Niinkö? Olen eri mieltä. Jos ei minkään muun takia, niin 90% kaikista keskusteluista maailmasta jäisivät käymättä jos kukaan ei ilmaisisi mitään kantaa ilman tutkimustuloksia asiasta. Sosiaalisesti voisi aika suoraan sanoa maailman kuolevan jotakuinkin sinä hetkenä kun tuo väittämäsi otettaisiin laajamittaiseen käyttöön.Memnon kirjoitti:Ilman dataa on aiheesta täysin turha esittää minkäänlaisia yllaolevan kaltaisia väittämiä.shiwan kirjoitti:Vaikka en voi tätä toteen näyttää datan puuttuessa, en koe omaavani minkään tason virhemarginaalia kun väitän, että figuilijoilla on niitä top 25% naisia huomattavasti harvemmalla kuin 25% harrastajista.
Missä piileksivät figuilevat naiset ?
Re: Missä piileksivät figuilevat naiset ?
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Konteksti kannattaa ottaa huomioon. Baari-illan jatkoilla tai muuten vaan paskanjauhannan seassa asiat meneekin läpi ilman kattavia perusteluja mutta keskustelussa jossa jo lähdeviittauksetkin ovat olleet aiheena pinnalla, pelkkä asioiden laukominen ilmoille ei tee niistä kauhean vakuuttavia. Tästä ollaan kai jo kanssa puhuttu.
shiwan kirjoitti:Niinkö? Olen eri mieltä. Jos ei minkään muun takia, niin 90% kaikista keskusteluista maailmasta jäisivät käymättä jos kukaan ei ilmaisisi mitään kantaa ilman tutkimustuloksia asiasta. Sosiaalisesti voisi aika suoraan sanoa maailman kuolevan jotakuinkin sinä hetkenä kun tuo väittämäsi otettaisiin laajamittaiseen käyttöön.Memnon kirjoitti:Ilman dataa on aiheesta täysin turha esittää minkäänlaisia yllaolevan kaltaisia väittämiä.shiwan kirjoitti:Vaikka en voi tätä toteen näyttää datan puuttuessa, en koe omaavani minkään tason virhemarginaalia kun väitän, että figuilijoilla on niitä top 25% naisia huomattavasti harvemmalla kuin 25% harrastajista.
>ei dataa
>käyttää sanoja, kuten "virhemarginaali" ja "90 %"
En nyt pahalla, mutta tuollaisten fraasien käyttäminen niihin sopimattomassa kontekstissa voi jättää diletantin leiman.
Perusmimmi kansallisesti vai lääketieteen näkökulmasta? Suomalaisten keskimäärinen BMI on ilmeisesti 25.8 tällä hetkellä. Se, miltä se näyttää on nähtävissä täällä, mutta pitää muistaa ottaa huomioon, että normaali nainen ei tässä maassa ole kaksisessa fyysisessä kunnossa ja tuo kuva lähtee siitä olettamasta että ihminen treenaa kohtuullisella rasituksella ~30min päivässä. Kätännössä keskiarvo on siis huonompi kuin se minkä tuo kuva näyttää.Skarsnik, the Lord kirjoitti:Kerro mulle millainen on kaunis nainen ja millainen on "perusmimmi".
Kaunis nainen.
It's really, really easy to see a complaint that you don't happen to agree with, and imbue it with a whole lot more emotion than is actually present.
Huomasitko että yhdistit kaksi täysin eri asiayhteyttä toisiinsa. Seuraus oli olkiukko ja vieläpä aika räikeä sellainen. Palataan asiaan siinä vaiheessa kun lakkaat vääristelemästä sanomisiani.Morze kirjoitti:shiwan kirjoitti:Niinkö? Olen eri mieltä. Jos ei minkään muun takia, niin 90% kaikista keskusteluista maailmasta jäisivät käymättä jos kukaan ei ilmaisisi mitään kantaa ilman tutkimustuloksia asiasta. Sosiaalisesti voisi aika suoraan sanoa maailman kuolevan jotakuinkin sinä hetkenä kun tuo väittämäsi otettaisiin laajamittaiseen käyttöön.Memnon kirjoitti:Ilman dataa on aiheesta täysin turha esittää minkäänlaisia yllaolevan kaltaisia väittämiä.shiwan kirjoitti:Vaikka en voi tätä toteen näyttää datan puuttuessa, en koe omaavani minkään tason virhemarginaalia kun väitän, että figuilijoilla on niitä top 25% naisia huomattavasti harvemmalla kuin 25% harrastajista.
>ei dataa
>käyttää sanoja, kuten "virhemarginaali" ja "90 %"
En nyt pahalla, mutta tuollaisten fraasien käyttäminen niihin sopimattomassa kontekstissa voi jättää diletantin leiman.
Automaattisella luonnollisesti tarkoitin sitä, että - kuten itsekin olet sanonut - jokaiselle löytynee aina joku, niin nämä "jotkut" muuttuisivat "tasokkaampaan" suuntaan figuharrastus lopettamalla. Tämähän on looginen päättelyketju, jos figuharrastus on negatiivinen piirre miehessä, kuten olet esittänyt. Jos se taas ei sitä ole, vaan vaikutus on lähempänä täysin merkityksetöntä, niin tämä keskustelun sivujuonne on täysin turha. Silti olet sitä syystä tai toisesta nostanut esiin.shiwan kirjoitti:Automaattisesti? Miksi toimisi? Muutenkaan tässä ei kai ollut kyse siitä saako figuileva mies naista vaan siitä miksi naisia on hyvin vähän harrastuksen parissa.Celebdae kirjoitti:Toimiiko homma kans niin, että jos lopettaa figuilun ja keskittyy enemmän muihin harrastuksiinsa (kuten vaikka liikunta, penkkiurheilu tai lukeminen) alkaa ympärillä pyörimään automaattisesti "tasokkaampaa" pirkkoa? Ilmeisesti, jos väite on, että figupelin harrastaminen heikentää "oikeasti kauniiden" naisien kanssa pariutumista?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Ja älkää pliis lähettäkö mulle yksityisviestejä, jos tiedätte jonkun muun yhteystiedon. Me hates 'em.
Aiheeseen liittyvänä kysymyksenä. Oletko pysähtynyt miettimään sitä, miksi tätä koitetaan pakottaa suoritteeksi vain minulle vaikka väittämiä ovat esittäneet hyvinkin monet tässä ketjussa? Entäpä sitä vaikuttaako puolueellinen vaatimusten esittäminen siihen miten innokas olen esittämään niitä lähteitä?Warchef kirjoitti:Konteksti kannattaa ottaa huomioon. Baari-illan jatkoilla tai muuten vaan paskanjauhannan seassa asiat meneekin läpi ilman kattavia perusteluja mutta keskustelussa jossa jo lähdeviittauksetkin ovat olleet aiheena pinnalla, pelkkä asioiden laukominen ilmoille ei tee niistä kauhean vakuuttavia. Tästä ollaan kai jo kanssa puhuttu.
Minä toimin niillä säännöillä joita muutkin noudattavat. Jos kerran kellekään muulle ei aseteta tuota vaadetta en näe mitään syytä sille miksi minun tarvitsisi sitä täyttää. :)
Kaivaisitko minulle sen viestin jossa olen noin väittänyt? Siis muut väitteet tuosta kuin sen, että kaikille löytynee ottaja.Celebdae kirjoitti:Automaattisella luonnollisesti tarkoitin sitä, että - kuten itsekin olet sanonut - jokaiselle löytynee aina joku, niin nämä "jotkut" muuttuisivat "tasokkaampaan" suuntaan figuharrastus lopettamalla. Tämähän on looginen päättelyketju, jos figuharrastus on negatiivinen piirre miehessä, kuten olet esittänyt. Jos se taas ei sitä ole, vaan vaikutus on lähempänä täysin merkityksetöntä, niin tämä keskustelun sivujuonne on täysin turha. Silti olet sitä syystä tai toisesta nostanut esiin.shiwan kirjoitti:Automaattisesti? Miksi toimisi? Muutenkaan tässä ei kai ollut kyse siitä saako figuileva mies naista vaan siitä miksi naisia on hyvin vähän harrastuksen parissa.Celebdae kirjoitti:Toimiiko homma kans niin, että jos lopettaa figuilun ja keskittyy enemmän muihin harrastuksiinsa (kuten vaikka liikunta, penkkiurheilu tai lukeminen) alkaa ympärillä pyörimään automaattisesti "tasokkaampaa" pirkkoa? Ilmeisesti, jos väite on, että figupelin harrastaminen heikentää "oikeasti kauniiden" naisien kanssa pariutumista?
Palataan asiaan kun korjaat linjauksesi asialliseksi.Slooten kirjoitti: ad hominem
Olet maininnut että figupelaajilla harvemmin on top 25% naisia.
viewtopic.php?p=1223595#p1223595
Jolloin voitaneen olettaa että figuharrastus automaattisesti laskee ihmisen mahdollisuuksia saada 25% nainen.
Jolloin voitaneen olettaa että figuharrastus automaattisesti laskee ihmisen mahdollisuuksia saada 25% nainen.
Niin? Kysyin jo aiemmin tuosta mainittaessa olenko väärässä. Vastaus oli "olet" mutta mitään perusteluja sille ei annettu. Osaatko itse osoittaa että olisin väärässä. Olen luetellut ketjun aikana melkoisen liudan syitä miksi tuon oletuksen tekeminen on pelkästään järkevä teko ja ne ovat tässä ketjussa edelleen nähtävillä.Warchef kirjoitti:Olet maininnut että figupelaajilla harvemmin on top 25% naisia.
Tai että harrastuken pariin yksinkertaisesti hakeutuvat useammin miehet joilla ei ole todellista saumaa saada sen tason mimmiä.Warchef kirjoitti:Jolloin voitaneen olettaa että figuharrastus automaattisesti laskee ihmisen mahdollisuuksia saada 25% nainen.
Ottamatta kantaa aiheeseen, jotten joudu teloituskomppanian eteen (lue Shiwanin), sanon vain tämän: Aivan loistava ketju!
Shiwanin loputonta (ja turhaa ;D) taistelua puolta sotua vastaan on mahtavaa seurata! :D
Jatkakaa...
Shiwanin loputonta (ja turhaa ;D) taistelua puolta sotua vastaan on mahtavaa seurata! :D
Jatkakaa...
Life is hard, but we can make it.
Jos et ole väittänyt figupelaamisen olevan negatiivinen piirre, niin miksi olet tuonut koko pariutumisnäkökulmaa esiin?shiwan kirjoitti:Kaivaisitko minulle sen viestin jossa olen noin väittänyt? Siis muut väitteet tuosta kuin sen, että kaikille löytynee ottaja.Celebdae kirjoitti:Automaattisella luonnollisesti tarkoitin sitä, että - kuten itsekin olet sanonut - jokaiselle löytynee aina joku, niin nämä "jotkut" muuttuisivat "tasokkaampaan" suuntaan figuharrastus lopettamalla. Tämähän on looginen päättelyketju, jos figuharrastus on negatiivinen piirre miehessä, kuten olet esittänyt. Jos se taas ei sitä ole, vaan vaikutus on lähempänä täysin merkityksetöntä, niin tämä keskustelun sivujuonne on täysin turha. Silti olet sitä syystä tai toisesta nostanut esiin.shiwan kirjoitti:Automaattisesti? Miksi toimisi? Muutenkaan tässä ei kai ollut kyse siitä saako figuileva mies naista vaan siitä miksi naisia on hyvin vähän harrastuksen parissa.Celebdae kirjoitti:Toimiiko homma kans niin, että jos lopettaa figuilun ja keskittyy enemmän muihin harrastuksiinsa (kuten vaikka liikunta, penkkiurheilu tai lukeminen) alkaa ympärillä pyörimään automaattisesti "tasokkaampaa" pirkkoa? Ilmeisesti, jos väite on, että figupelin harrastaminen heikentää "oikeasti kauniiden" naisien kanssa pariutumista?
Ilmeisesti väitteesi on, että mediaanipelaajalla ei keskimäärin ole kaunista naista (jos siis kauneus määritellään jotenkin tuohon luokkaan top25% ulkonäkö). Tuo lienee toki aivan totta kuten myös, ettei mediaanimiehellä harrastuksesta riippumatta ole myöskään keskimäärin saman määritelmän mukaista kaunista naista. Kenet tämä tieto sitten yllättää ja miksi siis tästä jauhat?
Nothing is forgotten. Nothing is forgiven.
en enään tiedä pitäisikö tässä nauraa vai itkeä.milloin harrastuksesta on tullut pariutumis riitti.
Hyvät pojat ja.miehet nyt seuraa pieni palanen naisten ajatusmaailmaan: Me emme todellakaan välitä.mitä harrastat ja miltä näytät jos olet olemukseltaan siisti ja luonteeltani mukava. Kukaan ei pidä ylimielisesti törkeydestä mallista joka näkee naisen pelkkänä naisena eikä ensijaisesti ihmisenä
tämä on tietenkin yhden naisen mielipide.mutta empiiresti tarkastettu oikeaksi lähipiiri kyselylliä
Hyvät pojat ja.miehet nyt seuraa pieni palanen naisten ajatusmaailmaan: Me emme todellakaan välitä.mitä harrastat ja miltä näytät jos olet olemukseltaan siisti ja luonteeltani mukava. Kukaan ei pidä ylimielisesti törkeydestä mallista joka näkee naisen pelkkänä naisena eikä ensijaisesti ihmisenä
tämä on tietenkin yhden naisen mielipide.mutta empiiresti tarkastettu oikeaksi lähipiiri kyselylliä
Jokainen lähtö voi olla viimeinen, jokainen hyvästijättö ikuinen
shiwan kirjoitti:Palataan asiaan kun korjaat linjauksesi asialliseksi.Slooten kirjoitti: ad hominem
shiwan kirjoitti:Niin? Kysyin jo aiemmin tuosta mainittaessa olenko väärässä. Vastaus oli "olet" mutta mitään perusteluja sille ei annettu. Osaatko itse osoittaa että olisin väärässä. Olen luetellut ketjun aikana melkoisen liudan syitä miksi tuon oletuksen tekeminen on pelkästään järkevä teko ja ne ovat tässä ketjussa edelleen nähtävillä.Warchef kirjoitti:Olet maininnut että figupelaajilla harvemmin on top 25% naisia.
Tai että harrastuken pariin yksinkertaisesti hakeutuvat useammin miehet joilla ei ole todellista saumaa saada sen tason mimmiä.Warchef kirjoitti:Jolloin voitaneen olettaa että figuharrastus automaattisesti laskee ihmisen mahdollisuuksia saada 25% nainen.
Mähän just perustelin sulle miks olit väärässä, ja sit sä pyydät sitä vieläkin muilta ja sanot että palataa myöhemmin asiaan.
+ noi kuvat googlest sanalla beutiful woman ei todellakaan kuvaa suomen naisten ulkonäköä edes kun puhutaan siitä 25% parhaimman näköisistä. Ehkä 5% ois lähempänä.
Samoin kun toi sun BMI selityskin, jos jostain kaivoit että keskiverto naisen BMI suomessa on 25,1 niin miten voit heti samaan syssyyn väittä että he ovat oikeasti läskimpiä kuin mitä tuo BMI oletuksena olisi? Taas ilman mitään lähdetietoja... Ei mulla kyllä enää mitään muuta kun että jos lähtisit ulos ja avaisit silmät että millaisia ihmisiä siellä oikeasti liikkuu.
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
<Weekender> nooh, ehkä mä pärjään
Ei koskaan? Pointtihan oli se, ettei mikään harrastuksen nykyisessä maineessa tai harrastajissa houkuta lisää naisia sen pariin.tiernajac kirjoitti:milloin harrastuksesta on tullut pariutumis riitti.
En näe mitään syytä uskoa, että tuo pitäisi paikkaansa edes keskivertomimmien keskuudessa, siis missään laajassa mittakaavassa. Poikkeuksia on toki aina.Hyvät pojat ja.miehet nyt seuraa pieni palanen naisten ajatusmaailmaan: Me emme todellakaan välitä.mitä harrastat ja miltä näytät jos olet olemukseltaan siisti ja luonteeltani mukava. Kukaan ei pidä ylimielisesti törkeydestä mallista joka näkee naisen pelkkänä naisena eikä ensijaisesti ihmisenä
http://www.paulgraham.com/nerds.html
http://www.paulgraham.com/renerds.html
Mitä mediaani top25% nainen haluaa elämältään ja mieheltä? Olettaen että nörtti on keskimäärin muuta väestöä fiksumpi pohjaten yllämainittuihin esseihin, haluaako hän muuttaa itseään vain sen takia että saisi mahdollisuudet miellyttää mediaani top25% naista vai etsiä itselleen kumppanin joka jo valmiiksi arvomailmaltaan on likempänä häntä kuin ko. "tasokas nainen"? Olisitko itse valmis tekemään näin?
Toki ylläolevat linkit viittaavat ehkä hieman nuorempaan väkeen mutta lienee riittävän lähellä ollakseen relevantti tässä asiayhteydessä.
http://www.paulgraham.com/renerds.html
Mitä mediaani top25% nainen haluaa elämältään ja mieheltä? Olettaen että nörtti on keskimäärin muuta väestöä fiksumpi pohjaten yllämainittuihin esseihin, haluaako hän muuttaa itseään vain sen takia että saisi mahdollisuudet miellyttää mediaani top25% naista vai etsiä itselleen kumppanin joka jo valmiiksi arvomailmaltaan on likempänä häntä kuin ko. "tasokas nainen"? Olisitko itse valmis tekemään näin?
Toki ylläolevat linkit viittaavat ehkä hieman nuorempaan väkeen mutta lienee riittävän lähellä ollakseen relevantti tässä asiayhteydessä.
Vaikuttaa asiatekstiltä. Syvennyn siihen jahka aikaa ja motivaatiota ilmenee samaan aikaan.
Top 25% haluaa varmaankin aika samoja juttuja kuin muutkin naiset. Todennäköisesti rima nyt vaan on korkeammalla koska sitä on mahdollista pitää siellä. Käytännön tosiasia on se, että jokainen meistä (joka ei kokisi sitä egolleen uhaksi) ottaisi juuri niin kauniin/komean ja fiksun kumppanin kuin ihmisen on mahdollista olla. Käytännön tosiasia on myös se, ettei sellaisia tai sen kaltaisia ihmisiä ole läheskään tarpeeksi maailmassa edes tämän foorumin kaikille käyttäjille puhumattakaan siitä, että "samoilla apajilla" on vielä se muutama miljardi ihmistä meidän lisäksi. Seuraus meidän ja lähes kaikkien muidenkin kohdalla on se, että tyydymme siihen mitä on saatavilla tai sitten olemme itseksemme maailman tappiin saakka. Sanomattakin on selvää, että lähtökohtaisesti tyydytään johonkin sellaiseen mikä on saavutettavissa.Mitä mediaani top25% nainen haluaa elämältään ja mieheltä? Olettaen että nörtti on keskimäärin muuta väestöä fiksumpi pohjaten yllämainittuihin esseihin, haluaako hän muuttaa itseään vain sen takia että saisi mahdollisuudet miellyttää mediaani top25% naista vai etsiä itselleen kumppanin joka jo valmiiksi arvomailmaltaan on likempänä häntä kuin ko. "tasokas nainen"? Olisitko itse valmis tekemään näin?
Olisinko valmis vaihtamaan osan älystäni saadakseni top 25% naisen? En. Yksi syy tähän on siinä, että minulla on jo nähdäkseni sellainen eikä pelkästään ulkoisesti vaan henkisesti kiitos kaikkien puuttuvien asennevammojen mihin olen tottunut törmäämään sen kauniimman osaston keskuudessa. Vaikka en oisikaan tässä harvinaisessa tilanteessa, en vaihtaisi älyä naiseen. Tämä kuitenkin johtuu siitä, ettei seurustelu tai ylipäätään naisen kanssa oleminen ole minulle minkään sortin arvo. Se on lähinnä bonus jota ilmankin elämä on hyvinkin mukavaa. Jos taas olisi sitä normaalia ohuelti epätoivoista osastoa joka kuvittelee elämänlaatunsa paranevan kontaktista nätimpiin naisiin niin varmaan "myisin sieluni *aatanalle" heti tilaisuuden tullen vain saadakseni vähän lämpöä kivannäköiseltä tytöltä. Kuten linkkien kirjoittaja totesi, moni teini teisi sen vaihdon milloin tahansa ja vähän näyttää siltä, että niin tekisi moni aikuinenkin. Se vaan kun ei ole ilmeisesti mahdollista (?) tyhmentää itseään saadakseen parempaa kissaa kainaloon niin porukka ottaa vastaan sen minkä voi. Samalla tietenkin uskotellaan itselle, ettei edes haluta sen parempaa.
Ootko sä siis omasta mielestäsi jotenkin mediaanifiguilijaa parempi yksilö?
<Weekender> äsh, huomenna vasta saan kamat
En.