"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

FOW Tournament - Bitter Winter 5.1.2013

Alue Battlefront Miniaturesin toiseen maailmansotaan sijoittuvalle miniatyyripelille.
Vonrichthofen
Viesti:

Re: FOW Tournament - Bitter Winter 5.1.2013

Viesti Kirjoittaja Vonrichthofen »

Ohris kirjoitti:Ilmoittaudun mukaan.

Red bear kirjasta jokin neukkulista.
Tankistanista vai pellot mustanaan iivanoita, jos saa kainosti kysellä...
Nopat & Taktiikka Ry
Pääkaupunkiseudun pelikerho

"Stuff breaks, people die"
-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Sappi

Viesti Kirjoittaja Sappi »

gutrot kirjoitti: Jos välttämättä ei halua B&B :tä, niin IMO paras ratkaisu on tuoda kaksi armeijaa, joista voi vastustajan mukaan valita sen sopivan. Jossain turnajaisissa näin tuli tehtyäkin.

Tämä antaa turnauspeleissä mahdollisuuden melkoiseen optimointiin, jos tätä ei oteta jotenkin pisteytyksessä erikseen huomioon.. Mutta tietysti voidaan lähteä siltäkin linjalta, että juuri onkin tarkoitus rankaista vain yhden armeijan tuovia.
Vonrichthofen
Viesti:

Sappi kirjoitti:
gutrot kirjoitti: Jos välttämättä ei halua B&B :tä, niin IMO paras ratkaisu on tuoda kaksi armeijaa, joista voi vastustajan mukaan valita sen sopivan. Jossain turnajaisissa näin tuli tehtyäkin.

Tämä antaa turnauspeleissä mahdollisuuden melkoiseen optimointiin, jos tätä ei oteta jotenkin pisteytyksessä erikseen huomioon.. Mutta tietysti voidaan lähteä siltäkin linjalta, että juuri onkin tarkoitus rankaista vain yhden armeijan tuovia.
Tai sitten yhden armeijan tuova saa tehdä 2 listaa.... :)
Nopat & Taktiikka Ry

-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Sappi

Missä järjestyksessä saa valita?

"Ai sä toit tankit, ootas mä otan sit tän antitank-listan.."

"Jaa no sit mä otan mun +2 fearless konepistoolikommandot.."

"Ai no mut sit mä otanki nää mun sotasaalistankit.."

Ad absurdum.
Vonrichthofen
Viesti:

Sappi kirjoitti:Missä järjestyksessä saa valita?

"Ai sä toit tankit, ootas mä otan sit tän antitank-listan.."

"Jaa no sit mä otan mun +2 fearless konepistoolikommandot.."

"Ai no mut sit mä otanki nää mun sotasaalistankit.."

Ad absurdum.
Exactomundo, En tiedä onko tuossa kahdessa armeijassa kauheata optimoinnin vaaraa, kunhan ovat selkeästi Red and Blue.
Nopat & Taktiikka Ry

-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Sappi

Niin no sitten ei, jos täytyy ottaa osapuolellisesti sopivampi, mutta kaksi listaa samasta armeijasta tehnyt saa etulyöntiaseman joka tapauksessa.
Vonrichthofen
Viesti:

Sappi kirjoitti:Niin no sitten ei, jos täytyy ottaa osapuolellisesti sopivampi, mutta kaksi listaa samasta armeijasta tehnyt saa etulyöntiaseman joka tapauksessa.
Jep, sori oli primaalireaktio :) Mutta olen kyllä sillä kannalla, että enemmän punaista olis pelkkää plussaa, joskus kun lapset antavat elämäni takaisin, pykään vielä ruski joukotkin, nyt on sen verta nuubi, etten hirviä ajatellakaan lainaavani jotain Strelkovya ja sillä vyöryväni mihinkään kolmen tunnin sisällä :)
Nopat & Taktiikka Ry

-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Sappi

Eiei, mun mielestä ihan pohtimisen arvoinen ehdotus kaiken kaikkiaan, mutta joitakin kompastuskiviä siinä on huomioon otettavaksi.
A. Meaney

Viesti Kirjoittaja A. Meaney »

Paras vastustaja piste-ehdotus:

Usein kolmen pisteen turnauksissa tulee aika paljon samoja sijoja ja minulla olisi yksi ehdotus miten hajottaa jakaumaa vähän.

Vaikka meillä onkin käytössä voitettujen pelien tie breaker sääntö, erittäin usein kolmen pelin turnauksissa voittoja ja pisteitä on sama määrä usealla pelaajalla (yhdessä turnauksessa taisi olla 4 pelaajaa)

Sen vuoksi ehdottaisin seuraavaa:

Viimeisen pelin jälkeen jokainen käy nopeasti äänestämässä ketä vastaan kolmesta vastustajasta oli HAUSKIN pelata - suhteessa pelin tunnelmallisuuteen, fair play henkeen, eläytymiseen, roolipelaamiseen, jne. Eräällä tavalla "Best Adversary" tai "Favourite Enemy" valinta.

Jokaiselle pelaajalle kertyneet "Best adversary" äänet lasketaan yhteen (0-3) ja näitä sitten käytetään tie-tie-breaker tilanteiden ratkaisemiseen.
Sotahullu

Viesti Kirjoittaja Sotahullu »

A. Meaney kirjoitti: Jokaiselle pelaajalle kertyneet "Best adversary" äänet lasketaan yhteen (0-3) ja näitä sitten käytetään tie-tie-breaker tilanteiden ratkaisemiseen.
Kannatan, kuulostaa helpolta ja yksinkertaiselta. Plus+ se pakottaa olemaan "reilumpi" vastustajaa kohtaan.

Ja mitä tulee useampaan listaan niin siitä tulisi pelleilyä. Tämä rikkoo minun mielestä vähän turnauksen ideaa kun pitää tehdä lista.
Nykyään suunnittelee Itä-Saksan johtamista.
Vonrichthofen
Viesti:

A. Meaney kirjoitti:Paras vastustaja piste-ehdotus:

Usein kolmen pisteen turnauksissa tulee aika paljon samoja sijoja ja minulla olisi yksi ehdotus miten hajottaa jakaumaa vähän.

Vaikka meillä onkin käytössä voitettujen pelien tie breaker sääntö, erittäin usein kolmen pelin turnauksissa voittoja ja pisteitä on sama määrä usealla pelaajalla (yhdessä turnauksessa taisi olla 4 pelaajaa)

Viimeisen pelin jälkeen jokainen käy nopeasti äänestämässä ketä vastaan kolmesta vastustajasta oli HAUSKIN pelata - suhteessa pelin tunnelmallisuuteen, fair play henkeen, eläytymiseen, roolipelaamiseen, jne. Eräällä tavalla "Best Adversary" tai "Favourite Enemy" valinta.

Jokaiselle pelaajalle kertyneet "Best adversary" äänet lasketaan yhteen (0-3) ja näitä sitten käytetään tie-tie-breaker tilanteiden ratkaisemiseen.
Sportsmanship = Best Adversary? Mun mielestä ihan kannatettava 'soft' score, kunhan pysyy tasapisteiden selkeyttäjänä, eli peukku täältä.
Nopat & Taktiikka Ry

-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Sotahullu

VonRichthofen kirjoitti:
Sportsmanship = Best Adversary?

Luulenpa että se on Best Adversary = Not so unfair list ;)
gutrot

Viesti Kirjoittaja gutrot »

Niin, siis 2 listaa = 1 ryssä + 1 natsilista. Ko. Vastusta vastaan ei siis tule yhtään b&b tä.

Piste-ehdotukselle +.
“A good plan violently executed now is better than a perfect plan next week.”

Nopat ja Taktiikka Ry
deggial

Viesti Kirjoittaja deggial »

Tässä vaan ääneen pohdiskelin, että miten olisi käynyt axis vs allies asetelmalle, jos oltaisiin pidetty turnaus länsirintamalla, tai jopa niin että kaikki LW armeijat käy?

Minä en lämpene tuolle; tuodaan kaksi armeijaa ja pelataan tarpeen mukaan toisella.
Kuitenkin turnausympäristössä on tarkoitus pelata kaikki pelit samalla listalla läpi.

Nyt vaan näyttää siltä, että axis armeijoita on tulossa enemmän kuin allies armeijoita (ymmärrettävää kyllä, kun tietää miten suosittu Saksa maana Flamesissa on),
niin "Hunni" pelaajien on asennoiduttava siihen, että vastaan saattaakin tulla toinen esim. Hunni armeija.

Kannatus kanssa "reiluin pelaaja" bonarille
Nopat ja Taktiikka Ry
A. Meaney

Viesti Kirjoittaja A. Meaney »

Parempi nimi tälle pisteytykselle (kuten joku yllä mainitsikin) on siis BEST SPORTSMAN mielummin kuin Best adversary.

Eli ensisijaisesti jokainen äänestäisi siis turnauksen viimeisen pelin jälkeen sitä vastustajaa (yhtä kolmesta) joka oli BEST SPORTSMAN (yllä vähän osviittaa.

Mahtuuko tällainen suunnitelmiisi Earnest?
Vonrichthofen
Viesti:

A. Meaney kirjoitti:

Parempi nimi tälle pisteytykselle (kuten joku yllä mainitsikin) on siis BEST SPORTSMAN mielummin kuin Best adversary.
Yeah, best adversary on Jeesus saakuli ja päinvastoin ;)
Minua ei henkilökohtaisesti haittaa vähääkään jos turnausmielessä on saksa vs. saksa peliä, olihan tuolla sitäpaitsi Suomalaisia ja Unkarilaisiakin...
Kannatan myös tuota yhtä listaa per pelaaja, vaan en nyt suoranaisesti vastaankaan laita, 3 peliä, sama se mulle miten se jakautuu, kuokkaan luultavimmin tulee vaan ei 6 - 1 ;)

Saakuli? Hienot on käännökset sensuurikoneella :D
Nopat & Taktiikka Ry

-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Earnest

Viesti Kirjoittaja Earnest »

Kahden armeijan tuomionen ei mielestäni ole hyvä idea, enkä halua lisätä sitä optiota turnaukseen.

Kannatan myös "Sportmanship scorea", lisätään tämä äänestys kierros aikataluun ja pisteytykseen. Eli +1 piste "Best Sportsman" pelaajalle.

Aikataulun puolesta voitaisiin vääntää neljäskin peli, jos pudotetaan peliaika 3h --> 2,5h. Tällä saadaan lisää vaihtelevuutta tuohon kärki kolmikkoon. Neljäs peli verottaa tosin melko paljon aikaa, ja porukalta jää päivällinen välistä...voi olla pinna melko kireällä viimeisessä pelissä!

Ehdotus:

08:00-09:00 Ilmoittautuminen ja armeijan laitto pelivalmiiksi
09:00-11:30 PELI 1
11:30-12:30 Tauko/Setup
12:30-15:00 PELI 2
15:00-15:15 Tauko/Setup
15:15-17:45 PELI 3
17:45-18:00 Tauko/Setup
18:00-20:30 PELI 4
20:30-21:00 BEST SPORTSMAN äänestys. Tulostusten julkistus! Turnaus päättyy.
Vonrichthofen
Viesti:

Earnest kirjoitti:Kahden armeijan tuomionen ei mielestäni ole hyvä idea, enkä halua lisätä sitä optiota turnaukseen.

Kannatan myös "Sportmanship scorea", lisätään tämä äänestys kierros aikataluun ja pisteytykseen. Eli +1 piste "Best Sportsman" pelaajalle.

Aikataulun puolesta voitaisiin vääntää neljäskin peli, jos pudotetaan peliaika 3h --> 2,5h. Tällä saadaan lisää vaihtelevuutta tuohon kärki kolmikkoon. Neljäs peli verottaa tosin melko paljon aikaa, ja porukalta jää päivällinen välistä...voi olla pinna melko kireällä viimeisessä pelissä!

Ehdotus:

08:00-09:00 Ilmoittautuminen ja armeijan laitto pelivalmiiksi
09:00-11:30 PELI 1
11:30-12:30 Tauko/Setup
12:30-15:00 PELI 2
15:00-15:15 Tauko/Setup
15:15-17:45 PELI 3
17:45-18:00 Tauko/Setup
18:00-20:30 PELI 4
20:30-21:00 BEST SPORTSMAN äänestys. Tulostusten julkistus! Turnaus päättyy.
Aika setti, itse sen verta uusi näissä hommissa että luulen että se 3 tuntia on 1780 pelissä tiukoilla jalkaväellä varsinkin.

2,5 tuntia jos otetaan niin jättäydyn pois suosiolla ettei tule pahaa mieltä kenellekään kun aika loppuu.
jos nuo neljä peliä sitten mieluummin rauhassa la ja su.

Ja 4 peliä vaikka kimbleä on jo liikaa, luulen että voidaan jakaa least aggressive palkinnot jälkeenpäin...

Ja en siis tahdo kiukutella mutta eikös olisi tarkoitus olla hauskaa kanssa ;) voi jäädä juttelut vähäiseksi kun ravaa pöydästä toiseen, ja jos nyt oma peli ei kestä kolmea tuntia, on ehkä ihan mukava seurata muita?

Vika editti. Jos sävy äreä, pyydän anteeksi, lapset riehuvat ...

Edit vielä tuo lopetus seiskan jälkeen kontra ysin jälkeen on perheelliselle iso ero :p
Viimeksi muokannut Vonrichthofen, Ti 27.11.2012 20:17. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Nopat & Taktiikka Ry

-CP2020-

VonRichthofen's Lounge
Sotahullu

Joo, 3 tuntia on ok mutta 2,5...

No, minun vuorot eivät yleensä kestä niin kauan yleensä mutta 2,5 on jo rajoilla. Mieluiten se 3 peliä jotka kestää 3 tuntia.

Tai vedetään La ja Su jotta saadaan enemmän pelejä aikaan.
Halkomahooli

Viesti Kirjoittaja Halkomahooli »

Olen myös kannalla 3 tuntia/peli ja venytetään sitten sinne sunnuntaille vaikka. Itse perheellisenä ja tulossa lahdesta asti, perilläoloaika+2h ajomatkoihin niin mulla olis lähtö klo 6.45 ja kotona sitten joskus klo 22 jälkeen. Veikkaan vahvasti ettei emäntä tuollaisesta pitäisi, jolloin itteltä jäis ainakin tulematta.
An Eternity Of War And Carnage
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Flames of War”