"Epäkelpo lomake" tyyliset virheet kirjautumisessa pitäisi olla nyt historiaa. T. ylläpito

Mordheim kutsuu rohkeita sieluja!

Turun peliporukka

Valvoja: Peliporukkavalvojat

Aarresaari

Re: Mordheim kutsuu rohkeita sieluja!

Viesti Kirjoittaja Aarresaari »

Pittäiskö niitä raunioita väsätä porukalla talkoohengessä? Materiaalit ei maksa juuri mittään ja sais usiamman kerralla. Vaatishan se tietysti piinallista vaivannäköä. ;)
Jarva

Viesti Kirjoittaja Jarva »

Ai niin, unohdin jo taas kokonaan, että Fanaticia järkätään Turussa. Siinä tapauksessa maastosta ei tule olemaan pulaa. Omissa peleissänikin tuli käytettyä niitä 40k:n mausteilta kuulostavia pytinkejä ja ovat kyllä varsin kelpoja fantsummissakin sfääreissä. Ulkonäkö saattaa vaan häiritä kultasilmäisempiä ja immersiohöveleitä (joihin minutkin voi osittain lukea...). Raunioitakin voisi jossain vaiheessa askarrella. Natsaisi kivasti Malifauxiinkin.
Aarresaari

Nonniin, tämäpä hyvä käänne! Ihte suosin ideaa, että alotellaan vähemmän kunnianhimoisesti sillä maastolla mitä saadaan käsiin ja askarrellaan sitten kampanjan myötä niitä sopivampia raunioita. Tärkeintä ois kuitenkin saada homma käyntiin niin kauan kuin innostusta riittää.
TheEmu

Viesti Kirjoittaja TheEmu »

Jos muuten maastontekohammasta kolottaa, niin Ordolle saa aina tehdä maastoa =). Mitään varsinaista korvausta ei voida maksaa hommasta (paitsi tietty ett sit saa pelaa siistemmillä maastoilla), mutta eipähän tarvii ite maksaa materiaaleista. Ja jos ihan päivätolkulla alkaa maastoa vääntää, niin kai jostain ruokalahjuksista voidaan ainakin neuvotella...
"Dear Game Designer. Rock is cheese. Paper is fine.

Regards, Scissors. "
Aarresaari

Jees, kuulostaa hyvältä. Ihtelläni ei ainakaan ole varastotillaa johon niitä laitella, joten ihan hyvä diili senkin puolesta.
Jarva

Ketjun perusteella näyttäisi tällä hetkellä siltä, että mukana olisi ainakin minä ja Aarresaari, sekä x:n verran ehkä-osallistujia. Ekan pelikerran voisi sopia viikon parin päähän, niin ehtii hommaamaan ja maalaamaan figut, jos ei heti löydy valmiina. Ja ei oo tosiaan väliä vaikka napit olisikin vielä vaiheessa. Väliaikaiset proxytkin menettelee ensialkuun, kunhan ovat vain tarpeeksi lähellä oikeaa verrokkiaan.

Pelipäiväehdotuksina siis (Masiina-tiistait) 28.10., 4.11. ja 11.11. tai sitten myöhemmät viikot. Onko toiveita tai sopivampia ehdotuksia puoleen tai toiseen?

Potentiaalisten uusien pelaajien kannalta, olisiko ihmisillä figuja lainaan, niin kiinnostuneet pääsisivät kokeilemaan peliä ilman isompia investointeja? Itseltäni löytyy ainakin Skullpassin kääpiöt ja gobot, sekä sekalainen kokoelma erinäköistä nappia bitsilaatikoiden syövereistä. Ehkä myös Carnival of Chaos, jos innostunkin itse peluuttamaan örkkejä.
Aarresaari

4.11. lienee parhain noista. Ehtii saada nappinsa rauhassa kasaan. Pittäis kans varmaan tehdä joku yhteenveto siitä mitä sääntöviritelmää käytetään?
Jarva

Omasta puolestani ainakin Coreheim ja vaihteluvuutta kriittisiin iskuihin Joensuun kriittisten iskujen taulukolla. Taulukko sisältää siis erilaiset vaikutukset eri asetyypeille, sekä kolme "voimakkuusastetta". Otetaan niitä Mortikan lisäreitä messiin sitä mukaa, kun siltä tuntuu ja koetaan tarpeelliseksi.

Näiden tueksi voidaan sitten kaivella tai vääntää itse jotain enemmän tai vähemmän kokeellisia juttuja. Jos Aarresaari meinaat pelata kääpiöillä, niin tsekkaile niille vaan sopivia sääntöviritelmiä tai muokkaile itse, jos on tarvis - ja tietenkin hyvällä maulla! Voidaan vaikka tehdä jotain olennaisia muokkauksia sääntöihin kamppiksen aikanakin, mikäli siitä ei koidu merkittävää haittaa kellekään pelaajista.
Aarresaari

Jees, kuulostaa hyvältä toi sääntäkokonaisuus. :) Paitsi että mie nyt Fanaticin jälkitunnelmissa päätin myydä nuo kääpiöt pois. :D Voi siis olla että en pysty niillä mittään pidempää kampanjaa aloittamaan. Oon tuskin kuitenkaan vielä ens viikolla niistä eroon päässyt, joten voin kyllä tuoda niitä tuohon avajaismatsiin mekaniikkaa kokeilemaan ja vaihtaa ne sitten ihmisten palkkasotureihin kun kauppa käy.
Aarresaari

Vieläkö täällä ollaan hereillä? Mie en nimittäin pääsekään vielä ens tiistaina tulleen kun on töitä. Viikolla voitais siirtää, jos vielä on kiinnostusta.
Jarva

Juh, itsekin ehdin jo unohtamaan koko homman ja hätkähdin sitten, että ai niin, pelithän olisivat jo ensi viikolla. Mättökekkerit ovat toki edellään voimissaan. Mutta kerran me kaksi ollaan tällä hetkellä ne aktiivisimmat mukanaolijat, niin mennään vaan meille sopivilla peliaikatauluilla. Eli mun puolesta voidaan kyllä siirtää viikolla eteenpäin.
Aarresaari

Nonniin, hyvä kuulla. Kahtotaas viikon päästä sitten.
Jarva

Tiistai onkin jo kohta ihan ovella, joten mitä kuuluu osallistujien aikatauluille? Mihin kellonlyömään aloittelemme? Klo 18?

Saako joku muuten otettua tabletin tai läppärin mukaan, niin voi tarvittaessa tsekkailla noita Coreheimin sääntöjä? Itse olen niin etanalahna, etten vielä moisia omista ja kännykästä tihrustaminen ei ole se ihanteellisin vaihtoehto.
Aarresaari

Sori, mun täytyy taas siirtää viikolla. :( Keskiviikkona on tentti, enkä oo saanu luettua kunnolla.
Jarva

Harmikasta, mutta eipä mitään. Pelaillaan jahka ehditään.
Jarva

En viitsi heittää johtopäätöksiä, joten varmistelenpa vielä näin viimetinkaan, että onkos huomenna mättöä luvassa?
Finet

Viesti Kirjoittaja Finet »

Moi.
Vilkaisin vahingossa Coreheim-pdf:ää (lähinnä jengejä) ja sen jälkeen selailin Mordheimin sääntistä. Kaivoin keskeneräiset jengit laatikoista esiin ja aloin fiilistelemään. Jotain figujakin taisin pistää tilaukseen. :)
Aikanaan teimme kaveriporukalla kapalevystä ja balsasta rakennuksia (tosin jäi maalaamatta) ja ne ovat vieläkin varastossa. Ordolla pitäis myös olla mun 2 foamista tekemäni 4'x4' Mordheim-pelipöytä, joka on päällystetty tiilikuvioisella tapetilla.
Rennompi pelailu kiinnostaisi ja näppituntumalta kuvittelen, että Coreheimin ilmeisesti toimivilla säännöillä voisi Mordheimin jengejäkin muokata tasapainoisemmiksi.
Jarva

Hoo, lisää pelaajia! Jospa sitä joku päivä (tm) saataisiin useampi pelaaja mukaan ja pelit pyörimään, 1vs1 -matsit kun ovat pidemmän päälle nihkeitä ja itseääntoistavia. On vaan vaikuttanut vähän epävarmalta täällä Turun suunnilla (tai sitten elän vaan omassa eristäytyneessä kuplassani).
Arctico

Viesti Kirjoittaja Arctico »

Ite oon tehny maastoa ja kaveriporukalla meillä on koko 4x4 pöytä täyteen hyvää maastoa joka mahdollistaa paljon korkeuseroja, valmiina ja maaleissa. Osa ei oo kuitenkaan mitenkään mun etten voi myöntää käyttölupia, mut kuhan tiedotan et maastoa on mahdollisesti mahis saada käyttöön. Ongemana oli/on säännöt ja jengien epätasaisuus, mutta jos tää Coreheim pyrkii asioita tasapainottamaan/päivittämään(?), ni mahdollisesti voisin tulla pelailemaan myös.

Norset on kasassa ja maaleissa, örkit kesken. Siisti tota on pelata, sääntöjä oli tarkotus kaverien kesken parannella, mutta ajatukseksi jäi.

Kannattaa nostaa esille Ordon todennäköisesti helmikuun lopussa pidettävässä vuosikokouksessa, uskallan väittää et jos tästä syntyy jotain ni 2 pelaajaa ois kiinostunu mun lisäks myös.
Jarva

Juh, kun saadaan se muutamakin pelaaja pelaamaan, niin uskon, että lisää seuraa perässä, kun näkevät muiden pelaavan. Näin kävi kivasti Joensuussakin, kun pistin kamppiksen pystyyn.

Voisi nyt helmi-maaliskuussa yrittää pistää pelejä pystyyn, mikäli pelaajien aikataulut antavat myöten(?).
Vastaa Viestiin

Palaa sivulle “Turku [Ordo Aboensis]”