Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
Valvoja: Peliporukkavalvojat
Re: Seuraavan Fabaliigan sääntövääntö
Voi niitä objektiivejä parillinenkin määrä olla. Aattelin vaan et parittomalla määrällä niitä joutus hakeen eikä istuskeltas omien päällä. Jos ne heittää keskilinjalle niin eiks oo hyvä? Mut joo tuo mun ehdotus olikin melko pelkistettyä ja toivoinkin et sitä tarvittaessa "jalostetaan". Mutta mutta, kyllä nuo Antonin ehdotukset alkaa olla ihan sääntökirjan mysteeri maastojuttuja. Ei silti mulle sopii pelata niilläkin. Mut Anton tees kunnon ehdotusta ja katotaan miltä näyttää. Ja voihan ne arvotus metsät heittää etukäteen jos niin halutaan.
Mikäs vika mun maaston asettelussa on? Mähän pyrin käyttämään maastoa hyväkseni sodassa. Mikä on mielestäni järkevää jopa suotavaa. Jos oltas pelattu meillä niin kentällä ois ollu kunnon kokoisia taloja ja torneja blokkaamas juttuja :)
Vai sampsan figuja varailit. En tiennykkää et sil on myös beastmaneja. Ei silti mää en tartte niitä yhtään enempää. Meinaakos A lähtee VC:lla liikkeelle. Ite kans mietein puolivakavissani samaa. Mut ääh... Minotaurit on nyt nukkuneet tarpeeksi kauan...kävelevät katapultit sun muut on nähty. Niilläkin pisteillä saa lisää minotaureja....Eli minimi core ja maksimi mino!!!! Saanko sellaisen kompin kuin oli vanhassa kirjassa, et jos doombull on kenu niin minot on coree? Edes yksi yksikkö? Joohan?
Mikäs vika mun maaston asettelussa on? Mähän pyrin käyttämään maastoa hyväkseni sodassa. Mikä on mielestäni järkevää jopa suotavaa. Jos oltas pelattu meillä niin kentällä ois ollu kunnon kokoisia taloja ja torneja blokkaamas juttuja :)
Vai sampsan figuja varailit. En tiennykkää et sil on myös beastmaneja. Ei silti mää en tartte niitä yhtään enempää. Meinaakos A lähtee VC:lla liikkeelle. Ite kans mietein puolivakavissani samaa. Mut ääh... Minotaurit on nyt nukkuneet tarpeeksi kauan...kävelevät katapultit sun muut on nähty. Niilläkin pisteillä saa lisää minotaureja....Eli minimi core ja maksimi mino!!!! Saanko sellaisen kompin kuin oli vanhassa kirjassa, et jos doombull on kenu niin minot on coree? Edes yksi yksikkö? Joohan?
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Seuraavaa FaBa liigaa tässä väki huutelee niin tosiaan suunnitelmissa on ollut että seuraava liiga startattaisiin vasta vuoden vaihteessa. Tarkoituksena on täten antaa aikaa 40K:lle koska osa peliporukastamme pelaa molempia pelejä. Samalla toki on ajateltu että myös että pelaajilla olisi aikaa testailla erilaisia listoja laidasta laitaan, jolloin itse liigaan saataisiin ne parhaat ja häröimmät listat. Valitettavaa kuitenkin että tuo 40K liigan aloitusajankohta on venynyt näinkin pitkälle, joka tarkoittanee että 40K ja FaBa liigat pyörivät osan aikaa päällekkäin.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
No niinhän nuo viimeksikin pyöri päällekäin ja osa pelasi molempia. Et eiköhän ne siinä kulje sovussa rintarinnan. Kummassakaan ei kuitenkaan ole mitään tiukkaa aikataulua. Ja onhan tässä vielä paljon asioita sovittavana, ennen kuin liiga on valmis starttaamaan. Kauhulla odottaa taas hiljaa ollutta komppailua...onneksi meillä on nyt tuo kisu...
Ehdotus (kuten 40k diktaattorikin sanoi), säännöt löytyy kirjasta! Jos haluaa mukaan mysteerimaastoja (tai objektiivejä) niin se on jokaisen keskenään sovittavissa oleva asia. Ainoa poikkeus kirjasääntöihin voisi olla tuo pisteytys. Mites olis yksinkertaisesti täydet ja puolet pisteet+ lippu,kenu jne bonarit? Tietty spessut myös pois? Niin mites sen pistekoon kanssa? isompaakin tuossa väki kaipaili. Mulle käy, saanpahan enemmän minotaureja!!!
Eli keep it simple! Ellei joku ole kehittänyt jotain hyvää ja yksinkertaista menetelmää/ideaa. Ja etc ei ole sellainen menetelmä jos minulta kysytään.
Ai niin ja Antille maalauspakko :)
Kyllä mä ton maalaus jutun kohta lopetan....tai katotaan nyt miten jatkossa palkintosijat valuu hukkaan sen vuoksi...
Ehdotus (kuten 40k diktaattorikin sanoi), säännöt löytyy kirjasta! Jos haluaa mukaan mysteerimaastoja (tai objektiivejä) niin se on jokaisen keskenään sovittavissa oleva asia. Ainoa poikkeus kirjasääntöihin voisi olla tuo pisteytys. Mites olis yksinkertaisesti täydet ja puolet pisteet+ lippu,kenu jne bonarit? Tietty spessut myös pois? Niin mites sen pistekoon kanssa? isompaakin tuossa väki kaipaili. Mulle käy, saanpahan enemmän minotaureja!!!
Eli keep it simple! Ellei joku ole kehittänyt jotain hyvää ja yksinkertaista menetelmää/ideaa. Ja etc ei ole sellainen menetelmä jos minulta kysytään.
Kyllä mä ton maalaus jutun kohta lopetan....tai katotaan nyt miten jatkossa palkintosijat valuu hukkaan sen vuoksi...
Miten ois se 2600p? Sais kivasti 2 Kdai Destroyeria.syrja kirjoitti:No niinhän nuo viimeksikin pyöri päällekäin ja osa pelasi molempia. Et eiköhän ne siinä kulje sovussa rintarinnan. Kummassakaan ei kuitenkaan ole mitään tiukkaa aikataulua. Ja onhan tässä vielä paljon asioita sovittavana, ennen kuin liiga on valmis starttaamaan. Kauhulla odottaa taas hiljaa ollutta komppailua...onneksi meillä on nyt tuo kisu...
Pisteytyksessä se puolet on omaan korvaan paras, ei ainakaan ETC pisteytystä, oli aivan hirveä.
Liiga vaan päälle!
Lupaan että pelaan viimeisen liigamatsin maalatulla armeijalla. Ehkä. Jos osallistujia on 15.
Ja luonnollisesti deathia maagille...Hmm pitäisköhän tehdä se scouttaava deathmaagi?? sais sit kivasti auringonpaistetta kentälle...
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Eiks Antti tii, että D-vitamiini on tärkee asia? Saa ögret sen värin takaisin iholleen kun veri alkaa kiertää kunnol. Hohoo.
Mie tuumasin, että toisin Kaaokseni kentälle. Se on kuitenkin vielä kaupan hyllyllä aika pahasti. Ei kerkee ei kerkee ostamaan kaikkea kivaa, jos te nyt pakotatte osallistumaan. Uu-uh, uu-uh. Minkähän mie toisin niiden sijaan? Örkit? Ehei, paska kirja. Liskot? Ne oli äsken. Helffit on heikossa hapessa ja en ossaa pelata niil. Paperia paperia. Kuolleet eivät ole vielä pelikuntoisia eikä ole ihmisetkään. Ai ai, ai ai.
Mitä jä jäljelle? Rottia! Welffejä! Mutq, mutq. Kaaos. Haluaa kaaoksen.
Mie tuumasin, että toisin Kaaokseni kentälle. Se on kuitenkin vielä kaupan hyllyllä aika pahasti. Ei kerkee ei kerkee ostamaan kaikkea kivaa, jos te nyt pakotatte osallistumaan. Uu-uh, uu-uh. Minkähän mie toisin niiden sijaan? Örkit? Ehei, paska kirja. Liskot? Ne oli äsken. Helffit on heikossa hapessa ja en ossaa pelata niil. Paperia paperia. Kuolleet eivät ole vielä pelikuntoisia eikä ole ihmisetkään. Ai ai, ai ai.
Mitä jä jäljelle? Rottia! Welffejä! Mutq, mutq. Kaaos. Haluaa kaaoksen.
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
- Sinitähti
Pisteytyksestä, mikäs se ETC pisteytys tapa nyt sitten on?
Useampi on nyt ehdoitellut tuota 50% välein, mutta itse rohkenen esittää vastalauseen ja ehdoittaa 25% välein. Saadaan niistä mahdollisista megahordeista niitä pisteitäkin edes joskus.
Useampi on nyt ehdoitellut tuota 50% välein, mutta itse rohkenen esittää vastalauseen ja ehdoittaa 25% välein. Saadaan niistä mahdollisista megahordeista niitä pisteitäkin edes joskus.
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
ETC on että jos yksiköstä on 25% tai alle saat 50%, jos yli 25% jäljellä et saa mitään, hirveää kuraa.Runt kirjoitti:Pisteytyksestä, mikäs se ETC pisteytys tapa nyt sitten on?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Viime liiga oli hyvä. Sama pisteytys. 25% välein. ETC on paska. Tosi paska.
Mie tuun rotilla, jos liiga käynnistyy. Sopivasti oli tarkoitus alkaa niitä maalailemaankin niitä, jos Henkan liskoilta kerkeää. Katotaan, jos saan ne WLC:tkin rakennettua, niin ei tartte armeijani mitään muuta kuin ne 6 Jezzua ja sankarit.
Mie tuun rotilla, jos liiga käynnistyy. Sopivasti oli tarkoitus alkaa niitä maalailemaankin niitä, jos Henkan liskoilta kerkeää. Katotaan, jos saan ne WLC:tkin rakennettua, niin ei tartte armeijani mitään muuta kuin ne 6 Jezzua ja sankarit.
- Sinitähti
- Sinitähti
- Half-breed
Ja paskat. 50 % on hyvä. ETC myös. Miksi pisteitä pitäisi tulla aina. Kyllä niiden vuoksi pitäisi jotain työtäkin tehdä. 50 % on hyvä juurikin sen vuoksi, tosin koska massatappo on nykyään niin helppoa, niin ei tuo ETC-linjakaan mikään huono ole.Runt kirjoitti:Pisteytyksestä, mikäs se ETC pisteytys tapa nyt sitten on?
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
2600 huudettu...Hmm...eli 1300p sais perusminoja...11+7 kokoiset yksiköt...hmm...riittääköhän nuo...No joka tapauksessa sain taas hullun idean joka on reilua teitä kohtaan. Nyt en vaan paljasta sitä etukäteen :)Gerazu kirjoitti:Miten ois se 2600p? Sais kivasti 2 Kdai Destroyeria.
Mutta mitäs muut sanoo pistemäärään? Lyötäiskö se ensin lukkoon (mikä se sitten onkaan) ja väännetään sit muista jutuista? Vai tä?
Turkulaiset näimmä haistattelevat ennemmin kuin keskustelevat asiasta. No ehkä minäkin bannaan sitten turkulaiset, mitä sitä turhaan asioista keskustelemaan ;)
Tuskimpa tuo 25% kuitenkaan niin kamala pisteytystapa on että tuolla asenteella kannattaisi lähteä asiaa puimaan, varsinkaan kun asiaa ei ole viellä edes päätetty/lukotettu.
2400.pts puolesta liputtelen itse tällä kertaa, 2600.pts oli omalla tapaa kivaa mutta toisaalta taas ei.
2400.pts kuitenkin saa ne kaksi kovaa rare valintaan (Antista en tiedä) jos näin haluaa, 2600.pts antaa vain sen option rareihin että itse esim saisin 2*Stankin lisäksi Volley Gunin tai toisen magia kärryistä. Mielestäni on mielekkäämpää laittaa ihmiset tekemään valintoja listoja tehdessään, nyt minäkin valitsisin 2*Tankki VS Tankki, Kärry, Volley Gun väliltä. Monella myös ne extra pisteet menisivät pelkästään special osaston täytteeksi.
Mutta tosiaan tuo pisteytys ainakin tulee menemään toisin kuin sääntiksessä tai ETC:ssä muutoin taidetaankin pelata sääntökirjan sääntöjen mukaan täysin. Sovitaan nyt kuitenkin tuo pistekoko ensiksi.
Tuskimpa tuo 25% kuitenkaan niin kamala pisteytystapa on että tuolla asenteella kannattaisi lähteä asiaa puimaan, varsinkaan kun asiaa ei ole viellä edes päätetty/lukotettu.
2400.pts puolesta liputtelen itse tällä kertaa, 2600.pts oli omalla tapaa kivaa mutta toisaalta taas ei.
2400.pts kuitenkin saa ne kaksi kovaa rare valintaan (Antista en tiedä) jos näin haluaa, 2600.pts antaa vain sen option rareihin että itse esim saisin 2*Stankin lisäksi Volley Gunin tai toisen magia kärryistä. Mielestäni on mielekkäämpää laittaa ihmiset tekemään valintoja listoja tehdessään, nyt minäkin valitsisin 2*Tankki VS Tankki, Kärry, Volley Gun väliltä. Monella myös ne extra pisteet menisivät pelkästään special osaston täytteeksi.
Mutta tosiaan tuo pisteytys ainakin tulee menemään toisin kuin sääntiksessä tai ETC:ssä muutoin taidetaankin pelata sääntökirjan sääntöjen mukaan täysin. Sovitaan nyt kuitenkin tuo pistekoko ensiksi.
2.4k käy kans, saa tuleviin turneisiin sit pohjaa.
Jaaha sitä alko heti pelottamaan kun paljastin hieman suunnitelmaani :) Höh en siis saakkaan kahta doombullia...no saahan ne 2400p peliinkin...
200 lisä pojoa, no sillä saa melkein lisä petsen tai kohtuullisen blokin lantsareita, molemmay käy, joko enemmistö tai diktaattori päättää.
Kokeilisko magia ja jalka vahvaa listaa? Vai menisinkö perinteisellä...
Edit: tämmönen löytyi
Kokeilisko magia ja jalka vahvaa listaa? Vai menisinkö perinteisellä...
Edit: tämmönen löytyi
Viimeksi muokannut ManAtArm, Ma 22.10.2012 14:52. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
Miettinyt sellaista, et kovasti tahtois kokeilla vampiireita. Mutta figuja ei oo. Haittaako jos proksyilee? Eli jos teen sellaisen taustatarinan, et dark elf armeijani on kuollut delffiruttoon ja nyt noussut kuolleista kiusaamaan teitä? Haittaako tuollainen vai sekottaako liikaa?
- El Capitan
- Peliporukkavalvoja
Kuis ois 2k? Antilla mahikset saada viimeiseen pelin Ögret maaleihin. Jos ihan kunnon perustelunkin haluaa, niin rajataan lisää niitä vaihtoehtoja. Emmää teist tii, mutta mie olen aika kypsä jo tuohon 2.4:seen.
Voidaan me aina niitä prossiakin kokeilla rukata johonkin suuntaan, jos ei pistein haluta erilaisuutta pöydälle tai sitä miettimistä, että montako jättiläistä mie ottaisin vaiko kuinka monta urkua?
Voidaan me aina niitä prossiakin kokeilla rukata johonkin suuntaan, jos ei pistein haluta erilaisuutta pöydälle tai sitä miettimistä, että montako jättiläistä mie ottaisin vaiko kuinka monta urkua?
- Sinitähti
- Sinitähti
Ite haluis ennemmin pelata isompaa kuin lähtee pienentämään. Toisaalta vois tuo pienempi olla melkoinen haaste, kun hommaa aletaan rajaamaan. No ihan sama. Mutta Anton kaipailen edelleen kommenttiasi (myös muut saa kommentoida) tuosta turnee listastani. Eikös ollutkin vekkuli.
Niin ja mitä mieltä olette tuosta vampiiri kysymyksestäni? Aattelisin näinkin, et Antti ainakin toivoi treeniä tulevia turnauksia varten. Ja VC on melko yleinen näky turneissa....Joo joo tahdon sikailemaan vampyyri loordilla, myönnetään... :)
Niin ja mitä mieltä olette tuosta vampiiri kysymyksestäni? Aattelisin näinkin, et Antti ainakin toivoi treeniä tulevia turnauksia varten. Ja VC on melko yleinen näky turneissa....Joo joo tahdon sikailemaan vampyyri loordilla, myönnetään... :)
Viimeksi muokannut syrja, Ma 22.10.2012 21:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Kyllä mulle kay se haltijat vampyyreinä, kumminkin joudun katsomaan Halo spartaneita marsuina.
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
- Half-breed
Mitä sitä keskustelemaan, kun tilanne on aivan selvä. Kukaan halua helposti irtoavia pisteitä, sillä silloin pojoja saa vaikka mistä ja taitopelaaminen jää pienemmälle, kun taitavalla pelaamisella ei voi mitenkään estää ettei vastustaja saisi yksiköstä pojoja kun pelkällä ilkeällä katseella tippuu yksiköstä pojoja.Runt kirjoitti:Turkulaiset näimmä haistattelevat ennemmin kuin keskustelevat asiasta. No ehkä minäkin bannaan sitten turkulaiset, mitä sitä turhaan asioista keskustelemaan ;)
Jos pojoja saa vasta >50 % tappioiden jälkeen, niin niiden eteen pitää jo tehdä duunia ja taitopelaajat voivat näyttää taitonsa suojaamalla 50 % vahvuudessa olevaa yksikköä niin, ettei vastustaja saa siitä pojoja. Kaikki siis voittavat, kun pelaaminen vaatii jo edes vähän älliä, eikä mitään "Hurr durr viskon noppaa vaikka tonne ja oho pisteitä tippuu."-retardimenoa, ja pojoja ei tarvi kaivaa kuin punkkia ihosta.
Ja jos ei osaa pelata, niin sitten vaan niitä massatappoloitsuja viuhumaan. Saatte niitä tappioita aikaiseksi paljon, ja samalla sniputatte niitä sankareita pois, kun hurr durr ihan tasapäinen loitsu se on kun ei mitään LOS!sia saada.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.