"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Keisarikunnan kenraalien palaveri

Miten eri armeijat poikkeavat toisistaan tyyliltään ja pelitavoiltaan. Keskustelua eri yksiköiden käytöstä tilanteiden mukaan.
Salsa

Re: Keisarikunnan kenraalien palaveri

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Rune kirjoitti: Se on hyvä. Mutta se on myös todella kallis. Tai, sinällään. Olen käyttänyt sitä järjestään paljon, mutta on myös tilanteita joissa olen miettinyt että olisinko sittenkin halunnut sen sijasta sen ylimääräisen 5 archerin detachmentin. Steel standardin hinnallahan siis saisi viisi haisevaa lantsaria. Ja me kaikki tiedetään että miten mehukkaita haisevat lantsarit ovat. Juicy.
Kerran kämmätty äärihelppo charge saa ihmisen arvioimaan lipun uudestaan. ;)
Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Ala keräämään tilastoa jossa lasket paljon menetät/saat pisteitä lipun takia/liputtomuudesta.
Rune
Peliporukkavalvoja

Viesti Kirjoittaja Rune »

Salsa kirjoitti:
Rune kirjoitti: Se on hyvä. Mutta se on myös todella kallis. Tai, sinällään. Olen käyttänyt sitä järjestään paljon, mutta on myös tilanteita joissa olen miettinyt että olisinko sittenkin halunnut sen sijasta sen ylimääräisen 5 archerin detachmentin. Steel standardin hinnallahan siis saisi viisi haisevaa lantsaria. Ja me kaikki tiedetään että miten mehukkaita haisevat lantsarit ovat. Juicy.
Kerran kämmätty äärihelppo charge saa ihmisen arvioimaan lipun uudestaan. ;)
Onko äärihelppoa passata 9" vai 14" charge? Jälkimmäisen voi mokata. Ensimmäistä ei. :) Käytännössä. Tätä tarkoitin - aina pelitilanteesta riippuen ei oo ees tarpeellista heitellä niitä chargeja, koska autocharge. Jotkut armeijatyypit ja hyvät pelaajat mahdollistaa tämän.

Jotkut tilanteet ja armeijat taas kaipais heittelemään niitä chargematkoja, jolloin se on tärkeämpi. Riippuu kovasti.

Mut mää nyt oon vaa tämmönen. :)
#Ostium
http://cabal-ostium.blogspot.fi/

For a Pessimist, I'm pretty Optimistic
Late M

Viesti Kirjoittaja Late M »

Kiitos näkemyksistä, omani perustuu suunnilleen pelkästään fiilispohjaan enkä esineitä ole juurikaan testannut käytännössä. Hyvä saada keskustelua aikaan!

Eniten kiinnostaa näkemykset sankarien varustamisesta. Itse pelaan yleensä noin viittä sankaria, joille haluan seuraavanlaiset varusteet

Wizard lord: ei tarvitse sinänsä mitään, ehkä power stone tai dispel scroll
Arch lector: jotain eliniänodotetta pidentävää tarviketta, esim. AOMI.
BSB: kävelevä kapteeni kuolee nopeasti. Esim. 2+ re-roll armour save tarjoushintaan 36pts.
Witch hunter: olen ottanut potion of speedin 5pts. Tämä hahmo ylipäätään haastaa kikkailuun, olis siistiä lyödä sille käteen joku hullu tappokone ja juosta vastustajan kimppuun yllättäen ja pyytämättä. Pistehinnan realiteetti tulee kyllä aika nopeasti vastaan, yli 60pts ei tee mieli mennä.
Master Engineer: Ihastuin Ruby Ring of Ruinin käyttöön. Heräsi myös kysymys pulupommeista: voiko niitä ampua samalla kun avustaa tykinkäytössä? Koska vähänkö olis kova insinööri jos se ensin grillaa sormuksella yhtä kohdetta, sitten usuttaa pulun toisen kohteen kimppuun ja lopuksi vielä jysäyttää helblasterilla kolmatta yksikköä! Maksakoon vaan 110 pistettä, minä otan!

On kyllä sanottava, että ratsastaminen on voittajan valinta. +2 armour saveen on aika kova, varsinkin kun ilman mitään taikakalua saa näin itselleen 1/2+ saven. Harmi vaan, että tein häviäjän valinnan ja aloitin jalkaväki-listan.. Tämän takia esimerkiksi Runefangiin suhtautumiseni on snadisti negatiivista, Grand masteria ei listassani tulla näkemään.

War altarilla ratsastavan lehtorin pitäisin mahdollisimman halpana. 4+ wardi suojaa jo ihan hyvin ja liiallinen saven haaliminen on vähän nössöä (nimim. Ulric-pelaaja). Sigismundin torven ottaisin siitä huolimatta, etten ole ihan varma siitä miten terror tässä edikassa toimii. Tosin itse ottaisin mieluummin kolme puolialastonta pappia yhden alttarin hinnalla. Määrä korvaa laadun.

Griffon kenraali edelleen kiinnostaa. Tälle varmaan full plate, enchanted sheild, ehkä dawnstone 36pts 2+ re-roll savea varten (saako monsterilla ratsastamisesta lisäksi +1?). Harteille White cloac of Ulric 5+ wardin ja 2+ tuliwardin ja ennen kaikkea vaikeamman osumisen nimissä. Näillä oltaisiin jo aika suojassa. Aseistuksesta mulla ei ole oikein ideaa. Griffoni tappaa talossa ja puutarhassa, joten kenraalin aseistaminen ei ole elintärkeää. Tässä suhteessa Mace of Helstrum voisi olla potentiaalinen (vaan siksi että se on ajatuksen tasolla tyylikäs ase). Tosin ehkä maailman turhauttavinta lyödä vikana ja vielä huti. (Oliko sitä siis erratoitu Rune?)
Mutta mitä muuta? Jotain hilpeitä ja ovelia taikaesineitä (kikkailu houkuttelee)? Vai luotetaanko tämän kaverin (rajalliseen) lähitaisteluvoimaan? Blood roar vaikuttaa potentiaaliselta - en tosin edelleenkään tiedä mitä se terror nykyään tekee.
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Testatkaa joku viittä pulupommia, tota listaa on mietitty liian pitkään ilman että kukaan testaa.
Rune
Peliporukkavalvoja

jupu_pupu_mies kirjoitti:Testatkaa joku viittä pulupommia, tota listaa on mietitty liian pitkään ilman että kukaan testaa.
Itekin oon miettinyt sen tekemistä jo hetken aikaa. Ehkä se tapahtuu vielä jossain välissä. Omistan vain kaksi insinööriä mutta kyllähän niitä pitäisi lisääkin saada...

Ja ei, ei voi puluttaa jos ohjaistaa konetta. :( Sad panda. Siksi olisikin 'ehkä parasta' ottaa nämä viisi insinööriä ILMAN SOTAKONEITA!!! Ja sitten ne vain heittävät pommeja ja toimivat diverttinä.

Ehkä kuitenkin kaksi tykkiä kaveriksi... Silloin ei tarvita Blasteria. Puluilla ja blastereilla on sama kantama - jos blasteri kantaa, niin blasteria tuetaan. Tykeillä ja puluilla on sentään eri kohdetyypit.

Mielestäni Mace of Helsturmia ei ole erratoitu suuntaan tai toiseen. Aika yksiselitteinen esinehän se on.

Ja jalkaväkilistassa jalkasankarit ei ole väärin. Oon pelannut (jo aiemmin mainituista syistä) ratsastavia sankareita jalkaväen kanssa, mutta pariin otteeseen olen kyllä ottanut tykistä kuuppaan. Not fun dat.

Mie en ole muuten VIELÄKÄÄN testannut Blood roaria. :/ En ymmärrä miksi. Sitä on vain niin vaikea löytää niitä pisteitä. Ja lisäksi usein tahdon mieluummin päästä kiinni chargella kuin ajaa tyyppejä pakoon. Mutta testaan tämän varmasti joskus. Chomp attackia en ikinä. Hyi. Lisäksi kaksi päätä. Hyi. En ikinä.
#Ostium

Warchef

Viesti Kirjoittaja Warchef »

Rune kirjoitti:Tykeillä ja puluilla on sentään eri kohdetyypit.
Samaa kohdettahan ne haluu ampuu, pulut poistaa losit ja tykit sankarit jotka sattuu selviimään keskityksestä.
Rune
Peliporukkavalvoja

Warchef kirjoitti:
Rune kirjoitti:Tykeillä ja puluilla on sentään eri kohdetyypit.
Samaa kohdettahan ne haluu ampuu, pulut poistaa losit ja tykit sankarit jotka sattuu selviimään keskityksestä.
Eri kohdetyypit: sankarit/hirviöt ja peruskaura.

Saivar saivar.
#Ostium

Late M

Hyvät herrat, minun on raportoitava jälleen yksi tappio. Kokeilin kolmea jalkaväkiryhmää ja vaunua. Greatswordit suorittivat ihan mallikkaasti, mutta hilparimiehet kohtasivat 20 Phoenix guardia eikä siinä hyvin käynyt. Semisti huonoa pelaamista, mutta siinä vaiheessa kun nämä menivät taisteluun oli peli jo pelattu.

35 keihäsmiestä oli maaston takia sijoitettava sivustaa turvaamaan. Lopulta pakenivat 5. vuorolla jäälintua, mutta olivat sitä ennen ajaneet 5 heppamiestä karkuun ja pitäneet kotkan ja sen toisen linnun pois muiden kimpusta. Iso jalkaväkiboksi sivustan suojana - uhka vai mahdollisuus? Pieniä vihollisyksiköitä vastaan lippu ja rivit tuovat mukavasti bonusta combat resolutioniin. Mutta eiväthän ne ketään tapa. Sinänsä mielenkiintoinen yllätysmomentti hyökkäävää armeijaa vastaan. Silloin hidas liikekään ei niin haittaa. En edes halua ajatella, että samalla hinnalla saa oikeastaan mitä tahansa parempaa.

Tykkien varaan voi laittaa aika paljon toivoa, mortari suoritti ihan semihyvin haltioita vastaan. Insinöörin sormus jatkoon! Mahtava esine! Handgunnerit taas ihan turha yksikkö. Pitäisi varmaan jättää jatkossa kotiin ja ottaa vaikka jousimiehiä häärimään.

Buffivaunu oli aika perusesine, ei mitään ihmeellistä sanottavaa tästä meidän ensiyhteistyöstämme. Mikä hitto se bound spell on muuten olevinaan :D

Uskallanko pelata ilman velholordia? Olisi muuta käyttöä pisteille mutta sitten pyyhitään meillä lattiaa. Plus että tykkään kun on valinnanvaraa metallitaikuudessa. 2+ armour save suurmiekoille ja velhonmetsästäjän MR 2 säästivät henkiä.

Tärkein havainto: pakko tehdä yhteistyötä ryhmien kesken ja tuhota yksi vihollinen kerrallaan. 1 vs 1 ei vaan toimi. Se menee aina yhtä pieleen. Perkele. Varmaan goblinitkin pesevät lähitaistelussa.

Hitto mä ostan tankin seuraavaksi.
Rune
Peliporukkavalvoja

Woe be us! :(

Itse olen yhäkin sitä mieltä että keihäsmiehet ovat pelattava yksikkö, mutta niiden varaan pitää rakentaa niin paljon - lisäiskuja kyllä löytyy mutta ne pitäisi saada vaikuttamaan. Taikuus kai tässä tulee kysymykseen ensimmäisenä, kun keihäskamujen punttia pitäisi kasvattaa. Shadow ja Death tiputtavat vastustajan Toughnessia, Fire antaa lisää woundiplussaa, Beast lisää punttia, ja Metal osumaplussaa.

Näistä valitsit viimeisen, ja metallin osumaplussat auttaisivat eksponentiaalisesti kaikkia muita paitsi keihäsmiehiä enemmän - hilparit, suurmiekat, blasteri ja jopa kiväärimiehet hyötyvät siitä enemmän. Lisäpeltiloitsusta hyötyvät enemmän ne joilla sitä peltiä jo on - miekkamiehet ja suurmiekat. Keihäsmiehetkin jotenkin jos heillä olisi kilvet.

Jos siis keihäitä kaipaisi listaan niin rakennetta olisi muutettava...

Keihäsmaattien sivustasuojaajan roolissa höttöä vastaan on ehkä se hyvä puoli että ne saa laajemmalle alalle levitettyä. Horde on jo aika leveä eikä möröt pääse kiertämään niin hyvin. Mutta no. Ratsuväki samassa hommassa uhkaa pidemmillä chargeilla. I dunno lol.

Mortari suoritti!? Loistavaa loistavaa! Haltioita vastaan eniten, ehkä, mutta olin silti todella skeptinen!

Hurrin bound spell on nerokas! :D Titöö!

Velholordia pelaisin vielä kyllä. Pitää olla aika spesifit suunnitelmat jos tahtoo pelata vain hero magiaa. Itse tein näin mutta päädyin lopputulokseen että kaipaan vain ja ainoastaan kahta sig spelliä joita mujauttelen boundien kanssa menemään halvalla. Mutta se on osa miun kaavailemaa strategiaa. Kokeilla voi, mutta saa varautua kylmään kyytiin. Yleishyödyllisissä peleissä lvl4 on kyllä perusteltu.

Mitä tulee gang bang mentaliteettiin, niin kyllä. Welcome to the Empire, general. Ei meillä kukaan ole koskaan ketään 1vs1 voittanutkaan. Kerran kasiedika alkuaikoina kaveri pisti Dragon princet papillisia Greatswordejani vastaan, ja siivosin kaikki ritarit yksiköstä vuorossa. Vuorossa. Mutta siltikin sinne jäi se prinssi jota en koskaan tappanut ja viimeisillä vuoroilla se ajoi koko GS-lautan pois kentältä. Jee jee. :D Yhteistyö on voimaa.

Ja kyllä, uskallan väittää että häviän myös goblineille. Koska verkot, ja ehkä kaikki. Myös karma.
#Ostium

ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Lateksimajava kirjoitti:Hyvät herrat, minun on raportoitava jälleen yksi tappio. Kokeilin kolmea jalkaväkiryhmää ja vaunua.
Viitsisitkö laitella listaa näkyviin? Mua kiinnostaa, oliko sulla yhtään ratsuväkeä ja mitä se teki. Sinällään kolmen jalkaväkiblokin armeija on äärimmäisen kunnioitettava juttu: olletinkin n. 100 maalattua ukkoa ja jokseenkin armeijaa muistuttava näky kentällä! :)
35 keihäsmiestä oli maaston takia sijoitettava sivustaa turvaamaan.
Kolmella jv-blokilla voi melkein olettaa, että yksi blokeista ei ole keskiössä. Sitä hankalampi se on vastustajalle, joka ei ehkä heitä sivustaan porukkaa, joka kykenee pitkäpiimäiseen näännytystaisteluun isoa yksikköä vastaan. Tappamattomuus on keihäiden pulma, joka selviää Mathhammerilla. Sitä suurempi respecti, että pelaat niillä!
mortari suoritti ihan semihyvin haltioita vastaan.
Haltioita vastaan mäkin tätä olen yrittänyt käyttää. Kohtuu kallista jalkaväkeä ja T3 ennustavat, että parilla osumalla voisi jo saada huomattavan osan pisteistä takaisin. Mutta omalla kohdallani osuminen on ollut surkeaa ja kone on ollut ihan liikaa epäkunnossa. Kuulun siihen koulukuntaan, joka jättää 8. edikassa mörssärin kotiin.
Insinöörin sormus jatkoon!
Komppaan tätä. Hyviä kokemuksia mullakin.
Handgunnerit taas ihan turha yksikkö. Pitäisi varmaan jättää jatkossa kotiin ja ottaa vaikka jousimiehiä häärimään.

Melkein kaikki sanoo näin. Ei kai voi siis muuta kuin antaa respektiä siitä, että edes yritit. Oliko sulla joku Marksman porukassa? Pari Handgunner-blokkia ja molemmissa Marksman HLR:llä kuulemma aiheuttaa häiriökäyttäytymistä vastustajan yksilöille.

Jousimiehistä mulla ei ole muuta kuin hyvää sanottavaa. Tykkään figuistakin, kaikissa edikoissa.
Tärkein havainto: pakko tehdä yhteistyötä ryhmien kesken ja tuhota yksi vihollinen kerrallaan. 1 vs 1 ei vaan toimi. Se menee aina yhtä pieleen.

Empiren perustaktiikka. Ittekin mokaan tän melko usein. Tästä syystä mua kiinnostikin, oliko sulla mitään ratsuväkeä kentällä ja mitä se teki.
Hitto mä ostan tankin seuraavaksi.
GW kiittää. Yksikkö suorittavaa ratsuväkeä, jousimiehiä, STank - ehkä vielä ne pakolliset puolikanat - ja sulla on se tavallinen 8. edikan Empire-armeija koossa. Sillä pärjää ihan hyvin turneissa. Taktiikat voi lukea netistä, ei tarvitse suunnitella mitään ite. ;)

Rakenna edes se STankki ite scratchina!

Onko sulla Helblasteria? STankin hinnalla saisit melkein kaksi... 2400 pojon listassa kaksi tykkiä, kaksi Helblasteria ja kaksi insinööriä itkettävät jokaista vastustajaa, ja siinä on vasta runsas neljännes pinnoista. Kyllä se mustaruuti edelleen on Empirellä kova väline. :)

-ile
Rune
Peliporukkavalvoja

Onko sulla Helblasteria? STankin hinnalla saisit melkein kaksi... 2400 pojon listassa kaksi tykkiä, kaksi Helblasteria ja kaksi insinööriä itkettävät jokaista vastustajaa, ja siinä on vasta runsas neljännes pinnoista. Kyllä se mustaruuti edelleen on Empirellä kova väline. :)
Ulric tosin itkee verta!

Aiheeseen liittymättä mitenkään meillä on alkamassa Swedlandin syysliiga lokakuun alkuun. Säännöt tälle täällä:

viewtopic.php?f=78&t=109348

Kysymys ja suuri dilemma onkin että otanko kavereilta 60 zombia lainaan ja ostan GW:ltä kaksi pakettia uusia Spirit Hosteja, vai hankinko Hurricanumin? En saa sitä nyt mitenkään scratch buildattua. Harmi ja sääli.

Ideoina siis joko jalkaväkiarmeija Flagellanteilla ja muulla epäkuolleiden tuhoamismeiningeillä, tai sitten ritareita, liikkuvuutta ja Spirit Hosteja. Sekä tietty Lore of Undeath. Molemmat armeijat himottavat huomattavasti. Speed bumppeja summoneilla ja lentoa ja liikettä, vai kestävyyttä ja melko puhdasta jalkaväkimeininkiä kautta kentän?

Yritän saada listoja kommentoitavaksi jossain vaiheessa tällä viikolla.
#Ostium

Scumboogie

Viesti Kirjoittaja Scumboogie »

Nyt kun on End Times säännöt käytössä, nappaatte heroihin vaan BSB:n ja koko rahalla pulupommeja. Riemu kattoon veikkoset! :)
ile

Viesti Kirjoittaja ile »

Rune kirjoitti:
Ulric tosin itkee verta!
Ehkä totta, jonkun fluffin perusteella.

Mutta sitten Ulric itkee verta aina, kun City of the White Wolffin iso pyssy jyrähtää ja demoni kuolee. Kyllä siellä Ulricinkin maassa mustaruuti käryää...

-ile
Rune
Peliporukkavalvoja

Nyt on kiire, arvon kolleegat!

viewtopic.php?f=15&t=109430

Lista pitäisi rakentaa sunnuntaihin mennessä ja figut tilata mielellään reilusti ennen sitä. Manticin Zombiet ja Spirit Hostit varmasti saan nopeasti Fantsun kautta, mutta esim. Reaperin lepakoissa saattaisi mennä runsaasti pidempäänkin. Aaveen varmaan keksin miten vain, mutta silti.

Nyt ollaan heretiikan rajamailla, tiedän kyllä, mutta apu on sitä suuremmalti tarpeen!
#Ostium

Rune
Peliporukkavalvoja

Ile kirjoitti:Taktiikkakin painaa varmaan aika paljon. Ehkä kolmen lähitaistelevan yksikön taktiikkaa on hankalampi mokata kuin kahden?
Riippuu listasta, mutta olen yhäkin sitä mieltä että Emporen jalkaväki tarvitsee buffia selvitäkseen kahakoista ehjin nahoin, saati voittajana. Buffeja on monia monenlaisia, mutta niistä aniharva yltää useaan boksiin. Hurrivaunu ja paavimobiilikin antavat realistisesti, joskus jopa optimistisesti, buffinsa vain kahteen yksikköön ellei ala pöristellä isojen taisteludetachmentien kanssa.

Jos pisteet laitetaan kiinni kolmeen taistelevaan yksikköön joihin jokaiseen pitäisi saada jotain buffia (kuten Keisarikunnan laita usein tuntuu olevan), niin joku yksiköistä jää heikoksi lenkiksi. Jos vihollinen hoksaa tämän ja pääsee käyttämään sitä edukseen niin kolmen yksikön peli saattaa olla jopa helpommin kämmittävissä.

Mitä jatkokysymykseen, eli siihen pistääkö ylimääräinen taisteleva yksikkö vastustajaa miettimään, niin kyllä, melko varmasti. Esimerkiksi 40 hilparin lohkon sijasta tosin saisi myös diverttiä, pieniä ritareita tai ampumista parikin yksiköllistä. Ne ehkä pistävät vastustajan miettimään myös.

Minut saa ehdottomasti todistaa vääräksi tässä asiassa. Mutta asian voi nähdä näinkin. Itse olen pohtinut tätä aspektia turhat keihäsmiesyksiköt turhan usein menetettyäni ties mihin triviaaliin vihollisyksikköön.
#Ostium

Salsa

Viesti Kirjoittaja Salsa »

Rune kirjoitti:
Mitä jatkokysymykseen, eli siihen pistääkö ylimääräinen taisteleva yksikkö vastustajaa miettimään, niin kyllä, melko varmasti. Esimerkiksi 40 hilparin lohkon sijasta tosin saisi myös diverttiä, pieniä ritareita tai ampumista parikin yksiköllistä. Ne ehkä pistävät vastustajan miettimään myös.
Saa miettimään, mutta yksiköt ovat ilman tukea arkoja häviämään melkein kenelle tahansa. Suhteellisen korkea pistehinta perusinffissä, ja buffausriippuvuus on Empiressä mielestäni haaste. Listaa rakentaessa on pakko miettiä kuinka monelle yksikölle saat jaettua buffit, eikä ehkä niinkään kuinka monta yksikköä saat raa-asti kentälle. Itse olen mielummin pelannut sen verran yksiköitä kun buffien jakaminen tuntuu olevan mahdollista, ja loput pisteet käytän muuhun hömppään tukemaan näitä. Vastustajalta yleensä siirtyy antamansa paine jossain määrin näihin joka edesauttaa Empiren pelaajia.
Late M

Rune kirjoitti:olen yhäkin sitä mieltä että Emporen jalkaväki tarvitsee buffia selvitäkseen kahakoista ehjin nahoin, saati voittajana. Buffeja on monia monenlaisia, mutta niistä aniharva yltää useaan boksiin.
Salsa kirjoitti:Itse olen mielummin pelannut sen verran yksiköitä kun buffien jakaminen tuntuu olevan mahdollista, ja loput pisteet käytän muuhun hömppään tukemaan näitä.

Täällä teille sitä buffia, prrkl!
Viimeksi muokannut Late M, To 05.03.2015 22:32. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ninnuli

Viesti Kirjoittaja Ninnuli »

pitääpä kysyä tältä mitä mieltä olette gunline-empirestä?
mua se ei oikein kauheasti vakuuta ja siks annoin kaverille muutaman neuvon jotka olivat:
-hanki wizard lordi...kunnon casteri voi ratkaista paljon
-kenraali griffonin selkän...teke pahempa jälkeä pelkästän jo challengessa...vaihto-ehtoisesti lehtori kärryllä
-enemmän ritareita/kova lyöviä yksikköjä kuten halberdierei,greatswordei...
-vähintän yks Demigryphon yksikkö
-ja yleis neuvona että luopu jo pikku hilja tosta gunlinista ku se ei toimi ogrei vastan
Wh40k
Adeptus mechanicus/Skitarii
1.1.18 =>
W-D-L
15-6-25
Faba
OK
1.1.18 =>
W-D-L
5-7-2
jupu_pupu_mies

Viesti Kirjoittaja jupu_pupu_mies »

Kanala auringon paisteessa on ogreille todella paha matsi. Minkälainen lista tämä gunline nyt käytännössä on?
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “FB: Armeijat ja yksiköt”