FB Julkaisuaikataulu
-
Agathokles
Tämä taitaa olla fakta (vaikka mulla ei mitään lainausta ole heittää).
Trebutchet=Blide heittokone, kantama satoja metrejä, lingottiin kuolleita ihmisiä, tauteja levittämään, tai kiviä. Varmaankin se 100kg oli järkevä paino että osuma tarkkuus pysyy hyvänä.
Joku tuossa mainitsi että sotakoneet sinkosi tonnien painoisia kiviä! Yleensä sota koneet oli tehty ainkin osittain puusta, joten veikkaisin että aika kestävä varsi täytyy olla jotta voisi etäisyyksien päähän nakata tonnin painoisia järkäleitä.
Blide heitto kone nakkeli käsittääkseni vain yksittäisiä kiviä, mutta roomalainen? Onager katapultti on saattanut nakella pari kiveä kerrallaan.
Korjatkaa joku sotakone expertti jos puhuin puutaheinää.
Trebutchet=Blide heittokone, kantama satoja metrejä, lingottiin kuolleita ihmisiä, tauteja levittämään, tai kiviä. Varmaankin se 100kg oli järkevä paino että osuma tarkkuus pysyy hyvänä.
Joku tuossa mainitsi että sotakoneet sinkosi tonnien painoisia kiviä! Yleensä sota koneet oli tehty ainkin osittain puusta, joten veikkaisin että aika kestävä varsi täytyy olla jotta voisi etäisyyksien päähän nakata tonnin painoisia järkäleitä.
Blide heitto kone nakkeli käsittääkseni vain yksittäisiä kiviä, mutta roomalainen? Onager katapultti on saattanut nakella pari kiveä kerrallaan.
Korjatkaa joku sotakone expertti jos puhuin puutaheinää.
Älä riko minun ympyröitäni: Arkhimedeksen viimeiset sanat
- Oikolukuhirvi
- Viesti:
-
Agathokles
Mäkin näin ton ohjelman mainoksen, sehän tuli yleltä?
Mutta minua askarruttaa toi trebutchet=blide? Sillä toi blide heitto kone nakkelee kiviä satojen metrien päähän, en sitten ole aivan varma katapulteista, ei nekään mitään lyhyen kantaman vehkeitä ollu. Mutta olen yhä sitä mieltä että trebutchet/blide nakkelee kiviä kauimmaksi kaikista. Riippuu katapultin tyypistä, kai.
Todellinen linnojen kaataja oli tykit. Sileään torniin yksi hyvä osuma ja kokopaska oli maan tasalla.
Kiinnostaa todella tietää minkälaiset säännot, rulet ja modelin GeeWee oikein tosta väsää!
Mutta minua askarruttaa toi trebutchet=blide? Sillä toi blide heitto kone nakkelee kiviä satojen metrien päähän, en sitten ole aivan varma katapulteista, ei nekään mitään lyhyen kantaman vehkeitä ollu. Mutta olen yhä sitä mieltä että trebutchet/blide nakkelee kiviä kauimmaksi kaikista. Riippuu katapultin tyypistä, kai.
Todellinen linnojen kaataja oli tykit. Sileään torniin yksi hyvä osuma ja kokopaska oli maan tasalla.
Kiinnostaa todella tietää minkälaiset säännot, rulet ja modelin GeeWee oikein tosta väsää!
-
zakug_the_insane
- Druzhina Captain
- Valvoja
Tai mielummin ei scatterois olleenkaan vaan ampuja saisi laittaa ne mieluisaan paikkaan.John-Gary kirjoitti:Ja että siinä ois kova str.. ois ihan kiva jos sillä vois ampua sillei monta pientä paukkua eli laitettais 3" blastit ja sit ne scatterois kaikki erikseen..
Tällaiset kommentit eivät ole kovin asiallisia.
Itse olen miettinyt, että sopiiko sotakone Bretonnialle ja tuleeko siihen jotain hassuja erikoissääntöjä kuten, ettei ritariykksikköjä saa ampua tai yksikköä jossa on charru ei saa ampua, koska se ei olisi kunniallista. Ja muutenkin ajatus, että Bretit saavat sotakoneen on mielestäni hiaman kummallinen, mutta kai sen takia Knights of the Realmien voima tippui kolmoseen ja archereista tuli speciaaleja ja ne menettivät arrowheadin ja kuitenkin tuo sotakone olisi rare joka estäisi Graalejen mukaan tulon tai jotain vastaavaa. Mielestäni voisi tuon sotakoneen jättää tekemättä ja vaihtaa archerit ja ritarit entisiksi. Nämä pegasus ritarit saattavat olla ihan mielenkiintoisia, onko jollakin enemmälti tietoa niistä?
PS. Nuo sotakonetta koskevat lausunnot ovat vain arvailuja, eli en tiedä mitä GW aikoo siitä tehdä.
PS. Nuo sotakonetta koskevat lausunnot ovat vain arvailuja, eli en tiedä mitä GW aikoo siitä tehdä.
-
Agathokles
Bretonnia voi mennä täysin uusiksikin, kaikki ritarit corea ja grailit
0-1 core/spessu? tai riippuen kenraalista tai jotain. noiden Bretonnian knightien strena on aika huono, armorsave on aika huono kans, siis kyllähän sen ymmärtää jos joku errantti on karvalakki malli brettien ritareista, mutta kun sillä TAITAA olla sama AS kun graililla, niillä saisi olla unbreakable anyway. Ja vielä errantilla saisi olla ws4. (da end of whinetys).
Toi peasant juttu on tervetullut, tulis vaan vieläkin tärkeämpi asema noille men-at-armsseille.
Noi pegasus ritarit on takuulla kova sana, odotan innolla!
0-1 core/spessu? tai riippuen kenraalista tai jotain. noiden Bretonnian knightien strena on aika huono, armorsave on aika huono kans, siis kyllähän sen ymmärtää jos joku errantti on karvalakki malli brettien ritareista, mutta kun sillä TAITAA olla sama AS kun graililla, niillä saisi olla unbreakable anyway. Ja vielä errantilla saisi olla ws4. (da end of whinetys).
Toi peasant juttu on tervetullut, tulis vaan vieläkin tärkeämpi asema noille men-at-armsseille.
Noi pegasus ritarit on takuulla kova sana, odotan innolla!
Varsinainen syy minkä takia se ei mielestäni sovi on se, että ritarit eivät saa käyttää edes mitään ampuma-asetta kunnia säädöstensä takia (jonka takia heillä on "tavallisia juntteja" archereina), mutta miten nämä ylväät ritarit suhtautuisivat sotakoneeseen? Uskoisin että he halveksisivat sitä ja sen käyttöä suuresti. Ja sitten minua ihmetyttää, että miten GW meinaa muuttaa Blessingiä, sillä edellisessä kirjassa Blessiä ei voinut ottaa jos liittolaisena oli ruutiaseita tai sotakoneita. Ja sitten mitenkä GW selittää sen, että järven neito yhtä äkkiä hyväksyykin sotakoneet. Mutta kuten Agathokles sanoi:"Bretonnia voi mennä täysin uusiksikin", joten saa nähdä miten käy.Nasar kirjoitti:Minusta tuo sotakone sopii breteille koska ne on oikeastaan crusaidereja.jos kirjoitti:Itse olen miettinyt, että sopiiko sotakone Bretonnialle ja tuleeko siihen jotain hassuja erikoissääntöjä kuten, ettei ritariykksikköjä saa ampua tai yksikköä jossa on charru ei saa ampua, koska se ei olisi kunniallista.
Crusaiderithan käytti trebutchettia. Tuo erikoissääntö olisi odotettavissa,
mutta en oikein tiedä. Kuitenkin olisi ihan mukavaa saada ritaripelaajille vähän enemmän valinnan varaa.
Ihan brettien oman fluffin puolesta trebuchet ei sovi niille. Lady of the lake ei ole ainakaan edellisissä edikoissa oikein tykännyt warmachineiden läsnäolosta...pelkkiin siegeihin sellaisen voisi hyväksyäkin mutta kuten joku jo totesi GW ei takuulla julkaise edes sääntöjä unitille joka on niin rajoitettuun käyttöön.
Ja kyseessähän oli vain rumor - ne tapaavat muuttua.
Ja mikä tulee trebuchet´n luonteeseen noin historialliselta kannalta: Yksilöt olivat tietysti erilaisia mutta noin yleisluontoisesti ne todella olivat kaikkein järeimpiä mahdollisia katapultintapaisia. Hieman tavanomaista katapulttia monimutkaisemmasta rakenteesta johtuen ne usein tuotiin paikalle osina joista ne vain koottiin. Niitä ei rakennettu alusta alkaen kuten useimpia muita sotakoneita paikanpäällä...niin - ja ainakin suuremmilla todella lingottiin satojenkin kilojen painopisia lasteja - ruumiita, kasoja pienempiä kiviä, isompia kiviä, pikeä ja maaöljyä rättipalloissa...
Kuten merisodankäynnissä muutama vuosisata sitten ammukset valittiin tilanteen mukaan - pääosin olkikattoiseen linnoitettuun kaupunkiin oli ilo ammuskella clustereina palopommeja.
Ja kyseessähän oli vain rumor - ne tapaavat muuttua.
Ja mikä tulee trebuchet´n luonteeseen noin historialliselta kannalta: Yksilöt olivat tietysti erilaisia mutta noin yleisluontoisesti ne todella olivat kaikkein järeimpiä mahdollisia katapultintapaisia. Hieman tavanomaista katapulttia monimutkaisemmasta rakenteesta johtuen ne usein tuotiin paikalle osina joista ne vain koottiin. Niitä ei rakennettu alusta alkaen kuten useimpia muita sotakoneita paikanpäällä...niin - ja ainakin suuremmilla todella lingottiin satojenkin kilojen painopisia lasteja - ruumiita, kasoja pienempiä kiviä, isompia kiviä, pikeä ja maaöljyä rättipalloissa...
Kuten merisodankäynnissä muutama vuosisata sitten ammukset valittiin tilanteen mukaan - pääosin olkikattoiseen linnoitettuun kaupunkiin oli ilo ammuskella clustereina palopommeja.
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
I mean - where it's going to end?
-
Grand Admiral Prawn
Voihan olla että T. rajoittaa sitten jotenkin ritareita armeijassa, eli voit tehdä joko normaalin hyvisristiretkiritariarmeijan TAI peasant-horden, jota komentaa pari luopioritaria - jälkimmäinen armeija ei luonnollisestikaan saa blessingiä tai damseleita, mutta keisarikunnasta hankitut palkkavelhot hoitavat taikomisen...
Hunnien jäljiltä ei ruoho kasvanut, mutta Vantaan kaupunki hävittää puutkin.
-
Agathokles
Tai sitten koko blessing lähtee ja sen tilalle otetaan joku antishooty bretonnian lore damseleille.
Veikkaan että sotakoneita tulee bretonnialle, sillä geewee yrittää saada väähän vaihtelevampia armyjä kun all knights. Ja ainahan omaa armeijjaansa voi muokata haluamakseen!
Veikkaan että sotakoneita tulee bretonnialle, sillä geewee yrittää saada väähän vaihtelevampia armyjä kun all knights. Ja ainahan omaa armeijjaansa voi muokata haluamakseen!
-
SirJopetius
Entäs sitten sellanen huhu että breteille olis tulossa semmonen taistelu "narri" , jolla on rautainen narrihattu päässä. Muistan lukeneeni tuon jostain huhu foorumilta.
Ja olis kyllä hienoa jos tohon trebuche linkoon sais jonkinlaisia vaihtoehto ammuksia (ruumiita/palopommeja/kiviä jne.)
Ja olis kyllä hienoa jos tohon trebuche linkoon sais jonkinlaisia vaihtoehto ammuksia (ruumiita/palopommeja/kiviä jne.)
Ack Chee Oop! -from anxious ape to charging chimp