"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Pulis Cup 5 WH40k-Patrol turnaus 15.6.2013(25/28)

Ilmoitukset tulevista turnauksista.
Pulautus Pallo

Re: Pulis Cup 5 WH40k-Patrol turnaus 15.6.2013(26/26)

Viesti Kirjoittaja Pulautus Pallo »

Gerazu kirjoitti:
rikuturso kirjoitti:Tuli just totaalihajoaminen, tein pirun kivan listan, jonka HQ oli parasite of mortrex....ja sit Pekko perhana muistutti ettei sitä saa ottaa....mitä mulle jää...ei synapsin synapsia jonka vois piilottaa mihkään...mä tarviin terveitä harrastuksia, tää romuttaa mun mielenterveyden. Genespämmi tulossa, onneksi en ite joudu pelaamaan näillä saakelin sittisontiaisilla. Ei näistä vaan ole näin pieniin peleihin...20 gargoylea kestää just ja just gk:n yhen vuoron tulituksen mut sit kuolee kaikki eikä sieltä ole enää mitään assaulttaamassa. Eikä niille sais synapsea muutenkaan joten piruakos teet. On tämäkin tapa viettää vappua, turhautua listan kanssa jota ei edes pelaa :D
Enemmän kannattas pelätä susia/kaaosta/necroneja kuin GK:ta ;)
Mikä on kaaoksella hyvää näissä pienissä, esim. 500pts peleissä? Veljeltä meni mielenkiinto 40K:hon kun örkeillä ja dangeleilla kyykytin sitä liikaa. Eli mikä niillä ois hyvää, jota voisin suositella sille?
sutenööri kirjoitti: "Idioottien kanssa väittely on kuin pelaisi pulun kanssa shakkia: se kaataa nappulat, kakkaa laudalle ja lentää omien luokse kehumaan voitollaan"
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

BloodyElf kirjoitti:
Gerazu kirjoitti:
rikuturso kirjoitti:Tuli just totaalihajoaminen, tein pirun kivan listan, jonka HQ oli parasite of mortrex....ja sit Pekko perhana muistutti ettei sitä saa ottaa....mitä mulle jää...ei synapsin synapsia jonka vois piilottaa mihkään...mä tarviin terveitä harrastuksia, tää romuttaa mun mielenterveyden. Genespämmi tulossa, onneksi en ite joudu pelaamaan näillä saakelin sittisontiaisilla. Ei näistä vaan ole näin pieniin peleihin...20 gargoylea kestää just ja just gk:n yhen vuoron tulituksen mut sit kuolee kaikki eikä sieltä ole enää mitään assaulttaamassa. Eikä niille sais synapsea muutenkaan joten piruakos teet. On tämäkin tapa viettää vappua, turhautua listan kanssa jota ei edes pelaa :D
Enemmän kannattas pelätä susia/kaaosta/necroneja kuin GK:ta ;)
Mikä on kaaoksella hyvää näissä pienissä, esim. 500pts peleissä? Veljeltä meni mielenkiinto 40K:hon kun örkeillä ja dangeleilla kyykytin sitä liikaa. Eli mikä niillä ois hyvää, jota voisin suositella sille?
Halvat biket, Havocit autocannoneilla/missileillä.
Darius

Viesti Kirjoittaja Darius »

Olen kuullut juttua, että ap3 torrent flamer bikesorsalla on erittäin, erittäin, erittäin hyvä...

Edit: Lausetta korjattu : D
Viimeksi muokannut Darius, Ke 01.05.2013 23:11. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Bep.
rikuturso

Viesti Kirjoittaja rikuturso »

Jos tässä pelissä olis autowin niin kaikki varmaan käyttäis sitä :)
Lord of Carcassonne

Viesti Kirjoittaja Lord of Carcassonne »

Noh, jos kerran tyrkyiltä puuttuu synapse creature näil säännöil niin pitäskö tyranideille antaa synapse creature sääntö mallille joka esittää patrol armeijan warlordia (olisi jokin luonnonoikun muutos normaalista yksilöstä).

Ja miten tyrkyt tuhoaa chimeran? Repimällä sen meleessä! 10:n peltiä vastaan iskevät joten ei se kovin vaikeata voi olla sen hull pointtien vienti siihen attack määrään verrattuna mitä niiltä löytyy. Ja mun säännöissä Vehicle saa ampua vuorossa vain 2 asetta joten ei chimeroiden nyt isoa laumaa odotetan saavan vuorossa.ja 2 vehicleä saa olla maksimissaan niin kyl siel jonkin verran tyrkkyjä perille pääsee. Ravenereita kehiin!
Warhammer The Old World Alkaen 13.4.2024.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Warhammer Armies Project (1.8.2023 lähtien)
Bretonnia V/T/H 5/2/7
Nippon (Kun armeija on valmis) V/T/H 0/0/0
rikuturso

Ei hätiä mitiä, ongelma ratkesi kun tyranid prime saatiin blobiin ja Hive guard kentälle tankkeja poppaamaan.
Lord of Carcassonne

rikuturso kirjoitti:Ei hätiä mitiä, ongelma ratkesi kun tyranid prime saatiin blobiin ja Hive guard kentälle tankkeja poppaamaan.
eikös tyranid prime ja tyranid warriorit ole synapse creatureita?
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Darius

Lord of Carcassonne kirjoitti:
eikös tyranid prime ja tyranid warriorit ole synapse creatureita?
Ovat.

Itsekin yritin miettiä että miten tyrkyt voisi saada toimimaan, ja tämä on yksi yritys:

Tyranid Prime, Pair of Boneswords, Deathspitter.
4 Tyranid Warriors, Deathspitters, Toxin Sacs.
5 Ymgarl Genestealers.
3 Hive Guard.

(Optimus) Prime istuu warrioreiden kanssa ja marssivat midfieldin objektiiville ampuen, hive guard istuu takaobjektiivilla ja ampuu, ja ymgarlit ilmestyvät vihollisen objektiiville repimään long fangeja. Täysin gauntiton lista, vain ja ainoastaan mid-sized tyranideja : D Mitä luulisitte, toimisiko tuo?
Bep.
rikuturso

Eilen pelattiin vaimon kaa testipeli. Mulla oli 2x tactical, plasma, plasmacannon, 5x sternguard combiplasma. Vaimon listassa oli:
20 gargoyle, adrenal gland
2x hive guard
23x termagant adrenal gland, toxin sacks
Tyranid prime, lash whip, bone sword, prime menee termisblobiin, gargoylet tulee edeltä screenaamaan ja hive pehmittää taustalla. Tarpeen tullen kaikki voi glanata tankit kuoliaaksi ja pystyy ottamaan tosi hyvin osumaa kun halailee vaan tota coveria. Sternguardin ignores cover ammukset oli paha paukku noille ja siksi ne sternit tapettiinkin heti.
Olisin kuollu wipeouttiin. tyrikset nappas relicin, sai first bloodin pehmentämällä mun sternguardia hiveillä ja sitten ampumalla ja assaulttaamalla ne gargoyleilla jumittaen mun koko possen depolle. sain gargit pois ja eikun relickiä hakemaan, mutta toi prime yksin tappo multa joku 6-7 marinea assaultissa + sitten noi muut poisonjanarit. Ei siinä ollut mitään jakoa ja koska ne oli ruinsissa areassa piilossa ei mun aseetkaan saaneet tarpeeksi damagea. Gk:lla olis menny paremmin. Ens peli niillä sitten. Toi prime on ainoa heikko kohta. Sen kun saa pois koko viritelmä hajoaa kuin pökäle tuulettimeen. Mutta minkäs teet ini 1 basekontaktissa sitä vastaan ja ignores armour. Jee!
Ratovaari

Viesti Kirjoittaja Ratovaari »

Tor-Erik Nygård peruu osallistumisensa kun huomasi, että turnaus on päällekkäin Desuconin kanssa.

Koska olen ilonpilaaja, kerron että tarkoitukseni oli ottaa forgelta neljän tykin Heavy Quad Launcher Battery.
200pts, 12 miehen crewi, ampuvat 16kpl S5 AP5 pikkulättyä, epäsuora tulkin löytyy ja 12-60" range. Ne oli tarkoitus ympäröidä yhdistetyllä kolmella AC+Plasma kaartiryhmällä joista yhdessä on komissaari power weaponilla.

Maastolla ei olisi minulle ollut väliä enkä usko että millään armeijalla olisi riittänyt tulivoima T7 ryhmän alas ampumiseen. Dark Eldarit olisivat olleet pahin vastus poisoned weaponeidensa ansiosta, mutta uskoisin silti tulivoimani riittäneen niidenkin alas lakaisemiseen.

Yksi mitä myös mietin, oli kahden Bombardin ryhmä. Chimeran pelleillä oleva vehicle, ampuu S8 AP3 7" blasteja ja nehän eivät ole komppien puolesta kiellettyjä, mutta Heavy Quad Launcher Battery olisi silti ollut parempi.

Onnea kaikille turnaukseen osallistuville, jos joku listallani sattuu pelaamaan (onneksi en figuja ehtinyt tilata).

Edit:
Jos joku niitä nyt haluaa, niin Kriegiläisten lista löytyy täältä.
Hammerheart kirjoitti: Ota mallia vaikka Gorkiporkista, Exocowboysta tai Ratovaarista.
Darius

Onko nuo aeronautican ja muiden erikoiskirjojen figut sallittuja? Jos Forgen kamoja saa ottaa näihin listoihin mukaan, sehän muuttaa listojen mahdollisuuksia aika paljon...ja kyllä kusee balanssin, koska nuo artillery weapon tiimit ovat parrakkainta juustoa mitä on hetkeen nähty : D

Turnauspelaaja minussa kyllä nostaa hattua tuolle, 16 s5 ap5 pikkulättyä vuorossa on niin jäätävä, että voittaa pitkälti minkä tahansa listan wipeoutilla vuoron tai kahden ampumisen jälkeen. Tai no, necronini ja niiden av 13 arkki olisi vain kyllä nauranut, mutta jokainen non-necron armeija olisi luultavasti vain sulanut pöydältä pois.
Bep.
Lord of Carcassonne

Ratovaari kirjoitti:Tor-Erik Nygård peruu osallistumisensa kun huomasi, että turnaus on päällekkäin Desuconin kanssa.

Koska olen ilonpilaaja, kerron että tarkoitukseni oli ottaa forgelta neljän tykin Heavy Quad Launcher Battery.
200pts, 12 miehen crewi, ampuvat 16kpl S5 AP5 pikkulättyä, epäsuora tulkin löytyy ja 12-60" range. Ne oli tarkoitus ympäröidä yhdistetyllä kolmella AC+Plasma kaartiryhmällä joista yhdessä on komissaari power weaponilla.

Maastolla ei olisi minulle ollut väliä enkä usko että millään armeijalla olisi riittänyt tulivoima T7 ryhmän alas ampumiseen. Dark Eldarit olisivat olleet pahin vastus poisoned weaponeidensa ansiosta, mutta uskoisin silti tulivoimani riittäneen niidenkin alas lakaisemiseen.

Yksi mitä myös mietin, oli kahden Bombardin ryhmä. Chimeran pelleillä oleva vehicle, ampuu S8 AP3 7" blasteja ja nehän eivät ole komppien puolesta kiellettyjä, mutta Heavy Quad Launcher Battery olisi silti ollut parempi.

Onnea kaikille turnaukseen osallistuville, jos joku listallani sattuu pelaamaan (onneksi en figuja ehtinyt tilata).

Edit:
Jos joku niitä nyt haluaa, niin Kriegiläisten lista löytyy täältä.
Kyllä tuo 7" ja 10" lätytkin kuuluu kiellettävien listaan kuin 5" lätytkin. Pitänee pistää etusivulle. Pitäiskö Forgen unittien rajoitukseen pistää piste cost rajoitus esim että se saa maksaa maksimissaan esim 150pts tai jotain?
Ratovaari kirjoitti:Maastolla ei olisi minulle ollut väliä enkä usko että millään armeijalla olisi riittänyt tulivoima T7 ryhmän alas ampumiseen. Dark Eldarit olisivat olleet pahin vastus poisoned weaponeidensa ansiosta, mutta uskoisin silti tulivoimani riittäneen niidenkin alas lakaisemiseen.
Olen pahoillani mutta Taulla riittää nykyään ja kevyeti.Tau pystyy pyyhkäisemään sun patteriston viimeistään tokalla vuorolla. Kiitos missilepod sateen.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Gerazu

Viesti Kirjoittaja Gerazu »

Mun mielestä forge kamat ei kuulu tän kokoiseen peliin, ihan vaan sen takia että ne on tuollaisia aivopieruja.
Lord of Carcassonne

Gerazu kirjoitti:Mun mielestä forge kamat ei kuulu tän kokoiseen peliin, ihan vaan sen takia että ne on tuollaisia aivopieruja.
Noh, se on mahdollisuus että jos iso osa porukasta on sitämieltä niin voin ottaa forge mahdollisuuden pois näin pienestä pelistä. Onhan tuo patteristo jäätävä.
Darius kirjoitti:Onko nuo aeronautican ja muiden erikoiskirjojen figut sallittuja? Jos Forgen kamoja saa ottaa näihin listoihin mukaan, sehän muuttaa listojen mahdollisuuksia aika paljon...ja kyllä kusee balanssin, koska nuo artillery weapon tiimit ovat parrakkainta juustoa mitä on hetkeen nähty : D

Turnauspelaaja minussa kyllä nostaa hattua tuolle, 16 s5 ap5 pikkulättyä vuorossa on niin jäätävä, että voittaa pitkälti minkä tahansa listan wipeoutilla vuoron tai kahden ampumisen jälkeen. Tai no, necronini ja niiden av 13 arkki olisi vain kyllä nauranut, mutta jokainen non-necron armeija olisi luultavasti vain sulanut pöydältä pois.
Lentokoneet on muutenkin kielletty patrollissa. Täytyy katsoa mitä ihmiset sanoo pitäiskö forge mahdollisuus poistaa etenkin tuon IG:n patteriston takia.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Lord of Carcassonne

Janne Peltomäki hyppäsi Tor-erikin tilalle.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
Darius

Itse ainakin olen myös sitä mieltä että forgen kamat voisi ihan suoraan kieltää, sieltä on niin helppo löytää jotakin juuri tuollaista launcher batteryn tapaista jolle 2/3 listoista ei voi mitään näillä pisterajoilla.
Bep.
Lord of Carcassonne

Päätin että forge world unit mahdollisuus patrolliin unohdetaan. Ne ei oo ihan tasapainossa näin pienis peleissä.
Bretonnia V/T/H 1/0/2

Bretonnia V/T/H 5/2/7
bosch455

Viesti Kirjoittaja bosch455 »

Kannatetaan. Thudd guni on nykysäännöillä menny niin överiksi, että sen vois melkein bänniä joka pistekoossa. Eiköhän tyrkkyjen uudet mahdollisuudet + vähän väliä tulevat uudet dexit pistä maustetta peleihin ihan tarpeeksi.
saoskaivo

Viesti Kirjoittaja saoskaivo »

Juuso Pohja pois listoilta. Tuli muuta puuhaa kyseiselle ajankohdalle.
Unmortal

Re: Pulis Cup 5 WH40k-Patrol turnaus 15.6.2013(25/26)

Viesti Kirjoittaja Unmortal »

Petri M. Gerdt mukaan Eldareilla.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turnaukset”