"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Hyvää kesälomaa sotavasaralaiset

Keskustelut, jotka liittyvät miniatyyripeleihin mutta jotka eivät sovi muihin keskustelun alueisiin.
Belgarion

Viesti Kirjoittaja Belgarion »

Juu koska kaikki muutkin, niin miksen minäkin..
eli Hyvää Kesää Kaikille!
Se mikä ei tapa vahvistaa.
NiTessine

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Hyvää kesää, niille jotka siitä voivat nauttia... Minä olen melkein koko kesäkuun kesälukiossa, rääkkäämässä itseäni viidellä tunnilla ruotsia päivässä Tapiolassa. Blah.
Games are very educational. Scrabble teaches vocabulary, Monopoly teaches cash-flow management, and D&D teaches to loot the bodies.
-Steve Jackson
Ari

Viesti Kirjoittaja Ari »

Hyvää lomaa vain kaikille niille jotka siitä voivat nauttia. Itse en valitettavasti kuulu tuohon edellä mainittuun ryhmään.
Musta Setä

Viesti Kirjoittaja Musta Setä »

Heh..täällähän kuulostaa vähän samanlaiselta kohtalolta ruotsin kanssa kuin minulla...(NiTessine). Joskin en ole ihan varma menenkä tuollaiseen ruoskan ja kurin laitokseen.
Tässä teille profeetta
Kuuromykkä sekä sokea
Gabriel

Viesti Kirjoittaja Gabriel »

Mulla ainakin alko kesä ihan mukavasti, lukuaineiden keskiarvo 9.8 ja 85€ stipendi :D . Ja perjantaina (nyt on keskiviikko *joku* kesäkuuta! Eikös muuten olekin kivaa kun ei yhtään tiedä mikä päivä on (eikä tarvitse!)?) menen riparille isoseks. Tosin tätä kaikkea, no, varjostaa kuume&oksennustauti joka mulla oli pari päivää :( . No, nyt ollaan muitenkin kunnossa ja elämä ja aurinko hymyilevät!

Ja kesän jälkeen sitten lukion ekalle...
God works in mysterious ways. Accept this and you'll never have to ask "why" again.
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

9.8?!?!?!?!?!?!

*köhköhköhnörttiköhköhköhköh*

nojoo ehkä mä oon vaan kateellinen.... :cry: 8.1
Cleanse and purify!
Blöö

Viesti Kirjoittaja Blöö »

nosiis 9.8han on melkein 10! ei mullakaa ollut muutaku 9 :o
Perzzza
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Perzzza »

wau... tätä ei ole suljettu vielä. No, erittäin hyvää alkanutta kesälomaa!
niih.
Gabriel

Thunderhammer kirjoitti:9.8?!?!?!?!?!?
No hei, yks meidän luokkkalainen joka ei ole koskaan saanut mua parempaa keskiarvoa (meillä on/oli aina kauhea kilpailu... saas nyt nähä miten lukiossa sitten käy...samaan lukioon muitenkin mennään mutta aika eri aineet...) sai nyt sitten ensimmäistä kertaa elämässään mua paremman keskiarvon... 10! Kuvitelkaa, peruskoulun päättötodistuksessa lukuaineiden keskiarvo 10... No ainakaan se ei saanut mua isompaa stipendiä...jotain positiivista sentään...
God works in mysterious ways. Accept this and you'll never have to ask "why" again.
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Älkää nyt peruskoulun todistuksista hikeentykö, niihin numeroihin kun vaikuttaa pärstäkerroin+nuoleskelu/mielistely aika paljon. Sitäpaitsi peruskoulun, etenkin ysin, asiat ovat niin helppoja, että arvostelu kertoo aika vähän. Tunnen monia joilla peruskoulun matematiikka 10 putosin pitkässä matikassa neloseen parin eka kurssin aikana. Lyhyt matikka onkin sitten lähempänä yläastematematiikkaa, pitkä on niin teoreettista että sillä ei oikeasti tee mitään milloinkaan ellei suuntaudu tutkijaksi, ja silloinkin aika vähän (alasta riippuen).

Summary: Peruskoulun numeroilla ei muuta tee kuin että pääseekö lukioon. Lukion numerotkin voivat olla opettajasta riippuen +/- 1 väärin. Kirjoitukset kertovat paljon paremmin todellisen tason, vaikka sielläkin vaikuttaa että onko hyvä vai huono päivä, onko vaikeita kysymyksiä jne.
c0mmy

Viesti Kirjoittaja c0mmy »

Mitenkäs ihmeessä tämä liittyy sotavasaroihin tai yleensä tähän harrastukseen? Tämä alkaa jo uhkaavasti näyttämään demin keskustelupalstalta :> hyi hyi
Mikki N

Viesti Kirjoittaja Mikki N »

Comissar kirjoitti:Mitenkäs ihmeessä tämä liittyy sotavasaroihin tai yleensä tähän harrastukseen? Tämä alkaa jo uhkaavasti näyttämään demin keskustelupalstalta :> hyi hyi
HYVÄÄ KESÄÄ SINULLEKKIN :D

No,kyllä joku ystävällinen kesän toivotus on pakollinen...
Menkkööhän tyypit uimaan ja ostelkaa figuja! Elekkeekä homehtuko koko kessää sisällä!
HYVÄÄ KESÄÄ!

ps:Kyllä joku ystävällinen mode pistää topikin lukkoon kun meno menee liian rajuksi... :)
Hyvän analogian löytäminen on yhtä hankalaa kuin...yhtä hankalaa kuin...
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

AnlaShok kirjoitti:Älkää nyt peruskoulun todistuksista hikeentykö, niihin numeroihin kun vaikuttaa pärstäkerroin+nuoleskelu/mielistely aika paljon. Sitäpaitsi peruskoulun, etenkin ysin, asiat ovat niin helppoja, että arvostelu kertoo aika vähän. Tunnen monia joilla peruskoulun matematiikka 10 putosin pitkässä matikassa neloseen parin eka kurssin aikana. Lyhyt matikka onkin sitten lähempänä yläastematematiikkaa, pitkä on niin teoreettista että sillä ei oikeasti tee mitään milloinkaan ellei suuntaudu tutkijaksi, ja silloinkin aika vähän (alasta riippuen).

Summary: Peruskoulun numeroilla ei muuta tee kuin että pääseekö lukioon. Lukion numerotkin voivat olla opettajasta riippuen +/- 1 väärin. Kirjoitukset kertovat paljon paremmin todellisen tason, vaikka sielläkin vaikuttaa että onko hyvä vai huono päivä, onko vaikeita kysymyksiä jne.
No tuohon voisin kommentoida että pitkää matematiikkaa todellakin tarvitsee jos hakee jonnekin muualle kuin humanistisille tiedealoille. Esim tekniikassa matematiikka jatkaa siitä mihin lukion pitkä jää. Eli käykää se pitkä matematiikka vaikka se kuinka tuntuisi ikävältä, helpottaa elämää jatkossa huomattavasti.

Niih ja hyvää kesää. :)
Ukkosleka

Viesti Kirjoittaja Ukkosleka »

ainiin unohdin tossa köhiessäni tovottaa kaikille

:D HYVÄÄ KESÄÄ :D
Cleanse and purify!
AnlaShok

Viesti Kirjoittaja AnlaShok »

Zarathustrian kirjoitti: No tuohon voisin kommentoida että pitkää matematiikkaa todellakin tarvitsee jos hakee jonnekin muualle kuin humanistisille tiedealoille. Esim tekniikassa matematiikka jatkaa siitä mihin lukion pitkä jää. Eli käykää se pitkä matematiikka vaikka se kuinka tuntuisi ikävältä, helpottaa elämää jatkossa huomattavasti.

Niih ja hyvää kesää. :)
Siis tarkoitin että työelämässä sillä ei tee mitään ellei ole jonkin sortin tutkija. Hyvin harva DI:kään laskee mitään kolmiulotteisten kappaleiden ääriarvoja. Opiskellessa sitä kuitenkin tarvitsee joten sanotaan vielä että jos yhtään siltä tuntuu niin pitkä matematiikka kannattaa valita, sen voi kuitenkin aina vaihtaa lyhyeen myöhemmin.

Toivottavasti kukaan ei nyt käsittänyt väärin tuota aikaisempaa viestiäni. Minä nimittäin pidän matematiikasta :)
Zarathustrian
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Zarathustrian »

Juuh, harvemmin tuota työelämässä tarvitsee. Yleensä noiden kolmiuloitteisten kappaleden laskentaa varten on ohjelmat joita käytetään ;). Mutta näin insinöörinä voin sanoa että tuo pitkä matematiikka helpottaa opiskelua jatkossa huomattavasti.
Wilska

Viesti Kirjoittaja Wilska »

AnlaShok kirjoitti:Älkää nyt peruskoulun todistuksista hikeentykö, niihin numeroihin kun vaikuttaa pärstäkerroin+nuoleskelu/mielistely aika paljon. Sitäpaitsi peruskoulun, etenkin ysin, asiat ovat niin helppoja, että arvostelu kertoo aika vähän. Tunnen monia joilla peruskoulun matematiikka 10 putosin pitkässä matikassa neloseen parin eka kurssin aikana. Lyhyt matikka onkin sitten lähempänä yläastematematiikkaa, pitkä on niin teoreettista että sillä ei oikeasti tee mitään milloinkaan ellei suuntaudu tutkijaksi, ja silloinkin aika vähän (alasta riippuen).

Totta turiset. Peruskoulun opettelulla ja lukion opiskelulla on eroa kuitenkin sen verran, että vasta lukiossa jyvät erotetaan akanoista, kuten rehtorimme on meille julistanut. Eipä silti, uskoakseni peruskoulusta hyppy lukioon on pienempi kuin lukiosta jatko-opiskeluun, etenkin yliopistoon.

Nyt lukion toisen vuoden jälkeen lukuaineiden keskiarvoni heiluu siinä 9,5:ssä, mikä on kai aika hyvä. Omasta mielestäni keskiarvoon tuijottaminen on typeryyttä, hieman sama kuin figumaailmassa arvioisi yksikön pätevyyden statlinesta.

Tämä topikki uhkaa luistua figumaailmasta koulumaailmaan... jotain on tehtävä. :D
Do not meddle in the affairs of Tomb Kings, for they are subtle and quick to ignite.
Peace

Viesti Kirjoittaja Peace »

En edes jaksa lukea jo kirjoitettuja argumentteja joten jatkan tämän sivun viestien pohjalta.

-Ala-asteen numerot antavat jotain suuntaa kuinka henkilö tulee pärjäämään kouluissa.
-Yläasteen numerot kertovat lähinnä nuoleskelusta ja lukemisesta.
-Lukiossa pärjää taidolla ja/tai lukemisella

Siitä eteenpäin kaikki onkin sitten aivan auki mutta lukemisen merkitys vain korostuu. Jos lukiossa luki paljon on sillä sekä hyviä että huonoja puolia jatkossa - tason pitämiseksi yllä lukemista täytyy lisätä jopa entisestäänkin. Omakohtaisesta kokemuksesta taas voin sanoa että lukion lukematta läpiheittäjillä on jatkossa erittäin vaikeaa - lukemisen aloittaminen ilman mitään rutiineja on hankalaa ellei mahdotonta. (Itse kannatan jälkimmäistä vaihtoehtoa

Matematiikasta vielä. Ala- ja yläasteen matematiikaksi kutsutulla oppiaineella ei varsinaisesti ole mitään tekemistä matematiikan kanssa - vanhahtava termi laskento olisi paljon kuvaavampi. Sama pätee lukion matematiikkaankin varsin suurelta osin - lyhyeen lähes täysin.

Tämän enempää en puhu vielä tässä vaiheessa. Pitää katsoa jos vaikka päätyisi lopulta lukemaan sitä oikeaa matematiikkaa...
Eternity's a scary thought.
I mean - where it's going to end?
VJ

Viesti Kirjoittaja VJ »

Jos lukio erottaa jyvät akanoista niin mä taidan kai sitten olla akana (mikä ikinä onkaan akana). No ei toi oikesti nyt mitenkään huonosti mennyt, ysejä niistä aineista jotka kiinnostavat ja kaseja muista.. Paitsi ruotsista kuutosia..
Hetkinen.. Postasinko mä tähän threadiin jo? No, hyvää kesää kaikille joka tapauksessa.
(mun syntymäpäivä tänään BTW :D )
Gabriel

Mulla ainakin oli peruskoulun matikka kymppi ja koska ollaan/oltiin matikkaluokalla niin käytiin yks lyhyen matikan kurssi ja yks pitkän matikan kurssi. Molemmista kymppi. Pointti: Ei se pitkä matikka niin vaikeaa ole (itse asiassa aika helppo oli se funktiot ja yhtälöt-kurssi), varsinkaan jos on peruskoulun matikka 10. Ne henkilöt sitten joilla se numero putosi olivat varmaan sitten saaneet noin 8-9 kokeista ja sitten nuoleskelu ja kiltti opettaja nostivat sen kymppiin.

Katotaan sitten lukiossa jos erikoispitkässä matikassa olis jotain haastetta.
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Yleiset miniatyyrikeskustelut”