"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Yleinen keskustelu

Porin peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

harkkari

Re: Yleinen keskustelu

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Kävi melko hassu juttu tuossa. Tyyppi tuli pelaileen FoWia Tampereelta viikonloppuna. Milläköhän muullakaan kun Runtin vanhalla armeijalla. Näkipä nekin tiikerit sitten lopulta Porin taistelutantereet :)
Kalat meni kotio...
Furinji
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Furinji »

Enää kourallinen tunteja Pelikaupan maalauskisan deadlineen. Kävin omani kiikuttamassa sinne eilen ja viisi kappaletta kilpailutöitä siellä vitriinissä nyt sitten nökötti sulkemisaikaan, että toivottavasti tänään vielä nippu mattimyöhäisiä raahaa lisää. Äänestysaika taisi olla huomisesta lauantaista seuraavaahan perjantaihin, jos oikein muistan. Harmi vaan, että se tarkoittaa etten itse pääse äänestämään lainkaan, kun olen reissussa. Pentele :D
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja El Capitan »

Mun työni jäi kesken kun ei ollut maaleja Porin alueella laisinkaan. Nyt kun väki on nähnyt minun maalaustaitoni Henkan liskojen riveissä, olisi tehnyt mieli lähteä näillä skilzzeillä kisaamaan. Mutq ei oo maaleja ei. Tyhmää.

Tilatakkaan ei jaksa...
Soturin ei tarvitse vuodattaa verta voittaakseen taistelun.
- Sinitähti
Furinji
Viesti:

El Capitan kirjoitti:mutku mutku mutku
seli seli seli!

Kuuluu panostaa paikalliseen elämään.
Hapid

Viesti Kirjoittaja Hapid »

sillä ei oo vaan rahaa. kaikki rahansa tuhlannu zelda pinsseihin.
Kaikki hyvä loppuu aikanaan
Runt

Viesti Kirjoittaja Runt »

Mitäs mieltä väki nyt on tuosta uudesta pelikaupasta?

Itselleni on jäänyt vähän pahvinen maku suuhun muutaman vierailukerran perustellaa, huhut ovatkin sitten oma lukunsa... Hyllyvalikoima fabailijan silmin ei ole kovin järisyttävä (en tosin tätä odottanutkaan) mutta maalihyllyltä odotin jo hieman enemmän. Pettymykseksi kuitenkin huomasin että maalivalikoima oli hyvin suppea, askarteluporissakin oli aikanaan parempi valikoima vaikkei miniatyyri/pelikauppa ollutkaan kyseessä. Palvelun tasosta en juurikaan voi mainita mitään, koska sitä en ole saanut mutta toisaalta en liiemmin pyytänytkään (perus pelikauppa meiningillä mihin on ympäri suomea totuttu). Se mikä eniten itseäni paikan suhteen huolestuttaa on kuitenkin tuo tilaustavata. Muutamilta henkilöiltä olen kuullut että tavaraa on tilattu mutta useammankaan viikon/kk odottelun jälkeen ei tarvaraa olla liikkeeseen saatu. Perus GW tavaraa luulisi saavan suht nopeasti hyllyyn, itse en täten ole edes uskaltanut lähteä tilaamaan tätä kautta mitään. Pelimahdollisuudet liikkeen osalta ovat ihan hyvät, maastovalikoima toki suppea mutta kuitenkin sellainen millä pystyy pelaamaan välttävästi. Pelimahdollisuus lieneekin liikkeen parhainta antia, valitettavasti ilmaiset pelimahdollisuudet eivät kuitenkaan liikettä pidä pystyssä. Markkinoinnin kohteeksikaan en viellä ole joutunut paria sotun kommenttia enempää, facebookkiin kun ei kuulu niin hieman pimentoon on tässä jääty. Mitenkäs onko siellä facebookissa mainostettu enemmänkin jotain?
Minun mielipiteeni ovat toisille vääriä, joidenkin mielipiteet ovat minulle yhden tekeviä.
Hapid

kyl facebookissa on ollut päivityksiä, mutta pääasiassa huomannu niiden olevan vain magic the gathering aiheisia, tai sitte johonki konsolipeliin liittyviä.....
ittelläki jääny vähä enemmän paskan maku suuhun ihan jo pelkästään maalihyllyn takia josta puuttui puolet uusista sävyistä, sudit oli jtn army paintterin kuraa.....itse käytän vain gw:n omia pensseleitä enkä muihin koske...halvalla ei oo koskaan saanu mitään hyvää....

figuvalikoimat oli todella olemattomat ku vertaa tuohon banneriin mikä on tämänkin sivun alalaidassa jossa mainostetaan stadin halvimpia figuja..on varmaan joo helvetin halpoja ku hyllyssä ei oo edes mtn.......vertailukohteena semmonen että kävin viikko sitten tampereen puolenkuunpeleissä. liike sijaitsee keskustorilla mäkkärin Kellarissa ja siellä tuntu olevan ku karkkikaupassa ku pelkästään jokaista fantasy battle armeijaa kohti oli vähintään toistakymmentä laatikkoa erilaisia figuja, plus siihen päälle kaikki army dealit, battalionit, island of bloodit, isot kasat citadelin maastoja sekä lisäksi vielä 2 blisterhyllyä ja poistomyynnissä oleva pahvilaatikko lattialla....armeijakirjojakin oli hyllyllinen pois lukematta sääntökirjoja ja kampanjakirjoja. maalaushyllyn eteen ku kävelin niin hymyni oli leveä kuin seitsemän leivän uuni sillä kaikkia värisävyjä oli enemmän kuin riittävästi, suteja kipot täynnä, mittoja, noppia...jne jne....myös niitä uusia basing kit laatikoita oli kaikkia mahdollisia joita varten koko puljun ylipäätään edes menin......tai no kyl siinä yli 200 euroa taivaan tuuliin paloi kaikkeen muuhunkin....

ja ai niin....tuossa oli vasta fantasy battlet.....tohon vielä toinen samanlainen satsi vielä sitten sitä 40k:ta ja lotria ja uusia hobitti figuja. plus oikeestaan kaikki muut samat paskat mitä on myös porinki pelikaupas eli leffat, kortit, ja konsolipelit......
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Pinssit on hienoja. Niihin on hyvä rahansa tuhlata.

Omasta mielestäni tuo kauppa on juuri sellainen kuin sen kuvittelinkin olevan. Elokuvien puoleen häviää rakkaalle divarilleni ja mitä peleihin tulee, huuto.netti vie voiton. Fikuhylly on mitä on, mutta tilan puitteissa hyväksyttävä. Ei tuon kokoisesta paikasta voi odottaa oikein suuria kun tarjonta on viety noin moneen eri asiaan. Sitä edelleen kummastelen, miksi siellä ne Warlordsin ukkelit on. Mahtavatkohan koskaan liikkua sieltä mihinkään? Itse olen sieltä tilannut tavaraa ja siinähän ne tuli kun odotteli. Joonas jotain puhui kauhutarinoita omista Terroreistaan, mutta itsellä ei ole oikein mitään pahaa sanottavaa. Alle kuukausi ja sieltä ne minun pakettini saapuivat.

Maaleja kun kävin katsomassa, hämmästyin siihen, että mitään tietoa vanhoista nimistä ei ole. Mie ihan hämmästyin kun olin itsekin unohtanut tarkistaa kotona asian, että mikäs se kommando khaki nykyään mahtaakaan olla nimeltä. Ei mitään tietoa kaupassakaan, joten eikun Askartelu Poriin ja sieltähän listan löysinkin. Hassua, sieltä löytyi haluamani maaleja, mutta ne mitä jäi saamatta, ei löytynyt tuoltakaan. Onko tässä joku salaliittoteoria, jota en hoksaa?

Blisut olisi kiva saada johonkin järjestykseen. Se laatikko on tyhmä pengottavaksi. En tykkää. Niin ja Sonic tietty takaisin. Vaikka Chief onkin menneiltä ajoilta double wieldingillä, en kestä ajatusta, että joku inisee jossain, että miksi rintapanssarissa ei lue jonnea tai jotain muuta yhtä paskaa. Kivaa on, että ollaan täällä Sotussa ilmoittelemassa, mutta Hesa only masentaa. Tuumasin, että Mantic lähtee -40% silloin joskus, että nyt tämä poika lintsaa hieman töistä, mutta ei. Vain Hesassa...
- Sinitähti
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Pojjaat poijjaat. Joo onhan se totta et valikoima on melko suppea. Mut mitä nyt niitä silmäilly niin ihan mukava valikoima perusjuttuja löytyy. Tarttuipa matkaani tuossa taannoin juustoinen örkkilentokone (ps saako 40k liigaan tehä lista muutoksen :P). Kannattaa miettiä, et hommaisitteko te megavaraston kaikkea mahdollista tämänkokoiseen kylään? Heidän toimitusaikoihin en ota kantaa, kun en ole sitä vielä testannu. Et kertokaas onko joku tilannut jotain ja kauanko meni. Ja homma heillä kuitenkin vasta aluillaan. Tietty saas nähdä koska ovat "valmiina". Mutta kuitenkin esim 2 pöytää löytyy ja hiukan jotain maastoa, et ihan ihan kiva lähtökohta.
Mitä asiaskaspalveluun tulee niin kyllä minä ainakin viimeksi ihan jutuille pääsin. Toki vaati pientä aloitetta itseltä. Osa syy siihen on varmasti se, et myyjä on tainnut olla pääasias konsoli ja mtg pelailija. Kertoi et aloittanut nyt opettelemaan sääntöjä ja rakentaa itselleen armeijoita sekä 40k (dark eldar) että fabaan (Wood elfs). Juurikin siksi, et tietäisi mitä myy ja näin ollen olisi paremmin figumaailmassa "kartalla". Ja osoitti ihan asennetta, kun kertoi et valitsi nimen omaan welffit siksi, et ne on nyky fabassa ns heikoimpia armeijoita. Haluaa osoittaa että niilläkin pärjää. Et katotaas kuin käy. Voihan siitä vielä tulla melkoinen figumekka :)
Ja kyllä siinä hyllyssä maalejakin oli purkki jos toinen. En nyt kovin tarkkaan kattelut et mitä kaikkea. Varsinkin kun noi uudet maalit on mulle vielä melko outoja. Tarttis kyl oikeen alkaa niihinkin perehtyä. No vanhoja viel sen verran jäljellä ettei oo kiirus.
Mutta esittämään toiveita ja tilaamaan tavaraa. Sitä kautta hekin tietävät paremmin mitä täälläpäin kaivataan. Ja tuo maalauskisa on ihan hyvä alku. Vaikkakaan itse en nyt osallistunut. Tuo rajaus ei nyt oikeen sopinut vaan itselle. Katotaas millainen seuraava on ja pitänee käydä naureskelemassa osallistuja figuja :D
Niin ja hei Anton. Pakko sanoa, et ne Henkalle maalaamasi liskot on hienoja. Mikset ole bmop kisaan panostanut samalla tavalla??? Mites muuten kai siitäkin pitäis taas kohta alkaa vääntää kättä. Eikö? Ei ole muuten kauheasti ollut mitään kädenvääntöjä hetkeen. Mikä on toisaalta ihan hyvä.
Ja Hapid mitä tuo stadinpelikauppa mainostaa niin ei ole samaasia kuin porinpelikauppa. Tarjoukset tms koskee vain tuota hesanpuljua. Mikä on mielestäni hölmöä. Kuten Antonkin mainitsi. Kuitenkin samaa puulaakia. Ja puokkiin ei kannata verrata, ne kuitenkin myy paljon postimyynnillä. Mitä taas pelikauppa ei tee. Mutta huomasin tuossa jokupäivä, et porinpelikauppa on myös kirjautunut tänne. Katotaas tekeekö jotain omaa toive/ilmoitus tms keskustelua topikkia tänne? Toivottavasti.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Furinji
Viesti:

Pakko myöntää, että itsekin varsin odottavalla kannalla, että mihin suuntaan kehitys liikkeen vie. Tai siis pikemminkin, että tapahtuuko kehitystä. Tässä vaiheessa menee kuitenkin asiat edelleen alkukankeuden piikkiin. Ei sinäänsä, että itsellä hirveästi valitettavaa olisi vielä ehtinyt kertyä. Saatiin heti maalauskisa se on plussaa ja white dwarfin sain kun kaipasin ja etukäteen kysellessä sain vastauksen, että koska moinen on hyllyyn tulossa. Valikoimaan kantsii itse pyrkiä vaikuttamaan, jos jonkin saatavuus murehdittaa. Army Painterin kamaa ollaan ainakin koitettu lisää lobbailla :D

Kattellaa ja on tässä sentään jo kouralliseen itselle uusia figupelaajia päässyt törmäämään, että siltä osin lupaava suunta.
Hapid

El Capitan kirjoitti:

Maaleja kun kävin katsomassa, hämmästyin siihen, että mitään tietoa vanhoista nimistä ei ole. Mie ihan hämmästyin kun olin itsekin unohtanut tarkistaa kotona asian, että mikäs se kommando khaki nykyään mahtaakaan olla nimeltä. Ei mitään tietoa kaupassakaan, joten eikun Askartelu Poriin ja sieltähän listan löysinkin. Hassua, sieltä löytyi haluamani maaleja, mutta ne mitä jäi saamatta, ei löytynyt tuoltakaan. Onko tässä joku salaliittoteoria, jota en hoksaa?
paskat valikoimat, siksi et löytänyt.
itse ainaki tykänny nyt noista uusista maaleista ja washeista. tuo liquid green stuffiki on aika kivaa mönjää, sopii hyvin just noihin finecasteihin ja metalliguihin.

anttoni se lista missä näkyy mikä maali korvasi minkäkin löytyy white dwarffista numero 388. sama white dwarf jossa julkastiin uudet empire figut ja mukana tuli myös iso empire julistekin. paljonko runt oot valmis maksamaan siitä? :D
Furinji
Viesti:

Kyseinen maalilista oli mielestäni jossain vaiheessa ihan GW:n sivuillakin. Ja jos ei sieltä tule vastaan, niin google kyllä löytää, sillä sitä analysoitiin aikas puhki lontoon kielisissä blogeissa aikanaan.

Ja GW:n sudit laadukkaita? Tirsk. Onhan ne joo kohtalaisia vaikkeivat tosin hintaansa nähden, mutta kyllä "ammattimaalarit" taitaa listata laadukkaiden sutien joukkoon jotain ihan muuta. Ei sinne kyllä kauheesti Army Paintereitakaan tule että ei sinäänsä...
ManAtArm

Viesti Kirjoittaja ManAtArm »

Samat ongelmat siellä hieman tuntuu olevan kun eräissä muissa nimeltä mainitsemattomissa liikkeissä joissa olen asioinut... Boostep *kele... Tosin mitä figu valikoimaan tulee, juu onhan se hieman suppea mutta ainahan voi askartelu porissa käydä, eiku eihän sielläkäään mikään super valikoima ole. Ja kävi siellä tänään joku katsomassa ja harkitsemassa figuilun aloitusta(tais olla kiinnostuneepi fabasta mitä hieman kuuntelin hänen ja myyjän juttuja) että edes jotain hyvää.

Niin ja yksi niistä figuista on mun joten muistakaa äänestää sitä oikeata ;).
Hullu selvänä, tervejärkinen humalassa.
harkkari

Viesti Kirjoittaja harkkari »

Minua on kyllä palveltu. Myyjä koitti myydä historiallisia, juurikin niitä warlordin, kun niitä katselin. Mainitsi, että ovat nyt 3 kahden hinnalla. Kysyin säännöistä, niin sanoi ettei sellaisia olekaan, netistä tarvisi katsoa. Sanoin, että kyllä warlordilla on ihan omat kunnon kirjat, Black powder, hail cesar ja bolt action. Oli aika pihalla. Sinänsä kun miettii, että niitä historiallisia figuja on hyllyssä paljon, noin ajattelisi jonkinlaista perehtymistä olevan kanssa. No ehkä ajan kanssa. Ja jos historiallista pitää myydä, niin missä hitossa on FoW? Siellä on battlefrontin maastoa ja jokia ja gale force ninen juttuja, mutta miten se itse päätuote on jäänyt pois? Nyt vielä olisi se hyvä starttipaketti jne. Mutta tosiaan, kuten sanottu, tuntuu että figu ja ropepuolella tietäisi itsekin jo hitosti enemmän kun mitä myyntikaarti. Voin toki olla väärässäkin.

Huolestuttaa vähän, että selviääkö tuo lafka. Kolme vai neljä kertaa käynyt, kunnes sain vähän väkisin ostettua jotain. Lisää jokea maastoksi peleihin. Olin päättänyt, että nyt perkele ostan jotain. Chaos maalauskisaankin oli kova into osallistua, mutta noin vartin pengottuani blisulaatiokkoa, päätin luovuttaa. Ei yhtään sellaista figua jonka hienous/hinta -suhde olisi ollut sopiva. Figulaatikkohyllyn katsastin läpi samoin tuloksin noin 8 sekunnissa.

Rehellisesti sanottuna eniten hämmentää se, että GW kamaa on niin vähän, kai se jos joku, jotenkin myisi. Ropehylly on kyllä vitsi. Itsellä sängyn vieressä isompi kasa ja perus divarissakin parempi valikoima. Voiko dvd:itä myymällä tossa mittasuhteessa enää pärjätä?

Niin Porin pelikauppa! Odotamme vastauksia ja olemme tukenasi tästä ikävästä kritiikistä huolimatta. Jos saatte FoWia hyllyyn niin voin tulla vetään jotain pelikoulua tai kamppista sinne. Pöytäropeakin voin tulla vetään, jos sitä saa edes yhden hyllymetrin, tai puoli. Vähän ehkä yritystä ja perehtymistä nyt. Hammerien aloittaminen on hyvä alku, mutta se on sama kun leffakaupan myyjä katselisi itse vain romanttisia komedioita. Siitä on vähän hankala lähtee toimintaleffoja suosittelemaan,
Kalat meni kotio...
syrja

Viesti Kirjoittaja syrja »

Kuten aiemmin sanoin niin annetaas hiukan aikaa. Tuon liikkeen päätuote kuitenkin on atk-pelit ja leffat. Figuilu ja ropet on omamaailmansa, joka vaatii perehtymistä. Ja tätä perehtymistä ainakin minulle kertoi tekevänsä. Tietty pohjatyötä olisi voinut tehdä paremmin ennen aloitusta. Eli tutustua ja selvittää perusteita siihen mitä myy. Varsinkin kun tuossa kaupassa nuo figut on kohtuu merkittävässä roolissa. Ettei tulisi tuollaisia tilanteita kuten Harri sanoi. Siinä voi äkkiä uusiharrastaja ehdokas ottaa muita suunnitelmia.
Ei silti, eipä askartelukaupassakaan sen paremmin asiat ole. Toisaalta siellä hammerit onkin täysin sivujuttu. On siellä ollut hauska muutaman kerran kuunnella, kun pikkupertin iskä/äiskä on tullut ostamaan kullanmurulleen aloitus tms pakettia...."Täs tulee mukan näit erilaisii ukkoi ja juttui, siel on sit ohjeit jne...." Pari kertaa on ollut ihan pakko osallistua keskusteluun ja ohjata hiukan oikeampaan suuntaan. Isoa ylläriä on ollu et säännöt on lontoota ja figut vaatii hiukka maalia ja liimaa. Kerran kyl yks täti (ei se nyt kauheen vanha ollu) meinas suivaantua. Keskusteli myyjän kans "ko täs tulee mukan näit ukkoi ja juttui"-keskustelua faban aloituspaketista. Kun kuuli et säännöt on lontoota, niin totesi vain tomerasti "No netistä kyllä löytyy suomeksikin". Aattelin sit kohteliaana hieman vinkata ettei tule pettymyksiä. Et valitettavasti netistä ei löydy fabaan suomenkielisiä sääntöjä. Aattelin vielä jatkaa, et faban suomentaminen on niin hankala homma et ei siihen kukaan ryhdy. En vaan kerinny, kun mulkasi mua kiukkusesti ja tiuskas "Netist löytyy ihan kaikki, jos vaan osaa hakee!" Tuosta taitaa olla nyt parisen vuotta aikaa, välillä miettiny et jokohan on mahtanu löytää :D. Netistä löytyy joo kaikkee. Kerrotaan miten tehään pommii ja muuta, mut gw:n pelisääntöjä ei kyl taida ikinä löytää. Ainakaan finskatekstinä. Toki en ole kyl nyt hakenutkaan, et en tiedä vaikka joku hullu ois sellasen tehnykin. Mut epäilen.
Mutta takaisin pelikauppa asiaan. Toivottavasti pelikauppa osallistuu keskusteluun. Hyvässä hengessä kuitenkin mennään. Ja edelleen olen sitä mieltä että ihan hyvä aloitus heiltä. Ottaen huomioon tämän paikkakunnan väkimäärän.
Peli on peli. Voi mennä hyvinki
Silti kaikki on paskaa paitsi kusi.
Hapid

sääntöjä tosiaan saa hakea vaikka lopun elämäänsä eikä löydä koskaan netistä suomeksi.
tuo englanti mitä noissa kirjoissa on niin tosiaan on melko hankalaa välillä, jotku asiat kirjotettu todella monimutkasesti ja semmosilla sanoilla joille olisi ollut tutumpikin vastaava sana englanninkielessä. lieneekö juuri tuon murteen syytä, en siihen pahemmin ole perehtynyt.

mutta aikoinaan kun magic the gatheringia aloittelin niin sanat oli ihan hepreaa, MUTTA mä tiesin mitä mä mikäkin sana tarkoitti itse siinä pelissä, esim. trample, haste jne jne jen...eli oppi ne pelitermit ja nyt saman homman oppinu vasta parin kolmen viime vuoden aikana tässä fabassa.....eli pystyn lukeen aika hyvin sääntökirjaa ja armeijakirjaa, en välttämättä osaa sitä ihan suoraan kääntää suomeksi mutta tajuan mitä se tarkoittaa ja se riittää mulle.

muistan aikoinaan joskus ylä-aste aikoina kun josai turussa päin pyörin yhtenä talvena josain kauppakeskuksessa ja siellä oli jossakin kirjakaupassa faba tuotteita, niin mukaan tarttui ihan mielenkiinnosta semmonen opus kuin "johdatus stragetiapeleihin" niin ne säännöthän oli suoraan 5 editionin sääntökirjasta....mutta siinäkin oli vain suppea osa säännöistä....magia, psykologia ja erikoissäännöt puuttui kaikki, tosin magia boksihan myytiin silloin kokonaan erikseen kuten siegekin.

mutta itse en tätä peliä suosittelisi alle 12-13 vuotialle.....ihan jo tuon kielen ymmärtämisen takia.....kamala pelata jotain vastaan jolla on vaikka skavenit eikä se tie yhtään mitä sen ukot tekee.

parhaiten oppii pelaamaan kokeneessa seurassa, sen jälkeen usein vasta huomaa pitkien aikojen päästä jos jtn rulebookkiaki lukee että tossahan se nippelisääntö olikin mitä joskus mietittiin.
Half-breed

Viesti Kirjoittaja Half-breed »

Hapid kirjoitti:sääntöjä tosiaan saa hakea vaikka lopun elämäänsä eikä löydä koskaan netistä suomeksi.
tuo englanti mitä noissa kirjoissa on niin tosiaan on melko hankalaa välillä, jotku asiat kirjotettu todella monimutkasesti ja semmosilla sanoilla joille olisi ollut tutumpikin vastaava sana englanninkielessä. lieneekö juuri tuon murteen syytä, en siihen pahemmin ole perehtynyt.

mutta aikoinaan kun magic the gatheringia aloittelin niin sanat oli ihan hepreaa, MUTTA mä tiesin mitä mä mikäkin sana tarkoitti itse siinä pelissä, esim. trample, haste jne jne jen...eli oppi ne pelitermit ja nyt saman homman oppinu vasta parin kolmen viime vuoden aikana tässä fabassa.....eli pystyn lukeen aika hyvin sääntökirjaa ja armeijakirjaa, en välttämättä osaa sitä ihan suoraan kääntää suomeksi mutta tajuan mitä se tarkoittaa ja se riittää mulle.

muistan aikoinaan joskus ylä-aste aikoina kun josai turussa päin pyörin yhtenä talvena josain kauppakeskuksessa ja siellä oli jossakin kirjakaupassa faba tuotteita, niin mukaan tarttui ihan mielenkiinnosta semmonen opus kuin "johdatus stragetiapeleihin" niin ne säännöthän oli suoraan 5 editionin sääntökirjasta....mutta siinäkin oli vain suppea osa säännöistä....magia, psykologia ja erikoissäännöt puuttui kaikki, tosin magia boksihan myytiin silloin kokonaan erikseen kuten siegekin.

mutta itse en tätä peliä suosittelisi alle 12-13 vuotialle.....ihan jo tuon kielen ymmärtämisen takia.....kamala pelata jotain vastaan jolla on vaikka skavenit eikä se tie yhtään mitä sen ukot tekee.

parhaiten oppii pelaamaan kokeneessa seurassa, sen jälkeen usein vasta huomaa pitkien aikojen päästä jos jtn rulebookkiaki lukee että tossahan se nippelisääntö olikin mitä joskus mietittiin.
Pälä pälä. Tuo sääntökirjoissa oleva teksti on hyvin selväkielistä, eikä ongelmaa tule kuin terminologiassa, mutta GW on todella parantanut terminologian avausta uusimmissa säännöissä, joten tuostakaan ei ole enää oikein ongelmaa. Lisäksi nykylasten enkuntaito on sen verta hyvää nykyään, ettei tähän enää tarvitse olla 12+ vuotias, että säännöistä ottaisi selvää.

Eli ei noissa säännöissä ole mitään hepreaa. Tosin jos mielestäsi MtG:ssä oli teksti muka hepreaa, niin kai sitten kuulut rallienglantia puhuviin, joten ei ihme jos on ongelmia.
2014 bänniä jo yhteensä ~3,5 kuukautta. Yrittäkää pistää paremmaksi.
El Capitan
Peliporukkavalvoja

Harva se peli minun kanssani on simppeli. Aina tulee sellainen olo, että tätä sitten kysytään Sotusta, miten menikään.

Lisää halutessasi vitsi, jossa puhutaan huonosti kirjoitetuista säännöistä, surkeina sääntöinä.
- Sinitähti
Hapid

mut sun kannattaa half miettiä omaa napaas pitemmälle että maailmas on muitaki ku kympin oppilaita, elämäs on muutaki ku warhammer, englanninkieli ja my little ponyt.
Tou84

Viesti Kirjoittaja Tou84 »

Bronies..... hei rajaa siihen ny... ei tää mikään fistfightinternetfoorumi oo...

Olen osaltaan samaa linjaa Hapidin kanssa eli toi GW:n teksti on kirjoitettu osaltaan niin kuin lukija sen haluaa ymmärtää
ja sitten siellä on vielä niin isoja aukkoja paikkamatta että nitpickerit saa väännön aikaan jos haluaa.

Tosiaan totean myös halffiksen osuudelta että GW on ainakin yrittänyt selkeyttää käyttämäänsä tekstiä
ja helpottanut englanninkieltä jota on käyttänyt sääntökirjassa....

eli 50/50 menee Round... eiköhän tää ollu 1st round KO... ja voidaan unohtaa vääntö?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Pori”