista muuta osallistujaa vastaan.
- Loitsuihin: Dwellers Below, Final Transmutation, Dreaded 13th, Infernal Gateway 11-12 effect, saa "Look Out Sir" heiton.
- Toistuva tahallaan väärinpelaaminen/huijaaminen johtaa pisteiden menetykseen tai pahimmillaan hylkäämiseen. Myös vastustajan harhaanjohtaminen lasketaan vilpilliseksi pelaamiseksi. Selvien sääntöjen kiertely porsaanreikien avulla lasketaan myös tahallaan väärinpelaamiseksi/huijaamikseksi.
- Pelaajan jättäytyessä liigasta pois niin että osa peleistä on vielä pelaamatta, kaikki aikaisemmat pelit mitätöidään.

Pisteytys
- Uniteista 25% välein.
- Monstereista ja Charactereista 50% välein.
- Kenraalista 100.pts.
- Battle standard bearerista 100.pts.
- Lipuista 25.p.
- Pelin lopputulos taulukosta katsomalla asteikolla 0-20.
- Fleeavat unitit pelin loputtua lasketaan tuhotuiksi.

Maastot
- Maastokappaleita asetellaan pöydälle kahdeksan (8) kappaletta (noppa heitolla arvotaan kumpi pelaajista asettaa ensimmäisen maaston, muutoin maastot asetellaan vuoron perään).
- Käytössä on kaksi erilaista metsätyyppiä tiheä/harva, pelaajan joka asettaa metsän tulee määrittää asetushetkellä kumpi metsä on kyseessä. Metsät toimivat kuten sääntökirjassa pois lukien seuraavat poikkeukset.
Tiheämetsä
- Metsä blokkaa line of sightin, metsään kuitenkin näkee sisään ja sieltä ulos.
- Liike joka kulkee metsänkautta ei voi olla marssiliike.
- Dangerous test heitettävä kaikille modeleille jotka koskettavat metsää charge/flee/overrun/pursuit liikkeen aina (oli yksikkö tyyppi mikä tahansa).
Harvametsä
- Ei blokkaa line of sightiä millään tapaa (antaa edelleen +1 coverin).

Maalaus/Proxytys
- Unitissa saa olla 25% maalaamattomia/proxytettyja modeleita, mikäli 25% raja ylittyy niin vastapuoli saa +1 aloitus heittoon (mikäli modelia ei ole valmistettu armeijakirjan optioista huolimatta, saa modelin korvata millä tahansa kuvaavalla modelilla, eikä tätä lasketa proxyttamiseksi [modelin on oltava maalattu]. Esim. Empiren BSB:tä ei ole hevosella varustettuna, jolloin modelin voi proxyttaa kuvaavalla modelilla).

Aktiivisuus
- Pelaajilta vaaditaan sitoutumista liigaan joka tarkoittaa myös aktiivisuutta, ilmoittamalla itsestään. (Riittää kun vastaa kohtuullisessa ajassa pelipyyntöihin ja on tavoitettavissa tarvittaessa).

Selailin tänään läpi erilaisia turnaus komppeja ja silmääni osui suhteellisen paljon kehuja "max.4 Power dice/Spell" säännöstä. Etenkin kun puhuttiin rennommasta pelaamisesta jota meidänkin liigamme pyrkii edustamaan.
Nyt kun ollaan loitsujen kohdalla etenkin "Look Out Sir!" heiton tarpeellisuutta tuotu esiin niin vaatiiko teidän mielestänne liigamme edellämainitun sääntölisäyksen?
Ideana 4 nopan käytössä on se ettei boostattua Dwelveriä yms. massatuho loitsua saa loitsittua läpi irkuttamalla niin todennäköisesti. Eihän tämä kokonaan poista irkuttamisen mahdollisuutta mutta ei sen ole tarkoituskaan.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Kuten olen jo pitkään sanonut, niin metsäsäännöt ovat edelleen perseestä. Nuo säännöt eivät auta yhtään mitään niissä tilanteissa joiden takia metsäsääntöjä alettiin rukkaamaan, sillä tykkilinja voi asettaa rauhassa kaikki metsät harvoina. Metsät blokkaan lossin aina, eikä niissä saa marssia. Metsät ei tarvi muuta.
Maalaus- ja proxytyssanktio on liian kova. Se voi hyvin helposti päättää voittajan, ja sitähän emme halua. Joko pois, tai sitten vain pisteidenviilausta sanktiona.
Maastonasettelu vuoronperään pois. Antaa liikaa perseilymahista.

Maksimi kuus noppaa on hyvä. Miscast-taulukko kuitenkin sev verta ikävä, ettei sitä halua koskaan heitellä (Tai ainakin minä en halua, kun tunnun vain ääripäitä saavan tulokseksi).
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Miksi me muuten mennään keksimään mitään erikoisempaa palkkiota kokonaan maalatusta armeijasta? Turnauksissa on vuosikaudet annettu turneepojoja ja se on hyväksi havaittu keino tarjota hymy maalaajan kasvoille. Nythän kuitenkin tehdään seuraavaan liigaan oikeaa komppipakettia eikä mitään a la Anton, joten miksi keksiä pyörä uudestaan?

Nopparajoitus on ihan unohtunut meikäläiseltä kokonaan mainita. Hyvä Ville kun toit sen esille. Se Max 4 noppaa, 5 Delffeille, on loistosääntö. Ja tuohon sitten lasketaan kaikki ilmaisetkin nopat tikareista, Slannijutuista sun muista.

Kummasti Halffikin on panemassa vastaan kuitenkin kaikesta. Oletko nää edes tulossa liigaan? Et ainakaan minun viimeisimpien tietojeni mukaan. Miksi nuriset siis? Ehdottaa ja trollata saa toki, mutta 100+ viestiä on enemmän kuin tarpeeksi metsistä.

Tää sääntöpaketti on kuitenkin niin paljon parempi kuin se edellisempi, että sun pitäisi olla tyytyväinen. Miekin melkein löydän kaiken haluamani täältä. Vielä kun saisi sen 300/450 ja slotit ja sen ja ton ja tän ja ne ja noi ja ja ja ja, niin minäkin voin tulla ensimmäisten joukossa mukaan pelaamaan.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Half-breed kirjoitti:Kuten olen jo pitkään sanonut, niin metsäsäännöt ovat edelleen perseestä. Nuo säännöt eivät auta yhtään mitään niissä tilanteissa joiden takia metsäsääntöjä alettiin rukkaamaan, sillä tykkilinja voi asettaa rauhassa kaikki metsät harvoina. Metsät blokkaan lossin aina, eikä niissä saa marssia. Metsät ei tarvi muuta.
Maalaus- ja proxytyssanktio on liian kova. Se voi hyvin helposti päättää voittajan, ja sitähän emme halua. Joko pois, tai sitten vain pisteidenviilausta sanktiona.

Maksimi kuus noppaa on hyvä. Miscast-taulukko kuitenkin sev verta ikävä, ettei sitä halua koskaan heitellä (Tai ainakin minä en halua, kun tunnun vain ääripäitä saavan tulokseksi).
Oikeasti, montako palasta kuvittelit sen tykkilinjan laittavan kentälle jos 8 palasta tulee kentälle... (jota voisi kyllä mun mielestä korottaa vaikka 10 palaseen)

Maalaus- proxysanktio on omaan mieleeni ihan hyvä, eipä tässä liigassa ole ollut yhtään matsia joka olisi ratkennut siihen aloituksen voittajaan, pisteidenviilausta ei todellakaan, eka liigakin olisi ratkennut erilailla, pelkän maalauksen takia joka on imo turnauksissakin perseestä jos voittaa turnauksen sen takia että on maalattu armeija mutta saa vähemmän pisteitä peleistä, ei.

Castimiseen en sano mitään, mulle käy kummatkin, 4 tai 6 maksimiksi.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

seiska editioni oli ja meni jo, sen takia seuraavaan liigaan ei tule kokonaan line of sightia blokkaavaa metsää. usko ny jumalauste se jo viimein.

mun mielestä toi maalaushomma on aika hyvä ja ei tuo capitaninkaan ehdotus kokonaan maalatun armeijan "palkitsemisesta" ole ollenkaan huono. kattelin just sunnuntaina jarkko syrjälän dark elf armeijaa ja se oli hieno....ja paskat....se oli helvetin hieno! joka äijä maalattu yhtenäisellä teemalla ja kaikki baset basetettu ja mikä sen hienompaa kun kaikki figut on vielä kaiken kukkuraksi kultaiselta 5 editionin ajoilta. 5 editionin figut on ainakin allekirjoittaneella lähellä sydäntä. vaikka häiviäisin tulevan liigan pelin jarkkoa vastaan niin se ei haittais mua paskan vertaa, olisin ainaki hävinny helvetin hienolle armeijalle ja mun mielestä jokaisen meidän pitäisi pyrkiä siihen että armeija on maalattu ja yhtenäinen.

mut toisaalta mä en ymmärrä tota h-b:n paasaamista noista tykkilinjoista, ku ei kaikki edes pelaa gunlineilla saatikka sotakoneilla lainkaan? vai rakennatko sä armeijalistan vallan puolustusta ajatellen että aina tulee tulta niskaan? tee semmonen lista mikä ei piittaa tulesta, lopeta se itkeminen ja lue vaikka seiskaa :D
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Half-breed kirjoitti:Kuten olen jo pitkään sanonut, niin metsäsäännöt ovat edelleen perseestä. Nuo säännöt eivät auta yhtään mitään niissä tilanteissa joiden takia metsäsääntöjä alettiin rukkaamaan, sillä tykkilinja voi asettaa rauhassa kaikki metsät harvoina. Metsät blokkaan lossin aina, eikä niissä saa marssia. Metsät ei tarvi muuta.
Alkujaan metsien kohdalla käsittääkseni ongelmana oli true loss, joka sääntöpakettiin on korjattu. Line of Sightiä on myös blokattu tuomalla tiheiden metsien optio mukaan peliin, aikaisempien kukkuloiden sekä rakennusten lisäksi.
Maalaus/proxytys sanktiosta toki voidaan olla montaa mieltä, pyysin kuitenkin uusia ehdoituksia jotka eivät vaikuta liigan pisteisiin suoraan niitä kuitenkaan saamatta. Jos liigaa vertaamme turnauksiin niin sanktiot maalauksesta/proxytyksestä ovat todella laimeat, turnauksissa vaaditaan parhaimmillaan täysin maalattuja armeijoita proxyttamatta nappiakaan että ylipäätään pääsee osallistumaan.
Maastojen asettelua ei millään muulla yksinkertaisella tavalla saa tasapuoliseksi, jos tätä haluaa kutsua perseilyksi niin kutsuttakoon sitten. Molemmille pelaajille suodaan tasapuolisesti mahdollisuus kuitenkin tähän perseilyyn, joten molemmat pelaajat ovat samalla kalkkiviivalla maastoja asettaessaan.
El Capitan kirjoitti:Miksi me muuten mennään keksimään mitään erikoisempaa palkkiota kokonaan maalatusta armeijasta?
Lähtökohtana sanktiolle oli se että liigan voittaja tulee ratkeamaan pelaamalla eikä vahingossa maalaamalla.

El Capitan kirjoitti: Nopparajoitus on ihan unohtunut meikäläiseltä kokonaan mainita. Hyvä Ville kun toit sen esille. Se Max 4 noppaa, 5 Delffeille, on loistosääntö. Ja tuohon sitten lasketaan kaikki ilmaisetkin nopat tikareista, Slannijutuista sun muista.
Ilmaiset nopat laskettaisiin mukaan tuohon. Tällä säännöllä ei mielestäni edes enään tarvittaisi Look Out Sir! heittojakaan, tosin eivät ne siellä paljoa muutenkaan paina mahtiloitsujen mennessä läpi. Toki selvää olisi se että peli kokisi tuntuvan muutoksen aikaisempaan, 8th:ssa kun ollaan totuttu mahtavaan magiaan.
Miksi muuten Delffeille pitäisi suoda 5 noppaa? Itselleni ei mitään selkeää syytä heti tule mieleen niin pakko kysyä. Käsittääkseni magian kanssa Delffit on askeleen edellä muutenkin muihin armeijoihin verrattuna.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

eiks se jo riitä että dwelleri sai look out sirin, pitääks mun noppa tuurillani vielä käyttää vian neljää sen dwellerin loitsimiseen... ja mä jo ehin toivoa että vois ottaa jotain muuta sen verdant heartin sijaan. ja jos joku yrittää antaa armeijalle jolla on magiaa teostavia kykyjä ylimääräisiä noppia muihi nverrattuna, niin mä alan vaatiaaan että liiga pelit pelataan vain ja ainostaan niillä säännöillä mitkä 8 kirjasta löytyy eikä mitään muuteta/poisteta/lisätä ;).
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Half-breed

Gerazu kirjoitti:Oikeasti, montako palasta kuvittelit sen tykkilinjan laittavan kentälle jos 8 palasta tulee kentälle... (jota voisi kyllä mun mielestä korottaa vaikka 10 palaseen)
Noilla säännöillä se tykkikukkala laittaa neljä maastonpalaa. Kukkula omalle depolle, imba pitään toisen flankin, ja loput maastot vittuun. Keskikentälle jää siis kolmesta neljään maastonkappaletta riippuen siitä haluaako vastapuoli omalle depolleen suojaa. Mahis on myös, että yksi maastonpala menee väärälle puolen, jos tykkilinja menee toisena.
Gerazu kirjoitti:Maalaus- proxysanktio on omaan mieleeni ihan hyvä, eipä tässä liigassa ole ollut yhtään matsia joka olisi ratkennut siihen aloituksen voittajaan, pisteidenviilausta ei todellakaan, eka liigakin olisi ratkennut erilailla, pelkän maalauksen takia joka on imo turnauksissakin perseestä jos voittaa turnauksen sen takia että on maalattu armeija mutta saa vähemmän pisteitä peleistä, ei.
Duh. Se on vähän niin kuin se pointti. Jos liiga ratkeaa siihen, kellä on maalattu armeija ja kellä ei, niin eikö se juurikin motivoi siihen maalaamiseen?
Runt kirjoitti:Alkujaan metsien kohdalla käsittääkseni ongelmana oli true loss, joka sääntöpakettiin on korjattu. Line of Sightiä on myös blokattu tuomalla tiheiden metsien optio mukaan peliin, aikaisempien kukkuloiden sekä rakennusten lisäksi.
Maalaus/proxytys sanktiosta toki voidaan olla montaa mieltä, pyysin kuitenkin uusia ehdoituksia jotka eivät vaikuta liigan pisteisiin suoraan niitä kuitenkaan saamatta. Jos liigaa vertaamme turnauksiin niin sanktiot maalauksesta/proxytyksestä ovat todella laimeat, turnauksissa vaaditaan parhaimmillaan täysin maalattuja armeijoita proxyttamatta nappiakaan että ylipäätään pääsee osallistumaan.
Maastojen asettelua ei millään muulla yksinkertaisella tavalla saa tasapuoliseksi, jos tätä haluaa kutsua perseilyksi niin kutsuttakoon sitten. Molemmille pelaajille suodaan tasapuolisesti mahdollisuus kuitenkin tähän perseilyyn, joten molemmat pelaajat ovat samalla kalkkiviivalla maastoja asettaessaan.
Juu true lossin kanssa pelaaminen oli ongelma, mutta niin on myös se pelikentän näkyvyys. Ei kukaan halua pelata pelikentällä joka on aakeeta laakeeta. Lisäksi nuo uudet mettäsäännöt eivät ratkaise sitä ongelmaa, kun jos oma lista haluaa nähdä mahdollisimman paljon, niin sitten asettaa kaikki mettät harvoina. Plus miinus nolla siis, kun näkyvyyttä on edelleen liikaa.

Ehdotin jo monesti hyväksihavaittua keinoa, eli sellaista joka ei ratkaise voittajaa, mutta viilaa pisteitä sen verta, että sillä on väliä. Alotukseen lisäboonus on vain yksinkertaisesti liikaa, ja koska emme näköjään halua, että liigan voittaja ratkaistaan sillä kuka maalaa parhaiten, niin miksi sitten annetaan buusti jolla on yksinkertaisesti hiton helppo voittaa paremmin maalanneelle armeijalle?
Runt kirjoitti:Ilmaiset nopat laskettaisiin mukaan tuohon. Tällä säännöllä ei mielestäni edes enään tarvittaisi Look Out Sir! heittojakaan, tosin eivät ne siellä paljoa muutenkaan paina mahtiloitsujen mennessä läpi. Toki selvää olisi se että peli kokisi tuntuvan muutoksen aikaisempaan, 8th:ssa kun ollaan totuttu mahtavaan magiaan.
Miksi muuten Delffeille pitäisi suoda 5 noppaa? Itselleni ei mitään selkeää syytä heti tule mieleen niin pakko kysyä. Käsittääkseni magian kanssa Delffit on askeleen edellä muutenkin muihin armeijoihin verrattuna.
Mitä helvettiä? Nopparajoitus, niin sniputusloitsuista voi poistaa LOSsin? Mitä sinä vedät? Se LOSsi on siellä tarkoituksesta, eikä se noppien vähentäminen auta sen kanssa mitään. LOS niillä spelleillä on ja pysyy.

Nopparajoituksen suhteen olen jäävi, välissä vaan tuntuu siltä, että haluaa heittää useammalla kuin neljäl nopal. Delffien isompi rajoitus johtuu heidän säännöistään, jotka eivät anna heille ylärajaa nopissa.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

El Capitan kirjoitti:Se Max 4 noppaa, 5 Delffeille, on loistosääntö. Ja tuohon sitten lasketaan kaikki ilmaisetkin nopat tikareista, Slannijutuista sun muista.
Tarviiko sanoo mielipidettä??? Seuraavaks sitten yksiköille kokorajoitukset jne ja näin me mennään kohti etc. Jolloin yksi hyppää ainakin pois kyydistä:) Jos Delffeiltä poistetaan oma erikoissääntö niin sitten helffeiltä pois asf jne jne
Aletaankos mennä jo liiallisuuksiin?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

syrja kirjoitti:
El Capitan kirjoitti:Se Max 4 noppaa, 5 Delffeille, on loistosääntö. Ja tuohon sitten lasketaan kaikki ilmaisetkin nopat tikareista, Slannijutuista sun muista.
Tarviiko sanoo mielipidettä??? Seuraavaks sitten yksiköille kokorajoitukset jne ja näin me mennään kohti etc. Jolloin yksi hyppää ainakin pois kyydistä:) Jos Delffeiltä poistetaan oma erikoissääntö niin sitten helffeiltä pois asf jne jne
Kyllä, emmä tajua edes miksi pitää jotain komppeja laittaa... Kompitonta fabaa vaan, turhia kaikki rajoitukset.
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Jeps. Lisätään sen verran vielä, että tuo viimeisin hahmotelma on oikein hyvä ja riittävä. Siinä on tarpeeksi juttuja korjaamaan peliteknisiä asioita. Mutta eivät vaikuta itse peliin tai pisteisiin. Ja toivottavasti motivoi myös sutimaan.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Runt

syrja kirjoitti:
Liiallisuuksiin on pyritty menemään jo kauanaikaa sitten. Sääntökirja itsestään on mielestäni tarpeeksi kattava, poislukien mysteriousterrainit ja pisteytys.
Noppa kysymyksen lähinnä heitin ilmoille sen takia että kartoitetaan mielipiteitä, jos vaikka jollain aikaa pelattaisiin CUP kompatuilla säännöillä. CUP komppeihin voisi sitten laittaa kaikki metsät blokkaamaan line of sightiä ja yksiköille maximi koot ja taikanoppia rajoittaa, näkisi sitten ihan käytännössä toisiko tuollainen rennompaa pelaamista mukanaan (tuskin, henkilökemiat ratkaisee).

Mutta tosiaan näillä ollaan nyt menossa, ainakin toistaiseksi. Oli sääntöpaketti mikä tahansa niin se on samanlainen kaikille.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

syrja kirjoitti:
Tarviiko sanoo mielipidettä??? Seuraavaks sitten yksiköille kokorajoitukset jne ja näin me mennään kohti etc. Jolloin yksi hyppää ainakin pois kyydistä:)
Mutta kun sitten yksi tulisi lisää! :)

Niin ja siitä maalauksesta. Sitähän tupataan sanomaan, että parempi armeija voitti. Hyvä armeija on yhtäkuin hyvä kenraali + lista. Mutta eikö kolmantena tule myös ulkonäkökin? Kaksi pelaajaa hakkaisi kaikki 20-0 ja sitten toisiaan vastaan 10-10. Jos vain toisella olisi kokonaan maalattu armeija ja toinen pelaisi ties millä armeijalla, jossa yli puolet yksiköiden miehityksestä olisi laattoja, niin jakavatko he sitten ykkösijan?

Eiks ois kivaa, jos se maalaaja olisi se oikea voittaja eikä pelkkä moraalinen sellainen?
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Half-breed

Runt kirjoitti:Liiallisuuksiin on pyritty menemään jo kauanaikaa sitten. Sääntökirja itsestään on mielestäni tarpeeksi kattava, poislukien mysteriousterrainit ja pisteytys.
Noppa kysymyksen lähinnä heitin ilmoille sen takia että kartoitetaan mielipiteitä, jos vaikka jollain aikaa pelattaisiin CUP kompatuilla säännöillä. CUP komppeihin voisi sitten laittaa kaikki metsät blokkaamaan line of sightiä ja yksiköille maximi koot ja taikanoppia rajoittaa, näkisi sitten ihan käytännössä toisiko tuollainen rennompaa pelaamista mukanaan (tuskin, henkilökemiat ratkaisee).

Mutta tosiaan näillä ollaan nyt menossa, ainakin toistaiseksi. Oli sääntöpaketti mikä tahansa niin se on samanlainen kaikille.
Liiallisuuksiin....tässä ollaan korjattu sääntöjen pahimpia puutteita ja sudenkuoppia, ja niiden korjaus on liiallisuutta? Sitten kun aletaan ihan armeijakohtaisia komppeja tehä, niin sitten voi puhua liiallisuuksiin menemisestä, mutta kun vielä silotellaan perussäännöistä löytyviä ryppyjä, niin mitenkään liiallisuuksiin olla menty.
Runt

Tuo oli henkilökohtainen mielipiteeni. Mielestäni 8th on sellaisenaan tasapainoinen paketti, tasapainoa horjuu kun mennään komppaamaan yhtä asiaa. Mikäli yksi asia kompataan ja tasapaino halutaan säilyttää pitää kompata moni muukin asia. Magia nyt kuitenkin on 8th:n kovin sana, nyt vain on opeteltava pelaamaan sen mukaan.
Special characteriti nyt ovat omaa luokkaansa jotka on hyvä jättää suosiolla pois.
Half-breed

Runt kirjoitti:Tuo oli henkilökohtainen mielipiteeni. Mielestäni 8th on sellaisenaan tasapainoinen paketti, tasapainoa horjuu kun mennään komppaamaan yhtä asiaa. Mikäli yksi asia kompataan ja tasapaino halutaan säilyttää pitää kompata moni muukin asia. Magia nyt kuitenkin on 8th:n kovin sana, nyt vain on opeteltava pelaamaan sen mukaan.
Kasi tasapainoinen? Tähän ei voi kuin sanoa seuraavasti. Kasi on epätasapainoisimpia edikoita pitkiin aikoihin. Helvetti seiska demoneineenkin oli tasapainosempi kuin kasi. Ja ei todellakaan tarvi lähteä komppimaan mitään lisää jos komppii jotain. Mitä esim. pitää kompata kun lisää sen LOSsin niihin pariin taikaan jotka yksinkertaisesti vaativat sen? Ne taiat tekee silti hulluna lämää, mutta nyt ne ei sniputa niitä sankareita sieltä myöskään pois. Mitä lisäkompittavaa tuossa siis on?
Runt

Äläs nyt kaikkea ihan pilkulleen ota, yleiskuvannoillisesti tuon tarkoitin. Eipä LOS! heiton poisjättäminenkään peliä horjuta, miksipä siis kompata (mielipide ei kysymys).
Half-breed

Runt kirjoitti:Äläs nyt kaikkea ihan pilkulleen ota, yleiskuvannoillisesti tuon tarkoitin. Eipä LOS! heiton poisjättäminenkään peliä horjuta, miksipä siis kompata (mielipide ei kysymys).
No jos haluat että maagisi kuolevat 50 % mahiksella niin siitä vaan. Oikeassa maailmassa nuo spellit ei ole kuin kompattuja kaikkialla, joten mielipiteesi on siis väärä.
Runt

Half-breed kirjoitti:
Runt kirjoitti:Äläs nyt kaikkea ihan pilkulleen ota, yleiskuvannoillisesti tuon tarkoitin. Eipä LOS! heiton poisjättäminenkään peliä horjuta, miksipä siis kompata (mielipide ei kysymys).
No jos haluat että maagisi kuolevat 50 % mahiksella niin siitä vaan. Oikeassa maailmassa nuo spellit ei ole kuin kompattuja kaikkialla, joten mielipiteesi on siis väärä.
xD
Lukittu

Palaa sivulle “Pori”